Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-20, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
IM har också berättat att det här gänget, 5 - 7 personer, som kommit söderifrån och ska ha passerat GM: enl. IM då redan stående vid Dekorimas skyltfönster, 5 - 20 sek (c:a 5 - 22 m) innan makarna Palme dyker upp och IM får syn på paret söder om reklampelaren. Dessförinnan ska detta gäng ha mött två södergående män vid norra delen av Tunnelgatans korsning. Dessa män kan tidigare ha korsat Sveavägen, alt. ha kommit från östra delen av Tunnelgatan. Det kan också röra sig om samma män som korvhandlaren LN tidigare sett gå ett femtontal meter före makarna Palme. – Och ”Tensonmannen” företer vissa likheter med den efterföljare som LN iakttagit under några korta sekunder:

Förhör 860301 kl. 04.55
Förhör 860324NF, å sin sida, säger att han ”endast mötte ett ungt par” före mötet med makarna Palme. ”Paret” kan ev. syfta på dessa män. De två männen kan även efter NF:s möte med makarna Palme och X ha tagit sig över till Sveavägens östra sida. Eftersom avståndet från korvkiosken till korsningen Tunnelgatan är c:a 106 m, har makarna Palme vid mötet med NF avverkat 38 m + 10 sek vid Saris skyltfönster, eller c:a 44 sek (+ x sek för "ytterligare något skyltfönster").

Förhör IM 871112:
I HR återkommer IM till de här männen (som nu är ”två eller tre personer”), och mötet ska ha skett precis i korsningen i höjd med Tunnelgatan ”innan avfasningen söderut”.

Om IM och NL talar om samma personer har paret Palme på sin väg från Grand till mordplatsen varit flankerad av tre män.

Det finns också andra varianter: Bortsett från NF:s unga par och IM:s uppgift om GM:s placering (som han i de första förhören sagt sig inte vara säker på), kan IM före det möte han sett fått en glimt av tre män varav en (GM) sedan stannat kvar på Dekorima-sidan. Gänget, 5-7 personer, kan ha satts in som förvillare/avledare i det skede makarna Palme varit på väg mot hörnet. Ur gänget kan GM också ha lösgjort sig för att invänta makarna Palme som han fått vetskap om inom kort skulle befinna sig på utsedd plats.
Imponerad av ditt engagemang, och kopplingen mellan de observationer som gjordes av Ljubisa kan naturligtvis ha att göra med de observationer som gjorts på östra sidan. Framför allt mannen bakom.

Någonstans ifrån har ju Tensonmannen kommit eftersom han inte har stigit upp ur trottoaren.

Jag måste dock ifrågasätta dig på en punkt.

”Eftersom avståndet från korvkiosken till korsningen Tunnelgatan är c:a 106 m”

Tror att det var betydligt längre eftersom Kiosken låg en bit (ca 20 m) norr om A-F kyrkogata, och vi hade väl fastställt att kvarteret sträcker sig 122 m?
20 meter från kiosken plus Sveavägens bredd borde ha blivit en promenad på ca 150 m från kiosken till Tunnelgatan.
Promenaden från kiosken till mötet med NF borde ligga runt 70 m. Plus de tio sek de uppehållit sig vid Sari.
Citera
2018-09-20, 21:03
Medlem
zorzes avatar
Haha...ursäkta om jag kliver in igen men ikväll på Efterlyst ska Hasse Aro berätta om vad han tror om Palmemordet...för första gången...säger han...vad jag vet har han för ett par år sedan lanserat sin teori...och den var att olycksängeln Christer Pettersson....men nu som sagt lanserar han del 1 av sin privata teori...får se om det är något nytt.
Citera
2018-09-20, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Haha...ursäkta om jag kliver in igen men ikväll på Efterlyst ska Hasse Aro berätta om vad han tror om Palmemordet...för första gången...säger han...vad jag vet har han för ett par år sedan lanserat sin teori...och den var att olycksängeln Christer Pettersson....men nu som sagt lanserar han del 1 av sin privata teori...får se om det är något nytt.

Du menar programmet som har varit ikväll? Jag skummar det på viafree men lyckas isf missa det. Är det där?
Citera
2018-09-20, 21:24
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Du menar programmet som har varit ikväll? Jag skummar det på viafree men lyckas isf missa det. Är det där?
Ja dagens efterlyst
Citera
2018-09-20, 21:30
Medlem
Citat:
Ja dagens efterlyst

Han refererar till sin podd därför jag missade var bara ett par sekunder. https://poddtoppen.se/podcast/987229238/fallen-jag-aldrig-glommer
Citera
2018-09-20, 21:34
Medlem
Citat:
Att återlansera gamla ensamma gärningsmän har blivit en genre i dessa dagar.
Att hitta ett lagom kittlande spår som inte antyder något politiskt känsligt motiv.
Den ensamme galningen är i ropet nu, och upptågsmakarna står i kö för att lansera sin ”alldeles egna” knorr i konstarten att gräva upp gamla lik.
Först Filter och nu Aro.
Tidigare alla dessa CP skojare som jag inte ens orkar räkna upp.

Antar att det är CA (GH) det handlar om nu.
Konstigt just när WT observationerna möjligen börjar få en förklaring.

Är det Jan O som Aro bollar sina idéer med blir jag inte det minsta förvånad.
Han har ju pantat sin heder på en ensam GM iom GMP.
Citera
2018-09-20, 21:43
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
/.../
Jag måste dock ifrågasätta dig på en punkt.

”Eftersom avståndet från korvkiosken till korsningen Tunnelgatan är c:a 106 m”

Tror att det var betydligt längre eftersom Kiosken låg en bit (ca 20 m) norr om A-F kyrkogata, och vi hade väl fastställt att kvarteret sträcker sig 122 m?
20 meter från kiosken plus Sveavägens bredd borde ha blivit en promenad på ca 150 m från kiosken till Tunnelgatan.
Promenaden från kiosken till mötet med NF borde ligga runt 70 m. Plus de tio sek de uppehållit sig vid Sari.
Tack för att du uppmärksammade detta; det kom med helt irrelevanta uppgifter här och jag hann inte korrigera! - Ja, kvarteret är 122,7 m, och avståndet korvkiosken - korsningen AF:s Kyrkogata bör ha varit c:a 20 m.
Citera
2018-09-20, 21:43
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Han refererar till sin podd därför jag missade var bara ett par sekunder. https://poddtoppen.se/podcast/987229238/fallen-jag-aldrig-glommer
Verkar så..han kallar det biografmannen...och att han aldrig pratat offentligt om sin teori....Aro är inte seriös
Citera
2018-09-20, 21:47
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Att återlansera gamla ensamma gärningsmän har blivit en genre i dessa dagar.
Att hitta ett lagom kittlande spår som inte antyder något politiskt känsligt motiv.
Den ensamme galningen är i ropet nu, och upptågsmakarna står i kö för att lansera sin ”alldeles egna” knorr i konstarten att gräva upp gamla lik.
Först Filter och nu Aro.
Tidigare alla dessa CP skojare som jag inte ens orkar räkna upp.

Antar att det är CA (GH) det handlar om nu.
Konstigt just när WT observationerna möjligen börjar få en förklaring.

Är det Jan O som Aro bollar sina idéer med blir jag inte det minsta förvånad.
Han har ju pantat sin heder på en ensam GM iom GMP.
Aro vill bara ha igång sin podd
https://poddtoppen.se/podcast/987229238/fallen-jag-aldrig-glommer
Citera
2018-09-20, 21:48
Medlem
Citat:
Verkar så..han kallar det biografmannen...och att han aldrig pratat offentligt om sin teori....Aro är inte seriös

Han tjatar om samma saker alltid. "Ingen kan veta blabla". Man blir trött. Är han så slö i huvudet eller vill han nåt annat? Ser att du skrev få igång sin podd. Kan stämma.
Senast redigerad av sulfint 2018-09-20 kl. 21:52.
Citera
2018-09-20, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Vi får se vad de har att berätta när den dagen kommer för det känns nog uppenbart att det är PU:s avsnitt där man håller på att försöka få ihop till ett åtal men om det misslyckas kommer att publicera alla uppgifter man har för att få någon slags avslut. Det är vägs ände. Egentligen fanns allt där tidigt utan att vi greppade det. Som sagt tycker jag Scarfoots inlägg borde väckt oss hur mörkläggningen gick till och vilka som orkestrerade den. Denne tystades om vad en fd kollega berättat om närvaro vid mordet (utan inblandning) av sitt fd befäl. Vill ni lägga pussel så fundera på den. Chef från Baseballtiden kanske senare med en annan position som med en enkelt samtal fick denne att knipa igen. Alldeles säkert en nyckelperson i det här med förmodligen goda kontakter både här och där. Inte minst säkert direkt in till t ex Holmer.

Granskar man lite vad PU sagt så kan det inte råda några tvivel om att det är detta som pågår och då kan det nog vara läge att kontakta dem med det man vet även utan åtalsimmunitet.

Jag tror alla ni som är uppmärksamma förstår att det är detta som PU avser när de säger att de gjort nya analyser och att de sett saker ur en ny vinkel. Det är ju uppenbart att ny vinkel aldrig kan vara de lapptäcken som vissa försöker knyta kring mordplatsen och vittnen med hejdlös tolkningar och hypoteser i PU:s termer "uppfinna". Inte heller siktar de på motivet. Ergo handlar det om det jag nämner. Det finns inga andra alternativ. Det är i grunden en ganska enkel lösning och den riktiga och rätta. Vi är vid vägs ände och hoppas att de som tigit förstår att det inte finns någon snygg väg ut. Det är en plikt att kontakta PU och så gott det går ge Svenska folket en förklaring till hur det hände med så mycket detaljer som möjligt.

Applåder! Schack matt för dem här jävlarna, man hade liksom hoppats på att det åtminstone fanns en väldigt modig hjälte som tog en "for the people" och lättade på hjärtat men nej, skam-locket på tills gravarna fylls!
Citera
2018-09-20, 22:06
Medlem
Citat:
Han tjatar om samma saker alltid. "Ingen kan veta blabla". Man blir trött. Är han så slö i huvudet eller vill han nåt annat? Ser att du skrev få igång sin podd. Kan stämma.

Som KP uttrycker det så jobbar inte PU dessbättre med att "uppfinna" mördare. Knepigt att så många gör misstaget att försöka dissekera detaljutsagor som ofta är otillförlitliga för att finna något de tror ingen sett på över 30 år när det bara handlade om att starta om vid mordplatsen och se den stora bilden för att få en infallsvinkel som satte saker i rätt perspektiv. Dvs bort från spekulationer om ensamma gm och låsningen vid det och gräva där det inte grävts förut och vips så framträder den nästan alla blundat för i en annat ljus och bitarna faller på plats utan att behöva tvingas dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in