2018-09-23, 00:47
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofant12
Kostar den billigaste varianten av FIFA 19 729:- via PS Store?

När butikerna tar 599:- ?
Standard, Sony tar typ alltid mer betalt för att köpa online.
Citera
2018-09-23, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Standard, Sony tar typ alltid mer betalt för att köpa online.

Tack för bra svar!
Citera
2018-09-23, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofant12
Tack för bra svar!

Får hoppas Elgiganten kör samma pris som dom gjorde när NHL 19 släpptes, nämligen 499:- på releasedagen.
Citera
2018-09-23, 16:51
Medlem
Bravidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azper
Får hoppas Elgiganten kör samma pris som dom gjorde när NHL 19 släpptes, nämligen 499:- på releasedagen.

I.s.f. får jag betala 300 kr mer trots att jag för-köpte mitt.
Citera
2018-09-23, 18:01
Medlem
Citat:

Var priset annars 599:- för NHL 19?
Citera
2018-09-23, 20:24
Medlem
EnLitenFryss avatar
Finns det någon som tycker det är positivt att pace är meningslöst i fifa19? Motivera?
Citera
2018-09-23, 20:41
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Finns det någon som tycker det är positivt att pace är meningslöst i fifa19? Motivera?
Har spelat rätt många matcher nu, och hållit ett öga på detta pga diskussionerna - pace är absolut inte meningslöst. På det stora hela är betydelsen tvärt om väldigt verkligstrogen. Det är förståss positivt. Personligen tycker jag också att det är väldigt positivt att hela spelet plötsligt rört sig väldigt mycket mer mot skicklighet än tidigare utgåvor, där både simpla och fullständigt overkliga räder såklart har en betydelse.

Kollar man dock på detaljer kan man förstå att vissa blir frustrerade. Jag har spelat med Samu Castillejo (aldrig hört talas om honom) på högerkanten, och hans pace har varit otroligt effektiv (acceleration 85, sprint speed 86). Han har ofta hållt avstånd och ibland dragit iväg backar med boll.

Sane och Mane tror jag faktiskt att jag hade reagerat på även om inte detta diskuterats, eftersom det är så uppenbart när jag mött dem: de drar iväg som bara den utan boll och kommer därför gång på gång blixtsnabbt i djupled för vad som ser ut att kunna bli frilägen, men så fort de får bollen blir de degklumpar som inte kan hålla försvaret borta mer än 4-5 meter. Eftersom folk är vana med gamla fifas hjärndöda buttonmash-och-spring-fotboll händer det alltså precis hela tiden när man möter dessa spelare.

Är de generellt dåliga med boll (highlights räcker inte långt, så har själv för dålig koll)? Är det individuellt dåliga/buggiga stats av EA?

Ingen aning. Men det står klart att pace på det stora hela gjorts verklighetstroget, men att man kan undra en del över individuella spelare. I det här spelet kan ju mane aldrig någonsin dra iväg med boll, och det vet man ju att han har lyckats med i verkligheten.
Senast redigerad av Trillske 2018-09-23 kl. 20:44.
Citera
2018-09-23, 21:03
Medlem
__Alez__s avatar
Citat:

Ska man kanske vänta då?
Tänkte köpa mig en ny konsol, uppgradera från Xbox 360 till Xbox one S.
https://www.netonnet.se/art/gaming/spel-och-konsol/xbox/konsol/xbox-one-s-1tb-fifa-19/C152_6.14412/

Spelet släpps ju den 28e alltså på fredag, beställer jag nu tror ni att jag får hem det till fredag eller blir det först efter kommande helg?
Citera
2018-09-23, 21:13
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Har spelat rätt många matcher nu, och hållit ett öga på detta pga diskussionerna - pace är absolut inte meningslöst. På det stora hela är betydelsen tvärt om väldigt verkligstrogen. Det är förståss positivt. Personligen tycker jag också att det är väldigt positivt att hela spelet plötsligt rört sig väldigt mycket mer mot skicklighet än tidigare utgåvor, där både simpla och fullständigt overkliga räder såklart har en betydelse.

Kollar man dock på detaljer kan man förstå att vissa blir frustrerade. Jag har spelat med Samu Castillejo (aldrig hört talas om honom) på högerkanten, och hans pace har varit otroligt effektiv (acceleration 85, sprint speed 86). Han har ofta hållt avstånd och ibland dragit iväg backar med boll.

Sane och Mane tror jag faktiskt att jag hade reagerat på även om inte detta diskuterats, eftersom det är så uppenbart när jag mött dem: de drar iväg som bara den utan boll och kommer därför gång på gång blixtsnabbt i djupled för vad som ser ut att kunna bli frilägen, men så fort de får bollen blir de degklumpar som inte kan hålla försvaret borta mer än 4-5 meter. Eftersom folk är vana med gamla fifas hjärndöda buttonmash-och-spring-fotboll händer det alltså precis hela tiden när man möter dessa spelare.

Är de generellt dåliga med boll (highlights räcker inte långt, så har själv för dålig koll)? Är det individuellt dåliga/buggiga stats av EA?

Ingen aning. Men det står klart att pace på det stora hela gjorts verklighetstroget, men att man kan undra en del över individuella spelare. I det här spelet kan ju mane aldrig någonsin dra iväg med boll, och det vet man ju att han har lyckats med i verkligheten.

Jag formulerar mig starkt för att tydliggöra poängen, men visst - låt mig specificera, pace med boll är meningslöst. Som du säger förvandlas fartdemonerna till degklumpar sekunden de tar bollen.

Ja, det är hjärndöd fotboll att bara springa rakt fram med boll och motståndaren kan inte hinna ikapp. Det är också exakt så enkel fotboll man vinner med om motståndaren spelar hjärndött försvarsspel.

Lite anekdotisk bevisföring men kan inte låta bli. Som junior hade jag en lagkamrat som var en ganska kass fotbollspelare. Kort, klen, dålig speluppfattning, dålig kondis, kunde ej slå en passning, halvdant skott. Men - han gjorde 60m på under 8sek. Den spetsegenskapen vann skytteligan åt honom flera säsonger i rad. Locka upp backlinjen, vinn boll, lyft en pastej över mittbacken och det var friläge för honom. Spelade ingen roll att han brände mer än hälften av lägena han fick. Att han gjorde så mycket mål berodde enbart på att motståndarna lät honom använda hans enda spetsegenskap.

Samma gäller i fifa - vill du inte åka på mål där motståndaren bara springer - spela bättre och smartare försvarsspel. Stick inte upp med ytterbackarna och lämna Salah fri vid mittlinjen - det ska straffa sig.

Mane och Sane tillhör absolut de spelare som dödar dig ifall du bjuder på ytor. Snabba plus teknik. Att de blir degklumpar när de får boll är trasigt.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2018-09-23 kl. 21:19.
Citera
2018-09-23, 21:35
Medlem
Nu har jag förhandsbokat fifa ultimate edition på Playstation store. Trodde att spelet skulle börja laddas ner direkt (har bara köpt spel på skiva innan) vilket det inte gjorde. Vet att man inte kan spela innan den 25:e men trodde ändå att spelet skulle laddas ner så man var redo dirr på Tisdag.

Någon som har erfarenhet? Laddas det ner av sig själv eller hur funkar det?

Mvh
Citera
2018-09-23, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krokben91
Nu har jag förhandsbokat fifa ultimate edition på Playstation store. Trodde att spelet skulle börja laddas ner direkt (har bara köpt spel på skiva innan) vilket det inte gjorde. Vet att man inte kan spela innan den 25:e men trodde ändå att spelet skulle laddas ner så man var redo dirr på Tisdag.

Någon som har erfarenhet? Laddas det ner av sig själv eller hur funkar det?

Mvh

Det laddades ner så fort jag köpte det, förvisso på XBOX One. Således kunde jag starta spelet med EA Access. Jag tror du kommer vara tvungen att ladda ner spelet på tisdag tyvärr. PS4 suger.

Dessvärre så påminde du mig om att 25 är på tisdag. Jag hade fan gått och tänkt hela dagen att jag skulle kunna spela efter midnatt.
Citera
2018-09-23, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Det laddades ner så fort jag köpte det, förvisso på XBOX One. Således kunde jag starta spelet med EA Access. Jag tror du kommer vara tvungen att ladda ner spelet på tisdag tyvärr. PS4 suger.

Dessvärre så påminde du mig om att 25 är på tisdag. Jag hade fan gått och tänkt hela dagen att jag skulle kunna spela efter midnatt.

Ok, tack för snabbt svar!
Hur lång tid tar det att ladda ner?
Får gå upp tidigt på Tisdag och starta nedladdningen innan jobbet så kanske det är klart när man kommer hem 🙂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in