Citat:
Ursprungligen postat av
Flairr
Så du tror att Sveriges ekonomi står och faller med hur Kommunistpartiet skulle reagera på detta? Det finns 195 länder i världen och Sverige behöver inte göra affärer med alla 195, bara 194.
Om man ser till alla hetsande pro-Kina troll i den här tråden så kan man ju undra om eran personliga försörjning står och faller med handeln Sverige-Kina. Om inte, så förstår jag inte varför ni ens är här.
Du har rätt det finns 194 andra länder att göra affärer i, fast jag undrar om du gått runt i hemmet och tittat på ursprungsmärkningen på dina prylar hemma, när du har det bör du sedan ta dig en funderare.
Du vet väl att det land du pratar om är 1/5 del av jordens befolkning, dessutom är det är kanske det land som producerar mest produkter till omvärlden.
Tror du ägaren av Volvo inte kan påverkas av Kinesiska staten?
Kinesisk turism är redan om styrd till Norge o Finland så att det kostat Sverige är redan klart.
Det är många i detta land som direkt eller indirekt är beroende av Kina, MÅNGA fler än du uppenbarligen har förstånd för att fatta.
Jag har inte sett liknande satir om muslimer i SVT.
På något vis verkar vi i Sverige tro att vi är en stormakt, fattas nu bara att någon politiker ger ett dumt uttalande.
Detta var så dumt och rent förnedrande att man tar sig för pannan…. eller inte, SVT verkar ha lite oklara regler över vad de ställer sig bakom och vad de tar avstånd från.
Vi får hoppas SVT pudlar och att Staten ställer sig bakom det så detta inte eskalerar.,
Jag minns vad som hände när Japan hyllade sina Krigshjältar som slaktade miljoner Kineser under WW2.
Militären fick kallas in för att bevaka Japanska intressen i Kina, fabriker, butiker o.s.v. det bara kryllade av dem , japanska bilhandlare fick däcken sönderskurna o.s.v.
Skillnaden är att Japan har produkter av värde som Kineserna har ett behov eller intresse av så bojkott av Japanska varor under en tid påverkade bara kortsiktigt, Sverige har inget av värde för en Kines, de är inte det minsta i behov av oss….men vi av dem.
Så att pissa på Kineserna är inte direkt smart för en pissliten banan republik som Sverige, speciellt med tanke på att det inte finns någon större anledning till det.
Enda ggn Kina bryr sig överhuvudtaget om lilla Sverige är när vi pissar på dem, och till slut kommer de tröttna och lägga en stor skit mitt i våra nyllen, vilket verkar vara på väg att hända nu.