2018-09-23, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Men hallå, ge dig!
Du blir bara pinsam , förstår du inte det!
Sluta att läsa eller att skriva här överhuvudtaget .
När man läser igenom tråden så står du för en jävla massa påhopp!
Även på hur MSP kan vara nu det sista jag läste med både rasistiska o sexistiska uttalande.

Detta är Flashback o du kommer inte kunna göra något åt hur folk här diskutterarar o spekulerar för att försöka komma fram till vad som kan ha hänt.,

Jag förstår din tanke, men det är inte riktigt det rätta sätter du kommunicerar på här ..

Varsågod om du vill komma med nått tillbaks, ville bara försöka få dig förstå..

Skäms du över mig? Jaha då är det dit problem inte mitt.

Så jävla korkade en del är!
Senast redigerad av spunkankan 2018-09-23 kl. 10:41.
Citera
2018-09-23, 10:38
Medlem
När en person försvinner så är det polisens uppgift och kartlägga dennes liv, inte vår uppgift.
Jag har hört tillräckligt med människor i mina dar som ofta smutskastar den försvunne.
Jag har fått nog av det, fatta det.
Jag kommer också se till att om någon härinne förtalar Tess mer så anmäler jag det till polisen.

Näe detta handlar inte om mig utan om Tess som är försvunnen och denna tråd handlar om att jag är så jäkla trött på alla som har fördomar och ska skapa rykten och en massa skit.

Det finns ingen anledning och vara elak mot de som försvunnit oavsett vem som försvunnit.

Tess ska hittas och allt ni skriver kommer finnas här och om Tess är i liv så kommer hon kunna gå in och läsa här sedan, DET måste ni förstå.
Så ha lite jävla civilkurage!
Citera
2018-09-23, 11:01
Medlem
Den 18 augusti är en lördag, då är frågan: vad har hänt Tess, var är Tess?

Jag spekulerar: gick hon ut frivilligt genom sin dörr för att göra något? Till affären? Gick hon ut på krogen på kvällen? Kan Tess fått en plötslig sjukdom under sin tid utanför hemmet? Typ hjärtinfarkt eller stroke? Psykos?

Eller kom någon och ringde på dörren och tog med Tess och då ofrivilligt? Eller bestämde Tess träff med någon som senare kidnappade Tess?

Här kommer inslaget igen från Efterlyst och här ser ni snabbt vart MPS har letat, en karta finns och där är det inringat på de platser dem letat!

https://www.facebook.com/EfterlystSE/videos/234897447373370/

Här är från Aftonbladet:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/G1L8nQ/tess-44-skulle-vittna-i-rattegang--ar-sparlost-forsvunnen
Senast redigerad av spunkankan 2018-09-23 kl. 11:05.
Citera
2018-09-23, 11:11
Medlem
Från Aftonbladet:

"Polisen ser ingen koppling till misshandeln"

Nej för den misshandeln kom helt plötsligt av en man som var påverkad och Tess känner inte ens mannen.

Tess ångrar så mycket att hon ens var på denna midsommarfest.

Så, hur går allas tankar nu? Skriv gärna dem MEN sluta och släng skit.
Citera
2018-09-23, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
Från Aftonbladet:

"Polisen ser ingen koppling till misshandeln"

Nej för den misshandeln kom helt plötsligt av en man som var påverkad och Tess känner inte ens mannen.

Tess ångrar så mycket att hon ens var på denna midsommarfest.

Om han helt oprovocerat misshandlat henne så verkar denna man oberäknelig, vad kan han hitta på nästa gång? Kan han ha försökt få tag på Tess för att han vill att hon ska lägga ner anmälan?
Citera
2018-09-23, 11:24
Medlem
Plötslig fysisk sjukdom verkar osannolikt, när en människa bara rasar ihop någonstans så brukar denne hittas tämligen omgående. Vid psykisk sjukdom så brukar personen dra uppmärksamhet till sig och på ett eller annat sätt hamna hos någon myndighet. Undantaget är väl vid självmord då det händer att personen drar sig undan och inte hittas med det samma.

Återstår väl att någon har mördat henne och gömt kroppen eller att hon frivilligt håller sig undan.

Intrycket jag får är att hon verkar vara lite bohemisk och spontan av sig. Är det någon som träffat henne som kan bedöma om hon är den typen av person som sätter sig på tåget till Berlin, eller tar en oplanerad trip till Amsterdam, går med i en sekt eller liknande?

Kan inte någon försöka göra en liten sammanfattning av Therese? Var hon var född, var hon jobbade, familjerelationer m.m. Utan bakgrund är ju allt bara gissningar.
Citera
2018-09-23, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobiaslundin
Plötslig fysisk sjukdom verkar osannolikt, när en människa bara rasar ihop någonstans så brukar denne hittas tämligen omgående. Vid psykisk sjukdom så brukar personen dra uppmärksamhet till sig och på ett eller annat sätt hamna hos någon myndighet. Undantaget är väl vid självmord då det händer att personen drar sig undan och inte hittas med det samma.

Återstår väl att någon har mördat henne och gömt kroppen eller att hon frivilligt håller sig undan.

Intrycket jag får är att hon verkar vara lite bohemisk och spontan av sig. Är det någon som träffat henne som kan bedöma om hon är den typen av person som sätter sig på tåget till Berlin, eller tar en oplanerad trip till Amsterdam, går med i en sekt eller liknande?

Kan inte någon försöka göra en liten sammanfattning av Therese? Var hon var född, var hon jobbade, familjerelationer m.m. Utan bakgrund är ju allt bara gissningar.

Om Tess inte haft sina kära katter så hade hon säkerligen kunnat vara spontan och satt sig på ett flyg/tåg till Berlin. Vad har det bohemiska med ett försvinnande och göra?
Jag håller med dig i att om en människa plötsligt rasar ihop så bör det ju finnas människor som ser till att den människan får vård.
Du har en bra sammanfattning i filmen som jag delade från Efterlyst.
Citera
2018-09-23, 11:42
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
Det har alltså sökts runt hennes hem, vid ångbåtsbryggan och i Jakans centrum, troligen de tre ställen som anhöriga har sagt att hon brukar vara på mest.

Hur brukade hon ta sig till Jakan? Pendeltåg, cykel, till fots? Om hon inte åkte kollektivt kan något ha hänt längs vägen. Jag tror dock inte på plötslig sjukdom eftersom det sannolikt hade skett på eller precis bredvid en gång- eller cykelbana och då skulle hon ha hittats snabbt. En stor del av sträckan är genom skogspartier där det är lätt att hon försvinner.

Eftersom polisen tycks ha avskrivit mannen som hon skulle vittna mot och anhöriga tycks utesluta självmord, återstår annars nästan bara umgänget och att något har hänt där.

En avgörande sak är förstås om och var hennes mobiltelefon och eventuellt bankkort har använts sedan försvinnandet. Har det varit noll aktivitet på båda sen dess, så ser det ju inte så ljust ut. Tog hon kanske ut en större summa pengar precis före? Förhoppningsvis har polisen varenda detalj kring det och agerar därefter.
Citera
2018-09-23, 12:14
Medlem
Den åtalade mannen kanske inte ligger bakom Tess försvinnande. Men hur ser hans umgänge ut? Låter som en mindre trevlig midsommarfest, kan det vara någon vän till den åtalade mannen som trott sig hjälpa honom genom att kidnappa/förs bort/skada henne? Vi får hoppas att polisen även kollar upp hans vänner och bekantskapskrets.
Citera
2018-09-23, 12:41
Medlem
Du resonerar bra Hemlizar, det tackar jag för och jag har redan skrivit att jag utgår fån att MPS går efter en MSO alltså nu letar runt hennes hem i olika segment, till och börja med 500 meter från hemmet i en cirkel och sedan om det kommer in annat så finns det alltid några från MPS som åker dit.
FRG Järfälla har varit med också om jag förstått rätt med att leta med MPS.
Citera
2018-09-23, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemlizar
Den åtalade mannen kanske inte ligger bakom Tess försvinnande. Men hur ser hans umgänge ut? Låter som en mindre trevlig midsommarfest, kan det vara någon vän till den åtalade mannen som trott sig hjälpa honom genom att kidnappa/förs bort/skada henne? Vi får hoppas att polisen även kollar upp hans vänner och bekantskapskrets.

Ja det finns ju människor till allt, men som det står i Aftonbladet så vill ju helst den åtalade mannen iinte heller vara på en rättegång, kan han slippa det så ville han.
Citera
2018-09-23, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrFlygmyra
Det har alltså sökts runt hennes hem, vid ångbåtsbryggan och i Jakans centrum, troligen de tre ställen som anhöriga har sagt att hon brukar vara på mest.

Hur brukade hon ta sig till Jakan? Pendeltåg, cykel, till fots? Om hon inte åkte kollektivt kan något ha hänt längs vägen. Jag tror dock inte på plötslig sjukdom eftersom det sannolikt hade skett på eller precis bredvid en gång- eller cykelbana och då skulle hon ha hittats snabbt. En stor del av sträckan är genom skogspartier där det är lätt att hon försvinner.

Eftersom polisen tycks ha avskrivit mannen som hon skulle vittna mot och anhöriga tycks utesluta självmord, återstår annars nästan bara umgänget och att något har hänt där.

En avgörande sak är förstås om och var hennes mobiltelefon och eventuellt bankkort har använts sedan försvinnandet. Har det varit noll aktivitet på båda sen dess, så ser det ju inte så ljust ut. Tog hon kanske ut en större summa pengar precis före? Förhoppningsvis har polisen varenda detalj kring det och agerar därefter.

Tess åkte pendel men gick till fots också, vet ej om hon cyklade.
Senast redigerad av spunkankan 2018-09-23 kl. 12:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in