2018-05-14, 18:21
Medlem
frantiks avatar
Måhända vara en tidig trådstart, dock brukar rykten och nyheter dyka upp under sommarmånaderna.
Så jag kan väl börja med att dela med mig av en nyhet jag fann idag:

https://www.gamereactor.se/amp/nyheter/610313/Champions%20League%20och%20Europa%20League%20komme r%20till%20FIFA%2019/

Verkar alltså som FIFA 19 kommer att innehålla CL och EL?

I övrigt, vad vill vi se i nästa del av serien?
För egen del är det såklart ett karriärläge
med bra mycket mer djup i en tidigare spel.
Citera
2018-05-14, 18:45
Medlem
Håller också med ett förbättrat karriärläge. När FUT blir tråkigt vill man gärna spela något roligt offline och just nu känns det inte som det finns något bra där. The journey blev enformigt och tråkigt direkt. Så ett djupare karriärläge hade vart riktigt bra.

Låter också intressant med CL och EL i spelet. Men vad skulle det innebära? Skulle det vara som VM-modet då eller? Vad tror ni?
Citera
2018-05-14, 19:09
Medlem
Guttazzs avatar
Hoppas dom någon gång kan komma med inomhus fut
Citera
2018-05-14, 22:59
Medlem
kristofferGs avatar
Om de skippar deras sketna online-läge och fokuserar på karriärläget och köper licenserna till CL och EL så kan jag möjligtvis överväga att köpa skiten. Men vad är oddsen på att de får licens för CL och EL? PES hela existens vilar ju på att de har Champions League som lockbete. Förlorar de den licensen är det slut.
Citera
2018-05-15, 00:16
Medlem
Hoppas hoppas

Spelar minst en timme per dag på helgerna karriär spelare eller tränare och tycker det finns mycket mer o trycka in där...
Hoppas dom gör mycket nya uppdateringar i karriär offline

Men känner som Fifa mest satsar på online nu

Mvh Simon zakaria Lbou
Citera
2018-05-19, 12:08
Medlem
OakleyBlizzards avatar
Fan här var man ju tvåa på bollen. Men håller med om att CL och EL kommer bli grymt. The Journey är alldeles för scriptat för min smak.
Citera
2018-05-19, 12:25
Medlem
SilviaNights avatar
Först och främst måste dom sluta envisas med att scripta varenda match. Alla som har spelat karriärläge mot datorn vet hur svårighetsgraden förändras under matchens gång beroende på resultat. Det har varit så här så länge jag kan minnas. Gör matcherna mer dynamiska baserat på motstånd och taktik istället för att spelet ska bli 10 gånger svårare mitt i matchen.

The Journey vore fantastiskt om:
1. Man spelar som sig själv och inte Alex Hunter
2. Att det inte var så scriptat.

Skulle gärna vilja se att man kombinerar karriärläge och The Journey med färre cutscenes. Även ungdomslag och reservlag borde finnas med och vara spelbara i karriärläget.
Citera
2018-06-01, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fritidschef
Håller också med ett förbättrat karriärläge. När FUT blir tråkigt vill man gärna spela något roligt offline och just nu känns det inte som det finns något bra där. The journey blev enformigt och tråkigt direkt. Så ett djupare karriärläge hade vart riktigt bra.

Låter också intressant med CL och EL i spelet. Men vad skulle det innebära? Skulle det vara som VM-modet då eller? Vad tror ni?

Hoppas de lägger in CL och EL i karriärläget har för mig de hade det innan PES fick rättigheterna. Hoppas då även att de verkligen gör de som en upplevelse.

Sen när ska de sluta använda samma färg på målvaktströjan som något av lagen blir så trött på när man har en färg så kommer målvakten med samma.
Citera
2018-06-09, 20:10
Medlem
eribabsis avatar
Vakna nu för fan. EA Play på E3. Dags för FIFA 19.

Edit; Glöm skiten. Ingen intressant information alls. Hoppades någon ynka procent på en ny engine så spelet kanske blev spelbart, men man lär får stå ut med ytterligare ett risigt FIFA. Dom fick in lite reklam om WC Mode iallafall så dom kanske gör några kronor extra i sommar.
Senast redigerad av eribabsi 2018-06-09 kl. 20:21.
Citera
2018-06-09, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eribabsi

Edit; Glöm skiten. Ingen intressant information alls. Hoppades någon ynka procent på en ny engine så spelet kanske blev spelbart, men man lär får stå ut med ytterligare ett risigt FIFA. Dom fick in lite reklam om WC Mode iallafall så dom kanske gör några kronor extra i sommar.

Ja det där var inte mycket att hurra för. Vilket jävla skit.
Citera
2018-06-11, 19:32
Medlem
Trillskes avatar
Drog precis ned world cup till 18. Dra åt helvete vad de jobbat plötsligt.

Jag spelade inte Fifa mellan 14 och 18, och medan det skett viss förbättring reagerade jag på hur horribelt trasigt det kändes fortfarande (efter fyra år!), och hur lite som egentligen gjorts för att förbättra gameplay trots att 14 och 18 är oerhört lika vad gäller spelmekaniska funktioner (så man kan fundera på vad sjutton de arbetat med egentligen). Det var så pass att jag såg framför mig någon slags helt grotesk kodbas det inte går att röra utan att förstöra något annat.

I och med world cup-tillägget har de plötsligt inte bara uppat grafiken ett rejält snäpp, de har dessutom dödat merparten gameplay-buggar. Det känns som en total omarbetning; ett större hopp av denna uppdatering än det brukar vara för en helt ny utgåva.

Det gör mig förvånansvärt hoppfull inför 19. Uppdateringen till 18 är verkligen nära att sätta gameplay. Ett snäpp för mycket åt arcade - tyvärr har klassiska "ping-pong"-matcherna från tidigare utgåvor letat sig tillbaka lite - men jag kan tänka mig att de gjort så med flit till den här uppdateringen för att det är i ett läge där det passar med väldigt casual gameplay. Kan de finjustera detta kan det bli riktigt bra.

Kan notera att jag lirar på en PC, men det brukar inte vara så stor skillnad för Fifa längre. 18 ser marginellt bättre ut på PC än konsol-varianterna, men det är verkligen inga stora skillnader (vilket å andra sidan är synd - man skulle kunna göra något riktigt coolt för PC 2019).
Citera
2018-06-25, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eribabsi

De kommer lite förändringar i spelet och sen kommer de ju ha CL och EL i karriärläget.

De kommer ju bland annat göra något som de skriver som aktiv touch. Även kommer finnas fler taktiska tillvägagångssätt.

Nya sätt när de kommer till 50/50 dueller.

Sen kommer nog den största nyheten och är tajmade avslut där man kan få mer presition och tajming vid avslut.

Finns mer info kring detta här https://www.ea.com/sv-se/news/fifa-19-gameplay-2018
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in