2018-09-23, 13:47
Medlem
Norrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
Från Aftonbladet:

"Polisen ser ingen koppling till misshandeln"

Nej för den misshandeln kom helt plötsligt av en man som var påverkad och Tess känner inte ens mannen.

Tess ångrar så mycket att hon ens var på denna midsommarfest.

Så, hur går allas tankar nu? Skriv gärna dem MEN sluta och släng skit.

Men mannen som hade misshandlat Tess har varit fri nu tills rättegången skulle ske?
Rättegången som så lämpligt blev inställd eftersom hon ej kunde närvara..

Var han oberäknelig på den festen, vad kan han gått o tänkt efter att hon anmält honom..?
Har han något tidigare på sig i registret tro?
Citera
2018-09-23, 15:11
Medlem
Gw har påtalat flera ggr att ofta (99%) är pojkvänner/manliga vänner(som e olyckligt kär i person i fråga orsaken till försvinnandet.
Tess förra pojkvän misshandlade väl henne ordentligt om jag inte hört helt fel och en aktuell rättegång för honom var att vänta.

Tror nog säkert fd pojkvännen vet nått.
Citera
2018-09-23, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snakepliskensthlm
Gw har påtalat flera ggr att ofta (99%) är pojkvänner/manliga vänner(som e olyckligt kär i person i fråga orsaken till försvinnandet.
Tess förra pojkvän misshandlade väl henne ordentligt om jag inte hört helt fel och en aktuell rättegång för honom var att vänta.

Tror nog säkert fd pojkvännen vet nått.

Rättegången som skulle ha varit i förra veckan, var för att en man misshandlade Tess på en midsommarafton 2017, Tess känner inte mannen.

Så vem är då den fd pojkvännen som skulle ha misshandlat Tess? Tess val av pojkvänner kanske inte har varit dem bästa, så då får du precisera dig lite mer.
Men även fd pojkvänner läser säkerligen här, så, ja det är upp till dig om du ska hänga ut människor här, ditt val inte mitt.
Och mäns våld mot kvinnor kan jag, och det är som GW säger och även polisen sa till mig och som jag vet redan: det är alltid en fd pojkvän/man/sambo eller den mannen som kvinnan har relation med när det kommer till t e x mäns våld mot kvinnor (och barn) det heter egentligen relationsvåld.
Senast redigerad av spunkankan 2018-09-23 kl. 15:45.
Citera
2018-09-23, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norren
Men mannen som hade misshandlat Tess har varit fri nu tills rättegången skulle ske?

Var han oberäknelig på den festen, vad kan han gått o tänkt efter att hon anmält honom..?

Har han något tidigare på sig i registret tro skriver du, ja det får du fråga polisen om.
Citera
2018-09-23, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
Rättegången som skulle ha varit i förra veckan, var för att en man misshandlade Tess på en midsommarafton 2017, Tess känner inte mannen.

Så vem är då den fd pojkvännen som skulle ha misshandlat Tess? Tess val av pojkvänner kanske inte har varit dem bästa, så då får du precisera dig lite mer.
Men även fd pojkvänner läser säkerligen här, så, ja det är upp till dig om du ska hänga ut människor här, ditt val inte mitt.
Och mäns våld mot kvinnor kan jag, och det är som GW säger och även polisen sa till mig och som jag vet redan: det är alltid en fd pojkvän/man/sambo eller den mannen som kvinnan har relation med när det kommer till t e x mäns våld mot kvinnor (och barn) det heter egentligen relationsvåld.

Jag vet om minst fem män som tidigare misshandlat henne, så mönstret är väldigt destruktivt när det rör relationer.
Citera
2018-09-23, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norren

Hur mycket hade den mannen att skydda? Hur mycket skulle en dom påverka hans liv?

Var det han som var polis eller fd polis som hon hängt med och som misshandlat henne, eller var det en annan? Spunkankan kanske vet?
Citera
2018-09-23, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majorskan52
Hur mycket hade den mannen att skydda? Hur mycket skulle en dom påverka hans liv?

Var det han som var polis eller fd polis som hon hängt med och som misshandlat henne, eller var det en annan? Spunkankan kanske vet?

Finns hans namn droppat i tråden? hittar inget iaf
Citera
2018-09-23, 18:36
Medlem
Citat:
Finns hans namn droppat i tråden? hittar inget iaf

Namnet står i tråden
Citera
2018-09-23, 18:41
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majorskan52
Jag vet om minst fem män som tidigare misshandlat henne, så mönstret är väldigt destruktivt när det rör relationer.
Usch. Det betyder att det finns många potentiella gärningsmän i det här, både kända och okända. Hoppas hon hittas snart oavsett vad som hänt.
Citera
2018-09-23, 18:43
Medlem
[quote=Majorskan52|65346419]Hur mycket hade den mannen att skydda? Hur mycket skulle en dom påverka hans liv?

Var det han som var polis eller fd polis som hon hängt med och som misshandlat henne, eller var det en annan? Spunkankan kanske vet?[/QUO

Jag har ingen aning vilka yrken hennes fd har
Citera
2018-09-23, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Jaha, så denne TPS är inget ex eller återkommande antagonist. Oftast när spunkankan öppnar näbben, säger den något av betydelse.

Hur svår var misshandeln? Örfil eller frakturer och köttsår?

Tillägg: Vederbörande verkar inte finnas på Lexbase i alla fall.

Hittade lite om hennes beskrivning för den aktuella kvällen skrivet dagen efter på fejjan.

Frågor från vänner och T svar nedan...
"Det var en äldre man som flippade och efter han slitit ner mig sparkade han mig i ansiktet, han var som en ångvält "
"Min kille och 2 vänner försökte värna mig mig det gick inte bra"
"En gammal polis som tränar kampsport på 195cm och ca 100kg som jag förstått, hade inte en chans och inte heller mina 3vänner (killar) som hjälpte mig.
Citera
2018-09-23, 19:36
Medlem
Citat:
Hittade lite om hennes beskrivning för den aktuella kvällen skrivet dagen efter på fejjan.

Frågor från vänner och T svar nedan...
"Det var en äldre man som flippade och efter han slitit ner mig sparkade han mig i ansiktet, han var som en ångvält "
"Min kille och 2 vänner försökte värna mig mig det gick inte bra"
"En gammal polis som tränar kampsport på 195cm och ca 100kg som jag förstått, hade inte en chans och inte heller mina 3vänner (killar) som hjälpte mig.

Vad som står på Tess´s facebooksida för endast vänner ska helst stanna där men polisen går igenom det.

När du då ändå nämner mannen som misshandlade Tess på midsommarafton så är den mannens yrke eller var alltså att jobba på SÄPO.

Så då vet ni det. Och då förstår ni att den åtalade mannen inte är så förtjust i att vara med på en rättegång eller hur?
Och då förstår ni att polisen har koll på mannen. Inge kul för polisen och ha en jobbarkompis som misshandlar andra eller hur, dessutom en kvinna misshandlade han.
Nu är inte yrket det som gör att en människa misshandlar andra människor.

Vad som står på Tess´s facebooksida är hennes liv och det har inte andra med och göra, så kan vi komma överens om att det förblir så?
Senast redigerad av spunkankan 2018-09-23 kl. 19:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in