2018-09-20, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Kommer aldrig dra på mig lakanet och köksduken för att nån annan vill det.
Vi bor ju i sverige, ska man inte ens kunna gå på stranden i bikini snart utan överfall??
Klart men det är kulturella skillnader hur mycket folk än förnekar det och dessa saker har pågått länge i tystnad. Problemet med brottsoffer är att hon inte verkar vara någon som bör arbeta med unga män. Jag ville exempelvis själv förr arbeta med svårare problematik av ungdomar (pojkar/förbrytare) men jag själv tappade mer och mer av mig själv och något sådant är uteslutet inom olämpligheten att inte ha bearbetat saker rätt och vara helt säker på att situationer inte uppstår pga mitt eget förflutnas spöken inom mig. Däremot skulle jag mycket väl kunna vara exempelvis familjehem åt flicka i tonåren. Det handlar om riskbedömningar och kan man inte göra dem själv måste arbetsgivare och samhället gå in och göra sådana. Du ska inte arbeta inom vissa yrken om du vill sexuaöiserar din framtoning, inte kan hantera konflikter, blir särskilt undergiven, vill ha slöja som täcker ansiktet, inte vill ta det motsatta könet i hand, vårdvägrar patienter pga egna åsikter. Det här Sverige har gått åt helvete. Givetvis ska du få gå i bikini, men inte i jobbet. Någonstans på vägen blev hela vuxenvärlden en infantil grupp, bortskämda individer utan konsekvenstänkande mer än att de kräver allt som rättigheter utan att vilja anpassa sig till vad som är lämpligt socialt.
Citera
2018-09-20, 23:13
Medlem
DominantCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scraper
Sök på joypassiondesire (bloggens namn) på Google Images. Är hon blond och håller telefonen framför fejset så är det hon.

Tack för tipset! Härlig kropp, för jävligt att araben inte kunde göra som en vanlig svensk: beundra, men aldrig röra mot hennes vilja!
Citera
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annonsblockeringen
Hur svårt är det att se nyanser och lager egentligen? Det går an att se hennes problem och samtidigt se hans problem. Är det helt omöjligt för dig att få in det i sinnet? Hennes klädsel i arbetet är opassande och omdömeslöst av flera anledningar. Hans agerande är kriminellt och omoraliskt. Detta betyder varken att hon förtjänar att bli sexuellt antastad eller att han har rätt att vara kriminell. Bredda synfältet är du snäll.

Skitsnack, hennes klädsel är lika "opassande" som att asiater inte fick bära kortbyxor under värmekrisen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Hon hade ju fel klädsel!

Jag vill protestera mot att det finns en fel klädsel i sammanhanget och att hela skulden ligger på GM oavsett klädsel, men har vi Kebaber i landet så har vi. Då kanske man måste välja mellan kvinnans rätt att klä sig hur hon vill och Kebab, eftersom de uppenbart inte går att kombinera.
Citera
2018-09-20, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Inlägg som dessa var anledningen till varför jag blev kär i Flashback från första början

Som andra redan har påpekat så är staten den absolut största boven i dramat. Att killen som knappt har befunnit sig i landet redan har skaffat sig ett helt CV i dömda brott blir belönad med ett snabbt medborgarskap vilket han firar med en potentiell våldtäkt är bortom all rationellt förnuft. Hade detta varit Australien så hade han kastats ut i havet med huvudet före.

Australien av idag är tyvärr också ett skitland. I ett sunt samhälle så hade naturligtvis alla inblandade som bär skuld till att situationer av denna typ ens kan uppstå blivit avrättade. Offentlig avrättning genom halshuggning (den traditionella metoden i Sverige) eller hängning är det enda rätta och rimliga straffet.
Citera
2018-09-20, 23:15
Medlem
DickeFixs avatar
(FB) Elev misstänks ha våldtagit lärare på Brinellgymnasiet i Nässjö 20180914

Efter läst ovanstående så tycker jag så synd om denna tjej. Tror hon var trött på sitt gamla förhållande och blivit nyförälskad. Blogginläggen är ett rop på kärlek och verkar rikta sig till en speciell person. Hon använder sin kropp som lockbete men hennes texter antyder att hon är ute efter en betydligt djupare relation. Hon känner troligen samtidigt dåligt samvete gentemot sin nuvarande partner och vet inte riktigt vad hon själv vill.

Det är inget fel att vara stolt över sin kropp, men det är synd att hon, liksom många andra tjejer, tror att exponera sin kropp är ett bra lockbete för att fånga den rätte och finna Kärleken med stort K. Tyvärr fungerar det ofta tvärtom. Det ligger i människans natur att nedvärdera det som erbjuds öppet. Nu vet vi inte med säkerhet om killen bara var fysiskt attraherad av henne eller om även han hade djupare känslor. Men oavsett om det låg äkta passion bakom våldtäkten eller inte, så visar den på total brist på självkontroll och respekt för henne. Det var ett abrupt och tragiskt slut på något som annars kanske kunde växt till något fint.

Denna tjej har verkligen haft tillräckliga problem i livet. Hon förtjänar inte att hängas ut av mobben på Flashback som en bimbo som får skylla sig själv. Man kan ha åsikter om hennes utmanande bilder men hennes texter visar att hon är en älskvärd och känslig person som förtjänar att behandlas med respekt. Man bör sätta sig in i hennes situation innan man agerar domare. Hon har inte bara blivit våldtagen, hon har samtidigt förlorat den förälskelse som förgyllt hennes tillvaro de senaste månaderna. Jag hoppas hon trots allt kan behålla sin inre styrka:

"I will never let anyone or anything dim my light, I am not broken – just temporarily off my balance. Because of this I will shine even brighter and feel even more free and empowered."
Senast redigerad av DickeFix 2018-09-20 kl. 23:28.
Citera
2018-09-20, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Skitsnack, hennes klädsel är lika "opassande" som att asiater inte fick bära kortbyxor under värmekrisen.
Dåligt försök. Gör ett nytt. Baka gärna in hur tonåriga killar ser på kvinnor med uppenbart könsmogna kroppar.
Citera
2018-09-20, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Med risk för att repetera vad andra sagt.. här är min tolkning av vad som skett:

BO, kvinna med stökig bakgrund som hittat en identitet som snygg tjej med väldigt sexig kropp, en identitet som ger henne regelbunden bekräftelse i form av uppmuntrande tillrop på bloggen och trånande blickar på stan. Att vara sexuellt tilldragande innebär ett socialt kapital som dessa kvinnor (oftast kvinnor) använder dagligdags mer eller mindre omedvetet. BO har, förutom sin blogg ett arbete där hon kommer i kontakt med unga män från en kultur där kvinnors värde räknas i den mängd heder de adderar eller subtraherar från klanen. Hon har säkert flirtat lite, pillat sig i håret, lutat sin välformade och väldoftande urringning över studenterna som givetvis reagerat på det vis vi alla skulle göra, nämligen med, om än flyktiga, sexuella funderingar.

Det är här den katastrofala kulturkrocken inträffar. BO förstår inte att den snälla och mysiga killen hon precis skickat ett, i hennes ögon vänskapligt sms till ( avslutat med puss-emoji) är en sexuell predator som helt saknar verktyg att kontrollera sina sexuella drifter. I stället för att gå hem och dra i snabeln som en vettig människa ser han det som fullständigt naturligt utifrån befintliga ingångsvärden att para sig med den villiga honan. Att hon plötsligt säger nej saknar helt betydelse då ömsesidigt tillfredsställande sex är lika främmande för honom som en cykel är för en fisk.

Typ så.
Nej. Även om hon skulle vara en bekräftelsehungrig fresterska, en så kallad teaser som bara vill testa sin sexuella attraktion i varje tillfälle som erbjuds så är hon ändå en lärarinna med hög utbildning och vana att hantera situationer som uppstår för det fall man träffar någon i ett rum och riskerar att bli våldtagen i ett förråd till exempel. Detta hände på eftermiddagen då det bör ha funnits gott om personal i skolan. Det framgår ingenstans heller att hennes mobiltelefon var ur spel när det hände. Jag tror ändå att killen blir fälld för våldtäkt om hon påstår att deras träff bara handlade om studievägledning.
Citera
2018-09-20, 23:22
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Kommer aldrig dra på mig lakanet och köksduken för att nån annan vill det.
Vi bor ju i sverige, ska man inte ens kunna gå på stranden i bikini snart utan överfall??

Det kommer inte heller räcka. Afghanerna som exempel gör inte så stor skillnad på klädsel. De våldtar till och med sina beslöjade "systrar". Det var inte länge sedan två ensamkommande afghanska flickor i slöja kom till Sverige för att slippa allt vad Afghanistan heter för att sedan bli placerade med andra afghaner, nedsupna och analt våldtagna av sina landsmän.

Afghanerna är den farligaste gruppen vi har vad gäller sexualbrott, de kan fan smälla på en gubbe i rullator i brist på annat. Hade inte denna syrier hunnit före så hade det istället varit någon av de afghanska männen som krävt sin rätt till sex av sin lärare. För rätten, den tar dem bara.

Så i det avseendet måste svenska kvinnor börja tänka extra mycket på hur de beter sig i olika sammanhang, inte bara vad gäller klädsel men hur de pratar och agerar inför en sådan grupp människor. Som lärare måste man vara extra tydlig med att man är där för att undervisa och inget annat. Inte för skämtsam, snäll eller intim. Inga kompisrelationer för det kommer att misstolkas.
Citera
2018-09-20, 23:25
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Jag vill protestera mot att det finns en fel klädsel i sammanhanget och att hela skulden ligger på GM oavsett klädsel, men har vi Kebaber i landet så har vi. Då kanske man måste välja mellan kvinnans rätt att klä sig hur hon vill och Kebab, eftersom de uppenbart inte går att kombinera.
Detta mina vänner, är helt sant. Över 80% av befolkningen har ju röstat för detta också, så vi får finna oss i detta.

Att läraren som blev ”våldtagen” inte har fattat det är högst märkligt. Hon röstade med största sannolikhet för att bli våldtagen bara för några dagar sedan, varför i hela friden gör hon en polisanmälan då?
Citera
2018-09-20, 23:26
Medlem
Och män som stoppar in handen i byxfickan och letar nåt där framme, det går an bland kvinnofolk?
Ok jag tycker inte man bör ha kjol som slutar vid troskanten om man vistas bland elever t ex, men kjol tycker jag som kvinna är ok som är lite längre.
Citera
2018-09-20, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge

Kvinnans rätt är inte kopplad till en Kebabs.
Det är inte frågan om kvinnans rätt att klä sig hur hon vill så länge inga kebaber är i närheten.
Det är frågan om kvinnans rätt att klä sig hur hon vill. (punkt där)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in