2018-09-20, 19:49
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
1916 du kanske inte fattat hur SAOB funkar och avsikten med texten.
Jag vet mycket väl hur SAOB "fungerar" och hur texten skall tolkas.

Du kan väl berätta för mig och övriga hur du anser att SAOB "fungerar" och vad "avsikten" med texten är.

Viktigast av allt; betyder order inflation att värdet av betalningsmedlet minskar pga mängden betalningsmedel ökar eller inte?

Om det är rätt (vilket det är) skiter jag fullständigt hur du anser SAOB "fungerar" eller eventuell avsikt med texten. Jag är bara intresserad av definitioner av ord, vilket SAOB förmedlar.
Citera
2018-09-20, 19:50
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=bOwr9PX05p4

Q

Vilken thriller film det är Enjoy the show !
Citera
2018-09-20, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Viktigast av allt; betyder order inflation att värdet av betalningsmedlet minskar pga mängden betalningsmedel ökar eller inte?

Det var den definition som användes 1933. Idag avses fortlöpande höjning av prisnivån/försämring av penningvärdet. Inget om mängden betalningmedel.
Citera
2018-09-20, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Jag vet mycket väl hur SAOB "fungerar" och hur texten skall tolkas.

Du kan väl berätta för mig och övriga hur du anser att SAOB "fungerar" och vad "avsikten" med texten är.

Om det är rätt (vilket det är) skiter jag fullständigt hur du anser SAOB "fungerar" eller eventuell avsikt med texten. Jag är bara intresserad av definitioner av ord, vilket SAOB förmedlar.

Betalningsmedel är och har inte varit beroende på sedelpressar på väldigt länge. Centralbankerna skapar inte betalningsmedel, affärsbankerna gör det.
Citera
2018-09-20, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Underbart - nu har Q helt plötsligt berättat att det finns aliens också!
Skönt att det finns folk som vet, och framförallt - vilket bra sätt att berätta för folket på om det nu är så viktigt att inte orsaka panik så det tar 1 år att arrestera några politiker för brott man påstår sig ha bevis för...
Usch ja, tänk vilka upplopp det skulle bli på gatorna om man bara gick ut och arresterade HRC (konstigt att det å andra sidan gick så bra att arrestera halva Saudiarabiens toppskikt, men jänkare är väl kanske stridsgladare än den gemene muslimen...)... Men avslöjanden om hemliga rymdprogram och aliens - det tar den genomsnittlige hillbilly med en klackspark..
https://qanon.pub/#2221

Nu drar du ju växlar som den värsta foliehatten
Ett inte omöjligt scenario kan ju vara att i och med teknologisk utveckling, har vi blivit så bra på att plocka upp både gravitationsvågor och pulser/signaler från skapligt långt tillbaka i tiden/rymden, så att vi dessutom lyckats plocka upp logiska mönster i signaler som med stor sannolikhet är från intelligent liv med en utvecklad civilisation?
Detta kan då för tillfället vara hemligstämplat tills vidare för vidare forskning. Något Q uppenbarligen inte tycker ska vara hemligstämplat i och med sitt svar.
Det kan var en massa andra liknande scenarion som inte behöver vara så dramatiska.

Men du vill utläsa att Q antyder att de minsann har levande aliens som de jobbar ihop med eller har plockat upp ufon osv. Han antyder inget som helst sådant.
Citera
2018-09-20, 20:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Nu drar du ju växlar som den värsta foliehatten
Ett inte omöjligt scenario kan ju vara att i och med teknologisk utveckling, har vi blivit så bra på att plocka upp både gravitationsvågor och pulser/signaler från skapligt långt tillbaka i tiden/rymden, så att vi dessutom lyckats plocka upp logiska mönster i signaler som med stor sannolikhet är från intelligent liv med en utvecklad civilisation?
Detta kan då för tillfället vara hemligstämplat tills vidare för vidare forskning. Något Q uppenbarligen inte tycker ska vara hemligstämplat i och med sitt svar.
Det kan var en massa andra liknande scenarion som inte behöver vara så dramatiska.

Men du vill utläsa att Q antyder att de minsann har levande aliens som de jobbar ihop med eller har plockat upp ufon osv. Han antyder inget som helst sådant.
Vad är det för skillnad på din och min slutledning menar du?
Citera
2018-09-20, 22:19
Medlem
Ukulele-Lelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vad är det för skillnad på din och min slutledning menar du?
Q har inga sådana stolliga idéer som att månlandningarna skulle vara fejkade o dyl.
Missförståndet, eller den illvilla misstolkningen kommer från en fråga till Q.

Did NASA fake the moon landings? Have we been to the moon since then? Are there secret space programs? Is this why the Space Force was created?

Q svarar:
False, moon landings are real.
Programs exist that are outside of public domain.
Q

https://qanon.pub/
Citera
2018-09-20, 22:25
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ukulele-Lelle
Q har inga sådana stolliga idéer som att månlandningarna skulle vara fejkade o dyl.
Missförståndet, eller den illvilla misstolkningen kommer från en fråga till Q.

Did NASA fake the moon landings? Have we been to the moon since then? Are there secret space programs? Is this why the Space Force was created?

Q svarar:
False, moon landings are real.
Programs exist that are outside of public domain.
Q

https://qanon.pub/

Nej det är riktigt skönt att höra - men det var inte det inlägget vi diskuterade utan Q's konfirmation om att det finns aliens i inlägg 2221: https://qanon.pub/#2221
Anonymous ID: 5948d8 No.3093831 📁
Sep 19 2018 19:10:44 (EST)
Q
Are we alone ?
Roswell ?
––––––––––––––––––––––––
>>3093831
No.
Highest classification.
Consider the vastness of space.
Q
Och även om jag håller med Q om att vi troligen inte är ensamma med tanke på universums utbredning, så är det ju fortfarande ingen garanti, så Q's tvärsäkra "No" antyder ju en direkt kännedom om något som vi andra i sånt fall hållas i mörkret om. För att inte tala om hans "highest classification"..
Citera
2018-09-21, 06:24
Medlem
Tampiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovematrix
Jävla tjat om silverpenningar o guld !
Han menar självklart pengar som trycks har backning av guld, vad har federale reserve gjort i 100 år nu , tryckt nya pengar utan sk värde.
Hitler försökte väl krossa Englands valuta med o PUMPA UT FALSKA SEDLAR !
Vad HÄNDE med khadaffi efter han skulle starta en afrikansk centralbank o börja sälja oljan i afrikanska gulddinarer !

FittaHora skrev följande.
”Valutor (kronor, dollar) kommer avskaffas och ersättas av pengar (guld och silver)”

Hur kommer det ekonomiska systemet se ut? Ni Q-anhängare verkar inte alls vara överens här.
Valutor ska avskaffas - men vi ska ha pengar.
Förklara mer utförligt hur det hela kommer se ut. En gemensam peng för hela världen? Ni måste ju kunna utveckla era resonemang och teorier.
Citera
2018-09-21, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tampis
FittaHora skrev följande.
”Valutor (kronor, dollar) kommer avskaffas och ersättas av pengar (guld och silver)”

Hur kommer det ekonomiska systemet se ut? Ni Q-anhängare verkar inte alls vara överens här.
Valutor ska avskaffas - men vi ska ha pengar.
Förklara mer utförligt hur det hela kommer se ut. En gemensam peng för hela världen? Ni måste ju kunna utveckla era resonemang och teorier.

Det är inte upp till eventuella Q-följare att sätta framtida ekonomiska system, var fick du en sådan galen idé ifrån? Däremot, används guld redan nu i handel sedan några år, även för olja, vissa länder emellan, så det är inte fria fantasier.

Jag föreslår att du googlar "china gold standard" så får du se hur många artiklar som skrivits om kina-ryssland-SCO-planerna redan.
Citera
2018-09-21, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Det är inte upp till eventuella Q-följare att sätta framtida ekonomiska system, var fick du en sådan galen idé ifrån? Däremot, används guld redan nu i handel sedan några år, även för olja, vissa länder emellan, så det är inte fria fantasier.

Jag föreslår att du googlar "china gold standard" så får du se hur många artiklar som skrivits om kina-ryssland-SCO-planerna redan.

Uh oh....
USA är visst i värre knipa än jag trodde.
Accelerad av Trump. Påhejad av Q.
Citera
2018-09-21, 09:56
Medlem
FH,

RE: din övertygelse om att valutan kommer förändras till folkets bästa,

Först är systemet för trögt för att förändras (du tror såklart inte det).

För det andra är du, jag, snake och alla andra inte del i gruppen som kan påverka eller få fördelar.

Jobbade med en Bulgar, han var del i övre medelklassen i bulgarien innan demokratiseringen 1990 eller nåt. Han hörde ett rykte på en fest att man skulle växla in sina dinarer (eller vad fan dom hade) till dollar, han gjorde inte det, 99.9% av befolkningen fick inte denna info.

När demokratiseringen kom devalverades dinarerna till 95% eller nåt idiotiskt mot USD över en natt.
De som hade agerat och växlat till dollar köpte upp alla statliga företag för peanuts och vips så var demokratiseringen avklarad, allt av värde hade flyttats från staten, som hade kontrollerats av eliten, till eliten.

Hans pension blev värdelös, hans besparingar blev värdelösa, hans stora företag som han ägde till 35% eller nåt gick skit och såldes för värdelösa pengar, hans aktier blev värdelösa.

Sann historia, killen var bitter men hade en riktig öststats-slokmustasch och breda hängslen, the real deal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in