2018-09-23, 22:04
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obannad
Finns alltid två sidor i en sms-trafik. Fanns väl nån uppgift om "omfattande sms-historik"? Och såklart är det den part som har fördel av sms-historiken som lämnat in den/läckt den

Nee.. Nu har vi ett grovt brottsärende. Det innebär i praktiken att utredarna kommer plocka in bådas mobiler och tömma dessa på den information som finns. Det som är raderat kommer man att föröka återskapa.
Citera
2018-09-23, 22:17
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrandgulMan
När finns det skäl för våldtäkt enligt dig?

Det borde väl du veta som har en ”human människosyn”.

Var det en fråga jag ställde eller?
Gå om grundskolan för allas vår skull.

Nån som har koll på den nya våldtäktslagen?
Inte säker men fick för mig att det ska räcka med att en person säger nej och blir sexuellt utnyttjad för att det ska klassas som våldtäkt. Alltifrån bilder till fysisk kontakt ska räknas som våldtäkt. Men kan ha fel. Nån som kan förtydliga hur den nya lagen skärpts?
Citera
2018-09-23, 22:22
Medlem
utan.att.stannas avatar
Bilder på lärarinnan?
Citera
2018-09-23, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Nej. Jag ställer den frågan till dig.
Citera
2018-09-23, 22:33
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Gå om grundskolan för allas vår skull.

Nån som har koll på den nya våldtäktslagen?
Inte säker men fick för mig att det ska räcka med att en person säger nej och blir sexuellt utnyttjad för att det ska klassas som våldtäkt. Alltifrån bilder till fysisk kontakt ska räknas som våldtäkt. Men kan ha fel. Nån som kan förtydliga hur den nya lagen skärpts?

Jag tror att det räcker med en bild på någon släkting, eller så.

Fler intelligenta frågor?
Citera
2018-09-23, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrandgulMan

Det var precis min poäng.
Läs vad jag svarade på.
Äsch... mitt fel...
-Blir lite stingslig på somliga här och du hamnade i korselden.
Men då är vi väl överens...
Citera
2018-09-23, 22:54
Bannlyst
Citat:
~220 inlägg och 184 sidor varav sakfrågan missas HELT OCH HÅLLET!

Vad är det med folk numera?

Har vi börjat skuldbelägga folk att de "förtjänar" att utsättas för brott för att vi inte delar deras inställning, synsätt eller åsikt?

Vilka är vi att döma lärarinnan?
Anmälan är upprättad och hon är målsägande, dvs brottsOFFER.
Nu ligger det på förundersökningen att ta fram bevismaterialet mot den åtalade.

Teorierna är många och de polariserar och sprider näthat vilket är sjukt. Ni (dvs många då) skapar ett hat mot kvinnan som går ut över hennes make och hennes två små barn.

Ni alla spekulerar i vad som hänt men fyfan säger jag bara. Det är skrämmande att se allt hat och skitsnack!

Jag skiter fullständigt i om kvinnan haft en relation och velat säga upp den eller så och han ska ta för sig av henne. Eller att han rent av våldtagit henne för att hon är sexig?
Om min flickvän inte vill ha sex med mig men jag fortsätter då är det i lagens mening en våldtäkt. Fast vi är i ett förhållande. Så se nu detta ämne för vad det är. Ett fall med en brottsrubricering i form av våldtäkt mellan brottsoffer och en våldtäktsmän.
Diskutera den skiten och skuldbelägg fan inte BO. ni är fan inte bättre än moralpoliserna i förorterna som spottar på folk som integrerat sig och anammat den västerländska kulturen.

Punkt slut.

precis så jag tänkte
Citera
2018-09-23, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bmbamse
Äsch... mitt fel...
-Blir lite stingslig på somliga här och du hamnade i korselden.
Men då är vi väl överens...
Njae. Inte riktigt, men vi kan släppa det nu.
Citera
2018-09-23, 23:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Evig.Ingen.Naken.
Om det som står i hennes(BO) blogg stämmer, så har hon inte haft det lätt i livet. Varit med om mycket skit, men ändå har hon lyckats bra i livet. Tycker jag i alla fall.
Att ta sig vidare i livet, trots det hon varit med, om borde hyllas. Inte häcklas av avundsjuka flashbackare.

Hon har familj, barn, utbildning och ett jobb. Vad mer kan man begära?
"Är hon lärare, så röstar hon för invandring", stod det någonstans i tråden. Jag ser dock ingen valkampanj för invandring på hennes facebook, eller hennes blogg.
Ändå är hon en slyna, som får skylla sig själv?

Och nu har hon blivit våldtagen, igen. Hon har blivit det, inte han(MGM), med det är henne ni kallar för slyna. Ni säger att hon har gjort fel, hon med familj, utbildning och jobb.

Hon har en av dom snyggaste kroppar jag någonsin sett. Hon skäms inte över detta, utan visar gärna det faktum. Men bara för att hon visar sin kropp, och inte bär huckle, så är hon en slyna.
Jävla islamister, det är fan vad ni är.

Det är inte hon som ska behöva rätta in sig i ledet. Det här är hennes land, inte islamisternas.
Det är inte BO som ska häcklas och hängas ut! Det är alla som gjort det möjligt för våldtäktsmannen att överhuvudtaget vistas i Sverige, som ska hängas ut. Det är våldtäktsmannen som ska hängas ut.

Det här är ju som att sitta och läsa ett lokalt flashback, i valfritt muslimskt land.

Sådär, nu har jag en fråga.
Varför, och hur, har det här med sms-trafik mellan förövare/offer läckt ut?
Känns som det enda som har läckt ut från utredningen angående våldtäkten, vilket gör att det känns väldigt medvetet gjort.
För att flytta fokus från våldtäktsmannen, och rikta det mot offret? Om man läser den här tråden, så har dom i så fall lyckats väldigt bra med det.
Skulle väldigt gärna vilja veta hur det gick till, och varför.

det som förvånar mig är att flashback normalt är invandrarkritiskt men nu verkar många försvara honom och försöka hitta anledningar och ursäkter och fel som hon har gjort är förvånad

ursäkta för möjlig dubbelpost har inte tittat om någon har postat något nytt sedan senaste posten runt 1 timme sedan.
Citera
2018-09-23, 23:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zzcool
precis så jag tänkte

Vi har en kvinna med hög utbildning..vacker och smart. Är professionell i sitt arbete. Lever ett lugnt familjeliv med man och två barn. Bor i ett hus i ett lugnt villaområde.

Sedan har vi en statslös arab som visat sig vara en ligist under de år i Sverige.

Han har hunnit med att tagas för narkotikabrott, kört bil olovligt, åkt fast för urkundsförfalskning och gjort vålsamt motstånd mot tjänsteman. Är anmäld till Socialen.

Sedan finns det ändå tjommar i denna tråden som ämnar den mesta tiden att smutskasta ” den gode”. Helt otroligt.
Citera
2018-09-23, 23:15
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Med reservation för att detta redan kan ha avhandlats i tråden...men jag orkar inte plöja +100 sidor.

Den här kvinnan verkar ha haft sin beskärda del av problem genom livet. Att just hon skulle råka ut för händelsen på skolan måste vara en riktig lågoddsare.

"I grow up with an alcoholic father and my parents mentally abused me. I was sexually abused when I was 6 years old by 3 older guys, I was bullied in school, had reading and writing difficulties, had no friends, got anorexia (eating disorder) when I was 9 years old, raped by two guys when I was 17, ran away from home two weeks after that because my father’s alcohol abuse was insane and my parents were so verbally mean to me, I ran straight into the arms of a guy who physically and mentally abused me for over two years until he was sentenced to prison for it. During this time my mother died. I had to go through the two trials all alone – I had no one. I was completely alone, no friends and no one in the world that I could talk to. I did not want to live anymore – I even tried to take my own life. Then my father died, I got pregnant and had to make an abortion… somewhere around the age of 24 I decided that enough is enough and I chose to change my thinking. I started working on liking myself. I did it all by myself – I never told ANYONE about any of these things that happened to me in my childhood/teenage years. It was not until I was almost 30 years old I began talking about it.

So, I guess this answers your question on why such a beautiful girl like me, hated myself for almost 30 years."

https://joypassiondesire.com/2018/04/15/%f0%9f%92%9a-my-green-dress-and-lots-of-cozy-moments-%f0%9f%92%9a/

Som framgår av detta inlägg, och ett antal fler i tråden med citat från BO, så har vi att göra med en väldigt trasig tjej som försöker hålla näsan ovanför vattenytan med hjälp av positiva affirmationer. Och när man redan har blivit tillräckligt utnyttjad och trampad på, så kan man faktiskt trampa vidare till jobbet även efter en våldtäkt, och försöka intala sig själv att det är något som hände i det förgångna, och att nu är nu. Det är helt enkelt någon form av pågående posttraumatisk stress, som aldrig har fått läka.

Klädseln är självklart en risk för miljön hon befann sig i, men inte heller det är någon anledning att skuldbelägga henne. Det finns bara en gärningsman och skyldig här, och det är GM.
Citera
2018-09-24, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitcoinkung
Vi har en kvinna med hög utbildning..vacker och smart. Är professionell i sitt arbete. Lever ett lugnt familjeliv med man och två barn. Bor i ett hus i ett lugnt villaområde.

Sedan har vi en statslös arab som visat sig vara en ligist under de år i Sverige.

Han har hunnit med att tagas för narkotikabrott, kört bil olovligt, åkt fast för urkundsförfalskning och gjort vålsamt motstånd mot tjänsteman. Är anmäld till Socialen.

Sedan finns det ändå tjommar i denna tråden som ämnar den mesta tiden att smutskasta ” den gode”. Helt otroligt.
Ja. Helt otroligt. Vad ska vi med ett rättsystem till när vi kan döma på social status?

(Nu var jag visst sarkastisk igen. Bäst att notera det här under.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in