2018-09-22, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bmbamse
Mmm, men jag är så O-PK att jag tror inte på någon "gränslöshet" här. Jag tror detta är kulturellt betingat och i hemtrakterna för denna individen så skulle det här inte varit något att höja på ögonbrynen för. Jag tror fullt och fast att dessa typer är fullt "gränssatta" efter de normer de fått i mellanöstern, och att de kan VÄLJA att konformera till svenska värderingar eller fortsätta som ingenting...

Visst, de får så mycket de vill, TÄNKA att hon är en slampa eller vad han nu tänkte, men jag tror MGM både kan veta bättre och agera bättre om intresse, motivation etc finns. Han VALDE den här vägen.

Jag hoppas våra rättsskipande myndigheter också visar honom att det var fel. Men jag är skeptisk... Jag tror det blir nedlagt. Och en redan skadad själ får bekräftat att hon inte är värd bättre...
Nej våldtäkt är inte accepterat i Palestina el Syrien, heller, där han visst har sina rötter.
Däremot skulle kvinnan också ha skuldbelagts, så klart.
Men GM hade absolut fått straff, vilken typ av straff, kanske berott mer på släktens kultur än landets Syriens, lagar.
Att hoppas att han utvisas, härifrån
kommer inte att ske.
Han o familjen var statslösa palestinier, och deras medborgarskap är numera svenskt.
( Kanske är han släkt med den klanen som mördade lilla flickan Yara.)
Tror nog han får fängelse eller om det visar sig att han lider av någon typ av störning så kanske vård?
Han verkar inte fungera adekvat för sin ålder, vad gäller språkinlärning,r han är kvar på start.
Han förnekar våldtäkten, och föräldrarna likaså. Bara "det" visar att föräldrana är gränslösa och saknar förmåga till insikt om vad han gjort., att de inte tror att han begått våldtäkten.
Så klart hemskt för alla kvinnor som tvingas till ofrivilligt sex av impulsstyrda skräp..
Citera
2018-09-22, 16:28
Medlem
"Mammans stöd till häktade MGM"

https://www.expressen.se/gt/krim/foraldrarnas-stod-till-valdtaktshaktad-elev/

"Vid häktningsförhandlingen nekade eleven till brott och mamman är skeptisk till att sonen skulle ha begått det brott han anklagas för.

– Det kan ha skett missförstånd mellan henne och honom, säger mamman och fortsätter:

– Om någon gör något dumt brukar det märkas i ens beteende. Min son är inte en sådan. Vi är en traditionell familj och han skulle aldrig göra något sådant.

Den häktade elevens pappa ansluter sig i försvarstalet.

– Min son skulle aldrig göra det här, säger pappan."

Kvällstidningen verkar ha tagit sida:
"Eleven och läraren ska ha haft omfattande sms-kontakt innan händelsen, enligt uppgifter som Aftonbladet tidigare har publicerat."

Sen några korta rader om:
"Den häktade mannen är tidigare dömd för våldsamt motstånd. Skolan har tidigare skickat in orosanmälningar om honom till socialtjänsten, efter uppgifter om att han har varit inblandad i händelser där det förekommit hot och kriminalitet"

Frågade inte journalisten hans mamma om det också? Det hade varit intressant at få veta om hon ens visste om det eller om det var OK i deras kultur.

(sen så gillar jag inte hennes klädsel i en skolklass, speciellt inte med den sortens elever.)
Citera
2018-09-22, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Har i början av tråden haft en känsla av att läraren skulle vara en lite äldre kvinna, runt 44-50 och inte 34 år som har framkommit senare.
Spelar roll...
Vilken kvinna som helst får klä sig som hon vill, i vilket sammanhang som helst, utan att ifrågasättas om hon blir våldtagen.
Provocerande kvinna- bullshit! Skall hon, som kvinna, ta hänsyn till olika mäns varierande toleransgräns för när de känner sig berättigade att våldta henne?
Hur fan tänker folk- när är det ok att våldta?
Mörkret sänker sig över Sverige.....
Citera
2018-09-22, 17:00
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Spelar roll...
Vilken kvinna som helst får klä sig som hon vill, i vilket sammanhang som helst, utan att ifrågasättas om hon blir våldtagen.
Provocerande kvinna- bullshit! Skall hon, som kvinna, ta hänsyn till olika mäns varierande toleransgräns för när de känner sig berättigade att våldta henne?
Skrev jag något om klädseln i mitt inlägg?
Citera
2018-09-22, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Skrev jag något om klädseln i mitt inlägg?
Nej, my bad...
Mitt inlägg är mer att betrakta som ett svar på alla lama förklaringsmodeller till händelsen med utgångspunkt i hur BO klätt sig, sökt bekräftelse etc.
Sorry igen, no offence.
Citera
2018-09-22, 17:13
Medlem
SweLads avatar
Citat:
Spelar roll...

Vilken kvinna som helst får smörja in sig i honung och krypa in i björnidet också, men bara för att man får betyder det inte att det var en bra idé.

Jag gillar inte heller samhällets utveckling. Jag vill t.ex att brudar ska kunna sola toppless utan att få en flock sandfolk omkring sig, men tack vare majoriteten är det inte så samhället ser ut och det kommer att bli värre.
Citera
2018-09-22, 17:14
Medlem
No-n-sences avatar
[quote=ba'loba|65337085]"Mammans stöd till häktade MGM"

"
– Det kan ha skett missförstånd mellan henne och honom, säger mamman och fortsätter:
"

Det där citatet är underbart! Hur kan man missförstå om en person vill knulla eller inte?
Citera
2018-09-22, 17:18
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Nej våldtäkt är inte accepterat i Palestina el Syrien, heller, där han visst har sina rötter.
Däremot skulle kvinnan också ha skuldbelagts, så klart.
Men GM hade absolut fått straff, vilken typ av straff, kanske berott mer på släktens kultur än landets Syriens, lagar.
Att hoppas att han utvisas, härifrån
kommer inte att ske.
Han o familjen var statslösa palestinier, och deras medborgarskap är numera svenskt.
( Kanske är han släkt med den klanen som mördade lilla flickan Yara.)
Tror nog han får fängelse eller om det visar sig att han lider av någon typ av störning så kanske vård?
Han verkar inte fungera adekvat för sin ålder, vad gäller språkinlärning,r han är kvar på start.
Han förnekar våldtäkten, och föräldrarna likaså. Bara "det" visar att föräldrana är gränslösa och saknar förmåga till insikt om vad han gjort., att de inte tror att han begått våldtäkten.
Så klart hemskt för alla kvinnor som tvingas till ofrivilligt sex av impulsstyrda skräp..

Syriens lagar kan vi nog bortse ifrån då familjens kulturella värderingar knappast härrör därifrån. Om så vore, varför är de då att ses som statslösa i Syrien? Palestina: Är det inte Hamas som ser det som OK att ex vis kasta ner homosexuella från taken på höghus. Säkert schysta värderingar i övrigt, men helt ”övertygad” är jag inte …

Dessutom, för att dömas för våldtäkt så förutsätter det att landet i fråga definierar brottet som varande just det.

Mitt stalltips är att i merparten av länderna i Mellanöstern så skulle denna ”historia” sluta med att lärarinnan straffats med ett antal spöstraff, offentligt. Inte mer än så.
Citera
2018-09-22, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
"Mammans stöd till häktade MGM"

"Vid häktningsförhandlingen nekade eleven till brott och mamman är skeptisk till att sonen skulle ha begått det brott han anklagas för.

– Om någon gör något dumt brukar det märkas i ens beteende. Min son är inte en sådan. Vi är en traditionell familj och han skulle aldrig göra något sådant.

Den häktade elevens pappa ansluter sig i försvarstalet.

– Min son skulle aldrig göra det här, säger pappan."

Kvällstidningen verkar ha tagit sida:
"Eleven och läraren ska ha haft omfattande sms-kontakt innan händelsen, enligt uppgifter som Aftonbladet tidigare har publicerat."

Sen några korta rader om:
"Den häktade mannen är tidigare dömd för våldsamt motstånd. Skolan har tidigare skickat in orosanmälningar om honom till socialtjänsten, efter uppgifter om att han har varit inblandad i händelser där det förekommit hot och kriminalitet"

Frågade inte journalisten hans mamma om det också? Det hade varit intressant at få veta om hon ens visste om det eller om det var OK i deras kultur.

(sen så gillar jag inte hennes klädsel i en skolklass, speciellt inte med den sortens elever.)
Ja Expressen fortsätter att missleda läsarna på alla sätt och vis. Och ja han kan ju ha misstagit sig när han våldtog henne i 40 minuter som mamman säger fyfan
Citera
2018-09-22, 17:41
Medlem
Citat:
Spelar roll...
Kan du ge ett konkret exempel på någon som sagt att det är ok att våldta?
Citera
2018-09-22, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrandgulMan
Kan du ge ett konkret exempel på någon som sagt att det är ok att våldta?
Lägg lite av din energi på att läsa tråden från start.
Citera
2018-09-22, 17:46
Medlem
Citat:
Lägg lite av din energi på att läsa tråden från start.
Jag har läst hela tråden. Inte sett någon som påstått det. Ett exempel kan du väl ge. Bara ett räcker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in