2018-09-20, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Plus ett på detta. Lägg till att skolchefen mycket väl kan vara värdegrunds- och godhetsknarkare som egentligen skiter i sina anställda och elever bara skolans rykte och karriären är okej.

Lärarjobbet är fyllt av så stora krav och elevvolymer så även en frisk person kan bränna ut sig. En borderlineperson är absolut inte lämplig att hantera den miljön eller ansvaret. Speciellt inte någon som anställts som nödlösning. Jag har sett det ske och när de kraschade drog de med både sina egna elever och kollegor i fallet. För de elever som borderlinepersonen såg som sina kompisar blev det extra jobbigt. De elever som läraren festat och kanske knarkat med. I det här fallet kan det varit allt från att han blev hennes avlastningshylla, bekräftelsecuddlebitch, polare till homewreckerpojkvän.

Eller så kan SMS-en betyda att hon tog på sig allt för mycket jobbansvar för att hjälpa honom.

Kort sagt så var många inblandade fel personer på fel plats.

Handlar nog snarare om ren självbevarelsedrift. Inte alla i dagens feministiska samhällsklimat som törs be en kvinna ta på sig mer kläder. I synnerhet inte inom värdegrundsbranschen där svensk skola ingår.
Citera
2018-09-20, 11:07
Medlem
Skunken666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Vem är mannen som leker med hennes barn på bilderna? Är hon gift. Skum kvinna

Hennes pojkvän enligt bloggen.
Någon i tråden sa att han var korean.
Citera
2018-09-20, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cq
Så antingen använder expressen Flashback som källa, eller är så det bekräftat att det är henne som pekats ut här.
Alla de stora tidningarna i sverige verkar ha konton på flashback där de tar massa info ifrån.
Citera
2018-09-20, 11:09
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Hon är nog vad vi patriarkala dödsknarkarnazister misogynt (men ärligt) kallar för "skadat gods". Tyvärr verkar ingen på skolan diskuterat det lämpliga att berätta om sina issues och liv i en öppen blogg. Det handlar inte om att hon borde sluta leva sitt liv som hon vill men behovet av att läsa bekräftande svar från följare om all skit hon gått igenom verkar finnas där. Min manliga intuition säger mig att hon har bekräftelsebehov som inte är lämpliga att slänga ur sig som lärare.
Det är tyvärr så att i vissa yrken ska man tänka sig för, även om man anställts som vikarie utan utbildning eller tas in som en nödlösning via konsultfirmor.

Om hon bara haft en träningsblogg eller klädblogg som hon kunde bjuda in till hade det nog inte varit så farligt. Nu tror jag mest det är hennes ständiga diskussioner om sina issues och ältandet som skolan borde fått igång varningsklockorna av. Talar av egen erfarenhet.

Ja. Fy fan vad det digitala umgänget har förstört mycket för många. Vidrigt.
Citera
2018-09-20, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skunken666
Hennes pojkvän enligt bloggen.
Någon i tråden sa att han var korean.

Okej tack. Ännu mer rörigt
Tyckte han såg afghansk ut så blev förvirrad
Citera
2018-09-20, 11:12
Medlem
För min del hade det sett mycket bättre ut med EXAKT samma bilder på henne men med hennes man som håller om henne eller kysser henne.

På så sätt hade det blivit sensuellt och snyggt.
Här är min man, och här är min kvinna typ.
Ett sätt att visa att man ser bra ut men att man har sin partner redan.

Tar man foton på egen hand är det för att få bekräftelse av andra för sin kropp och sexighet.

Det skulle aldrig jag acceptera av min tjej att hon söker bekräftelse av andra killar via lättklädda foton.
Lika lite som jag vill att min tjej skulle acceptera samma sak gällande mig.

Möjligt att jag är old school.
Men behöver man bekräftelse av män man ej känner via lättklädda foton på en offentlig sajt skulle jag i varje fall göra slut.
Och jag hade förväntat mig samma sak i retur från min flickvän.
Citera
2018-09-20, 11:13
Medlem
itsurewasntmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Sverige har varit vida känt för att vara ett fritt, tillåtande och jämställt land. Men det har ju också så klart gjort att landet stått väldigt oförberett (och i det närmsta skyddslöst) när starkare kulturer kommit in i stora antal. Självfallet blir resultatet att svenskarna mer och mer anpassar sig och anammar dessa andra kulturer och synsätt.

Riktigt obehaglig utveckling.
Alltså självbevarelsedrift och uppgivenhet?
Citera
2018-09-20, 11:16
Medlem
Baertlings avatar
Med reservation för att detta redan kan ha avhandlats i tråden...men jag orkar inte plöja +100 sidor.

Den här kvinnan verkar ha haft sin beskärda del av problem genom livet. Att just hon skulle råka ut för händelsen på skolan måste vara en riktig lågoddsare.

"I grow up with an alcoholic father and my parents mentally abused me. I was sexually abused when I was 6 years old by 3 older guys, I was bullied in school, had reading and writing difficulties, had no friends, got anorexia (eating disorder) when I was 9 years old, raped by two guys when I was 17, ran away from home two weeks after that because my father’s alcohol abuse was insane and my parents were so verbally mean to me, I ran straight into the arms of a guy who physically and mentally abused me for over two years until he was sentenced to prison for it. During this time my mother died. I had to go through the two trials all alone – I had no one. I was completely alone, no friends and no one in the world that I could talk to. I did not want to live anymore – I even tried to take my own life. Then my father died, I got pregnant and had to make an abortion… somewhere around the age of 24 I decided that enough is enough and I chose to change my thinking. I started working on liking myself. I did it all by myself – I never told ANYONE about any of these things that happened to me in my childhood/teenage years. It was not until I was almost 30 years old I began talking about it.

So, I guess this answers your question on why such a beautiful girl like me, hated myself for almost 30 years."

https://joypassiondesire.com/2018/04/15/%f0%9f%92%9a-my-green-dress-and-lots-of-cozy-moments-%f0%9f%92%9a/
Citera
2018-09-20, 11:18
Medlem
itsurewasntmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
För min del hade det sett mycket bättre ut med EXAKT samma bilder på henne men med hennes man som håller om henne eller kysser henne.

På så sätt hade det blivit sensuellt och snyggt.
Här är min man, och här är min kvinna typ.
Ett sätt att visa att man ser bra ut men att man har sin partner redan.

Tar man foton på egen hand är det för att få bekräftelse av andra för sin kropp och sexighet.

Det skulle aldrig jag acceptera av min tjej att hon söker bekräftelse av andra killar via lättklädda foton.
Lika lite som jag vill att min tjej skulle acceptera samma sak gällande mig.

Möjligt att jag är old school.
Men behöver man bekräftelse av män man ej känner via lättklädda foton på en offentlig sajt skulle jag i varje fall göra slut.
Och jag hade förväntat mig samma sak i retur från min flickvän.
Hon gör ju exakt som t ex Kim Kardashian. Sexiga bilder blandat med barnbilder osv. Det är digitala medier som fuckat upp idealen.

Edit: Idioter i sociala medier, i kombination med skruvade idolskap och masspridning. Miffogrejer går hem globalt.
Senast redigerad av itsurewasntme 2018-09-20 kl. 11:22.
Citera
2018-09-20, 11:20
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Omfattande sms kontakt tyder för min del på att det funnits en form av relation mellan dem.

Om det varit flört eller varit konkret sexuellt förhållande är svårt.

Men det är min tolkning och gissning.
SMS-konversationen behöver vara inlämnad av någon när den kommer fram i ett så tidigt stadium som när Aftonbladet-artikeln skrevs, antingen från BO eller MGM. Det mesta tyder på att det var BO, kvinnan, som lämnade in den tycker jag.

MGM, eleven, häktades senare på sannolika skäl (den starkare misstankegraden) vilket gör att det inte kan finnas något i SMS-konversationen som tyder på att händelsen inte inträffat eller att den varit ömsesidig. Snarare tvärtom.

Kvinnan skriver i bloggen som om hon känner till killens förflutna (han är kriminell med flera domar mot sig) genom
Citat:
I know you believe he is a good person who has just been off his path in life for a while. I know you believe he can find his way back on track again. I know you believe he can change, if he wants to.
Jag tror mer på att hon är en hjälpande person som försökt stötta honom.
Citera
2018-09-20, 11:21
Medlem
Det finns ju som de flesta vet något av en kamp att kvinnor ska ha rätt att klä sig hur de vill utan att behöva bli våldtagna eller ofredade. Jag tror att de flesta tycker att det är rimligt och inte för mycket begärt. Sen bör det väl också finnas ett mått av självbevarelsedrift kan man tycka men i sak så ska man få ha porriga kläder på sig utan att bli våldtagen.

När det sedan inträffar en våldtäkt och någon påpekar att kvinnan klätt sig porrigt så replikerar strax en samstämmig kör att det inte hör till saken, utan kvinnan ska absolut få ha på sig vad hon vill, utan att bli våldtagen. Hon är offret. Hon bär ingen skuld. OK! Jag är OK med det! Vi håller kvinnans klädsel utanför. Våldtäktsoffret är ju per definition ett offer.

Men jag förstår inte att det inte finns någon självbevarelsedrift. Självklart ska man (I DEMOKRATINS NAMN) kunna gå runt i Rinkeby med en SD-tröja en fredagkväll utan att bli våldtagen och misshandlad men inte skulle jag göra det för det. Andra kan snacka hur mycket de vill om alla demokratiska rättigheter och vice versa men inte vill då jag sätta livet och röven till i den kampen.
Citera
2018-09-20, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjtgkjf
Man kan vara attraktiv men klä sig propert. Om en manlig lärare hade undervisat i korta cykelbyxor som avslöjar mer än de döljer så hade alla förstått det olämpliga i det. Men när det gäller kvinnor finns en feministisk idé att de ska kunna klä sig och bete sig hur som helst.

Det är en annan fråga, vad som är lämpligt eller ej. Det har inget att göra med om en liten turkunge inte kan hålla kuken i byxorna eller ej och om det på något sätt ska vara mindre eller mer acceptabelt hurvida han kan behärska sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in