2018-09-22, 11:50
Medlem
Jag GISSAR att hela cirkusen nu med FISA är ett (ganska snyggt) försök av Trump att få upp siffrorna till November valet. D högg ju direkt på det betet vilket inte var så smart. Han är väldigt bra på sitt "Drain the Swamp" och nu har plötsligt prominenta demokrater länkats till det.

Varför NYT lagt sig i med RR förstår jag inte men det kommer väl att klarna.

Hur går det för Trump i approval ratings, det går ned...
https://projects.fivethirtyeight.com/trump-approval-ratings/

Skall man tolka Trumps twitterflöde så är han populärast ever...
https://twitter.com/realdonaldtrump

Om jag förstått detta rätt så är valet i november lite av ett avgörande slag för att framöver kunna vinna kriget. Får D majoritet kan dom obstruera järnet och får R majoritet kan Trump köra på obehindrat.

En riktig lågoddsare är således att det finns mer i pipelinen både från D och R som kommer släppas under October

Om vi nu lägger oss på Q spåret, skall man störta Deep State vill det till att man antingen gör det före november valet eller att R får majoritet. Annars kan Q nog glömma sin våta dröm att rensa upp i träsket.

Deep State har också en rejäl bomb att släppa, en lågkonjunktur står och stampar runt hörnet med en förmodlig finanskrasch. Är man Deep State kan man också utlösa den, det räcker med en bank som går omkull (offra bonde) och att tidningarna koordinerat vräker på med krisnyheter (CIA mockingbird).
Det måste man nästan också göra innan november valet för att det skall få effekt.

Faktum är - kommer det ingen initierad finanskrasch innan jul så finns antingen inte Deep State eller Q/Trump är inte värda att offra en bank på.
EDIT: eller så har Q redan vunnit
Senast redigerad av Africanized 2018-09-22 kl. 11:58.
Citera
2018-09-22, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurrebox
https://www.washingtonpost.com/politics/top-supreme-court-prospect-has-argued-presidents-should-not-be-distracted-by-investigations-and-laws uits/2018/06/29/2dd9c1cc-7baa-11e8-80be-6d32e182a3bc_story.html?utm_term=.5e1f6621dd9a

Kavanaugh är Trumps "get out of jail free card", även om Muellers utredning läggs ner om/när RR får sparken så ska det finnas anklagelser på statsnivå också. Att en stat anklagar/stämmer en sittande president skulle förmodligen gå upp till supreme court och därför vill Trump ha honom där.

Ja det vore väl rätt dumt av Trump att välja en domare som vill se honom i fängelse nu när dom är politiskt tillsatta...
Citera
2018-09-22, 12:24
Medlem
snurreboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovematrix
Du verkar helt FIXERAD vid att trump ska snart åka dit för det ena o andra , verkar vara som du kollat för mycket på fake news o blivit hjärntvättad totalt !

Skapa en egen tråd om att D Trumps skumraskaffärer o allt du tror på , aftonslasken o wolgang följer säkert dig på sidan där sen !

Utifrån informationen som finns tillgänglig publikt så är det enligt mig mer rimligt att ett gäng korrupta ryssar samarbetat med en narcissistisk amerikansk affärsmän än att det pågår en kamp mellan Trump och en satanistisk pedofil-kabal. Rika människor knullar oss vanliga som vanligt sen att Q lyckats lura i folk motsatsen är fascinerande. Vi får se vad Muellers utredning kommer fram till helt enkelt.

Jag svarade på Africanizeds fråga om varför Kavanaughs nominering är en sån het potatis och det är helt relevant till tråden. Varför blir du så arg? Blir det jobbigt när folk kommer med andra världsbilder än din egen?

Sen läser jag inte ens Aftonbladet men läser alla möjliga andra källor och bildar min egen uppfattning, med tanke på hur du skriver är det svårt att avgöra om du läser överhuvudtaget.
Citera
2018-09-22, 15:00
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
https://www.washingtonpost.com/politics/top-supreme-court-prospect-has-argued-presidents-should-not-be-distracted-by-investigations-and-laws uits/2018/06/29/2dd9c1cc-7baa-11e8-80be-6d32e182a3bc_story.html?utm_term=.5e1f6621dd9a

Kavanaugh är Trumps "get out of jail free card", även om Muellers utredning läggs ner om/när RR får sparken så ska det finnas anklagelser på statsnivå också. Att en stat anklagar/stämmer en sittande president skulle förmodligen gå upp till supreme court och därför vill Trump ha honom där.

Fast det måste ju vara något mer än bara det, för Repulikanerna måste ju ha fler än bara honom som kan skydda Trump.

Personligen så anser jag att det är jäkligt mysko att Fox "news" och nästan hela det republikanska partiet aktivt slås så hårt för att rädda Kavanugh, vad har han för hållhake på partiet?
Citera
2018-09-22, 15:32
Moderator
OT raderat.
Lämna trolldebatten utanför tråden, det är inte varandra ni ska diskutera i tråden.

/Moderator
Citera
2018-09-22, 15:42
Medlem
snurreboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast det måste ju vara något mer än bara det, för Repulikanerna måste ju ha fler än bara honom som kan skydda Trump.

Personligen så anser jag att det är jäkligt mysko att Fox "news" och nästan hela det republikanska partiet aktivt slås så hårt för att rädda Kavanugh, vad har han för hållhake på partiet?

Mjo, du har en poäng. Kan vara så att dom är desperata helt enkelt men vi får inte glömma att när demokraterna blev hackade så blev även republikanerna det, konstigt nog släpptes/läckte bara material från demokraterna ut. I kombination med att ett gäng republikaner reste till Ryssland i juli utan att berätta varför så blir man ju fundersam, fanns det några härliga hållhakar på republikanernas server kanske och resan till Ryssland handlade om vad man ska göra för att slippa att det läcker ut?
Citera
2018-09-22, 16:31
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Mjo, du har en poäng. Kan vara så att dom är desperata helt enkelt men vi får inte glömma att när demokraterna blev hackade så blev även republikanerna det, konstigt nog släpptes/läckte bara material från demokraterna ut. I kombination med att ett gäng republikaner reste till Ryssland i juli utan att berätta varför så blir man ju fundersam, fanns det några härliga hållhakar på republikanernas server kanske och resan till Ryssland handlade om vad man ska göra för att slippa att det läcker ut?

Men även i det fallet så måste det finnas något mer för som sagt, de måste ju ha fler kandidater som faller inom samma korrupta kategori?
Citera
2018-09-22, 17:07
Medlem
snurreboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Men även i det fallet så måste det finnas något mer för som sagt, de måste ju ha fler kandidater som faller inom samma korrupta kategori?

Jag håller med, särskilt nu när dom stötte på trubbel med våldtäktsanklagelserna, varför inte bara välja en annan utan bagage? Det var ju snack ett tag om att det var ett krav från den nuvarande domaren Kennedy att Kavanaugh tar över hans plats samt att Kennedys son jobbar på Deutsche bank som Trump lånat mycket pengar av genom år, så det finns lite skumma kontakter där med men det är inget bekräftat vad jag vet så man får väl ta det med en nypa salt.
Citera
2018-09-22, 17:40
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Jag håller med, särskilt nu när dom stötte på trubbel med våldtäktsanklagelserna, varför inte bara välja en annan utan bagage? Det var ju snack ett tag om att det var ett krav från den nuvarande domaren Kennedy att Kavanaugh tar över hans plats samt att Kennedys son jobbar på Deutsche bank som Trump lånat mycket pengar av genom år, så det finns lite skumma kontakter där med men det är inget bekräftat vad jag vet så man får väl ta det med en nypa salt.

Jag tror vi lär få svar på varför relativt snart dock, för det senaste försöket till att försvara Kavanaugh är tydligen att våldtäktsförsöket ska ha skett men att det var Kavanaughs dubbelgångare...De börjar få slut på exakt alla former av ursäkter just nu
Citera
2018-09-22, 17:44
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Jag GISSAR att hela cirkusen nu med FISA är ett (ganska snyggt) försök av Trump att få upp siffrorna till November valet. D högg ju direkt på det betet vilket inte var så smart. Han är väldigt bra på sitt "Drain the Swamp" och nu har plötsligt prominenta demokrater länkats till det.

Varför NYT lagt sig i med RR förstår jag inte men det kommer väl att klarna.

Hur går det för Trump i approval ratings, det går ned...
https://projects.fivethirtyeight.com/trump-approval-ratings/

Skall man tolka Trumps twitterflöde så är han populärast ever...
https://twitter.com/realdonaldtrump

Om jag förstått detta rätt så är valet i november lite av ett avgörande slag för att framöver kunna vinna kriget. Får D majoritet kan dom obstruera järnet och får R majoritet kan Trump köra på obehindrat.

En riktig lågoddsare är således att det finns mer i pipelinen både från D och R som kommer släppas under October

Om vi nu lägger oss på Q spåret, skall man störta Deep State vill det till att man antingen gör det före november valet eller att R får majoritet. Annars kan Q nog glömma sin våta dröm att rensa upp i träsket.

Deep State har också en rejäl bomb att släppa, en lågkonjunktur står och stampar runt hörnet med en förmodlig finanskrasch. Är man Deep State kan man också utlösa den, det räcker med en bank som går omkull (offra bonde) och att tidningarna koordinerat vräker på med krisnyheter (CIA mockingbird).
Det måste man nästan också göra innan november valet för att det skall få effekt.

Faktum är - kommer det ingen initierad finanskrasch innan jul så finns antingen inte Deep State eller Q/Trump är inte värda att offra en bank på.
EDIT: eller så har Q redan vunnit

Skulle inte hålla med om att Trump aktivt försöker framställa sig som jätte populär, han har börjat tjata om ekonomin och har sakta men säkert slutat prata om sina egna mätningar i opionsundersökningarna då det är för få som visar det han vill höra.

Hur ser du för övrigt på att republikanska partiet och Fox "news" överdrivet försvarar Kavanaugh när det borde finnas andra som kan ersätta honom?
Citera
2018-09-22, 20:09
Medlem
Citat:
Ondahamstern|65337784]Skulle inte hålla med om att Trump aktivt försöker framställa sig som jätte populär, han har börjat tjata om ekonomin och har sakta men säkert slutat prata om sina egna mätningar i opionsundersökningarna då det är för få som visar det han vill höra.

Jag refererade väl till hans twitter som fullständigt svämmar över av självberöm just nu

Citat:
Hur ser du för övrigt på att republikanska partiet och Fox "news" överdrivet försvarar Kavanaugh när det borde finnas andra som kan ersätta honom?

Det kommer alltid till en punkt när man måste dra tillbaka sitt stöd, nu är vi väl inte där ännu?
Kommer det ett kredibelt vittne så är han nog ute i kylan rätt kvickt...
Citera
2018-09-22, 21:31
Medlem
danjäls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Du får det nästan att låta som något negativt att man skall ha ID för att rösta, borde ju vara krav överallt. När jag var i usa var det ett helsikes massa id krav på posten, alkohol, cigaretter och inresa i landet var superkontrollerad så varför inte i ett val?

Hur vida ID är rätt eller fel har inte med mitt svar att göra. Det är förklaringen till att en republikan vann i ett 'normal sett' demokratiskt distrikt. Val deltagandet sjönk i demokratiska grupper, som inte har id-kort i samma utsträckning som republikanskt röstande medborgare.

Detta är en känd valtaktik.

Vinsten hade alltså inget med 'red wave' eller Trump att göra, så som Fitthora och Q påstår/insinuerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in