Citat:
Ursprungligen postat av
EnLitenFrys
Finns det någon som tycker det är positivt att pace är meningslöst i fifa19? Motivera?
Har spelat rätt många matcher nu, och hållit ett öga på detta pga diskussionerna - pace är
absolut inte meningslöst. På det stora hela är betydelsen tvärt om väldigt verkligstrogen. Det är förståss positivt. Personligen tycker jag också att det är väldigt positivt att hela spelet plötsligt rört sig väldigt mycket mer mot skicklighet än tidigare utgåvor, där både simpla och fullständigt overkliga räder såklart har en betydelse.
Kollar man dock på detaljer kan man förstå att vissa blir frustrerade. Jag har spelat med Samu Castillejo (aldrig hört talas om honom) på högerkanten, och hans pace har varit otroligt effektiv (acceleration 85, sprint speed 86). Han har ofta hållt avstånd och ibland dragit iväg backar med boll.
Sane och Mane tror jag faktiskt att jag hade reagerat på även om inte detta diskuterats, eftersom det är så uppenbart när jag mött dem: de drar iväg som bara den utan boll och kommer därför gång på gång blixtsnabbt i djupled för vad som ser ut att kunna bli frilägen, men så fort de får bollen blir de degklumpar som inte kan hålla försvaret borta mer än 4-5 meter. Eftersom folk är vana med gamla fifas hjärndöda buttonmash-och-spring-fotboll händer det alltså precis hela tiden när man möter dessa spelare.
Är de generellt dåliga med boll (highlights räcker inte långt, så har själv för dålig koll)? Är det individuellt dåliga/buggiga stats av EA?
Ingen aning. Men det står klart att pace
på det stora hela gjorts verklighetstroget, men att man kan undra en del över individuella spelare. I det här spelet kan ju mane aldrig någonsin dra iväg med boll, och det vet man ju att han har lyckats med i verkligheten.