Citat:
Nej våldtäkt är inte accepterat i Palestina el Syrien, heller, där han visst har sina rötter.Mmm, men jag är så O-PK att jag tror inte på någon "gränslöshet" här. Jag tror detta är kulturellt betingat och i hemtrakterna för denna individen så skulle det här inte varit något att höja på ögonbrynen för. Jag tror fullt och fast att dessa typer är fullt "gränssatta" efter de normer de fått i mellanöstern, och att de kan VÄLJA att konformera till svenska värderingar eller fortsätta som ingenting...
Visst, de får så mycket de vill, TÄNKA att hon är en slampa eller vad han nu tänkte, men jag tror MGM både kan veta bättre och agera bättre om intresse, motivation etc finns. Han VALDE den här vägen.
Jag hoppas våra rättsskipande myndigheter också visar honom att det var fel. Men jag är skeptisk... Jag tror det blir nedlagt. Och en redan skadad själ får bekräftat att hon inte är värd bättre...
Visst, de får så mycket de vill, TÄNKA att hon är en slampa eller vad han nu tänkte, men jag tror MGM både kan veta bättre och agera bättre om intresse, motivation etc finns. Han VALDE den här vägen.
Jag hoppas våra rättsskipande myndigheter också visar honom att det var fel. Men jag är skeptisk... Jag tror det blir nedlagt. Och en redan skadad själ får bekräftat att hon inte är värd bättre...
Däremot skulle kvinnan också ha skuldbelagts, så klart.
Men GM hade absolut fått straff, vilken typ av straff, kanske berott mer på släktens kultur än landets Syriens, lagar.
Att hoppas att han utvisas, härifrån
kommer inte att ske.
Han o familjen var statslösa palestinier, och deras medborgarskap är numera svenskt.
( Kanske är han släkt med den klanen som mördade lilla flickan Yara.)
Tror nog han får fängelse eller om det visar sig att han lider av någon typ av störning så kanske vård?
Han verkar inte fungera adekvat för sin ålder, vad gäller språkinlärning,r han är kvar på start.
Han förnekar våldtäkten, och föräldrarna likaså. Bara "det" visar att föräldrana är gränslösa och saknar förmåga till insikt om vad han gjort., att de inte tror att han begått våldtäkten.
Så klart hemskt för alla kvinnor som tvingas till ofrivilligt sex av impulsstyrda skräp..
fyfan