Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-21, 18:51
  #109
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Det handlar inte om det. Vad tråden handlar om är att inleda en sexuell aktivitet utan att kolla att man är på samma sida. (same page)
Jag undrar när folk tycker att det är okey (de som gör det) att skicka eller begära nakenbilder, sexchatta, berätta hur kåt man är för den andra om man är ute efter en seriös relation. Jag har för mig att du är rätt mycket yngre än mig? Frågan var till medelålders män och kvinnor men du får gärna svara om du vill. Frågan gällde också människor man inte träffat live. (än - vilket var planen)

Du anger i TS att medelåldern börjar vid 40 och där är jag så jag kände mig manad att svara.

Alla mina relationer, enbart sexuella eller sexuella + romantiska, har inletts utan att i förväg checka av att man är på "the same page".

Min erfarenhet av nätdejting är ringa. Allt som allt har jag kanske träffat tio personer på det viset. Bara goda erfarenheter även om det inte har blivit något beständigt. Jag kan inte minnas att sexuella preferenser på något sätt har diskuterats innan träff. Inte heller nakenbilder har efterfrågats.

Jag kan gå igång på sådant när relationen redan är etablerad. Med en främling - nej.

Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Med tanke på trådens ämne - har du haft sex med en medelålders man du tycker beter sig plumpt och dumt?

Jag har inte haft sex med någon som beter sig plumpt och dumt. Oavsett ålder. Inte min grej.

Jag föredrar vanligtvis män i min egen ålder plus minus ett par år.

Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Exakt, tack för det.

Jag har inte råkat ut för så mycket kåtsnack på nätet. Inte när jag nätdejtande och inte nu heller. Nu är det mest män som har träffat mig i jobbrelaterade sammanhang eller läst något jag har skrivit (alltså aldrig träffat mig IRL) som söker kontakt. Och det brukar för det mesta vara ganska städat. Även de gånger män söker kontakt med mig här på FB är det relativt städat.

Jag tycks inte vara typen som drar till sig vare sig kåtsnackare eller de som vill säkerställa att man har någorlunda samma sexuella preferenser innan träff.

Jag har för all del råkat ut för grova sexuella anspelningar och till och med hot om sexuellt våld. Nätledes alltså. Men det har ju inte varit fråga om män som har haft för avsikt att träffa mig eller ligga med mig. Det har varit fråga om störda idioter.
Citera
2018-06-23, 04:50
  #110
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
När uppstår känslor för dig? Hur fort går det?




Det handlar inte om det. Vad tråden handlar om är att inleda en sexuell aktivitet utan att kolla att man är på samma sida. (same page)
Jag undrar när folk tycker att det är okey (de som gör det) att skicka eller begära nakenbilder, sexchatta, berätta hur kåt man är för den andra om man är ute efter en seriös relation. Jag har för mig att du är rätt mycket yngre än mig? Frågan var till medelålders män och kvinnor men du får gärna svara om du vill. Frågan gällde också människor man inte träffat live. (än - vilket var planen)


Med tanke på trådens ämne - har du haft sex med en medelålders man du tycker beter sig plumpt och dumt?


Exakt, tack för det.

Mina känslor uppstår max vart tredje år, och då tar det ganska lång tid. 3 månader kanske minst. Har tagit flera år vid ett tillfälle. Jag kan få lite intressekänslor för någon då och då, men då försvinner de snabbt om något inte känns rätt. Det kan räcka med att han har en särskild åsikt som jag inte gillar.

När jag har de starka känslorna dör de däremot inte så lätt, på gott och ont.
Citera
2018-06-23, 04:52
  #111
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Inte över text med full/kåt man som ber om runkbilder, eller med en man som försöker ha telefonssex mitt i ett samtal nej - blir du elektrisk av sånt?


Har du missat att det är den frågan jag ställer?


Jasså det säger du!
Såklart bra sex förutsätter åtrå, det är ju det som är hela grejen. Det jag har problem med är medelålders män som tar för givet att den finns där eftersom de är Guds gåva till kvinnorna. Att man sitter alldeles våt i trosorna och bara väntar på att som Bruna sade "ta sig tid med en"

Jag vet inte vad andra kvinnor går igång på jag tror faktiskt att det är individuellt, själv är jag sapiosexuell så allt som är drygt, plumpt, simpelt, självgott får mig att frysa till is. Medan allt som är ödmjukt, elegant, elokvent, och respektfullt gör motsatsen. Det är allmänt känt att kvinnor går igång på interaktionen. Brist på interaktion går ingen kvinna igång på.


Jag vet att jag är annorlunda, men sexet sitter i hjärnan på alla mer eller mindre. Det finns om man funkar som mig en hel del cues att läsa av för att veta om man passar ihop eller inte. Åt andra hållet har ingen varit besviken.


Det har ingenting med det att göra alls.

Om du inte var oskuld så länge så verkar du ha haft sex utan att vara "med"? Känt dig hemma? Oki det problemet har inte jag eller har haft och är inte topic för tråden.

Tråden avser att inleda en relation över nätet, vad som anses vara nät/dating/hyffs helt enkelt.

Jag tror vi tänker likadant.
Citera
2018-06-23, 05:18
  #112
Medlem
Det finns en gräns mellan attraktiv till snuskgubbe. Äckliga gubbar har alltid funnits och antagligen fick de inte lika mycket negativ respons som unga av deras sexism men hängde inte med sin egen ålder. Män har något kvinnor sällan har, ett överdrivet ego gällande det motsatta könet. De bryr sig inte om vad du vill eller känner eftersom du är kvinna och i deras värld, på samma nivå. Det är baserat på att inte tillräckligt många kvinnor ber dem dra åt helvete utan stått ut med deras beteenden eftersom det ingått i manligt privilegium.

Män över 30 som är singlar är särskilt usla på kvinnor och deras behov. Inte alltid kanske men ofta. Kvinnor har stått ut med sex på mäns villkor och när det varit ömsesidigt har män upplevt det som naturlag och inte något som de behöver bekymras över.

Själv undviker jag kontinuerligt medelålders män som är singlar. Däremot känns det istället som om jag råkar ut för varenda invandrare som drar rasistkortet så fort jag avvisar eller som tror att det är en rättighet att få ha kontakt med mig och att jag exempelvis är dum i huvudet och de offer, om jag inte vill träffa icke svenskpråkiga män. Jag som träffat en mängd olika nationaliteter blir rasande av alla dessa jävla män som skriker rasist så fort de inte får som de vill. De verkar tro att det är ett kort i rocken på dejtingmarknaden. Eller att de kan få mig att skämmas för att jag inte vill ha någon som kom igår. Då skulle jag kunna åka utomlands och hämta någon stackare bara till partner. Men i dagens samhälle är det tydligen fullt att vilja träffa någon som talar samma språk. En dåre idag skrev långa utlägg om Europas och USAs politik och enligt honom skuld till all världens orättvisor. Dessutom påstod han att jag såg honom som terrorist eftersom han kom ifrån Iran. Såvitt jag vet var det länge sedan revolutionen där och vi har haft lång tid av invandring men våra invandrare som inte fixar sina egna länder kräver att jag som svensk kvinna ska känna skuld över hela världen. Det kanske funkar att trycka ner kvinnor i resten av världen men jag är inte så intresserad.

Vad är värst, de medelålders svenskarna eller invandrarna. Jäkligt svårt att avgöra. Jag utgår därför ifrån att de artiga yngre män Gertrud talar om är fina, svenska pojkar. Trodde de dog ut i början på 2000-talet. Rediga, svenska pojkar med vett och etikett. Sådant kommer av kultur. Som folk är idag lär de inte bli en särskilt utbredd grupp. Jag kan ha fel men svenska pojkar har alltid varit en klass över resten av befolkningen. De blir nog bittra och desperata som alla andra med åren.
Citera
2018-06-23, 13:02
  #113
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Vad jag undrar - är det så enkelt att alla bra jämnåriga män är upptagna? Eller har äldre män (de flesta) en konstig syn på kvinnor och samlevnad? Hur kommer det sig att en generation som inte är uppvuxen med datorer, som varit gifta urlänge och som nyligen är singlar ser internet som en chans till sex så lätt. Jag har svårt att tro att de får särskilt mycket napp med det där beteendet. Ingen av de kvinnor jag har runt mig skulle bli annat än ja äcklad av att bli behandlad som ett stycke kött.


Vad säger ni män själva? Brukar ni få napp, är majoriteten kvinnor sexuellt utsvultna och tackar ja till alla att prata sex och skicka sexbilder på sig själva. Är jag bara en sipp pryd bitch som inte går igång eller vad?
Och ni kvinnor över 40 hur upplever ni mäns raggande, är det romantiskt som på film, eller - vad är det rent generellt enligt er erfarenhet. Gillar ni att prata sex med män som ni inte träffat, eller skicka sexbilder på er själva?

Läs gärna min text 3 gånger så vi diskuterar samma sak.


Är det mig det är fel på som inte gillart, som tycker det känns torftigt, jag är ganska strängt uppfostrad, (jag är dock inte pryd) är det jag som är den konstige och de som är normala?


Skulle kunna tänka mig att de flesta vettiga män och kvinnor håller sig borta från dating via internet av diverse olika anledningar (bla pga av det beteendet du pratar om)

Är medelålders man, och det skulle inte falla mig in att bete mig som ett svin bara för att man sitter bakom en skärm eller får nobben på något annat ställe där man raggar. Nej, jag bemöter andra, så som jag själv vill bli bemött och det funkar alldeles utmärkt både bakom skärmen och ute på stan.
Visst, man får inte alltid napp, men det händer lite då och då

Att be kvinnan fara och flyga (eller värre) för att man blir nobbad visar snarare på att man saknar disciplin, hjärnceller, har kunskaper i socialt samspel eller är så så pass söndercurlad att man inte kan hantera den enklaste motgång.

Skulle personen jag är intresserad av skicka nakenbilder till mig, så tappar jag intresset fullkommligt...
Citera
2018-06-27, 08:23
  #114
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
En undran jag hade var om det var vanligt att skicka nakenbilder till varandra innan man har träffats (om man nu är ute efter en relation så känns det som fel ände att börja i. Rent personligen så gillar jag inte den sortens av aktivitet över huvudtaget, (att skicka) Min tanke är att man kanske kan kolla först om det är något man gillar att pyssla med och inte ta för givet att kvinnor står på kö för att skicka runkbilder (huruvida de gör det eller inte vet jag inte, jag är bara jag)

Jag vet inte hur andra män gör. Men själv skickar jag inte nakenbilder utom om tjejen gjort det först, om hon efterfrågat det, eller om jag av annan anledning är säker på att hon välkomnar detta. Detta av den enkla anledningen att jag vet att många tjejer kan störa sig på sånt. Det kan man ju tycka är trist, men är ändå en sanning man måste förhålla sig till. Inget blir bättre av att köra över partnerns vilja. Själv skulle jag såklart aldrig döma nån för att den gör avancemang som kan föra relationen framåt (ska jag i framtiden ha sex med nån måste jag väl tåla att innan dess ha sett personen naken på foto), men det betyder inte att jag utgår från att andra måste vara lika öppensinnade.

Jag är inte så intresserad av hur andra gör, för vad som är rätt och fel avgörs inte främst av sedvänja utan av moral.
Citera
2018-09-18, 10:22
  #115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Har också den uppfattning att dem som står för 95% av allt störigt och obehagligt beteende kring sex/dejting/raggning är män i åldern ca 45-65. Jag vet inte om det är någon sorts "naturligt" fenomen att gubbar i denna ålderskategori alltid varit och alltid kommer vara sådana, eller om det är just denna generationen medelålders män som är vilse i pannkakan.

De enda män jag någonsin stött på som ute i samhället bortsett från krogen som betett sig osmakligt, tafsat, kommit med plumpa förslag, helt missat att känna av alla vibbar etc har varit män i den ålderskategorin.

Den absolut majoriteten män som blivit kränkta av ett vänligt "nej tack" och börjat kasta ut förolämpningar, eller velat diskutera frågan vidare, har varit äldre män.

Även när jag ibland chattat med män i den åldern där jag haft ett initialt intresse och eventuellt kunnat tänka mig just inte ett seriöst förhållande utan mer typ bara sex, så har de sumpat det något brutalt med att komma med otroligt taffliga kommentarer eller sexprat som verkligen fått allt intresse för ngt sådant med dem att dö. Helt stick i stäv med vad jag antar var deras syfte. De tycks också vara producenter av alla möjliga löjliga klyschor i sammanhanget. "Så fort jag ser djupt in i dina ögon kommer jag veta exakt vad du vill ha och kunna ge dig det" Mhmm?

Hahaha, kan man man inte ge gubbsen lite cred för att dom försöker? Det finns faktiskt jättebra män som inte riktigt har orden på sin sida. Nu är jag under 40 men den här tråden var intressant.
Citera
2018-09-18, 12:25
  #116
Medlem
tjockballes avatar
All mänsklig kommunikation är dubbelriktad. Tom folk som ensamma tittar på teve kommenterar högt det som händer på skärmen.

Jag önskar att alla kvinnor som klagar på mäns uppförande på dejter kunde tillfälligt byta kön och uppleva saken från den andra sidan. Här är några av mina erfarenheter från FÖRSTA dejten med damer. Olika åldrar och samhällsklasser.

De skickar nakenbilder, utan och med diverse föremål uppkörda i fittan och röven. Jag ber ALDRIG om nakenbilder.

De berättar om sina tidigare sexerfarenheter och vad dom skulle vilja göra sexuellt framöver.

Några har bjudit på middag och direkt efter middagen dragit ner min gylf och sugit min kuk.

En kom in i hotellrummet med kjolen uppdragen och hade med händerna fläkt upp fittan. (Sant!)

En kom till dejten med en buttplugg redan uppkörd. En annan var lite mera dam och hade buttpluggen i sin väska. Lite stil och finess på den damen.

En ljög om sin ålder, men uppåt. Hon sa att hon var 25, men var 21. När jag frågade varför, sa hon att hon var rädd att jag skulle tycka hon var för ung, jag var då 44.

En frågade om jag hade smakat på det här vinet tidigare. Jag var på middag hos ett gift par och de var inte knullkontakter. Mannen var i köket och vi i vardagsrummet. Jag svarade att jag inte hade smakat på vinet tidigare. Då tog hon en klunk, tryckte sina läppar mot mina och sprutade in vinet i munnen på mig.

And the winner is...

Bröllop och jag dansar med den höggravida bruden och jag är inte brudgummen. Hon säger till mig:
-Fan vad kåt jag är på dig. Önskar du kunde knulla mig här och nu.
Citera
2018-09-18, 13:05
  #117
Medlem
Valet står ju inte mellan regelrätt sexchatt och artiga frågor och motfrågor. Har du prövat att vara lite flörtig, lättsam och retsam istället för att försöka göra en trist intervju av det hela? Har märkt att många medelålders kvinnor är så förbannat jävla värdelösa på att flörta och att skriva något kul. Om en kvinna på en dejtingsida direkt börjar med sina intervjufrågor och "vad söker du" så ratas hon direkt. Man snackar ofta om nice guys, men nice girls är lika trista dom med. Kvinnor får alldeles för lite skit för sina bristfälliga sociala färdigheter. Äldre kvinnor är ofta väldigt desperata. Inte nödvändigtvis efter sex på samma sätt som män är men definitivt efter att få en man att binda sig och vill att man direkt skall ge något tecken på att man är "seriös". Det är precis samma sak som att en man vill ha garanti på att han ska få knulla direkt när han börjar chatta med en tjej. Trist och needy. Män beskylls ofta för att vara gubbsjuka för att dom dejtar yngre tjejer men jag tror utöver utseende så handlar det minst lika mycket om att unga tjejer inte bär på samma bagage och är bättre på att leva i nuet. Känslorna lär inte blomma ut om man direkt börjar avhandla ett eventuellt förhållandet på samma sätt som om man diskuterar helgens storhandel på Ica Maxi.
Citera
2018-09-18, 13:08
  #118
Avstängd
therefores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Är det mig det är fel på som inte gillart, som tycker det känns torftigt, jag är ganska strängt uppfostrad, (jag är dock inte pryd) är det jag som är den konstige och de som är normala?

Tycker det låter som att du drar till dig ett gäng förtidiga utlösningar. Så det är inte dig det är fel på. Tålamod och lekfullhet stumpan
Citera
2018-09-18, 15:32
  #119
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjockballe
All mänsklig kommunikation är dubbelriktad. Tom folk som ensamma tittar på teve kommenterar högt det som händer på skärmen.

Jag önskar att alla kvinnor som klagar på mäns uppförande på dejter kunde tillfälligt byta kön och uppleva saken från den andra sidan. Här är några av mina erfarenheter från FÖRSTA dejten med damer. Olika åldrar och samhällsklasser.

De skickar nakenbilder, utan och med diverse föremål uppkörda i fittan och röven. Jag ber ALDRIG om nakenbilder.

De berättar om sina tidigare sexerfarenheter och vad dom skulle vilja göra sexuellt framöver.

Några har bjudit på middag och direkt efter middagen dragit ner min gylf och sugit min kuk.

En kom in i hotellrummet med kjolen uppdragen och hade med händerna fläkt upp fittan. (Sant!)

En kom till dejten med en buttplugg redan uppkörd. En annan var lite mera dam och hade buttpluggen i sin väska. Lite stil och finess på den damen.

En ljög om sin ålder, men uppåt. Hon sa att hon var 25, men var 21. När jag frågade varför, sa hon att hon var rädd att jag skulle tycka hon var för ung, jag var då 44.

En frågade om jag hade smakat på det här vinet tidigare. Jag var på middag hos ett gift par och de var inte knullkontakter. Mannen var i köket och vi i vardagsrummet. Jag svarade att jag inte hade smakat på vinet tidigare. Då tog hon en klunk, tryckte sina läppar mot mina och sprutade in vinet i munnen på mig.

And the winner is...

Bröllop och jag dansar med den höggravida bruden och jag är inte brudgummen. Hon säger till mig:
-Fan vad kåt jag är på dig. Önskar du kunde knulla mig här och nu.

Och sen vaknade du, petade lite navelludd och loggade in på Flashback ;-)
Citera
2018-09-18, 15:34
  #120
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Valet står ju inte mellan regelrätt sexchatt och artiga frågor och motfrågor. Har du prövat att vara lite flörtig, lättsam och retsam istället för att försöka göra en trist intervju av det hela? Har märkt att många medelålders kvinnor är så förbannat jävla värdelösa på att flörta och att skriva något kul. Om en kvinna på en dejtingsida direkt börjar med sina intervjufrågor och "vad söker du" så ratas hon direkt. Man snackar ofta om nice guys, men nice girls är lika trista dom med. Kvinnor får alldeles för lite skit för sina bristfälliga sociala färdigheter. Äldre kvinnor är ofta väldigt desperata. Inte nödvändigtvis efter sex på samma sätt som män är men definitivt efter att få en man att binda sig och vill att man direkt skall ge något tecken på att man är "seriös". Det är precis samma sak som att en man vill ha garanti på att han ska få knulla direkt när han börjar chatta med en tjej. Trist och needy. Män beskylls ofta för att vara gubbsjuka för att dom dejtar yngre tjejer men jag tror utöver utseende så handlar det minst lika mycket om att unga tjejer inte bär på samma bagage och är bättre på att leva i nuet. Känslorna lär inte blomma ut om man direkt börjar avhandla ett eventuellt förhållandet på samma sätt som om man diskuterar helgens storhandel på Ica Maxi.

Det är väl bra om dom kollar innan så att man inte slösar varandras tid?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback