2018-09-20, 15:43
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Går jag som vit svensk man genom en "problemområde" sent på kvällen så tar jag också en risk.
Betyder det att jag ska sluta att gå den vägen bara för att det fick icke civiliserade som inte kan bete sig där? Nej. Finns ett problem så ska problemet bort, inte låta alla anpassa sig till det.

Är inte och kommer aldrig vara ett brott att bära en klänning.
Det finns klädsel som faller under uppseendeväckande beteende beroende på plats, men inte i en sån här miljö, hon hade säkert kunnat klara sig i bara underkläder utan att falla under den paragrafen om hon har nån motiviation. Passar inte hennes klädval jobbet så är det upp till rektorn att säga ifrån, inte kåta elever som tillrättavisar genom våldtäkt..

Att ens det här diskuteras är bortom all min förstånd, har vi tagit emot så många sharia förespråkare att de utgör majoritet på FB?

Låt oss vara glada och stolta över alla vackra tjejer som vill visa upp sig själv, fröjd för ögat och sätter fart på blodcirkulationen, hon verkar vara en duktig och älskvärd mamma som gillar sin kropp och vi får förmoda tränar hårt för att hålla sig där (den kroppen efter två barn är en bedrift få har lyckats med!)
Hon förtjänar inget av vad som har hänts eller skrivts om henne här.
Enda anledningen att hon inte ville anmäla var förmodligen just detta. Hela skolan vet att hon är den utsatta, hela stan vet att det var hon och sett bilderna, och halva webben pratar om henne som en hora.
Räkna ut fortsatt utveckling på det...
”Sett bilderna”. Vad är det med bilderna som skulle höra det jobbigt att anmäla? Jag tror mer på att hon är en deprimerad/borderline kvinna som beskyller sig själv för allt som händer. Ganska vanligt att deprimerade gör det för att sedan skriva av sig på internet som ett rop på hjälp.
Citera
2018-09-20, 15:46
Medlem
Jarvsofakss avatar
http://www.abeforum.com/showthread.php?42695-I-love-my-body-and-my-body-loves-me!&highlight=candelonia

Säga vad man vill men nån jantelag verkar hon inte lida av.
Citera
2018-09-20, 15:48
Medlem
Arga.Apans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Det här skrev hon på sin blogg
Låter ärligt talat som en vanlig tantsnusknovell. När jag läser det där så blir jag väldigt skeptisk. Lägg därtill det faktum att hon väljer att blogga om händelsen och väntar flera dagar med anmälan. Skingra er det finns inget att se här.
Citera
2018-09-20, 15:49
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Verkar vara lite syntax-error på flashback i fall som dessa. Flashbackarna vet inte vilken tolkning man ska göra av händelsen när man vid ena sidan har en narcissistisk medelålderskvinna som har ett behov av uppmärksamhet via sexualisering trotts barn och man, och har lite kontakter med män utanför förhållandet.

Vid andra sidan så har vi en nykomling MENA "barn" med allt som kulturen, religionen och könet har att tillägga till det nya samhället. En person som knappt hunnit sätta sin fot i landet innan han fyller brottsregistret och skiter i att engagera sig i språket.

Vem ska man hata mest? Vem ska man misstänka. Spänningen stiger och det verkar helt klart vara en klar splittring i forumet
I rättssäkerhetens namn så är givetvis kvinnans klädsel & tidigare agerande ointressant. Huruvida det är olämpligt eller dumt har ingen relevans till ett eventuellt brott.

Det som är intressant är huruvida kvinnan haft ett förhållande med araben i hemlighet. Och att dom bara råkade bli påkomna. Men även om dom haft ett förhållande tidigare så kan det ändå vara våldtäkt.

Ett tidigare förhållande lär polisen snabbt kunna spåra genom att kolla mail, SMS, bilder & liknande hos den misstänkte. Det har redan talats om att det finns privata SMS mellan de inblandade.

Det finns tydligen mycket övervakningskameror på skolan, förhoppningsvis kan man då se hur det gick till strax innan, hur man kom in i det rum där dådet skall ha skett. Ser man att hon blivit knuffad eller indragen, eller ser man hur dom anlände lite diskret var & en för sig? Hur såg det ut när dom lämnade?

Jag blev misstänksam från början. Varför väntade man till måndagen att anmäla. Rektorn blev informerad redan på lördagen, men inte heller han anmälde. Varför inte? Vad behövde dom dryfta en hel helg?

Sen har kvinnan en profil som i min värld andas av borderlinesyndrom. Men det innebär givetvis inte att hon nödvändigtvis har hittat på det hela.

Att den kriminelle araben överhuvudtaget befinner sig i Sverige är en katastrof, men det betyder inte nödvändigtvis att han är skyldig till det aktuella brottet.
Citera
2018-09-20, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Confusedsoul
Håll käften för fan din patetiska lilla tönt. Jag tränar också, men inte fan tränar jag för att visa andra min kropp. Du har ingen jävla etik eller moral, förmodligen är du sån liten fjolla som inte förstår vad självrespekt och moral innebär.

Du menar att han är icke troende? Självrespekt kan man ju bara ha om man är troende och moral likaså eller?
Klart som fan folk tränar för att se bra ut till stor del! Samt för att må bra psykiskt.
Responsen man får som fit är en drog och jo, det blir, förr eller senare; den responsen man tränar för.
Du sitter säkert med en insta och tar bilder när du är på gymmet? Det finns inte något gym idag där människor inte drar fram mobilen i tid och otid.

Påhopp som du kör med bevisar att det är du som kanske bör tänka över lite val i livet?
Citera
2018-09-20, 15:50
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Det är inte jag som försöker få det till det, det gör ni mycket bra själv!
Ni kanske inte försvarar GM, men ni beskyller BO för vad som hänt ändå.

Och med skolväskor etc, ja, då kanske eleverna var på lunch och hon var på väg in i klassrummet innan eleverna kom? Som sagt, vi vet inte!
Att förklara att hennes klädval är olämplig som en lärare är inte att försvara eller att hata någon. Utan bara ett faktum eller en detalj i det stora hela. Ingen förutom trollen har sagt att det är hennes fel pga hennes klädval. Ta en tupplur eller sätt på dig glajjorna.
Citera
2018-09-20, 15:54
Medlem
kaktjuvens avatar
Känns som en Light version av Arbogakvinnan.
Men sak samma och sluta fokusera på lärarinnan.
Var kommer GM ifrån och hans egentliga ålder?
En anmälan har upprättats och jag tycker att vi följer i den riktningen. Ett offer finns och en GM finns.
Citera
Medlem
Skulle sätta en hundring på att hon har knullat runt friskt men för att inte åka dit har hon anmält en av personerna som har knullat henne.
Citera
Medlem
Han är ju ingen neger, alltså inte babbe. Han är en arab en blatte alltså. Här på flashback borde vi sätta i ära att hålla ihop begreppen.

Svensk medborgare 2017 alltså. Jag tror det blir mycket svårt att fälla honom. Anmälan dröjde och eventuella bevis blir utsuddade eller oklara.

Han förnekar brott, såg jag någonstans. Vad läste jag det? Men jag menar att ord står mot ord och det är mycket viktigt att brott anmäles skyndsamt. Åklagaren får för lite och det läggs ned.

Det här med BO:s klädsel skall i normalfallet inte ha någon betydelse, jag håller med om det, men skolorna är mångkulturella och unga blattar triggas förmodligen när kjolar och klänningar är (för) korta.

82% gläds åt mångkulturen.
Citera
2018-09-20, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
Att förklara att hennes klädval är olämplig som en lärare är inte att försvara eller att hata någon. Utan bara ett faktum eller en detalj i det stora hela. Ingen förutom trollen har sagt att det är hennes fel pga hennes klädval. Ta en tupplur eller sätt på dig glajjorna.

Du missar hela poängen...
Som sagt, hon har en blogg, där hon visar sig... Att ha en klänning som hon drar upp lite och sen fotar betyder inte att hon gör det framför elever eller lärare.
Du säger det indirekt om och om igen, att det är hennes fel för att hon har fel kläder.
Men du förvrider vad du säger hela tiden för att det ska låta bättre.
Jag har sovit tillräckligt och glajjorna är på.

Hennes klädval är inte olämpligt i skolmiljö ö.h.t (bilden med klänningen). Verkligen inte.
Citera
2018-09-20, 15:58
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Känns som en Light version av Arbogakvinnan.
Men sak samma och sluta fokusera på lärarinnan.
Var kommer GM ifrån och hans egentliga ålder?
En anmälan har upprättats och jag tycker att vi följer i den riktningen. Ett offer finns och en GM finns.
Ibland är båda GM och BO skulle jag säga. Tycker det lutar åt det hållet. Ändå är jag säker på att Babben eller GM har snuskat sig på något vis.
Citera
2018-09-20, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Han är ju ingen neger, alltså inte babbe. Han är en arab en blatte alltså. Här på flashback borde vi sätta i ära att hålla ihop begreppen.

Svensk medborgare 2017 alltså. Jag tror det blir mycket svårt att fälla honom. Anmälan dröjde och eventuella bevis blir utsuddade eller oklara.

Han förnekar brott, såg jag någonstans. Vad läste jag det? Men jag menar att ord står mot ord och det är mycket viktigt att brott anmäles skyndsamt. Åklagaren får för lite och det läggs ned.

Det här med BO:s klädsel skall i normalfallet inte ha någon betydelse, jag håller med om det, men skolorna är mångkulturella och unga blattar triggas förmodligen när kjolar och klänningar är (för) korta.

82% gläds åt mångkulturen.

Lol ? Va? Finns det definition på det nu också? Babbe har alltid varit "slang" för "Blatte" i min ordlista och i min stads ordlista.
Blatte är ingen etnicitet, det är ett sätt att vara!

Edit: https://svenskanamn.alltforforaldrar.se/visa/Babbe
Senast redigerad av chrisemil 2018-09-20 kl. 16:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in