2018-09-20, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Varför skulle jag det inte?
Du verkar vara korkad nog att tro - och vilja fastslå - att vi svenskar är änglar - och då gör du samma tankevurpa som de migrantkramande ”antirasisterna”. På så sätt är du en stor risk för vårt samhälle. I första hand bör du då talas till rätta, hjälper inte det så får man väl spärra in dig på lämplig plats...

Nej. Jag säger att problemet är systematiskt hos den ena gruppen, vilket det inte är hos den andra. Räcker ditt intellekt till för att förstå skillnaden eller snubblar du direkt på dina fötter?
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
En naiv tjej som inte förstått att hon måste anpassa sig till yrkesrollen och det samhälle hon lever i. Another lesson learned kids. Men tråkigt för tjejen.

Som lärare kan man dock inte klä sig hur som helst och kåta upp sina arabiska och afghanska elever och ha sms- och telefonkontakt med dem privat i tron om att inget ska hända. Det var bäddat för det här från första början.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Hade media skrivit om sms kontakt om det bara hade varit skolrelaterat? Det kanske är "privata" saker?
Citera
2018-09-20, 13:44
Medlem
Citat:
Jo, men de tar bara upp det hon skriver efter (den misstänkta) våldtäkten. Hon skriver ju där de ”rätta orden” som värdegrundsfascisterna vill höra.
”Ett nej är ett nej!”
Jo, tjena. Fattas bara handhjärta.

Skolan diskuteras ju i andra sammanhang. Hur vore det om de ifrågasatte hennes val av arbetskläder och förhållningssättet till sin roll i o m det.
Att döma av det hon skriver och bilderna hon lägger upp på sina ”arbetskläder” så verkar hon ju gå till sitt arbete av andra skäl än för att utföra jobbet.

Det strider mot Värdegrunden TM att ifrågasätta en kvinnas klädsel. Och svensk skola är i allra högsta grad en del av värdegrundsbranschen.
Citera
2018-09-20, 13:45
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Snarare stoppat huvudet i sanden, och där verkar det bli kvar ett tag till.
Men nu har ju faktiskt vår statsminister sagt att man var ”naiva”... ;-) ...då måste det vara så.

Annars så är det ju faktiskt bekvämast att låta huvudet vara kvar i sanden och låtsas som att det regnar, och hoppas att stormen drar vidare.
Citera
2018-09-20, 13:45
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jobbigt att följa tråden, vi vet ju inte till 100% vem som är BO. Som på bilderna, naturligtvis går inte BO omkring i så rumpekorta tighta klänningar i skolan, då skulle hon väl ändå för själve FXX få tillsägelse av rektorn och ännu kortare kjolar ger löneavdrag och vem har råd med det??...

Det går inte att dra den slutsatsen att klädseln har provocerat fram gärningen. Hela historien är så konstig, en gärningsman kan väl ändå inte dra in henne i ett rum mitt under skoltid utan att någon människa märker något skumt. Hur ser det ut på denna politiskt korrekta skola?

Snillen spekulerar och om jag kan tillföra något så tror jag på någon sorts kompisförhållande där gränserna kan ha varit oklara.

Om detta är BO är hon intresserad av hälsa och förmodligen tränad på sådant sätt att formerna behålls långt upp i medelåldern. Barnafödande behöver inte innebära att kvinnan blir saggig.

Jag vet inte om du varit i en skola i Sverige, men den kort-korta svarta klänningen med blommor är faranterat buren i skolan. Den som inte känner igen den vita galler-ventilationen har inte gått i en svensk skola.
Citera
2018-09-20, 13:48
Medlem
Här inne var det shariamöte, märker jag.

En kvinna som är attraktiv, har en snygg kropp och är nöjd med sin kropp och visar upp den ber inte om att bli våldtagen, och förtjänar inte att bli våldtagen. Att folk ens yttrar sånt i ena andetaget och sedan svamlar om utlänningar i nästa visar att kvinnosynen bland så kallade riktiga svenska män inte är ett dugg bättre än i Afghanistan.

Om ens magkänsla när en kvinna blir våldtagen är att hon antingen hittar på för att hon är en lösaktig slampa eller bad om det för att hon gillar att hetsa upp män så borde man fan skrivas in någonstans. Det är knappast ett frisk beteende och att veta att Flashbackmännen som skriver sånt går lösa på gator och torg gör mig extremt orolig för alla kvinnor jag känner. Ett lite för sexigt klädesplagg på kroppen när någon av dem passerar en Flashbackman och Flashbackmannen tolkar det uppenbarligen som att de ber om att bli våldtagna. Obehagliga människor.

Spekulationerna om offret känns bara osmakliga. Om ni undrar varför kvinnor inte anmäler våldtäkter så är den här tråden ett bra exempel på varför. Flashbackmännen har antagligen gjort kvinnans lidande 1000 gånger värre än det varit om hon blivit våldtagen och varit tyst om det.
Citera
2018-09-20, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Mer info ordet önskas. Länk?
Såg detta i tråden. Det låg en länk till Smålandsposten !
Citera
2018-09-20, 13:51
Medlem
Ännu en tråd som helt tappat det...
Lärarinnan är snygg och då är det hennes fel?
Inte många som vet vad som verkligen hänt... Om spekulationerna om att de två skulle ha en affär är sanna så tar vi det när sanningen kommer fram, att sitta här och gissa är bara korkat!
Diskutera det vi vet i nuläget! I princip allt som skrivits efter att läraren outats är bara en massa trams och trådsanningar!
Citera
2018-09-20, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rake1234
Såg detta i tråden. Det låg en länk till Smålandsposten !
https://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&u act=8&ved=2ahUKEwjLmsD_wcndAhUhw4sKHQumDmMQFjAAegQ IABAB&url=https%3A%2F%2Fwww.smalandsdagblad.se%2Fa rticle%2Fdarfor-halls-bonestund-for-muslimer%2F&usg=AOvVaw3UABghhEa719Yx-VmPC2pC
Citera
2018-09-20, 13:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hajpadeg
Här inne var det shariamöte, märker jag.

En kvinna som är attraktiv, har en snygg kropp och är nöjd med sin kropp och visar upp den ber inte om att bli våldtagen, och förtjänar inte att bli våldtagen. Att folk ens yttrar sånt i ena andetaget och sedan svamlar om utlänningar i nästa visar att kvinnosynen bland så kallade riktiga svenska män inte är ett dugg bättre än i Afghanistan.

Om ens magkänsla när en kvinna blir våldtagen är att hon antingen hittar på för att hon är en lösaktig slampa eller bad om det för att hon gillar att hetsa upp män så borde man fan skrivas in någonstans. Det är knappast ett frisk beteende och att veta att Flashbackmännen som skriver sånt går lösa på gator och torg gör mig extremt orolig för alla kvinnor jag känner. Ett lite för sexigt klädesplagg på kroppen när någon av dem passerar en Flashbackman och Flashbackmannen tolkar det uppenbarligen som att de ber om att bli våldtagna. Obehagliga människor.

Spekulationerna om offret känns bara osmakliga. Om ni undrar varför kvinnor inte anmäler våldtäkter så är den här tråden ett bra exempel på varför. Flashbackmännen har antagligen gjort kvinnans lidande 1000 gånger värre än det varit om hon blivit våldtagen och varit tyst om det.

Äh håll käften på dig degskalle.

Nej, "Flashbackmannen" tänker inte så. Men när han sen läser om att dom blivit just våldtagna så tänker han kanske "jaha, det kunde ju en idiot räknat ut" för så ser Sverige ut i dag. Inget konstigt med det.

Men nu är det ju så att Ann-Christin har inte blivit våldtagen, hon har kastat sitt småkriminella prassel under bussen för att rädda skinnet.
Citera
2018-09-20, 13:55
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Jo, men de tar bara upp det hon skriver efter (den misstänkta) våldtäkten. Hon skriver ju där de ”rätta orden” som värdegrundsfascisterna vill höra.
”Ett nej är ett nej!”
Jo, tjena. Fattas bara handhjärta.

Skolan diskuteras ju i andra sammanhang. Hur vore det om de ifrågasatte hennes val av arbetskläder och förhållningssättet till sin roll i o m det.
Att döma av det hon skriver och bilderna hon lägger upp på sina ”arbetskläder” så verkar hon ju gå till sitt arbete av andra skäl än för att utföra jobbet.
Nja, har bara sett en bild från skolan och den är väl egentligen inte hårresande sexig:
https://joypassiondesire.com/2018/08/20/back-to-school-again/

En bild där hon tar en selfie ner i urringningen och dragit upp klänningen kring låren innebär inte att klänningen är helt olämplig. När hon bär den vanligt och sedd framifrån lär den vara rätt okej.

Vi har knappast sett bilder på henne i hotpants i skolan eller sina tränings- eller festoutfits som förekommer i bloggen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in