2018-09-21, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
FH,

RE: din övertygelse om att valutan kommer förändras till folkets bästa,

Först är systemet för trögt för att förändras (du tror såklart inte det).

För det andra är du, jag, snake och alla andra inte del i gruppen som kan påverka eller få fördelar.

Jobbade med en Bulgar, han var del i övre medelklassen i bulgarien innan demokratiseringen 1990 eller nåt. Han hörde ett rykte på en fest att man skulle växla in sina dinarer (eller vad fan dom hade) till dollar, han gjorde inte det, 99.9% av befolkningen fick inte denna info.

När demokratiseringen kom devalverades dinarerna till 95% eller nåt idiotiskt mot USD över en natt.
De som hade agerat och växlat till dollar köpte upp alla statliga företag för peanuts och vips så var demokratiseringen avklarad, allt av värde hade flyttats från staten, som hade kontrollerats av eliten, till eliten.

Hans pension blev värdelös, hans besparingar blev värdelösa, hans stora företag som han ägde till 35% eller nåt gick skit och såldes för värdelösa pengar, hans aktier blev värdelösa.

Sann historia, killen var bitter men hade en riktig öststats-slokmustasch och breda hängslen, the real deal.

Äntligen kan man posta igen

Intressant, dock så måste systemet förändras oavsett, med tanke på att det allmänna betalningsmedlet är räntebelastade krediter som saknar bäring på någonting fysiskt.

Den ackumulerade räntekostnaden dränerar realekonomin, vilket betyder penningmängden minskar hela tiden.

Det finns mer skulder än vad vi någonsin kommer kunna betala tillbaka.
Senast redigerad av Hewasright 2018-09-21 kl. 10:07.
Citera
2018-09-21, 10:14
Medlem
Tampiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Det är inte upp till eventuella Q-följare att sätta framtida ekonomiska system, var fick du en sådan galen idé ifrån? Däremot, används guld redan nu i handel sedan några år, även för olja, vissa länder emellan, så det är inte fria fantasier.

Jag föreslår att du googlar "china gold standard" så får du se hur många artiklar som skrivits om kina-ryssland-SCO-planerna redan.

Jag tycker bara att det är konstigt att man kan vräka ur sig att valutor och dylikt skall upphöra att existera - men mer än så kan man ej uttrycka.

Lite som att jag skulle skriva att "Allt ni tror är sant, är falskt. All mat kommer vara gratis när Deep State är utrensat. Bara till att glida ner till livsmedelsförvaringen och hämta råvaror när ni ska ha tacos på fredag".
När någon sedan ifrågasätter detta, eller ber mig utveckla det hela, så svarar jag "Hur det skall gå till kan jag ej förklara, är du galen? Jag vet bara att all mat kommer vara gratis."

Jag tycker att det hela blir väldigt ihåligt och icke trovärdigt.
Citera
2018-09-21, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hewasright
Äntligen kan man posta igen

Intressant, dock så måste systemet förändras oavsett, med tanke på att det allmänna betalningsmedlet är räntebelastade krediter som saknar bäring på någonting fysiskt.

Den ackumulerade räntekostnaden dränerar realekonomin, vilket betyder penningmängden minskar hela tiden.

Det finns mer skulder än vad vi någonsin kommer kunna betala tillbaka.

Ja och det kommer det att göra men det är 99.9% sannolikhet att det INTE kommer bli awesome för mig, snake och FH.
Citera
2018-09-21, 10:45
Medlem
Citat:
Ja och det kommer det att göra men det är 99.9% sannolikhet att det INTE kommer bli awesome för mig, snake och FH.

Det är alldeles för tidigt att svara på hur det kommer vara för oss vanliga, men man kan ju alltid hoppas på att förändringen blir att privatägda banker inte har kontroll på pengarna.

Idag har ju de som styr telekominfrastrukturen ett enormt övertag i och med att nästintill alla pengar är digitaliserade.

Och just lilla landet Sverige råkar ju visst styra hela telekominfrastrukturen, det finns en anledning till att alla jättar har sina servrar just här.
Citera
2018-09-21, 10:53
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tampis
Jag tycker bara att det är konstigt att man kan vräka ur sig att valutor och dylikt skall upphöra att existera - men mer än så kan man ej uttrycka.

Lite som att jag skulle skriva att "Allt ni tror är sant, är falskt. All mat kommer vara gratis när Deep State är utrensat. Bara till att glida ner till livsmedelsförvaringen och hämta råvaror när ni ska ha tacos på fredag".
När någon sedan ifrågasätter detta, eller ber mig utveckla det hela, så svarar jag "Hur det skall gå till kan jag ej förklara, är du galen? Jag vet bara att all mat kommer vara gratis."

Jag tycker att det hela blir väldigt ihåligt och icke trovärdigt.

Ingen förutom de med total insyn i vad som händer bland eliten har en aning om hur ett potentiellt nytt ekonomiskt system kommer se ut och fungera, mig veterligen har Q inte nämnt hur en ekonomisk reform enligt honom kommer att kunna se ut.

Allt vi har är indicier, som de flesta med öppna ögon kan se hur vidrig och korrupt t ex Hillary Clinton eller Barack Hussein Obama är, grundat på indicier och fakta så kan man se en helhetsbild och göra en bedömning utifrån den. Jag vet att ni som inte tror på Q fenomenet har svårt att se både det ena och det andra som är rakt framför er men vi följare av fenomenet Q har lika mycket svar på frågorna som den mest inbitne Q följaren, vi vet inte hur eller vad som händer härnäst, allt vi kan göra är att DISKUTERA möjliga scenarion baserat på det vi redan vet.
Citera
2018-09-21, 11:14
Medlem
Daniel501s avatar
https://cdn.qmap.pub/images/ecfebc9833eb0048aac7a1969ce5875e8b047f1639a3b7915e 863e3584f6f9cb.png

Hur förklarar ni skeptiker detta egentligen? _17_(17nde siffran i alfabetet) sekunder efter Trumps tweet släpper Q en mobilkamerabild från Las Vegas.

Hur många slumpar?
Citera
2018-09-21, 11:15
Medlem
Citat:
FH,

RE: din övertygelse om att valutan kommer förändras till folkets bästa,

Först är systemet för trögt för att förändras (du tror såklart inte det).

För det andra är du, jag, snake och alla andra inte del i gruppen som kan påverka eller få fördelar.

Jobbade med en Bulgar, han var del i övre medelklassen i bulgarien innan demokratiseringen 1990 eller nåt. Han hörde ett rykte på en fest att man skulle växla in sina dinarer (eller vad fan dom hade) till dollar, han gjorde inte det, 99.9% av befolkningen fick inte denna info.

När demokratiseringen kom devalverades dinarerna till 95% eller nåt idiotiskt mot USD över en natt.
De som hade agerat och växlat till dollar köpte upp alla statliga företag för peanuts och vips så var demokratiseringen avklarad, allt av värde hade flyttats från staten, som hade kontrollerats av eliten, till eliten.

Hans pension blev värdelös, hans besparingar blev värdelösa, hans stora företag som han ägde till 35% eller nåt gick skit och såldes för värdelösa pengar, hans aktier blev värdelösa.

Sann historia, killen var bitter men hade en riktig öststats-slokmustasch och breda hängslen, the real deal.

Vad hände i fd Sovjet då ?
Tills Putin kom och räddade situationen typ.
Citera
2018-09-21, 12:23
Medlem
Q post:

Citat:
Sep 20 2018

https://qanon.pub/data/media/f00963c413eb8be5f2c8d26560746f622e8b03dd3359957474 8c7e16e4cd1969.jpg
History will judge you well.
Q

Jag glömde nämna att Q är en -Military Intelligence Operation - med uppgift att ta ner deep state.
Citera
2018-09-21, 13:24
Medlem
snurreboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
https://cdn.qmap.pub/images/ecfebc9833eb0048aac7a1969ce5875e8b047f1639a3b7915e 863e3584f6f9cb.png

Hur förklarar ni skeptiker detta egentligen? _17_(17nde siffran i alfabetet) sekunder efter Trumps tweet släpper Q en mobilkamerabild från Las Vegas.

Hur många slumpar?
Vad menar du ens att det bevisar?
En annan förklaring är ju att personen/personerna bakom Q följer Trumps twitter och postar sen nåt inlägg dom redan förberett när han skriver något passande så Qtards kan läsa in massa saker mellan raderna.
Citera
2018-09-21, 13:59
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurrebox
Vad menar du ens att det bevisar?
En annan förklaring är ju att personen/personerna bakom Q följer Trumps twitter och postar sen nåt inlägg dom redan förberett när han skriver något passande så Qtards kan läsa in massa saker mellan raderna.

Sant, men som vilken person med ett IQ över 95 förstår så är 100 tals slumpar bevis nog för att dra en slutsats.

https://www.qproofs.com/

Bara att börja gräva fram logiska argument för din sak unge man!
Citera
2018-09-21, 14:19
Medlem
snurreboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Sant, men som vilken person med ett IQ över 95 förstår så är 100 tals slumpar bevis nog för att dra en slutsats.

https://www.qproofs.com/

Bara att börja gräva fram logiska argument för din sak unge man!

Hjärnan älskar att hitta mönster som man letar efter så det blir som en självuppfyllande profetia men jag förstår inte vad du menar att den där bilden bevisar? Att Trump och Q jobbar ihop? Är det någon speciell innebörd med fontänen i Vegas och det Trump skriver eller är det bara det där med 17 sekunder som är intressant? Det betyder ju ingenting egentligen om det bara är det, Q har ju släppt massa drop som inte var 17 sekunder efter ettt Trump tweet?

Om du menar att det visar att dom jobbar ihop så tror jag personligen att Q är ryska agenter eller en annan tredjepart som vill så splitt hos det amerikanska folket (ryssarna är dock huvudmisstänkt, kom nyligen ut att det spreds rysk propaganda på reddits /r/the_donald till exempel), kanske inte började som en rysk operation men de kanske såg potential i idén. Det kan finnas en viss kommunikation mellan någon i administrationen och personerna bakom Q och att Q därför kan få viss inside information, det mesta är dock svammel som följarna själva fyller i efterhand (men jag menar inte att bilden du länkade är någon sorts inside information).
Senast redigerad av snurrebox 2018-09-21 kl. 14:22.
Citera
2018-09-21, 14:31
Medlem
Fittahoras avatar
Jag tänkte passa på att skriva lite om Robert Mueller och Rod Rosensteins roller i denna revolution och varför jag tror att dom snart kommer inaktiveras (sparkas och senare åtalas).

Vi börjar med den spelare som har den enklaste rollen att förstå; Rod Rosenstein.

Rosenstein är en black hat (tillhör Deep State) som under utpressning tvingats agera brandvägg mellan Justitiedepartementet (och dess underorganisationer som ex FBI) och en korrupt kongress. Rosensteins roll som biträdande justitieminister är att ljuga och vägra lyda order när korrupta kongressledamöter begär ut information från Justitiedepartementet. Detta är väldigt viktigt för att skydda pågående utredningar av korrupta individer och organisationer från läckor till media och dom som utreds. Att inte lyda order är olagligt och Rosenstein är den som bryter mot lagen.

Rosensteins roll som brandvägg är en av två anledningar till varför Jeff Sessions åberopade att han satt i en möjlig jävsituation i förhållande till pågående utredningar om FISA-missbruk och eventuell inblandning från Ryssland (den sk Rysslandsutredningen). Hade Sessions inte åberopat jäv hade han fått stå till svars för frågor från kongressen och hade varit tvungen att svara sanningsenligt för att inte riskera åtal.

Den andra anledningen till varför Sessions åberopade jäv är för att spelare nummer två skulle kunna utföra sin roll; Robert Mueller.

Robert Mueller är en black hat (tillhör Deep State) som under utpressning leder utredningen om Rysslands eventuella försök att påverka valresultatet i presidentvalet 2016. Rysslandsutredningen har flera syften;
– utreda och åtala korrupta individer inom Justitiedepartementet (inkl dess underorganisationer som ex FBI),
– på laglig väg införa bevis i rättsprocessen som annars ej är laglig
– utföra uppdraget utan jäv.
Eftersom grunden för Rysslandsutredningen är bevisen i FISA-ansökningarna och dessa är fabricerade, är utredningen om Trumps påstådda inblandning med Ryssland olaglig. Muellers roll är att hålla utredningen vid liv, vilket är olagligt, och samtidigt utreda Deep State. Detta ger Mueller och hans utredare arbetsro eftersom Deep State tror att korrupta Mueller lyder deras order.

Rosenstein och Muellers tjänster behövs så länge Justitiedepartementets utredningar behöver skyddas mot korruption.

Nu när Trump har beordrat att stora delar av dokumentationen som låg bakom FISA-ansökningarna skall offentliggöras kommer Rosenstein och Mueller tjänster inte längre att behövs.

Sessions har därför bett Högsta domstolen att med hjälp av utredningsmaterialet mot Deep State som visar att Rysslandsutredningen var baserad på falsk grund, uttala sig om jäv fortfarande finns. Högsta domstolen har gett Sessions beskedet att jäv inte längre finns och att han kan upphäva sin avsägning åberopad av jäv.

Att Sessions nu inte längre sitter i en jävsituation indikerar på att han kommer att överta hela ansvaret som chef över Justitiedepartementet. Rosensteins tjänster är därmed ej längre nödvändig och han kommer att få sparken.

Vad gällande Muellers Rysslandsutredning som startades på falsk grund kommer den att avslutas, varvid Muellers tjänst ej längre behövs och han kommer sparkas. Dom delar av Rysslandsutredningen som utreder korruption kommer att fortgå under ny ledning.

Rosenstein och Mueller kommer att åtalas för sin historik av korruption.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in