2018-09-20, 15:01
Medlem
bilder finns fortfarande på google. googla på typ "joypassiondesire work" eller vad som helst så kommer en hel del träffar
Citera
2018-09-20, 15:02
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Två barn med afgan och så nu. För det handlar väl om våldtäkt? Eller rättare sagt så tror jag inte på våldtäkt den här ggn heller.
Hon är sambo med en Korean, möjligtvis Kines, som även är far till hennes barn. Har inget med våldtäkt att göra.
Citera
2018-09-20, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Försvarar verkligen inte våldtäkt, men inser ändå faktum. Om det nu finns informationssystem och väktare så har det uppenbarligen inte varit tillräckligt. Om det vore min dotter så skulle jag sett till att hon klädde sig annorlunda. Inte för att jag tycker det är rätt på något sätt, utan av omtanke och rädsla för hennes säkerhet.

Våldtäktsmännen gör alltid fel och ska straffas hårt, men det är en klen tröst när hon ligger där med sönderslitna trosor. Tvivlar på att informationskurser kan komma till rätta med de här kulturella problemen, men det finns säkert någon med finare värdegrund än min som tycker annorlunda.

Men sedan när blev en klänning annorlunda? För fan, vakna nu!
Tror du på fullaste allvar att hon sprungit runt med tights på skolan?
Märkligt att jag ens frågar, det ska inte vara någon fråga!

Och jo, du försvarar det för att den stackars palestiniern inte vet bättre och därför är det kvinnan som klär sig olämpligt... Fattar du inte vad du själv säger?
Denna killen hade inte levt idag om han gått på min skola under min skoltid. Rättsväsendet hade fått häkta hela den manliga delen av skolan... OAVSETT vad kvinnan haft på sig under sitt liv!
Citera
2018-09-20, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Försvarar verkligen inte våldtäkt, men inser ändå faktum. Om det nu finns informationssystem och väktare så har det uppenbarligen inte varit tillräckligt. Om det vore min dotter så skulle jag sett till att hon klädde sig annorlunda. Inte för att jag tycker det är rätt på något sätt, utan av omtanke och rädsla för hennes säkerhet.

Våldtäktsmännen gör alltid fel och ska straffas hårt, men det är en klen tröst när hon ligger där med sönderslitna trosor. Tvivlar på att informationskurser kan komma till rätta med de här kulturella problemen, men det finns säkert någon med finare värdegrund än min som tycker annorlunda.

Det är en smula märkligt att så många inte ser skillnad i att kommentarer.

Dessa kommentarer klumpas ihop som samma sak.

1. En kvinna får inte bära vad hon vill
2. En kvinna bör inte bära vad hon vill
3. En kvinna tar en risk att bära vad hon vill

Oavsett vad du säger så skriker någon tillbaka att det inte hör till saken.
Citera
2018-09-20, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hon är sambo med en Korean, möjligtvis Kines, som även är far till hennes barn. Har inget med våldtäkt att göra.

Står på hans facebook Hong kong
Citera
Medlem
Scrapers avatar
Undrar om den påstådda graviditeten (allt i bloggen pekade på det) för ett par veckor sedan har någon koppling till detta? Är det prasslet på skolan som är blivande far, eller pojkvännen hemma? Enligt bloggen ville hon och pojkvännen motsatta saker avseende denna presumptiva graviditet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knightofsweden
Det är en smula märkligt att så många inte ser skillnad i att kommentarer.

Dessa kommentarer klumpas ihop som samma sak.

1. En kvinna får inte bära vad hon vill
2. En kvinna bör inte bära vad hon vill
3. En kvinna tar en risk att bära vad hon vill

Oavsett vad du säger så skriker någon tillbaka att det inte hör till saken.

Jodå, skillnad ser man, men att vrida och vända för att försöka att inte göra en pudel är så förbenat vanligt här numer.

Alla 3 punkter kvittar, det är fortfarande en GM och ett BO.
Citera
2018-09-20, 15:09
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Jodå, skillnad ser man, men att vrida och vända för att försöka att inte göra en pudel är så förbenat vanligt här numer.

Alla 3 punkter kvittar, det är fortfarande en GM och ett BO.

Enligt henne, ja. Han är inte dömd än. Vi kan inte utgå ifrån att hon talar sanning. Vi lever faktiskt i en rättsstat. Och det blir nog svårt när det verkar vara ord mot ord.
Senast redigerad av okok1 2018-09-20 kl. 15:12.
Citera
2018-09-20, 15:10
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:

Och jo, du försvarar det för att den stackars palestiniern inte vet bättre och därför är det kvinnan som klär sig olämpligt... Fattar du inte vad du själv säger?
Denna killen hade inte levt idag om han gått på min skola under min skoltid. Rättsväsendet hade fått häkta hela den manliga delen av skolan... OAVSETT vad kvinnan haft på sig under sitt liv!

Men fattar du inte att den tiden är förbi? I ett sunt och normalt samhälle ska man inte behöva klä sig extra anständigt men bland babbarna måste man dessvärre det för att minimera riskerna. Inte av respekt för dem utan av rena säkerhetsskäl.
Citera
2018-09-20, 15:11
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Korean? Är du galen? Den mannen är knappast korean. Vet du ens hur koreaner ser ut? Är han asiat så är filipin den största sannolikheten, eller något av de närliggande länderna. Barnen ser dock inte sådär jätte asiatiska ut, han hade kunnat vara sydamerikansk inföding.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Det var nytt! MGM har alltså en pappa i Sverige.
Intressant hur det har gått till. Har den kriminelle killen kanske fått hit sin släkt via familjesammanföring?
Citera
Moderator
Carlboms avatar
Citat:

Du verkar inte vilja förstå alls vad jag menar.

Oavsett hur mycket rätt lärarinnan har att få bära precis vad hon vill i skolan, så måste man väl ändå kunna ha lite konsekvenstänk och bedöma risker? På samma sätt som jag inte promenerar ner i Barcelonas skummaste hamnkvarter på kvällen och flashar med min Rolex, även om det är min fulla rätt och det endast är rånarens fel att han rånar mig.

Men tro du att informationskurser och väktarronder löser den här kulturkrocken. Jag är övertygad om att det är väldigt mycket större än så och vi ser nu bara början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in