2018-09-20, 18:52
Medlem
Så många av er är sånna hycklare här. Så fort det kom fram att det var en viting så börjar ni snacka om tragedi, att de flörtade och frekvensen av inlägg försvann.

Fyfan rasistjävlar.

Släng in killen bakom lås o bom.
Citera
2018-09-20, 18:54
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trevligastekillen
Så många av er är sånna hycklare här. Så fort det kom fram att det var en viting så börjar ni snacka om tragedi, att de flörtade och frekvensen av inlägg försvann.

Fyfan rasistjävlar.

En vit som har tolkbehov på arabiska? Har jag missat något?
Citera
2018-09-20, 18:55
Bannlyst
Citat:

Fyfan rasistjävlar.

Viting? Vad fan svamlar du om?
Citera
2018-09-20, 18:59
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:

Fyfan rasistjävlar.

Knip igen matluckan, du har uppenbarligen inte läst tråden!
Citera
2018-09-20, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zned
Jag är visserligen man, men om jag hade blivit våldtagen på min arbetsplats så inte fan hade jag gått dit något mer. Hon har enligt tidningarna återinträtt i tjänst och mår "efter omständigheterna bra"?

Nunnan som blev våldtagen av en buse: "Bää nu måste jag tala om för abedissan att jag har blivit våldtagen två gånger."
"TVÅ gånger säger busen?"
"Ja, om busen kan så."
Vilken tur att inte alla är som dig då. Du begår samma misstag som de flesta mindre pålästa gör, du förutsätter att alla ska agera och reagera som du själv gör. Så fungerar inte livet, vi är alla individer och reagerar olika på samma händelser. Sen kan hennes reaktion mycket väl komma senare.
Dessutom finns det olika nivåer av en våldtäkt, i det här fallet vet jag inte vad som hänt. Men antagligen kommer de flesta att reagera olika om det handlar om en överfallsvåldtäkt av en okänd person i skogen där gm nästan slår ihjäl offret i förhållande till om våldtäkten som skett innebär att gm penetrerar bo med fingrarna där dom haft en relation sedan innan.
Citera
2018-09-20, 19:01
Medlem
LeeVans avatar
Citat:

Fyfan rasistjävlar.

Nu har du nog haft lite otur när du tänkte.
Citera
2018-09-20, 19:06
Medlem
DominantCs avatar
Verkar som att hon gjort sin blogg privat? Kommer i alla fall inte in på den nu...

Någon som sparat bilder? Hann tyvärr inte se, verkar ju vara ett riktigt bombnedslag av vissa kommentarer att döma,

Posta på!!
Citera
2018-09-20, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Vilken skräll att det var ett landsbygds-wt det handlade om. Jag vill inte bagatellisera händelsen då jag inte hur händelseförloppet såg ut, men ska man spekulera i händelsen så är det inte otänkbart att hon flörtat med gm (hon har den auran) under en längre tid och att det nu gick över styr. Gm ska naturligtvis straffas och utvisas hur som helst.

När man ser att det handlar om en lärare så tänker man spontant på en medelålders kvinna, men man glömmer ju att det idag är mestadels lågutbildat white trash i 30-årsåldern som kvoteras in på våra högstadie- och gymnasieskolor.

Men även om hon skulle ha ett behov att ständigt bli bekräftat som en sexbomb och även om hon skulle ha flörtat med sina manliga elever betyder det inte att hon har någon skuld för att hon blev våldtagen. Det hade dock fall varit en uppgift för skolans ledning att se till att hon dämpade sig lite i sin yrkesroll och inte blev för utmanande på jobbet och kanske även att hon dämpade sig lite på internet. Jag minns ett fall för cirka tio år sedan där en manlig, medelålders rektor la ut bilder på sig själv på sociala medier, endast iförd i ett köksförkläde. Det resulterade i krav på hans avgång.
Senast redigerad av nantale 2018-09-20 kl. 19:14.
Citera
2018-09-20, 19:12
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DominantC
Verkar som att hon gjort sin blogg privat? Kommer i alla fall inte in på den nu...

Någon som sparat bilder? Hann tyvärr inte se, verkar ju vara ett riktigt bombnedslag av vissa kommentarer att döma,

Posta på!!

Tips: Sök på t.ex. tinypic, imgur i detta ämne så slipper folk posta samma sak flera gånger.
Finns säkert en del sparat på https://archive.org/web/ också.

EDIT: Tipset från Scraper är bättre.
Senast redigerad av Jarvsofaks 2018-09-20 kl. 19:21.
Citera
2018-09-20, 19:13
Medlem
Scrapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DominantC

Posta på!!

Sök på joypassiondesire (bloggens namn) på Google Images. Är hon blond och håller telefonen framför fejset så är det hon.
Citera
2018-09-20, 19:14
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Med risk för att repetera vad andra sagt.. här är min tolkning av vad som skett:

BO, kvinna med stökig bakgrund som hittat en identitet som snygg tjej med väldigt sexig kropp, en identitet som ger henne regelbunden bekräftelse i form av uppmuntrande tillrop på bloggen och trånande blickar på stan. Att vara sexuellt tilldragande innebär ett socialt kapital som dessa kvinnor (oftast kvinnor) använder dagligdags mer eller mindre omedvetet. BO har, förutom sin blogg ett arbete där hon kommer i kontakt med unga män från en kultur där kvinnors värde räknas i den mängd heder de adderar eller subtraherar från klanen. Hon har säkert flirtat lite, pillat sig i håret, lutat sin välformade och väldoftande urringning över studenterna som givetvis reagerat på det vis vi alla skulle göra, nämligen med, om än flyktiga, sexuella funderingar.

Det är här den katastrofala kulturkrocken inträffar. BO förstår inte att den snälla och mysiga killen hon precis skickat ett, i hennes ögon vänskapligt sms till ( avslutat med puss-emoji) är en sexuell predator som helt saknar verktyg att kontrollera sina sexuella drifter. I stället för att gå hem och dra i snabeln som en vettig människa ser han det som fullständigt naturligt utifrån befintliga ingångsvärden att para sig med den villiga honan. Att hon plötsligt säger nej saknar helt betydelse då ömsesidigt tillfredsställande sex är lika främmande för honom som en cykel är för en fisk.

Typ så.
Senast redigerad av Gregor-Samsa 2018-09-20 kl. 19:17.
Citera
2018-09-20, 19:15
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Polisen i Göteborg tycks inte dela den uppfattningen. Men du kanske har en bredare referensram för din skattning?

https://www.expressen.se/gt/poliser-havdar-de-flesta-anmalda-valdtakterna-ar-uppdiktade/
Det finns otaliga uppskattningar på området, som är bara just uppskattningar därför att ord står mot ord. I exempelvis Kanins studie betraktades över 40% av anmälningarna som falska. Den här granskningen tar upp mycket intressant om ämnet:
https://www.yakida.se/2010/falska.pdf

Men eftersom bara runt 5% av anmälda sexualbrott leder till lagföringsbeslut[1] kan vi lugnt utgå från att siffran över falskanmälningar ligger långt över 1% i alla fall. Huvudargumentet från feminister och vita riddare (förutom det implicita resonemanget att kvinnor är några slags felfria änglar) är varför en kvinna skulle vilja utsätta sig för hela den byråkratiska processen om inget brott begåtts. Då kan man ju fråga sig varför en så påfallande stor andel män (mörkertalet vid sexualbrott påstås ju vara enormt¨också) skulle vilja utsätta sig för, förutom samma byråkratiska process, att bli straffad för våldtäkt och bli brännmärkt av allmänheten?

1. https://www.bra.se/statistik/statistik-utifran-brottstyper/valdtakt-och-sexualbrott.html

I tveksamma fall måste man fastställa vad en man respektive kvinna har att vinna på att ljuga. En man som begår våldtäkt har att vinna sexuell tillfredsställelse och en adrenalinkick, vad han förlorar om han blir dömd har jag redan varit inne på. Kvinnan har att vinna sympati, uppmärksamhet, hämnd, behålla en bedragen partner om det varit otrohet involverat, samt ekonomisk vinning. Vad hon har att förlora är en i stort sett obefintlig risk för att bli dömd för falsk tillvitelse, ett brott som inte alls har lika allvarliga straffpåföljder som våldtäkt. Enligt denna simpla beräkning kan vi konstatera att kvinnor har betydligt mer att vinna, och betydligt mindre att förlora på att falskanmäla våldtäkt gentemot motsvarande vinning/förlust en man gör på att begå brottet. Då är det väl inte särskilt långsökt att fastställa att den procentuella andelen falskanmälningar vid den här typen av fall måste vara tvåsiffrig?
Senast redigerad av Magnet83 2018-09-20 kl. 19:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in