Citat:

Det finns fler omständigheter som du bortser från. Marina sysslade med BDSM och hade tiotals herrbekanta i den genren. Några har inte ens kunnat spåras. Alla dessa var inte svärmorsdrömmar, många av dem är säkert mer osympatiska än FS. Gärningsmannen kan mycket väl finnas bland dessa.Nej men omständigheterna gör de ju inte lättare precis.  Om du har lite kunskap i bakhuvudet vet du också stt många av dessa brott begås av någon som står personen nära , pojkvän, föredetta osv . De jag såg i de förhöret va en människa som mådde mycket dåligt då han förstord att han va rökt ..sedan om han va påverkat just då gör de inte enklare.  Snarare tvärtom . Finns inget som tydet på att de skulle vara någon annan..han älskade marina ännu även om dom inte är ett par längre.  Dom hade även varit i konflikt några timmar innan har jag för mig gw nämde i sitt program.  Hon mördades i sitt hem.  Och hur många bor där förutom henne.  De e bara puckat o påstå något annat 🙈

Det är rimligt att anta att Marina levde på dagen 28 juli, hon lämnade elektroniska spår efter sig. Antag att FS talade sanning om att Marina bad honom hålla sig borta natten efter och att han gjorde det. Marina kan då ha bjudit in någon av sina herrbekanta och att denne då dödade Marina. Det behöver inte ha varit uppsåtligt, de kan ha lekt med Marinas pistol och ett skott gick av. Han hade många timmar på sig att undanröja kroppen och städa. Gärningsmannen behöver alltså inte ha bott i Marinas bostad som du gör gällande.
FS upprördhet under förhöret kan vara att han drog samma slutsats som polisen, att SMS:et var ett avgörande bevis. Vem som helst hade blivit upprörd om hen hade varit oskyldig och fått ett avgörande bevis mot sig. Men SMS:et var inte ett avgörande bevis, vilket jag har förklarat. Den riktige gärningsmannen kan ha sänt det i avsikt att fördröja upptäckten av försvinnandet.
En uppgift som jag tror att jag inte har tagit upp tidigare är att SMS:et sändes från en plats väster om bostaden. FS påstår att han kom österifrån från Mölndal. Det är knappast troligt att han skulle ha tagit sin gröna Lupo, eller Marinas bil, till en plats väster om bostaden i avsikt att ge sig själv alibi, bilarna var alldeles för välkända för det. Han hade lätt avslöjats som lögnare.
På vilket sätt är det puckat att påstå att FS är oskyldig?