2018-09-24, 18:03
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitcoinkung
Det är ju våldtäkten vi pratar om. Fokus på en man med ett gediget brottsregister. Skuldfrågan ligger på MGM och BO. Fokus skall ligga på MGM och inte på BO. Helt horribelt att se personer att resonera här.

BO är en tvåbarnsmamma. Har ett bra arbete. Hon är smart. Bor i villa. Jon är professionell i sitt arbete. Kan skilja på arbete och privatliv. Är en perfekt lärare som vill hjälpa sina elever. Att det sedan finns män dom inte kan förstå detta är fruktansvärt. De skall inte finnas i Sverige om de är här och förstör för oss svenskar.
Du kan älta på med din mantra. Men så länge som en majoritet VILL ha dessa män i Sverige så går det inte för sig att som lärare klä sig utmanande för män med synnerligen kvinnofientliga klantraditioner som studerar på skolan.

Det är lika korkat som om jag parkerar min bil på Wahrendorffsgatan i Sthlms city över natten med olåsta och öppna bildörrar https://goo.gl/maps/rNDJmsthCaT2

Det är ju fan i mig förbjudet att stjäla ur bilar så det är fan i mig min rätt att parkera bilen var jag vill, när jag vill och med dörrarna olåsta och öppna.

Att totalt blunda för risker är bara jävligt korkat.
Citera
2018-09-24, 18:10
Medlem
Det står eller bevisar inte att hon har "denna klädsel" dagligen eller under lektionstid.
Många lärare har också jobb utöver själva lektionstiden att gå igenom material osv. även möten med annan skolpersonal under sommarlov och andra ledigheter.
Hon är en kvinna och ska inte behöva dölja all sin kvinnlighet i Sverige 2018, tycker jag.
Citera
2018-09-24, 18:12
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Han kommer att åtalas då han med största sannolikhet begått en våldtäkt. Polisen har starka bevis och åtal kommer inom kort.

Nu befarar jag att du yttrar dig om något som du faktiskt inte har koll på.
Citera
2018-09-24, 19:46
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
GM är häktad och samtidigt väldigt ung, på pappret i alla fall.
Polisen jobbar på som satan i dessa fall, speciellt under sådana omständigheter. Så han har inte fel, det är du som har fel din pajas.
Citera
2018-09-24, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Citat:
Han kommer att åtalas då han med största sannolikhet begått en våldtäkt. Polisen har starka bevis och åtal kommer inom kort.

Inom kort är väl ca 1 år i det svenska rättsväsendet.
Citera
2018-09-24, 20:17
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
GM är häktad och samtidigt väldigt ung, på pappret i alla fall.
Polisen jobbar på som satan i dessa fall, speciellt under sådana omständigheter. Så han har inte fel, det är du som har fel din pajas.

Det hävdas "starka bevis" och "åtal inom kort".

För den högre misstankegraden så skall normalt finnas vittnen eller teknisk bevisning. Med tanke på att brottet skedde på Fredagen, skolledningen fick vetskap om brottet Lördag morgon och polisen blev involverad (anmälan gjordes) först på Måndagen, så undrar jag verkligen vilken form av bevisning som verkligen finns?

Vittnen som kan verifiera "våldtäkt" men som höll käften fram tills polisen inledde utredningen?
Teknisk bevisning som hämtades in tidigast 3 dagar efter "våldtäkten"?

Visst, telningen kanske har erkänt våldtäkten via sms-meddelande till läraren, kanske skrutit via nätet, eller något liknande?

Jag undrar dock vilken trovärdighet ett vittne kan ha i.o.m. att vittnet, om det finns något vittne, inte tog några steg för att få telningen lagförd redan på Fredagen?

Jag är nyfiken på vad som menas med "starka bevis"?
Citera
2018-09-24, 20:18
Medlem
Citat:
Det är en våldtäkt. Jag har insyn. Han med sannolika skäl misstänkt för våldtäkt. Det finns således klara bevis på att en våldtäkt skett. Vilket stärker vad mina källor säger.
Dina inlägg tyder på att du känner offret.
NU är ju det här en polisutredning, och en del av uppgifterna ska ju styrkas. Precis som du antyder.
Du har uppfattningen att GM har smsat henne, men sms kontakten har ju varit ömsesidig.
OM hon blivit våldtagen, så kommer sanningen så klart fram
Att man som bekant till offret ser henne som offer är logiskt, att hon dessutom tidigare blivit våldtagen
gör det hela extra tungt.
Skolmiljön/Lokalerna för personal är annars trygga platser, frågan är i vilken typ av lokal, detta skedde.
Klassrum,arbetsrum o samtalstalsrum är som regel låsta, och personalansvarar över nycklarna.
Personal finns alltid nära varandra,så säkert har andra ur personalen vetskap om när elev och lärare vistas utanför klassrummet tex i ett samtalsrum. Även eleverna brukar ha koll när läraren försvinner
från klassrummet med en av eleverna. Och övervakningkameror finns ju också.
Citera
2018-09-24, 20:25
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad

För den högre misstankegraden så skall normalt finnas vittnen eller teknisk bevisning. Med tanke på att brottet skedde på Fredagen, skolledningen fick vetskap om brottet Lördag morgon och polisen blev involverad (anmälan gjordes) först på Måndagen, så undrar jag verkligen vilken form av bevisning som verkligen finns?

Vittnen som kan verifiera "våldtäkt" men som höll käften fram tills polisen inledde utredningen?
Teknisk bevisning som hämtades in tidigast 3 dagar efter "våldtäkten"?

Visst, telningen kanske har erkänt våldtäkten via sms-meddelande till läraren, kanske skrutit via nätet, eller något liknande?

Jag undrar dock vilken trovärdighet ett vittne kan ha i.o.m. att vittnet, om det finns något vittne, inte tog några steg för att få telningen lagförd redan på Fredagen?

Jag också. Åklagaren har ju också sagt att misstankarna måste komma "upp en nivå", för att han ska kunna väcka åtal.
Citera
2018-09-24, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Dina inlägg tyder på att du känner offret.
NU är ju det här en polisutredning, och en del av uppgifterna ska ju styrkas. Precis som du antyder.
Du har uppfattningen att GM har smsat henne, men sms kontakten har ju varit ömsesidig.
OM hon blivit våldtagen, så kommer sanningen så klart fram
Att man som bekant till offret ser henne som offer är logiskt, att hon dessutom tidigare blivit våldtagen
gör det hela extra tungt.
Skolmiljön/Lokalerna för personal är annars trygga platser, frågan är i vilken typ av lokal, detta skedde.
Klassrum,arbetsrum o samtalstalsrum är som regel låsta, och personalansvarar över nycklarna.
Personal finns alltid nära varandra,så säkert har andra ur personalen vetskap om när elev och lärare vistas utanför klassrummet tex i ett samtalsrum. Även eleverna brukar ha koll när läraren försvinner
från klassrummet med en av eleverna. Och övervakningkameror finns ju också.
Javisst det finns ju så många andra utrymmen på en skola än enbart klassrum,...kopieringsrum, toaletter, förråd, källare(ibland) m.m Hon kan ha blivit inknuffad antingen när hon var på väg in eller ut och mest troligt ingen kameraövervakning då,.. ev. i korridor isåfall..(tror jag)
Senast redigerad av hagelskur 2018-09-24 kl. 20:51.
Citera
2018-09-24, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djicp
Tydligen måste man skaffa ett konto för att komma åt inlägget/bilderna. Finns det någon som kan lägga ut de här, så man kika på de fritt?
Har inte heller tillgång till bilderna, men utifrån beskrivningen så är det inte klädsel, som hör hemma i lärarkåren.
Personer med "utbildning" brukar inte ha behovet av att stoltsera med utmanande klädsel.

Men så klart ska ändå inte hennes typ av kläder föranleda våldtäkt.
(Däremot borde rektor ha försökt att tala med henne, om skolans policy vad gäller klädsel på arbetet.)
Citera
2018-09-24, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Javisst det finns ju så många andra utrymmen på en skola än enbart klassrum,...kopieringsrum, toaletter, förråd m.m
Ja och de flesta är låsta.
Personaltoaletter är placerade i personalens område, nära expeditionen oftast.
Kopieringsrum o förråd är i regel låsta utrymmen.
Elevtoaletter är väl enda utrymmet som en elev själv kan besöka helt fritt.
Det borde inte vara lätt att "plocka med sig en motsträvig pedagog" hursomhelst till elev toaletterna heller, för där finns de andra eleverna.
Citera
2018-09-24, 20:51
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
...
Nån öppnade dörren och såg vad som pågick?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in