2018-09-20, 23:55
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No-n-sence
Kan inte hjälpa det men får lite Johanna Möller vibbar av BO?

Får man inte lite vibbar av att hon försökte leva ett privatliv och ett yrkesliv?
Citera
2018-09-20, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Det kommer inte heller räcka. Afghanerna som exempel gör inte så stor skillnad på klädsel. De våldtar till och med sina beslöjade "systrar". Det var inte länge sedan två ensamkommande afghanska flickor i slöja kom till Sverige för att slippa allt vad Afghanistan heter för att sedan bli placerade med andra afghaner, nedsupna och analt våldtagna av sina landsmän.

Afghanerna är den farligaste gruppen vi har vad gäller sexualbrott, de kan fan smälla på en gubbe i rullator i brist på annat. Hade inte denna syrier hunnit före så hade det istället varit någon av de afghanska männen som krävt sin rätt till sex av sin lärare. För rätten, den tar dem bara.

Så i det avseendet måste svenska kvinnor börja tänka extra mycket på hur de beter sig i olika sammanhang, inte bara vad gäller klädsel men hur de pratar och agerar inför en sådan grupp människor. Som lärare måste man vara extra tydlig med att man är där för att undervisa och inget annat. Inte för skämtsam, snäll eller intim. Inga kompisrelationer för det kommer att misstolkas.
Fast i det här fallet är inte någon afghan inblandad. Det verkar inte heller handla om en överfallsvåldtäkt. Jag har ingen bestämd uppfattning hur en lärare måste vara men visst inser även jag att det är olämpligt för en lärare att ha sexuella relationer med eleverna. Men om du tror att detta är ett unikt fall är du helt blind. Förr i tiden var det mer accepterat att en lärare inledde ett sexuellt förhållande med en elev. Det var förstås alltid en manlig lärare och den kvinnliga eleven var minst 16-17 år. Sedan skilde sig läraren från sin fru och gifte sig med sin elev. I det här fallet tror jag inte på en sådan lösning.
Senast redigerad av nantale 2018-09-21 kl. 00:01.
Citera
2018-09-21, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
"En man" i 20-årsåldern. Det går väl ända att tillstå att ordet "man" är ett märkligt ordval när vi har att göra med en gymnasieelev. Detta i beaktan av att vi lever i landet som vill sopa all fakta under mattan, mer pk borde vara elev eller möjligen yngling.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/elev-misstanks-ha-valdtagit-larare-pa-skola

Inga svenskar som är tjugo går i gymnasieskolan, helt klart en blatte som inte fattar att
nej är nej.
Citera
2018-09-21, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flockerpocker
Kvinnans rätt är inte kopplad till en Kebabs.
Det är inte frågan om kvinnans rätt att klä sig hur hon vill så länge inga kebaber är i närheten.
Det är frågan om kvinnans rätt att klä sig hur hon vill. (punkt där)

Men hur skall vi annars lösa det? Kebaberna är ju som en force majeure i det avseendet. De kommer ju ALDRIG ändra sig. Så det finns tre alternativ 1) Låtsas som ingenting och ignorera en våldtäktsepidemi 2) Kasta ut Kebaberna 3) Tvinga kvinnor att klä på sig, täcka sig och det rejält.

Din lösning är som jag ser det alternativ 1) fast sagt med andra ord.
Citera
2018-09-21, 00:07
Medlem
Hur sannolikt är det att mannen blir fälld?
Citera
2018-09-21, 00:10
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qazwsxedc
Vad som sker utifrån en taskig värdegrund om svenska kvinnor anser jag vara mer eller mindre systematiskt. Vad enskilda idioter av olika bakgrund, klass och situation gör är inget man direkt kan rita mönster utifrån.

Den enda tankevurpan hittills var din parallell till metoo.
På vilket sätt då?
Citera
2018-09-21, 00:11
Medlem
itsurewasntmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Confusedsoul
Beror på var och när. Tycker du det är lämpligt att en lärare som många barn ser upp till, klär sig som en gatuhora?
Ännu en förvirrad människa som resonerar som en sann islamist. Grattis!
Citera
2018-09-21, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mask3
Inga svenskar som är tjugo går i gymnasieskolan, helt klart en blatte som inte fattar att
nej är nej.

Det går många svenskar i gymnasiet som är 19 år precis som MGM. Sedan förstår jag inte vad du menar med att "ett nej är ett nej"när det gäller det här fallet. Finns det redan ett FUP eller har du någon info som inte vi andra har?
Citera
2018-09-21, 00:17
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Nja, har bara sett en bild från skolan och den är väl egentligen inte hårresande sexig:
https://joypassiondesire.com/2018/08/20/back-to-school-again/

En bild där hon tar en selfie ner i urringningen och dragit upp klänningen kring låren innebär inte att klänningen är helt olämplig. När hon bär den vanligt och sedd framifrån lär den vara rätt okej.

Vi har knappast sett bilder på henne i hotpants i skolan eller sina tränings- eller festoutfits som förekommer i bloggen.
Nu är bloggen nedstängd, så jag vet inte vilken bild du länkade till, men jag tror jag vet vilken det är av beskrivningen att döma.

Tycker du att bilden passar som en lärares illustration till texten ”back to school again”? Har hon dessutom inte tagit den i lektionssalen?!?
Vad vill hon säga med den bilden?
Citera
2018-09-21, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Badade de topless under mattelektionen framför alla elever på 80-talet eller vad försöker du säga .

Ingen klagar på hennes klädsel i allmänhet, bara hur hon klär sig i professionella sammanhang. Hon ser ut som en "cocktailwaitress" inte en gymnasielärare.
Det jag försöker säga är att du är en inskränkt småstadsmänniska eller möjligen frireligiöst moraliserande så länge det gäller andra och inte din egen klädsel eller uppträdande.
Citera
2018-09-21, 00:20
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsurewasntme
Ännu en förvirrad människa som resonerar som en sann islamist. Grattis!
Läraren skall vara en förebild för eleverna och inte för förvirrade feminister.
Citera
2018-09-21, 00:20
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Vilket till övervägande del kokade ner till att vänsterblivna hade ”betett sig”. D.v.s. de självutnämnt GODA, som erfarenhetsmässigt alltid saknat etik och moral.
So what?
Att de dessutom i de (enligt dig) flesta fall var Kapten Klänningar visar väl isf ännu mer vilka störda män det finns bland oss svenskar.
Håller du inte med om det..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in