2018-09-24, 01:08
Medlem
Icke-målet i början av matchen var just det, inget mål, det Bajen kan gnälla över är dock straffsituationen, å andra sidan kan man då dra upp exempel där Bajen fått skitbeslut med sig i år, finns några sådana den här säsongen som även den mest enögda Bajaren i efterhand nog inser var skitbeslut. Vi har t ex den där sköna straffen mot Dalkurd, eller den i mitt tycke väldigt märkliga utvisningen på Igboananike. Suger riktigt jävla mycket när man får skiten emot sig dock, den känslan har väl typ alla drabbats av någon gång... eller ja, kanske inte MFFare och Gnagare.
2018-09-24, 01:10
Medlem
snillet_1s avatar
Gren är slut i Blåvitt. En oprofessionell pajas som lierat sig med huliganer.
2018-09-24, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Man ska inte kasta ut barnet med badvattnet. Här har han ju helt rätt, Wesströms bästa semesterkompis.

Vilka otroligt griniga sopor alla dessa gemytliga bajare är nu när man råkar vara med och tävla på riktigt och stöter på motgångar. Är det nybajen?
Vi har torskat guldet och möjligtvis även Europaplats med andra derbytorsken på två veckor. Detta i en match där vi åker på en straff (säger inte att den är fel men blir ju extra surt iom vår straffsituation), har två målsituationer där inget godkänds (kan mycket väl vara så att inget av de ska vara mål) och en given straff på stopptid som domaren ignorerar.

Är det någon gång man ska få "grina" är det väl nu? Fruktansvärt tunga veckor vi har bakom oss, frustrationen måste ut någonstans.

Edit: för att klargöra har jag inte sett några repriser från någon situation i matchen. Kommer aldrig vilja göra det heller då det tar mig bak några steg i terapivandringen jag tar efter varje derbytorsk.
Senast redigerad av TrogenHammarby 2018-09-24 kl. 01:23.
2018-09-24, 01:26
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Vi har torskat guldet och möjligtvis även Europaplats med andra derbytorsken på två veckor. Detta i en match där vi åker på en straff (säger inte att den är fel men blir ju extra surt iom vår straffsituation), har två målsituationer där inget godkänds (kan mycket väl vara så att inget av de ska vara mål) och en given straff på stopptid som domaren ignorerar.

Är det någon gång man ska få "grina" är det väl nu? Fruktansvärt tunga veckor vi har bakom oss, frustrationen måste ut någonstans.
Er bästa säsong på bra många år. Det är jämt så här nu. Ni grinar så att man undrar om ni ens pysslat med den här sporten tidigare. Varenda liten motgång följs av en tårflod med tillhörande offerkofta numera.
2018-09-24, 01:45
Medlem
Citat:
Er bästa säsong på bra många år. Det är jämt så här nu. Ni grinar så att man undrar om ni ens pysslat med den här sporten tidigare. Varenda liten motgång följs av en tårflod med tillhörande offerkofta numera.
När vi kör "skit i tabellen"-mentaliteten eller stod och sjöng i 45 min efter en förlust i Borås häromåret hade vi en förlorarmentalitet. När vi nu gnäller vid motgång är vi grinbajen.

Ni tvillingar är roliga ni.
2018-09-24, 01:48
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
När vi kör "skit i tabellen"-mentaliteten eller stod och sjöng i 45 min efter en förlust i Borås häromåret hade vi en förlorarmentalitet. När vi nu gnäller vid motgång är vi grinbajen.

Ni tvillingar är roliga ni.
Mm, Slår man ihop allt och alla så blir det lätt lite spretigt. Kan va en bra idé att sluta med det.
2018-09-24, 07:36
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Icke-målet i början av matchen var just det, inget mål, det Bajen kan gnälla över är dock straffsituationen, å andra sidan kan man då dra upp exempel där Bajen fått skitbeslut med sig i år, finns några sådana den här säsongen som även den mest enögda Bajaren i efterhand nog inser var skitbeslut. Vi har t ex den där sköna straffen mot Dalkurd, eller den i mitt tycke väldigt märkliga utvisningen på Igboananike. Suger riktigt jävla mycket när man får skiten emot sig dock, den känslan har väl typ alla drabbats av någon gång... eller ja, kanske inte MFFare och Gnagare.

Är väldigt trött på klyschan ”det jämnar ut sig i slutändan” gällande felaktiga domslut, utan tycker det snarare borde heta ”shit happens alla lag”.

Just i år har väl aik inte fått supermånga felaktiga domslut emot sig, men tidigare säsonger har även de åkt på helt horribla grejer (var det cirkelslutning/karma till slut för JPs hands i cupderbyt?)

Tycker verkligen det blir supertrist att det ska ”fastslås” att aik tar guld med hjälp av domarna, när det snarare är så att man har ett jäkligt vasst lag som spelar bra.

Sen måste man ändå förstå hur jävla bittert det är för vissa att torska den här typen av matcher, både för spelare och fans, iaf när det just för stunden är något befogat med en missad straff på övertid mot en antagonist från samma stad/län. Det hade nog alla hängivna fans varit (och jo, jag är YTTERST medveten om att jag och andra bajare gottgjort oss över griniga gårdare och gnagare tidigare säsonger).
2018-09-24, 09:43
Medlem
Salorms avatar
Citat:

Fast kom igen, klart som fan man skulle vara en grinkuk om man var i samma situation. Tillomed jag förstår det.
2018-09-24, 09:54
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Gren är slut i Blåvitt. En oprofessionell pajas som lierat sig med huliganer.

Finns inget av det jag läst hittills (inte läst hela texten än, bara de utdrag och sammanfattningar som finns fritt tillgängliga) som är något nytt eller okänt. Det verkar egentligen bara vara en sammanfattning av vad alla blåvita som är hyfsat insatta redan vet har hänt de senaste åren. Oklart vad det skulle göra för skillnad för Grens position.

Att supportergrupperingarna har möten med klubbledning och styrelse är väl inget märkligt? Att de grupperingarna ställde sig på Mats sida när Frank m.fl. ville få bort honom är väl knappast något som ligger Mats i fatet? Här är exakt samma sak (möten med supportrar) vänt till något positivt: https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/Kvm2rE/succe--efter-flera-moten-med-fansen

/feldgrau
2018-09-24, 10:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Fast kom igen, klart som fan man skulle vara en grinkuk om man var i samma situation. Tillomed jag förstår det.

Bajen torskar ju knappast guldet i vår match. Deras form senaste 14 omgångarna är långt ifrån guldmässig. 22 poäng. Ungefär 1,5 poäng per snitt.

Jag förstår besvikelsen. Men AIK är ett klart bättre fotbollslag i grunden och vann matchen rättvist.
2018-09-24, 10:46
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987
Bajen torskar ju knappast guldet i vår match. Deras form senaste 14 omgångarna är långt ifrån guldmässig. 22 poäng. Ungefär 1,5 poäng per snitt.

Jag förstår besvikelsen. Men AIK är ett klart bättre fotbollslag i grunden och vann matchen rättvist.

Räknar man in vårderbyt och detta derby har AIK tagit 13 fler poäng än Hammarby på samma antal matcher, det är orsaken till att man tappat guldet.
2018-09-24, 10:55
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Kramkalas hade väl varit mysigt?😉
Klart att en sån match genererar mkt pengar också till andra verksamheter men ändå!
Att det är onödiga Polisresurser som används idag tycker nog många. Iaf jag.
Givetvis tycker jag det är onödiga resurser som används även när ”mitt” Malmö spelar.

Kanske tom du tycker det trots att det också genererar pengar?

Såklart är det på det sättet onödiga pengar, men det finns mängder med evenemang etc som inte kan finnas (och som inte alls generar sådana pengar in som fotbollen) om det ska snackas kostnader.
Vad kostade inte all bevakning av valrörelsen för att ta ett närliggande exempel, hade alla där bara varit mogna nog att kunna prata med varandra istället för att stöka hade vi sluppit den kostnaden med.

Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Finns inget av det jag läst hittills (inte läst hela texten än, bara de utdrag och sammanfattningar som finns fritt tillgängliga) som är något nytt eller okänt. Det verkar egentligen bara vara en sammanfattning av vad alla blåvita som är hyfsat insatta redan vet har hänt de senaste åren. Oklart vad det skulle göra för skillnad för Grens position.

Att supportergrupperingarna har möten med klubbledning och styrelse är väl inget märkligt? Att de grupperingarna ställde sig på Mats sida när Frank m.fl. ville få bort honom är väl knappast något som ligger Mats i fatet? Här är exakt samma sak (möten med supportrar) vänt till något positivt: https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/Kvm2rE/succe--efter-flera-moten-med-fansen

/feldgrau

Inte heller finns det något nytt ALLS i hela reportaget.
Det hela känns lite som när man gjorde skolarbeten på mellanstadiet, man tog fram massa böcker och skrev om det som stod med "egna ord" och var nöjd med det.

Förövrigt intressant hur det i en klubb kan ses som något positivt medan det i ett annat fall ses som negativt att snacka med fansen. Vad skulle dom gjort? Inte tagit möten med fansen?

Fotbollsmässigt då? Häcken away idag, lagom upphetsande. Hur vi ska stoppa deras framfart i sin offensiv är utanför mitt kunskapsområde, vi är inte direkt stabila bakåt och röva är ju galet stabila på Bravida dessutom. Nej, allt annat än en liknande utskåpning som ifjol är en bonus...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in