2018-09-22, 10:04
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Jag funderar ibland över LW, SD och JH och deras livsstil:

1. Tycker du att deras geocacheintresse i det närmaste var/är maniskt?

2. Gemensamt för de tre var/är arbete+barn utöver burkletandet?

3. Vet du om, hur och när de fann tid för återhämtning bl.a. av den sömnbrist som jag tycker borde infinna sig efter perioder av i det närmaste oavbrutna dygnetruntaktiviteter? De kanske t.ex. hade/har ett arbetsschema som innefattar lediga dagar mitt i veckan?

Jag förstår om du inte kan svara på mina frågor. Om jag missuppfattat något i det du hittills förklarat ber jag om ursäkt. Var snäll och rätta mig i så fall?

Hade inte LW nattjobb på sitt nya jobb ibland om jag minns rätt? Dvs, skiftande arbetstider? Det förklarade för mig iaf udda tidsmöjligheter att ägna sig åt geocaching. Reagerat tidigare på många som dömt henne utifrån att hon lämnat barnen om nätterna men tycker mig ha läst att hennes arbete redan omfattade en del natt.
Citera
2018-09-22, 10:12
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Hade inte LW nattjobb på sitt nya jobb ibland om jag minns rätt? Dvs, skiftande arbetstider? Det förklarade för mig iaf udda tidsmöjligheter att ägna sig åt geocaching. Reagerat tidigare på många som dömt henne utifrån att hon lämnat barnen om nätterna men tycker mig ha läst att hennes arbete redan omfattade en del natt.

Tack för svar! Då förstår jag varför LW kunde välja ät- sov- och vakentider mer fritt
Citera
2018-09-22, 11:04
Medlem
Honan6s avatar
Dagen efter stormen så ägnas en tanke till att fundera på om de mest inbitna geocacharna ändå gav sig ut för att leta cacher igår eller om de satt hemma i stugorna.

Jag tänker att bilden av dessa FTF-människor visar tydliga drag av besatthet och skulle inte bli förvånad om vi får se stormiga loggningar.

När ägnas tid till återhämtning och reflektion för de som är mitt i livet med familj och jobb? HD sägs ha varit sjukskriven p g a utmattningssyndrom - inte alls underligt i mina ögon.

HD sägs ha inte kunnat ge SD sex, så han sökte det hos LW som var skild och fri? Grymt mot HD om hennes man var otrogen med den som vigde paret. Fullt förståeligt att hon ville ha skilsmässa. Fast, vill hon ha det nu när LW inte finns längre?

HD flyttar i mars, åker till Grekland i april där hon tydligen geocachar enligt logg - dock inte med texter och/eller bilder. Åkte hon ensam eller hade hon trevligt sällskap?

LW har återfått rörlighet i benen och cachar runt med olika män och en av dessa har nästan hittat dubbelt så många fler cacher än SD. Kanske det värsta är att denna person bor i Stockholm och SD känner honom inte mer än ytterst ytligt. SD har helt enkelt för lite koll på vem JH är.

Under mars/april och början på maj, så blir det extra tungt för SD?
Förlorad kontroll på både blivande x-fru och tidigare älskarinna?
Känner han sig ensam och övergiven?
Blev han inte firad på sin födelsedag?

Den 10 maj är LW ute på tur med AL och några dagar innan det har hon tillbringat helgen i Stockholm för turer med JH som hon dessutom ska till Norge med veckan därpå.

Den 10 maj plockar övergivna SD upp en kvinnlig mugglarvän i Västerås som han inte träffat på många år och tar med på henne utflykt medan döttrarna är på kaninhoppartävling.
Han plockar en cache och senare gör han sitt vanliga drag, d v s att efterlogga cacherundor med fel datum?
Länk till loggning 10 maj:

Klarar inte SD ensamhet?
Såg han till att
LW fick en ofrivillig vila för alltid sen kväll den 14 maj?
Senast redigerad av Honan6 2018-09-22 kl. 11:09.
Citera
2018-09-22, 13:20
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Oj nu kommer dagen efter och verklighetens kranka sken... Men,
Jag har inte träffat knappt någon av de inblandade efter, men en reflektion är att skulle jag säga:
JG känns stukad, SD stöddig och vill återta sin ledarposition. HD jagar cacher som att det inte fanns någon morgondag.

Känns lite taskigt att svara men tyvärr var LW lite samma typ. Snöar in på ett intresse som helt tar över allt annat. Men jag vill framhålla att hennes barnveckor var primetid, då ville hon främst vara med dom.

LW hade så mycket energi, behövde knappt sova och var alltid i farten, det var nog lika med de män hon fastnade för. Inget ont i det jag tycker, kaka söker maka.
MH vet jag inget om.

Nu var ovanstående en reflektion och min personliga åsikt, så häng mig inte alltför snabbt

Återigen, tack för att du delar med dig.
Citera
2018-09-22, 13:27
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binju
Står det något mer?
Vi har förut via ditt utmärkta snokande konstaterat att hon inte har ring, även under äktenskapet, men att han haft sin på hela tiden.
Ser du bilder på hans händer nu? Alltså, om han har ring kvar fortfarande
Nu vet jag inte hur ofta Ratsit uppdaterar men där står dom fortfarande som gifta.
Citera
2018-09-22, 13:43
Medlem
Citat:
Jag har inte träffat knappt någon av de inblandade efter, men en reflektion är att skulle jag säga:
JG känns stukad, SD stöddig och vill återta sin ledarposition. HD jagar cacher som att det inte fanns någon morgondag.

Känns lite taskigt att svara men tyvärr var LW lite samma typ. Snöar in på ett intresse som helt tar över allt annat. Men jag vill framhålla att hennes barnveckor var primetid, då ville hon främst vara med dom.

LW hade så mycket energi, behövde knappt sova och var alltid i farten, det var nog lika med de män hon fastnade för. Inget ont i det jag tycker, kaka söker maka.
MH vet jag inget om.

Nu var ovanstående en reflektion och min personliga åsikt, så häng mig inte alltför snabbt

TACK! Ungefär som jag förväntat mig.
Citera
2018-09-22, 14:14
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Dagen efter stormen så ägnas en tanke till att fundera på om de mest inbitna geocacharna ändå gav sig ut för att leta cacher igår eller om de satt hemma i stugorna.

Jag tänker att bilden av dessa FTF-människor visar tydliga drag av besatthet och skulle inte bli förvånad om vi får se stormiga loggningar.

När ägnas tid till återhämtning och reflektion för de som är mitt i livet med familj och jobb? HD sägs ha varit sjukskriven p g a utmattningssyndrom - inte alls underligt i mina ögon.

HD sägs ha inte kunnat ge SD sex, så han sökte det hos LW som var skild och fri? Grymt mot HD om hennes man var otrogen med den som vigde paret. Fullt förståeligt att hon ville ha skilsmässa. Fast, vill hon ha det nu när LW inte finns längre?

HD flyttar i mars, åker till Grekland i april där hon tydligen geocachar enligt logg - dock inte med texter och/eller bilder. Åkte hon ensam eller hade hon trevligt sällskap?

LW har återfått rörlighet i benen och cachar runt med olika män och en av dessa har nästan hittat dubbelt så många fler cacher än SD. Kanske det värsta är att denna person bor i Stockholm och SD känner honom inte mer än ytterst ytligt. SD har helt enkelt för lite koll på vem JH är.

Under mars/april och början på maj, så blir det extra tungt för SD?
Förlorad kontroll på både blivande x-fru och tidigare älskarinna?
Känner han sig ensam och övergiven?
Blev han inte firad på sin födelsedag?

Den 10 maj är LW ute på tur med AL och några dagar innan det har hon tillbringat helgen i Stockholm för turer med JH som hon dessutom ska till Norge med veckan därpå.

Den 10 maj plockar övergivna SD upp en kvinnlig mugglarvän i Västerås som han inte träffat på många år och tar med på henne utflykt medan döttrarna är på kaninhoppartävling.
Han plockar en cache och senare gör han sitt vanliga drag, d v s att efterlogga cacherundor med fel datum?
Länk till loggning 10 maj:

Klarar inte SD ensamhet?
Såg han till att
LW fick en ofrivillig vila för alltid sen kväll den 14 maj?

Om man får tro LW's kommentar, så ville HD i början av 2014 att SD hellre var ute med LW på nattliga turer, än att han gav sig ut ensam.

Eller så var det bara något som SD använde som ursäkt? (Notera LW's citationstecken).

Senast redigerad av GilGrissom82 2018-09-22 kl. 14:39.
Citera
2018-09-22, 14:34
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
24 May 18 är SDs och HDs första cach efter mordet.
Då var de i Örebro.

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=6344bf4a-65c4-45b5-b566-ea6303a8d1e9

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Och hon behöver ju inte orora sig för
att han ska vara otrogen igen
för hon och LW var nog de enda kvinnorna i världen
som ville ha något med honom att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Nja, vem vet?

https://www.geocaching.com/track/log.aspx?LUID=f1fc5ac6-f4ef-465f-a063-23dd9bbb2c55

Från 9 september 2018.

Kanske litet intressant i sammanhanget att SD's kvinnliga "vän" Petr* (geocachealias B*nditgirl) som han träffade i Nederländerna häromveckan även var i Sverige i somras och den 15 juni 2018 loggade samma burk utanför Örebro (Lännäs Fornstuga) som SD loggade direkt efter hemkomsten från (sin misslyckade) USA-resa den 24 maj 2018.

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=9fed596c-22ff-43c2-a505-54bf96b48312
Citera
2018-09-22, 14:56
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Kanske litet intressant i sammanhanget att SD's kvinnliga "vän" Petr* (geocachealias B*nditgirl) som han träffade i Nederländerna häromveckan även var i Sverige i somras och den 15 juni 2018 loggade samma burk utanför Örebro (Lännäs Fornstuga) som SD loggade direkt efter hemkomsten från (sin misslyckade) USA-resa den 24 maj 2018.

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=9fed596c-22ff-43c2-a505-54bf96b48312

Hoppas hon inte försvinner eller råkar ut för någon olycka p g a för farliga äventyr med det (fortfarande?) äkta paret.
Citera
2018-09-22, 15:23
Medlem
Honan6s avatar
Citat:

MH vet jag inget om.

"
HD jagar cacher som att det inte fanns någon morgondag.
"

Det där har jag med reagerat på.

Men jag vill framhålla att hennes barnveckor var primetid, då ville hon främst vara med dom.

Tror jag kan stämma mycket väl och tur för henne, så verkade minstingen vara med i hennes stora intresse. Svårare var det nog med de större barnen, med tanke på att man gärna använder föräldrar som plånbok och pensionat i tonåren då kompisar blir viktigare än familjen.

"LW hade så mycket energi, behövde knappt sova och var alltid i farten, det var nog lika med de män hon fastnade för. Inget ont i det jag tycker, kaka söker maka."

Ja, vilka andra skulle orka hänga med i hennes tempo?

Och du, det är bara mördare som vill hänga andra!
Jag är tacksam för dina inlägg.
Citera
2018-09-22, 15:27
Medlem
Citat:
Om man får tro LW's kommentar, så ville HD i början av 2014 att SD hellre var ute med LW på nattliga turer, än att han gav sig ut ensam.

Eller så var det bara något som SD använde som ursäkt? (Notera LW's citationstecken).

Ang. spoilern. Notera att SD inte skriver att HD föredrar att han cachar med LW istället för att cykla ensam i skogen. H*nn* vill inte att SD ska cykla ensam.
LW's citationstecken är ganska talande.
Senast redigerad av neverhorse 2018-09-22 kl. 15:27. Anledning: felstavat
Citera
2018-09-22, 15:38
Medlem
Citat:
Jag har ju träffat nästan alla av de inblandade och min åsikt samt känsla är:

JG är ingen medhjälpare eller mördare. Han är godtrogen, korkad och lättlurad. Verkar ha lika mycket ryggrad som en amöba.

HD får jag inget grepp om, kall, bihang utan egen vilja.

SD oberäknelig, obehaglig, manisk. Helt klart en mördartyp.

Mgl Ofarlig vän till LW, stark men snäll

UW Exman, stor, lugn och gladlynt

Beholder x Manisk, självupptagen, sin egen hjälte.

Jag Fördomsfull, rättfram, dryg, vän

Ni, vet inte mycket men ser igenom och analyserar mestadels rätt
Förstår om du inte vill svara på denna fråga, men jag undrar ändå. Tror du, om du blundar och verkligen känner efter att SD skulle vara kapabel till det våld som krävs för att döda?
Jag känner en person som är dömd för mord och vad gäller den personen så förstår jag att det var möjligt. Själv är jag inte ett dugg rädd för hen, men kapaciteten finns.
När det gäller andra bekanta har jag otroligt svårt att se samma sak. Det är mer snack och lite verkstad. Mitt intryck av SD är just mycket snack och lite verkstad.
Tacksam för kommentar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in