2018-09-22, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Svaren är giltiga för att de stämmer med observation.
Det finns inga observationer som stöder rund jord.
Citera
2018-09-22, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Det är möjligt, men dina anledningar har inget med verkligheten att göra.
Har du verkligen någon behållning av att förneka allt jag säger? Det här är ju ett citat taget ur sitt sammanhang, du framför ju ingen information utan kommer bara med nekande svar. Du diskuterar inte, bara nekar. Vad är poängen?
Citera
2018-09-22, 16:48
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Det finns inga observationer som stöder rund jord.

Boldogg, nu får du faktiskt ge dig

Vi har räknat upp många saker som stödjer en klotformad jord. Att du inte har förmågan att förstå det är tyvärr väldigt tragiskt.

Observation efter observation går att få fungera med tester av tex en boll.

Observation efter observation går att få fungera med matematiska modeller.

Observation efter observation går att få fungera med varandra.

Men så fort vi försöker med en platt jord fungerar inget tillsammans. Om man lyckas med en (1) punkt med en platt jord så krockar det med alla andra observationer.

Bara att se hur över 100 meter av TT döljs av hav är en observation som stödjer en klotformad jord. Att påstå något annat är ett idiotiskt påstående!!!!!

Förnekar du att en boll täcker objekt fastklistrad på bollen om du roterar bollen så objekten skyms av bollen självt??

Ser du alltså inte likheten hur TT döljs av vattnet så som ett objekt på en boll döljs av bollen själv??? <— Vill verkligen att du svarar på min sista fråga!!!!
Citera
2018-09-22, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Fascinerande, hur är dom andra planeterna formade?
Är det fat som svävar runt, eller bara en illusion?
Jag tror inte att det är planeter, det är ljus på himmelssfären. I video kan du se tex Venus ser när amatörfotograf filmar, jämför detta med bilder du får via en enkel googling.

Venus amatörfotograf
https://www.youtube.com/watch?v=oOlfe6oa1W4
Citera
2018-09-22, 17:14
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Så Jazzil ställer en fråga som jag måste besvara med ett svar som han godtar. När jag sedan påpekar detta då menar du att jag slingrar mig. Du menade tidigare att jag framstod på ett liknande sätt när jag påpekade det otrevliga i att DjILY ändrade i mitt citat med något i stil med 'jag äter bajs'. Jag skulle påstå att din definition av att slingra sig är något generös.

Nej, Man ser inte kurvan, hur kan se något som är skymt? Du ser något som kan tolkas som en kurva, du ser ingen kurva. Ingen har sett denna kurva men ändå tror globjordare likt dig själv blint på den.

Men du är ju mer än lovligt korkad, man ser att något skymmer tornet, det är kurvan som skymmer tornet och alltså ser man kurvan. Miljoner ser den varje dag så det är inget man bara behöver tro på, det är liksom ett svårförnekat faktum.
Citera
2018-09-22, 17:21
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Så Jazzil ställer en fråga som jag måste besvara med ett svar som han godtar. När jag sedan påpekar detta då menar du att jag slingrar mig. Du menade tidigare att jag framstod på ett liknande sätt när jag påpekade det otrevliga i att DjILY ändrade i mitt citat med något i stil med 'jag äter bajs'. Jag skulle påstå att din definition av att slingra sig är något generös.

Nej, Man ser inte kurvan, hur kan se något som är skymt? Du ser något som kan tolkas som en kurva, du ser ingen kurva. Ingen har sett denna kurva men ändå tror globjordare likt dig själv blint på den.

Kurvan är inte skymd - det är kurvan som skymmer Turning Torso. Ju längre avståndet blir desto mer Torso är det som skyms. Av kurvan.
Citera
2018-09-22, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Hur behöver du se 'kurvan' för att acceptera att den finns? På klippet med TT går kurvan 'nedåt från dig', eftersom du alltid upplever dig stå på 'toppen av planeten'. Jordens rundning skymmer objekt, om i övrigt fri sikt råder. Det blir tydligt på höga byggnader, då kurvan skymmer nederdelen av dessa byggnader, mer och mer ju längre avstånd det är mellan betraktare och byggnad.

Hur många bilder av 'domen' eller kanten behöver du se innan du accepterar den förklaringsmodellen? Noll?
Bilden nedan föreställer kraftledningar på Lake Ponchatrain och brukar användas av globjordare som bevis för den runda jorden. Och mycket riktigt vid en första anblicken ser det så ut, men notera då hur vattnet först stiger och möter himlen och därefter böjer sig. Lite som i videon med Turning Torso. Så först stiger vattnet för sedan falla neråt i kurvan. Vilket betyder att man alltid på den runda jorden befinner sig i en grop, för samma fenomen måste ju ske om man vänder sig om.

Lake Ponchatrain
https://www.google.se/search?q=pontchartrain+flat+earth&client=ubuntu-browser&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjy4_T 78s7dAhXCs4sKHbWZD5AQ_AUICigB&biw=1291&bih=606#img rc=ywPxXrB9d2L8QM:

Jag tror att där finns en dom, jag har inga bevis. Du har inga bevis för denna kurva men du har accepterat den som sanning, så pass att du är villig och sitta här och tjafsa med mig om det.
Citera
2018-09-22, 17:29
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Bilden nedan föreställer kraftledningar på Lake Ponchatrain och brukar användas av globjordare som bevis för den runda jorden. Och mycket riktigt vid en första anblicken ser det så ut, men notera då hur vattnet först stiger och möter himlen och därefter böjer sig. Lite som i videon med Turning Torso. Så först stiger vattnet för sedan falla neråt i kurvan. Vilket betyder att man alltid på den runda jorden befinner sig i en grop, för samma fenomen måste ju ske om man vänder sig om.

Lake Ponchatrain
https://www.google.se/search?q=pontchartrain+flat+earth&client=ubuntu-browser&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjy4_T 78s7dAhXCs4sKHbWZD5AQ_AUICigB&biw=1291&bih=606#img rc=ywPxXrB9d2L8QM:

Jag tror att där finns en dom, jag har inga bevis. Du har inga bevis för denna kurva men du har accepterat den som sanning, så pass att du är villig och sitta här och tjafsa med mig om det.

Come again?
notera då hur vattnet först stiger och möter himlen och därefter böjer sig.’ Vad menar du? Jag kan inte ens förstå hur du tänker. Man ser kraftledningen följa en välvd yta och ’försvinna’ ned när kraftledningen döljs av vattnet, som vore det på en del av ett klot. Vilket är precis vad det är.
Citera
2018-09-22, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Boldogg, nu får du faktiskt ge dig

Vi har räknat upp många saker som stödjer en klotformad jord. Att du inte har förmågan att förstå det är tyvärr väldigt tragiskt.

Observation efter observation går att få fungera med tester av tex en boll.

Observation efter observation går att få fungera med matematiska modeller.

Observation efter observation går att få fungera med varandra.

Men så fort vi försöker med en platt jord fungerar inget tillsammans. Om man lyckas med en (1) punkt med en platt jord så krockar det med alla andra observationer.

Bara att se hur över 100 meter av TT döljs av hav är en observation som stödjer en klotformad jord. Att påstå något annat är ett idiotiskt påstående!!!!!

Förnekar du att en boll täcker objekt fastklistrad på bollen om du roterar bollen så objekten skyms av bollen självt??

Ser du alltså inte likheten hur TT döljs av vattnet så som ett objekt på en boll döljs av bollen själv??? <— Vill verkligen att du svarar på min sista fråga!!!!
Ditt exempel med Turning Torso kan tolkas såsom att jorden är rund, det stöder ditt påstående. Bra. Nu vill jag se denna kurva. Men du lyckas aldrig klämma fram kurvan.
Citera
2018-09-22, 17:36
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Härligt! Visa oss nu var i videon kurvan är synlig!

Men kan du inte ens försöka förstå vad vi menar? Kurvan går ju ifrån dig, och dessutom nedåt. Det är kurvan som skymmer torn och kraftledningstolpar.
Citera
2018-09-22, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Come again?
notera då hur vattnet först stiger och möter himlen och därefter böjer sig.’ Vad menar du? Jag kan inte ens förstå hur du tänker. Man ser kraftledningen följa en välvd yta och ’försvinna’ ned när kraftledningen döljs av vattnet, som vore det på en del av ett klot. Vilket är precis vad det är.
Vattnet möter horisonten. Vattnet ser ut att stiga uppåt och möta himlen. Om du står på en strand så möter vattnet himlen, vattnet förefaller stiga uppåt och möta himlen i en horisont.

Det betyder att samma fenomen utspelar sig om man vänder sig om. Om vi utgår ifrån att det du säger är korrekt så befinner vi oss ständigt i en grop. Först uppåtgående kurvatur som åtföljs av fallande kurvatur, precis som bilden visar. På en rund jord måste ju horisonten alltid vara nedanför dig, observatören är ju alltid på toppen av bollen. Bilden visar ju att observatören inte befinner sig på toppen av bollen, vilket är omöjligt på en rund jord.

Bilden nedan används flitigt av globjordare som bevis för deras modell men den visar något som är omöjligt på en rund jord.

Lake Ponchatrain
Citera
2018-09-22, 17:52
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Vattnet möter horisonten. Vattnet ser ut att stiga uppåt och möta himlen. Om du står på en strand så möter vattnet himlen, vattnet förefaller stiga uppåt och möta himlen i en horisont.

Det betyder att samma fenomen utspelar sig om man vänder sig om. Om vi utgår ifrån att det du säger är korrekt så befinner vi oss ständigt i en grop. Först uppåtgående kurvatur som åtföljs av fallande kurvatur, precis som bilden visar. På en rund jord måste ju horisonten alltid vara nedanför dig, observatören är ju alltid på toppen av bollen. Bilden visar ju att observatören inte befinner sig på toppen av bollen, vilket är omöjligt på en rund jord.

Bilden nedan används flitigt av globjordare som bevis för deras modell men den visar något som är omöjligt på en rund jord.

Lake Ponchatrain

Nej, vattnet ser inte ut att stiga uppåt och möta horisonten. Verkligen inte. Och nej det jag säger leder inte till att vi befinner oss i en grop. Detta stämmer inte alls med mina observationer.

Och du, förresten, jag markerade kurvan med rött i bilden från Louisiana:

https://ibb.co/hmOGhU
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in