Citat:
Ursprungligen postat av
Pallestrom
Kramkalas hade väl varit mysigt?😉
Klart att en sån match genererar mkt pengar också till andra verksamheter men ändå!
Att det är onödiga Polisresurser som används idag tycker nog många. Iaf jag.
Givetvis tycker jag det är onödiga resurser som används även när ”mitt” Malmö spelar.
Kanske tom du tycker det trots att det också genererar pengar?
Såklart är det på det sättet onödiga pengar, men det finns mängder med evenemang etc som inte kan finnas (och som inte alls generar sådana pengar in som fotbollen) om det ska snackas kostnader.
Vad kostade inte all bevakning av valrörelsen för att ta ett närliggande exempel, hade alla där bara varit mogna nog att kunna prata med varandra istället för att stöka hade vi sluppit den kostnaden med.
Citat:
Ursprungligen postat av
feldgrau
Finns inget av det jag läst hittills (inte läst hela texten än, bara de utdrag och sammanfattningar som finns fritt tillgängliga) som är något nytt eller okänt. Det verkar egentligen bara vara en sammanfattning av vad alla blåvita som är hyfsat insatta redan vet har hänt de senaste åren. Oklart vad det skulle göra för skillnad för Grens position.
Att supportergrupperingarna har möten med klubbledning och styrelse är väl inget märkligt? Att de grupperingarna ställde sig på Mats sida när Frank m.fl. ville få bort honom är väl knappast något som ligger Mats i fatet? Här är exakt samma sak (möten med supportrar) vänt till något positivt:
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/Kvm2rE/succe--efter-flera-moten-med-fansen
/feldgrau
Inte heller finns det något nytt ALLS i hela reportaget.
Det hela känns lite som när man gjorde skolarbeten på mellanstadiet, man tog fram massa böcker och skrev om det som stod med "egna ord" och var nöjd med det.
Förövrigt intressant hur det i en klubb kan ses som något positivt medan det i ett annat fall ses som negativt att snacka med fansen. Vad skulle dom gjort? Inte tagit möten med fansen?
Fotbollsmässigt då? Häcken away idag, lagom upphetsande. Hur vi ska stoppa deras framfart i sin offensiv är utanför mitt kunskapsområde, vi är inte direkt stabila bakåt och röva är ju galet stabila på Bravida dessutom. Nej, allt annat än en liknande utskåpning som ifjol är en bonus...