Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-02, 02:58
  #83689
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Ja, jag kan garantera dig att jag skulle minnas min flickväns sista sms ifall hon blev försvunnen och hittad mördad. Jag hade till och med direkt berättat att jag hade fått ett sms av den mördade. Något FS väljer att mörka. Helt otroligt.

Visste han då att hon var mördad?
- Jag blir kvar tills imorgon. Stod det inte så?

Hos vem blir hon kvar hos undrar jag? Tänk om om hon dejtade någon från nätet?
För det var ju inte Fredrik hon var med va?

Jag försvarar inte någon här men jag får det inte att gå ihop.
Hon kanske redan var död när han kom hem?

Vi får nog aldrig veta. Tur att hon blev hittad iaf. - RIP
__________________
Senast redigerad av Tarmstuvning 2018-11-02 kl. 03:04.
Citera
2018-11-02, 03:02
  #83690
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Visste han då att hon var mördad?
- Jag blir kvar tills imorgon. Stod det inte så?

Hos vem blir hon kvar hos undrar jag? Tänk om om hon dejtade någon från nätet?
För det var ju inte Fredrik hon var med va?

Jag försvarar inte någon här men jag får det inte att gå ihop.

Hon blir inte kvar hos någon. Då det är FS som skrivit sms:et från hennes telefon till sin egna telefon, vilket visade sig vara ett ödesdigert misstag såhär i efterhand. Han fick spader när hon fick skjuts hem av en dude.

Nu måste jag sova. Kom ihåg att stänga av spisen! God natt
Citera
2018-11-02, 03:12
  #83691
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Hon blir inte kvar hos någon. Då det är FS som skrivit sms:et från hennes telefon till sin egna telefon, vilket visade sig vara ett ödesdigert misstag såhär i efterhand. Han fick spader när hon fick skjuts hem av en dude.

Nu måste jag sova. Kom ihåg att stänga av spisen! God natt

Ok, ja e nyfiken på den här duden ja.
Sov gott och tack för påminnelsen
Citera
2018-11-02, 06:59
  #83692
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Dessa indicier för sig själva gör så klart ingen till mördare. Men sammantaget, slå ihop alla och gör en samlad bedömning, ja då kommer man fram till detta som rätten gjort. Du kan således inte göra som i detta inlägg, att ta ut en av indicierna och ställa dig frågan om det gör någon till en mördare. Utan du bör göra en bedömning av samtliga i en indicie-kedja. Då ser det rätt jävla pissigt ut för FS.

Har denna mördare ansökt om resning ännu? Intressant om så inte är fallet. Ett tyst erkännande.
Bevisen ska bedömas var och ett för sig innan helheten bedöms. Titta på bevisen, ett och ett, de håller inte. Och då håller inte heller helheten.

Det är meningslöst att söka resning utan nya omständigheter. Det är inget mått på skuld.
Citera
2018-11-06, 07:26
  #83693
Medlem
egoonlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Visste han då att hon var mördad?
- Jag blir kvar tills imorgon. Stod det inte så?

Hos vem blir hon kvar hos undrar jag? Tänk om om hon dejtade någon från nätet?
För det var ju inte Fredrik hon var med va?

Jag försvarar inte någon här men jag får det inte att gå ihop.
Hon kanske redan var död när han kom hem?

Vi får nog aldrig veta. Tur att hon blev hittad iaf. - RIP

Problemet med resonemanget är att hon inte kom iväg nånstans. Ett annat problem är att hon var död när Sms:et skickades.
Citera
2018-11-06, 07:50
  #83694
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egoonline
Problemet med resonemanget är att hon inte kom iväg nånstans. Ett annat problem är att hon var död när Sms:et skickades.

problemet är att det saknas bevis på detta.
Det är bara spekulationer.
Citera
2018-11-06, 08:24
  #83695
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
problemet är att det saknas bevis på detta.
Det är bara spekulationer.

Det fanns bevis. Det var mycket därför han åkte dit till hans stora förtret. Det handlade om tre sms från Marinas mobil. "jag är på väg till Lidköping", "nu är jag snart framme (i Lidköping)", och "jag stannar en natt till (i Lidköping)".
Fredrik glömde att mobiltelefoner och deras positioner spåras. Vid alla de här tillfällen så var Marinas mobiltelefon kvar i närheten av hemmet, liksom Fredriks mobiltelefon. Fredrik försökte skapa sig ett alibi och försökte lägga skulden på en okänd gärningsman. Det gick åt helvete (också det till hans stora förtret) när han gjorde bort sig genom att via sms fejka att Marina fortfarande levde. Det var därför han blev så jäkla förbannad under förhöret.
Citera
2018-11-06, 09:21
  #83696
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det fanns bevis. Det var mycket därför han åkte dit till hans stora förtret. Det handlade om tre sms från Marinas mobil. "jag är på väg till Lidköping", "nu är jag snart framme (i Lidköping)", och "jag stannar en natt till (i Lidköping)".
Fredrik glömde att mobiltelefoner och deras positioner spåras. Vid alla de här tillfällen så var Marinas mobiltelefon kvar i närheten av hemmet, liksom Fredriks mobiltelefon. Fredrik försökte skapa sig ett alibi och försökte lägga skulden på en okänd gärningsman. Det gick åt helvete (också det till hans stora förtret) när han gjorde bort sig genom att via sms fejka att Marina fortfarande levde. Det var därför han blev så jäkla förbannad under förhöret.

så att hon träffade någon från Darkside är helt uteslutet?
Dom kanske var fler än 2 i huset?
FS kanske var där eller var han tillsagd att hålla sig borta?
Hittades FS fingeravtryck på telefonen?

Om du själv ska dejta någon. Bjuder du hem dom då eller träffar du dem
på neutral mark, cafe el likn?
som sagt.. allt är bara spekulationer.
Citera
2018-11-06, 09:42
  #83697
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
så att hon träffade någon från Darkside är helt uteslutet?
Dom kanske var fler än 2 i huset?
FS kanske var där eller var han tillsagd att hålla sig borta?
Hittades FS fingeravtryck på telefonen?

Om du själv ska dejta någon. Bjuder du hem dom då eller träffar du dem
på neutral mark, cafe el likn?
som sagt.. allt är bara spekulationer.
Marina var aktiv på en BDSM-sajt där hon hade en egen kontaktsida. Hon bjöd hem män.
Enligt FS själv var han ombedd att hålla sig borta natten 28-29 juli.
Marinas mobil hittades aldrig.
Citera
2018-11-06, 10:04
  #83698
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
så att hon träffade någon från Darkside är helt uteslutet?
Dom kanske var fler än 2 i huset?
FS kanske var där eller var han tillsagd att hålla sig borta?
Hittades FS fingeravtryck på telefonen?

Om du själv ska dejta någon. Bjuder du hem dom då eller träffar du dem
på neutral mark, cafe el likn?
som sagt.. allt är bara spekulationer.

Marina skulle träffa någon men det var hennes syster. Det var inte likt Marina att ställa in en planerad träff och heller inte likt henne att skicka sms istället för att svara i telefonen som hon alltid gjorde. Det är bara Fredrik som påstår att hon bett honom hålla sig borta den där natten. Han förstod att blodet i sängen skulle upptäckas och måste då försöka ge utrymme för en annan mördare vilket han misslyckades med.
Det fanns absolut ingenting som visade att Marina stämt träff med någon man eller bjudit hem någon.
Citera
2018-11-06, 10:20
  #83699
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Marina skulle träffa någon men det var hennes syster. Det var inte likt Marina att ställa in en planerad träff och heller inte likt henne att skicka sms istället för att svara i telefonen som hon alltid gjorde. Det är bara Fredrik som påstår att hon bett honom hålla sig borta den där natten. Han förstod att blodet i sängen skulle upptäckas och måste då försöka ge utrymme för en annan mördare vilket han misslyckades med.
Det fanns absolut ingenting som visade att Marina stämt träff med någon man eller bjudit hem någon.

hela den här utredningen känns som ett dåligt lagt pussel.
- bankar man lite så får man bitarna att passa ihop.
Citera
2018-11-06, 10:28
  #83700
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
hela den här utredningen känns som ett dåligt lagt pussel.
- bankar man lite så får man bitarna att passa ihop.

Det var en ovanligt stor miss att de inte upptäckte blodet på så lång tid och vi har missing people att tacka för att kroppen hittades. I övrigt har jag inget att klaga på.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback