2018-09-21, 22:09
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Tyvärr Kugutt. Din historia har många logiska brister. Eller så är det jag som är trög för jag hänger inte med i ditt resonemang alls nu.
Tex. Om du tror att offret var vid liv i Köge bukt, varför tänker du dig att ubåtsluckan skulle var öppen? På natten är det tyst och ljud över havet färdas långt. Framförallt i gryningen när luften är som tunnast (Det är därför fåglarna sjunger ut sitt revir i skymning och gryning tex.)
Du tror inte en kvinna i nöd skulle skrika så det hördes vida omkring?

Enligt alla var KiM en rådig tjej. Alltså har han inte haft henne lös under ubåtsturen. Han måste oskadliggjort henne med spännband. Annars hade hon kanske slagit ner honom istället.

Att jag tror att planen var att mörda offret under första dyket är pga av tiderna.
PM blev tillfrågad varför dyket pågick så länge när de skulle vara tillbaka till kl 22 ca på Refshaleöen?
PM svarade då, -Att han och KiM glömt tiden.
Det var nog PM själv som i sin upphetsning glömde tiden.

Jag tror att hans mordplan såg ut ungefär så här: Dyk+mord ca 20.30- ca 22.00
(Kom upp kl 23, omtumlad av någon rektion, ur kurs, närapå påseglad av fartyget Ternveg.
Skärrad, skakad och skraj för kustbevakningen pga olycksincidenten.)

Partering och paketering under vägen till köge bukt ca 22- ca 24.30 enligt planen.
( kommer iväg först ca kl 23.30 framme ca kl 01.30, klarar inte av att göra något alls mer än att dra in kroppen i duschutrymmet pga av reaktionen).

Dumpning ca 24.30-02.00 enligt planen.
(kl 01.30 Inser att allt håller på att gå åt H-e. Fortfarande påverkad och försenad ca 4 timmar. Förmår inte ta itu med kroppen. Självmordstankar. Stoppet 50 min ,ca 02-03 (var det väl?) bestämmer sig för att stå still och vila sig ett tag. Funderar ut en ny plan.)

Enligt sin ursprungliga plan skulle han varit på väg från Köge bukt
kl 02.00 och skurat och rengjort båten på hemväg och vara framme ca kl 04.00 och hinna med att undanröja de sista spåren.

Blir "plötsligt så trött. Kan inte tänka mer. Bestämmer sig för att sova ett par timmar på havsbotten.
(Sover till 05.30.) Från kl 06 -09.15 stressar PM som en Gnu för att hinna med allt som han ej förmådde att ta itu med på mordnatten. Försenad ca 7 timmar

Om mördaren hade en mordplan så var det ju också enligt en beräknad tidsplan. Han måste ha räknat på de olika momenten. Två kritiska förlopp. Mordet samt parteringen. Två dyk som var dolda för världens ögon.
Därför är jag till 100 % säker på att mordoffret var död till ca kl.23 den 10/8 precis som PM sagt också.
Han sa även att Raket-Madsen döde den 10/8. Pga att han inte förmådde att fullfölja sin plan.

PS: Om du listar tider från din ubåtstur hur PM tänkte så fattar jag kanske.

EDIT: Jag tror att PM tänkt partera kroppen i ytläge i skydd av nattmörkret. När han var i Köge bukt
höll det på att ljusna. Därför dök han för att sova eventuellt, samt för att partera mm i skydd av dyket.

Det med luckan:

Short, nice version: Jo, om Kim hadde lyckats öppna luckan kunne ju inte Madsen dyka.

Long, mean version:

Som sagt jag har inget att innvenda på din teori. Jag ser inte det här som någon konkurrans alls. Jag vill bara förstå vad som har händt.
Citera
2018-09-21, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är en extremt sylvass kniv som kan jämföras med en stor skalpell.
Om nu PM dagligen bar en sådan lär den ha varit effektiv.
Håll till godo så slipper tråden dina inkompetenta antaganden framöver:

Ett mord som i sig är intressant ur några fler aspekter är norska Vera Vildmyren som mördades på Amager. Det psykopatiska övervåldet med bl.a hobbykniv:

Åklagare var Birgitte Stürup, nyss diskuterad i tråden utifrån PMs psykopati och likheter med Amagermannen som dubbelnatur:
(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Förövaren gällande Vera kunde vara siamestvilling till PM, lika misslyckad och störd:

Domaren Anette Burkø från byretten som dömde PM till livstid dömde även Marian Clita och här kommer även en en intressant aspekt kopplat till PM.
Det var två böcker som intresserade PM.
Bent Isager-Nielsen's "Man jager et bæst og fanger et menneske" samt Ove Dahl's "Nye sager".
Sistnämnda behandlar mordet på Vera:

Tänk så mycket kopplingar man kan göra via en liten intetsägande hobbykniv i händerna på en psykopat, Otto.

Jag har aldrig intresserat mig för pikanta detaljer och mordattiraljer förut. Jag tycker vanligtvis att det är för läbbigt att läsa om. I det här fallet har det varit mycket sådant. Och jag tycker att det är svårt att läsa om det. Det påverkar mig iallafall. Så om du ursäktar kommer jag inte att läsa dina länkar även om jag förstår att det var ur upplysningsaspekt. Tack så mycket iallafall.
Citera
2018-09-21, 22:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag har aldrig intresserat mig för pikanta detaljer och mordattiraljer förut. Jag tycker vanligtvis att det är för läbbigt att läsa om. I det här fallet har det varit mycket sådant. Och jag tycker att det är svårt att läsa om det. Det påverkar mig iallafall. Så om du ursäktar kommer jag inte att läsa dina länkar även om jag förstår att det var ur upplysningsaspekt. Tack så mycket iallafall.
Jag svarar att din infantila tolkning av en hobbykniv är komplett snedvriden.
Citat:
Den kniven kan du knappt skära upp en kokt prinskorv med.
Han kan omöjligen använt den. En skitkniv.

Möjligtvis att sticka med. Och det fanns ju små knivstick som jag förstått det iallafall.
Jag glömde Steens andra förfarande med hobbykniven. Tre kvinnor lyckas han döda med hobbykniven: Sin fru Bende, sin 18-åriga dotter Emelie samt 12-åriga dottern Josefine.
Så visst duger den till mer än kokt prinskorv, Otto.
Citat:
"- Jeg tog kniven frem og tænkte 'det skal bare gå hurtigt'. Jeg skar Emilies halspulsåre over, gik ud af værelset og låste det."

"Han var iført arbejdstøj, og der lå en hobbykniv i lommen. Han tog kniven, skar halsen over på datteren, og låste hendes værelse.

Så gik han ind i forældre-soveværelset, og nu lå Bende bevidstløs på gulvet ved siden af sengen. Han skar også Bendes hals over og låste soveværelset."

"Emilie Grosen Lassen, 18, blev slået ned bagfra med en trælægte og trukket ind på sit værelse, hvor hendes far skar halsen over på hende med en hobbykniv."

"Så gik han videre med sin kyniske plan om at udrydde familien og hentede 12-årige Josefine i skolen."
"Steen Lassen havde stadig hobbykniven i lommen. Han skar Josefine i halsen, men bladet knækkede. Nu skulle det gå hurtigt, og han skar hende flere gange i halsen igen."
" Så skar han halsen over på 12-årige Josefine med en hobbykniv."
https://ekstrabladet.dk/112/article4125219.ece
Citera
2018-09-21, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Det med luckan:

Short, nice version: Jo, om Kim hadde lyckats öppna luckan kunne ju inte Madsen dyka.

Long, mean version:

Som sagt jag har inget att innvenda på din teori. Jag ser inte det här som någon konkurrans alls. Jag vill bara förstå vad som har händt.
Vi vill nog alla förstå vad som hänt på ett ungefär.
Jag tror att PM kunde hålla reda på klockan när han hade ett uppdrag. Tex. En raketuppskjutning. Så om han hade en mordplan så hade han väl tänkt ut på förhand hur det "perfekta brottet" skulle gå till och tänkt på tider,-hur lång tid han hade på sig för att klara sig från upptäckt och smita hem.

Jag tycker att det märks tydligt att han inte planerat för sänkning samt landstigning med press,tv och polis. Och de höll ju inte heller. Eller hur? Han misstänkliggjorde sig själv direkt när han talade med polisen. Ha en fortsatt trevlig kväll.
Citera
2018-09-21, 22:56
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Vi vill nog alla förstå vad som hänt på ett ungefär.
Jag tror att PM kunde hålla reda på klockan när han hade ett uppdrag. Tex. En raketuppskjutning. Så om han hade en mordplan så hade han väl tänkt ut på förhand hur det "perfekta brottet" skulle gå till och tänkt på tider,-hur lång tid han hade på sig för att klara sig från upptäckt och smita hem.

Jag tycker att det märks tydligt att han inte planerat för sänkning samt landstigning med press,tv och polis. Och de höll ju inte heller. Eller hur? Han misstänkliggjorde sig själv direkt när han talade med polisen. Ha en fortsatt trevlig kväll.

Men snella otto, det är ju det jag säger och har sagt hela tiden. Køge var "planB", med andra ord ett misslyckande. Han ville inte att det skulle bli så.
Det är alltid lite "god dag man yxskaft" med oss två, vi pratar förbi varandra som vanligt

edit: du kan ju inte blanda din teori med min teori.
Senast redigerad av kugutt 2018-09-21 kl. 23:00.
Citera
2018-09-21, 23:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Tack för att du hittade den, var dock inte den jag leste.

sitat
Kim Walls fingeravtryck

Enligt Peter Madsens försvarare stöds hans version av det faktum att Kim Walls DNA hittats på ett handtag på den lucka som ska ha fastnat när undertryck bildades i ubåten. Det ska inte röra sig om DNA från blod och det kan därför tydas som att Kim Wall försökt öppna luckan, enligt försvaret då hon stängdes inne i ubåten.

sitat slut
Det är väl denna lucka och handtag som du menar?
https://bt.bmcdn.dk/media/cache/resolve/image_1240/image/104/1044325/18258870-slo.jpg
DNA - allt från snor, könsvätskor, hudflagor, svett till tårvätska förutom blod osv - kan ha avsatts när som helst.
DNA innebär i stort sett endast att hon avsatt DNA vid nåt tillfälle (alt. indirekt via PM) om man bortser från Betinas retoriska påstående.

Innan de for sa PM att han gav henne säkerhetsinstruktioner, vilket jag inte betvivlar då han skulle framstå som jultomten själv och invagga henne i falsk trygghet.
Hon kan således ha tagit i luckans handtag redan då.

Den främre luckan (som mig veterligt är drygt 2.5 meter kortare väg ut än via tornet) kan väl ha använts då han dumpar kroppsdelar likaväl.
Senast redigerad av develi 2018-09-21 kl. 23:07.
Citera
2018-09-21, 23:22
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Det är väl denna lucka och handtag som du menar?
https://bt.bmcdn.dk/media/cache/resolve/image_1240/image/104/1044325/18258870-slo.jpg
DNA - allt från snor, könsvätskor, hudflagor, svett till tårvätska förutom blod osv - kan ha avsatts när som helst.
DNA innebär i stort sett endast att hon avsatt DNA vid nåt tillfälle (alt. indirekt via PM) om man bortser från Betinas retoriska påstående.

Innan de for sa PM att han gav henne säkerhetsinstruktioner, vilket jag inte betvivlar då han skulle framstå som jultomten själv och invagga henne i falsk trygghet.
Hon kan således ha tagit i luckans handtag redan då.

Den främre luckan (som mig veterligt är drygt 2.5 meter kortare väg ut än via tornet) kan väl ha använts då han dumpar kroppsdelar likaväl.

Det kommer lite an på hur DNA/ fingeravtryck är avsatt. Om det finns på hela den lilla ratten kan det ju tyda på att nån har försökt öppna luckan. Försvaret hevdar ju att det är så (om enn i en annan sammanhang) Dom menar ju att det bevisar att hon försökte ta sig ur ubåten när den blev fylld med avgaser. (var det vel?) Om det fanns typ en droppe svett på ratten skulle man inte kunna göra samma konklution.
Citera
2018-09-21, 23:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Det kommer lite an på hur DNA/ fingeravtryck är avsatt. Om det finns på hela den lilla ratten kan det ju tyda på att nån har försökt öppna luckan. Försvaret hevdar ju att det är så (om enn i en annan sammanhang) Dom menar ju att det bevisar att hon försökte ta sig ur ubåten när den blev fylld med avgaser. (var det vel?) Om det fanns typ en droppe svett på ratten skulle man inte kunna göra samma konklution.
Det framkommer inte fingeravtryck nånstans via dansk live som är grundkällan. Rubriken är satt via expressen såtillvida du inte finner nån annan relevant källa som jag då efterfrågat.

DNA är aldrig att likställa med fingeravtryck då DNA kan avsättas sekundärt.
Ubåten fullkomligt kryllar av Kims DNA.

Att Betina tar fasta på en DNA-avsättning på en viss plats är givet eftersom hon försöker få fokus på PMs version nr 2 med luckan. Eller är det fyra, fem om man räknar med avsatt på ön och dumpad hel?
Senast redigerad av develi 2018-09-21 kl. 23:31.
Citera
2018-09-21, 23:30
Medlem
Citat:
Men snella otto, det är ju det jag säger och har sagt hela tiden. Køge var "planB", med andra ord ett misslyckande. Han ville inte att det skulle bli så.
Det är alltid lite "god dag man yxskaft" med oss två, vi pratar förbi varandra som vanligt

edit: du kan ju inte blanda din teori med min teori.

Jag undrar faktiskt vad du blandar med? Köge var PMs plan A enligt mig.

Ps.
"Jag bryr mig inte om vad mina kritiker säger om mig
sä länge de inte talar sanning." Mark Twain
Citera
2018-09-21, 23:43
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Det framkommer inte fingeravtryck nånstans via dansk live som är grundkällan. Rubriken är satt via expressen såtillvida du inte finner nån annan relevant källa som jag då efterfrågat.

DNA är aldrig att likställa med fingeravtryck då DNA kan avsättas sekundärt.
Ubåten fullkomligt kryllar av Kims DNA.

Att Betina tar fasta på en DNA-avsättning på en viss plats är givet eftersom hon försöker få fokus på PMs version nr 3 med luckan. Eller är det fyra, fem om man räknar med avsatt på ön och dumpad hel?

Ok, låt oss legga bort det med fingeravtryck tills vidare.
Nej jag tror ju inte på Bettinas historia i seg, men hon kan ju inte komma med en sån påstand utan att det finns en teknisk møjlighet att det är så.(med tanke på om luckan var førsøkt øppnad) Det hadde ju åklagaren tatt henne på direckt. Det är ju heller inte så att allt du tar i hamnar det ett fingeravtryck på, även om det kan fastna DNA. Ubåten låg också under vatten ett tag, om fingeravtrycken blir førstørda behøver inte DNAet bli det.

edit haha blev lite norska ø her nu
Senast redigerad av kugutt 2018-09-21 kl. 23:48.
Citera
2018-09-21, 23:47
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Jag undrar faktiskt vad du blandar med? Köge var PMs plan A enligt mig.

Ps.
"Jag bryr mig inte om vad mina kritiker säger om mig
sä länge de inte talar sanning." Mark Twain

"Mark Twain är dum."
kugutt

edit. Men för fan otto, jag kritiserar inte din teori, det är du som kritiserar min.
Senast redigerad av kugutt 2018-09-21 kl. 23:52.
Citera
2018-09-22, 00:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ok, låt oss legga bort det med fingeravtryck tills vidare.
Nej jag tror ju inte på Bettinas historia i seg, men hon kan ju inte komma med en sån påstand utan att det finns en teknisk møjlighet att det är så.(med tanke på om luckan var førsøkt øppnad) Det hadde ju åklagaren tatt henne på direckt. Det är ju heller inte så att allt du tar i hamnar det ett fingeravtryck på, även om det kan fastna DNA. Ubåten låg också under vatten ett tag, om fingeravtrycken blir førstørda behøver inte DNAet blir det.

edit haha blev lite norska ø her nu
Hon kan inte komma med ett sådant påstående gällande DNA om inte krim.teknisk u.s. bekräftar nåt sånt. Däremot snackar hon typisk "advokatska" och fokuserar givetvis på DNA som ska stärka PMs version.
Att det sen finns DNA all over the place är inte lika intressant.

Jag protesterar inte mot din version som sådan men är nogaräknad om vad det kan röra sig om när det kommer till forensisk bevisföring.

Som jag skrev kan DNA ha avsatts exakt när som helst av Kim själv.
Utöver detta är hon styckad och fraktad och PM har strösslat hennes DNA värre än en vattenspridare.
Det är alltså dålig bevisning som argument att bygga ett förlopp på (förutom helt värdelöst juridiskt sett).
Det räcker att PM har hennes DNA på sig så hamnar det givetvis på handtag.

För övrigt så har saltvatten garanterat spolat bort (eller rört runt) DNA och det är inte automatisk överföring gällande DNA heller (du nämnde fingeravtryck). Det beror på kontaktyta,typ och mängd likaväl.
Senast redigerad av develi 2018-09-22 kl. 00:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in