2018-09-20, 09:28
Medlem
Generellt tror jag att människor behöver fundera på sitt agerande i en värld där gränsen mellan privat- och yrkes-liv.

Det är klart att ens privata festbilder kommer att läcka ut, speciellt om man är bekräftelse sökande. Jag tror att man behöver ha en rejäl rågång mellan hem och jobb. Rent generellt är inte en arbetsplats ett ställe att uttrycka sej, vare sej klädmässigt, politiskt eller på annat sätt.

Jag tillhör de som inte tycker att shorts på kontor är ok, eller bar överkropp på stan; då är man tydligen taliban. Sexy outfits är inte speciellt passande på de allra flesta arbetsplatser,.

Vad gäller just detta fall får man nog vänta tills man fått en dom, över vad som faktiskt hänt.
Citera
2018-09-20, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zigzagzagazoo
Läs tråden.
Pga tjejens klädstil, livstil med mera så får hon skylla sig själv. Det är slutsatsen efter att ha läst tråden.
Precis samma kvinnosyn som invandrarmän.

Jag kommer aldrig acceptera ett sådant tankesätt.

Men du kanske längtar till den dagen då burka är der mest sålda plagget i Sverige. Så du kan koncentrera dig på att andas och inte behöva våldta kvinnor som visar hud.

Tråden vände väl för att skribenter (jag uppfattade det som minst en elev på skolan ) kommit in i tråden och påstått att kvinnan haft förhållande med MGM, inte för ett gäng fina foton på en blogg? Påståendet ihop med konstiga väntetiden av anmälan och skolans klart nedtonade 'blivit lite förbannade på det här' är ju grunderna för misstankar som lett till vändning i tråden.
Dessutom har tråden inte vänt helt, jag tror fortfarande det bara kan vara ännu ett mellanösternäckel som ser alla svenska kvinnor som våldtäktsoffer som inget är värda, men jag är inte lika säker som från början och det har INTE med hennes klädsel att göra...
Citera
2018-09-20, 09:34
Avslutad
Citat:
Läser du ens vad du själv skriver?
Du har ju exakt samma tankesätt och syn på kvinnor som dessa män.

Enligt dig så är det helt ok att våldta alla som går runt i bikini på stranden.
Alla som solar topless, ”vadå!? Hon visade tuttarna så jag knullade henne fast hon skrek nej”.
Förstår du måhända inte skillnaden mellan vad som bör vara och vad som är ?

Du kan inte bete dig som du önskar i en mångkulturell omgivning utan konsekvenser. Det är ett faktum. Kvinnan kunde uppenbarligen inte det, du kan inte det.

Vad du och jag önskar skulle vara fallet är något helt annat.

Om man inte förstår skillnaden så säger jag bara: lycka till.

Att klaga på min "kvinnosyn" leder ingenvart. Rovdjuren försvinner inte.
Citera
2018-09-20, 09:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Ni är inte kloka, sedan när blev en blommig omlott/v-ringad klänning slampig?
Sen Sverige invaderades av Afghanska våldtäktsmän.
Citera
2018-09-20, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Fast i så fall skulle inte unga kvinnor, i vart fall inte attraktiva, alls kunna arbeta i skolan?

Exakt! De bör åtminstone inte arbeta som lärare för unga män.

När jag gick i gymnasiet för ett par decennier sedan på en väldigt svensk, vit och "fin" skola så var det en ung lärarinna i kemi som alla killar tyckte var het. Hon var väldigt flörtig och det framkom ganska snart att hon hade ihop det med flera manliga elever under skolårets gång och detta såg man helt öppet vid avslutningsfester. Sen blev hon ihop med vår 50+ klassföreståndare och fick honom att lämna fru och barn. Det gick naturligtvis åt helvete för honom kort tid därefter.

Det fanns en anledning till att man inte lät snygga unga kvinnor vara lärare för unga män förr i tiden.
Citera
2018-09-20, 09:37
Medlem
Intressanta argument som framförs här. Bara för att kvinnan eventuellt har haft en relation med den misstänkte så menar många här att hon inte kunnat bli våldtagen? Om någon säger ja 999 gånger men nej den tusende gången i en relation är det likaväl en våldtäkt. Det förekommer faktiskt våldtäkter inom relationer. Tänk efter innan ni skriver
Citera
2018-09-20, 09:40
Medlem
cqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 100miltillsthlm
Intressanta argument som framförs här. Bara för att kvinnan eventuellt har haft en relation med den misstänkte så menar många här att hon inte kunnat bli våldtagen? Om någon säger ja 999 gånger men nej den tusende gången i en relation är det likaväl en våldtäkt. Det förekommer faktiskt våldtäkter inom relationer. Tänk efter innan ni skriver
Låter som att hon har utnyttjat killen sexuellt genom sin maktställning över honom och kan därför mycket väl straffas själv.
Självklart ska hon bli sparkad från skolan också.
Citera
2018-09-20, 09:41
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Folk är ofta snabba till att hugga.
Vi vet ju inte om det är kvinnan i bloggen.
Jag tycker hon skriver för bra engelska för att vara svensk samt att kommentarerna är på engelska.
Barnen i den bloggen ser ut att vara lite som kvinna och med kanske mannen på bilden som pappa?

Vi vet ju inte om det är hon som poserar i skolbänk med djupt urringat.
Men det ska ju inte var tillåtet att antasta/våldta någon efter deras klädval.
Men jag skulle inte gå klädd så om jag var lärare i en skola med "invandrarpojkar".
Jag skulle inte ha den klänningen ens på ett kontor utan enbart som soliga dag klädsel privat.
Bilderna i bloggen är ju numera et vanligt sätt för unga kvinnor att "fotomodella".
Tycker dock det är lite udda att ha bilder på barnen tagna ur se på mina tuttar vinkel.
Fast det är ju jag med min gammaldags tant-moral

Men flashbackare är ju kända för att hugga i anonymiteten, men vi vet ju inte allt i detta ännu.
Dock så får man inte antasta/våldta folk pga deras klädsel och även om det så är kvinna i bloggen och hon gått klädd så här bland "barnen" så ska hon inte dömas för det utan snarare skolans rektor i såfall ifall de haft lärare klädda så här bland "barnen".

Själv vet jag om en svensk kvinna som var gift och hade en affär med sitt vuxna fosterbarn(stödfamilj till myndig person på glid) Hon fick barn med sitt fosterbarn och skiljde sig och gifte sig med denne. Sen arbetade hon med ensamkommande barn och skiljde sig igen. Hon poserar i sin facebook med sitt egna lilla barn och ensamkommande "barn".
Smaklösa krockar i kulturen som kan straffa sig rejält då dennes barn kanske utsätts.

Vi tillåter andra kulturer men de tillåter inte oss.

Det råder ingen tvekan om att bloggerskan arbetar som lärare på Brinellgymnasiet i Nässjö.
Sen är det inte 100% säkert att detta är BO men det bränns rejält.
Citera
2018-09-20, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 100miltillsthlm

Det ska ju bevisas att det var en våldtäkt också, vilket blir svårare. Här har hon ett motiv att ljuga om våldtäkt då det inte hade sett bra ut i varken hennes arbetsgivares ögon eller hennes afghanska sambos ögon att hon frivilligt hade sex med en elev.
Citera
2018-09-20, 09:47
Medlem
Citat:
Läs tråden.
Pga tjejens klädstil, livstil med mera så får hon skylla sig själv. Det är slutsatsen efter att ha läst tråden.
Precis samma kvinnosyn som invandrarmän.

Jag kommer aldrig acceptera ett sådant tankesätt.

Men du kanske längtar till den dagen då burka är der mest sålda plagget i Sverige. Så du kan koncentrera dig på att andas och inte behöva våldta kvinnor som visar hud.

Givetvis är det så. Tjejer som frivilligt följer med fyra negrer på "efterfest" får naturligtvis också skylla sig själva när de blir våldtagna och misshandlade sönder och samman. Någon måtta får det vara på dumheterna.

För 20 - 30 år sedan var läget ett annat men idag lever vi i en vidrig och farlig mångkultur. Om man vid detta laget inte har snappat upp att man för sitt eget välbefinnades skull ska undvika alla typer av svartskallar så får man skylla sig själv.

I detta fallet är det ju dessutom en ökänd hora och rasblandare som precis som Arboga-kvinnan garanterat har haft sex med massor av olika skäggbarn och kulturberikare. Det var garanterat ingen riktig våldtäkt.

Det är sinnessjukt att låta några kvinnor arbeta i denna typ av miljöer och visar bara hur totalt förfallet och urspårat det svenska samhället är.
Citera
2018-09-20, 09:48
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Känns ju inte riktigt rimligt att en lärare håller på med såna där bilder på twitter bloggar eller instagram enligt min uppfattning. Och ja väljer man yrket som lärare får man också acceptera att man ska hålla standard uppe även utanför arbetstid. Vill man leka porrstjärna eller fjortis på fritid får man hålla på med annat yrke tycker jag. Sen spelar det såklart ingen roll i detta fall, man ska inte våldtas för det. Men det fattar väl inte hazarerna (om det nu är fakta att det är en sån som gjort det, har inte hängt med i tråden).
Citera
2018-09-20, 09:48
Medlem
Censeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Är det GM på bilderna i bloggen?

Förmodligen fader till barnen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto