2018-09-20, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Här hänger jag inte med. På vilket sätt förhåller sig uppgiften om kvinnoskrik till misstankarna mot just SD?

Det gör den inte. Eller skulle visserligen kunna göra beroende på hur SDs berättelse om tidpunkt ser ut.

Däremot så är den öppna dörren och min teori att det var LW som styrde stegen bortåt planket till för att komma bort från bostadsområdet relevant om man skall se till EGTs försvarstal gällande att SD inte skulle välja den riktningen. Något EGT återkommer till titt som tätt.

Om det var LW som bestämde riktningen passar SD in lika väl som andra förslag. Ur just denna aspekt.
Citera
2018-09-20, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neverhorse
Att SD har haft nyckel till LW, beror nog inte på att han kommer som en back-doorman för ömsesidig förnöjelse. Då släpps han in ändå. Jag tror att det beror på annat.
Om LW var orolig för nycklar på glid, så hade hon bytt låskolv. Cirka 1000 sek.
Motorlås med tagg är minst en nolla till. Det är inte att byta lås. Jag tror ärligt talat Sherlock, att det vet du också.

Klassas inte typ Doorman Yale som motorlås? Dessa går ju att få med tag för under 5000:- De går även att koppla till ett larm.
Citera
2018-09-20, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Här hänger jag inte med. På vilket sätt förhåller sig uppgiften om kvinnoskrik till misstankarna mot just SD?

Det framgår om du klickar på pilen till vänster vid början av mitt inlägg.

Skribenten jag svarade tog upp två olika saker 1) kvinnoskriket och 2) dörren.

Därför svarade jag på just dessa. Dom hängde inte ihop.

Möjligen skulle jag varit tydligare.
Senast redigerad av Remark 2018-09-20 kl. 22:29.
Citera
2018-09-20, 22:31
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Då minns du mer än jag (vilket iofs inte säger så mycket)

Kanske våra residenta experter på ”gömma burken” kan använda sin magi till att kolla om de loggat cache i Terminal 5 på LHR?

Det viskades om att de satt i ett B&B i nordligare stadsdelar, men det kanske är min rika inbillningsförmåga som förledde just mig.
Citera
2018-09-20, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neverhorse
Det fetade: Varför har en sådan uppenbart orimlig händelse glömts bort och sedan ignorerats av tråden? Kan det vara en psykologisk mekanism som gör att när något är omöjligt att förklara så struntar vi i det och pladdrar vidare om antal cyklar och olika rykten hit och dit.
Det finns ju mängder av liknande orimligheter.

Tanken var ju att åka till USA och då var redan omsorgen om barnen rimligen sörjd för redan. Troligen av morföräldrarna som gett denna resa som present. Nästa anhalt efter London blev också hos dessa.

Osäker när tråden fick info om att dom ej fick kliva av i USA, var i London eller att dom var i Sydsverige nådde tråden.
Citera
2018-09-20, 22:45
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det viskades om att de satt i ett B&B i nordligare stadsdelar, men det kanske är min rika inbillningsförmåga som förledde just mig.
Finns ju flygplats även i tex Luton och Stanstead men jag erkänner mig besegrad, minns inget om cachande i UK. Men är fortfarande intresserad av när de kom tillbaka till Sverige...
Citera
2018-09-20, 22:57
Medlem
Citat:
Finns ju flygplats även i tex Luton och Stanstead men jag erkänner mig besegrad, minns inget om cachande i UK. Men är fortfarande intresserad av när de kom tillbaka till Sverige...

Jag minns att SD, HD + morföräldrarna tog cacher i Sydsverige och att det beskrevs i en geo-cache logg, men osäker om det var första indikationen om återkomst till Sverige. Någon annan har säkert bättre koll?
Citera
2018-09-20, 23:18
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men här avses ju att åldersbestämma individen som DNA kommer från.

Och jag (iaf) snackar om att åldersbestämma DNA.
Det vill säga det DNA som finns på brottsoffret som ska användas för att jmf med en känd mgm.

Nu förstår jag inte hur du tänker.
Det är alltid individers DNA som granskas. Om det inte går att åldersbestämma en individ bara genom DNA så går det heller inte ålders/tidsbestämma overifierat DNA.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-09-20 kl. 23:36.
Citera
2018-09-20, 23:38
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Nu förstår jag inte hur du tänker.
Det är alltid individers DNA som granskas. Om det inte går att åldersbestämma en individ genom DNA då går det heller inte ålders/tidsbestämma overifierat DNA.
Jag tror inte det riktigt är samma sak, faktiskt. Jag skulle kunna länka till artiklar som handlar just om det sistnämnda och vår resident expert (oavsett det är apa eller häst) har ju också uttalat sig om saken.
Citera
2018-09-20, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag kan tänka mig att gm tagit sig till LWs bostad, mot hennes vilja. Kanske har han bankat på dörren, ropat eller liknande.
LW känner sig inte rädd, hon känner sin baneman. Men hon vill inte ha någon utanför sin dörr som kanske väcker uppmärksamhet hos grannar/barn. Så hon öppnar dörren

Det blir ordväxling. LW kanske ber honom gå hem. Hon vill inte ha honom där. Det blir högljutt. Kanske tar han hårt i henne, dörren, liten kamp där för att hon inte ska stänga dörren. Kanske blir det någon bloddroppe här... LW är inte direkt rädd, men arg.

Hon förlorar kampen om dörren och går ut för att inte störa barnen som har skoldag i morgon. Det blir fortsatt högljutt och LW ber honom att lugna ner sig. Vara tystare och gå hem igen.

Han lyssnar inte, fortsätter att kräva, bråka, vara högljudd. Kanske blir det någon knuff, kanske blir det något hårt grepp om armen. Hon ber honom sluta, gå hem, vara tystare...

Han grabbar tag i hennes arm. Drar henne ner mot garagefickan (1) 80 meter ner från LWs bostad. Där kan man prat mer ostört.

https://kartor.eniro.se/?c=59.289057,15.185745&z=19&l=aerial&d={%22m%22:[[59.289166,15.185857,%22Garage.%0A%22,0],[59.288904,15.186421,%22Fyndplats.%22,0]],%22l%22:[[59.289439,15.184551,59.289385,15.1845,59.289147,15 .185769,59.28918,15.185847,59.288843,15.185973,59. 288881,15.186346,null,0]]}&q=%22%C3%B6rebro%22;geo

Nu vill LW hem, hon försöker lämna men gm grabbar hårt tag i henne. Hon hinner knappt tänka. Det går fort. Hon försöker göra motstånd, sparkar mot hans ben. Hon börja förstå att det här kommer att spåra ur.

Hon sätter igång att föröka skrika, men han är snabbare och sätter en hand över hennes mun, armen runt halsen.

Nu har gm tappat det. Han drar snabbt in LW mot buskagen. Hon klarar inte av att göra tillräckligt motstånd. Hon kan inte andas, får inget grepp med fötterna.

Nu går allt fort. Han försöker med strupgrepp, hon får ingen luft. Hon tuppar nästan av. Han drar in henne den sista lilla biten in bakom planket (2). Kanske tror han att hon är död. Kanske bryr han sig inte. Han är ursinnig. Hon kippar efter andan och får plötsligt luft. SKRIKER.

Han ser sig om. Hittar inget att slå med. Börjar slå med nävarna mot hennes huvud. Hon SKRIKER. Slår hårt, hårt. Hon SKRIKER på nytt. Hon ligger ner, har krupit ihop på knä, händer på huvudet för att skydda sig.

Nu tittar han sig om efter en sten. Hittar en lite större bland det grova gruset. Han riktar ett hårt slag mot huvudet igen. Hon SKRIKER. Nu haglar slagen och kanske skriker hon inte mer. Kanske försöker hon en sista gång.

Detta ditt scenario känns väldigt troligt även hos mig, fattat som att skriken (om det nu var hennes) kom stötvis o då tänker jag mig att hon flera ggr är på väg att slita sig loss o då lyckas skrika men övermannas tyvärr till slut. Däremot tror jag mer på strypning, bara en känsla. Har hängt med i hela tråden o trodde faktiskt att en GM snabbt skulle hittas, men fy vad tiden går utan ett uppklarande.
Citera
2018-09-21, 00:17
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tanken var ju att åka till USA och då var redan omsorgen om barnen rimligen sörjd för redan. Troligen av morföräldrarna som gett denna resa som present. Nästa anhalt efter London blev också hos dessa.

Osäker när tråden fick info om att dom ej fick kliva av i USA, var i London eller att dom var i Sydsverige nådde tråden.

Förvisso riktigt. Likväl vore det märkligt för mig att bete mig så. Det kom väl ngn helg där sen, pingst eller khf. Annars borde det ju varit skoldagar.

Besked om hejdad inresa kom snabbt som jag minns det. London med ngn eftersläpning. Och sista biten är grumligt för mig.
Citera
2018-09-21, 00:27
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

De flög väl ut med SAS till lax men jag vet ju inte hur de löste resan hem. Sas kanske lät dem boka om till London för tidigare hemresa. Kronan står ju inte så högt heller...
Går ju fint att flyga direkt till v-rås från standtead. Fast sen var det tal om att bilen var beslagtagen på Arlanda och att JG hämtade dem, men vet ej vilken flygplats. Datumen undgår mig men det är ju direkt på försvinnandet ändå. De flög väl ut tisdag el onsdag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in