2018-09-20, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjtgkjf
Det är skönt att MGM:s etnicitet inte är det centrala. Alla vet redan vilka grupper som är överrepresenterade. Aftonbladet skriver om överrepresentationen, Expressen också. SVT gör primetime TV-program om invandrares överrepresentation. Tabut är brutet och gärningsmännens etnicitet behöver därför inte längre fylla varje tråd.

Nu är det nya tabun som behöver brytas i debatten om sexualbrott. Falskanmälningar och kvinnliga riskbeteenden.

Så vi ska rätta oss efter islam och kvinnor ska skyla sig menar du? (För med riskbeteende menar du väl ändå att kvinnans klädsel är anledning till att hon blir våldtagen?)
Var är fakta om att detta är en falskanmälning?

Det du skriver är en väldigt farlig väg att gå... Snart står man väl och stenar våldtäktsoffer i Sverige också...
Ja, en drastisk slutsats, men det verkar fan inte bättre när man läser här!
Citera
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Att du och ett antal andra helt tycks sakna referensramar för vanligt hyfs och anständigt beteende, är beklagligt. Den svenska populationen består dock inte enbart av WT.

Det finns gränser: Här sexposerar ”hen” med sina bart på samma foto.

https://i.imgur.com/bb8MA4Y.jpg

Osmakligt och tragiskt.
Vad får en människa att posera på det här sättet tillsammans med sina barn?
Citera
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Det handlar inte om att "förtjäna att bli våldtagen", men det är jävlar i min själ inte lätt att tycka synd om idioter som gör sitt bästa för att utmana ödet.

Sedan så anser jag att hennes arbetsklädsel inte passar sig i en skola. Hennes klädsel bevisar för mig att hon saknar självrespekt och stil, något som en bra lärare inte får sakna.
Hon är en synnerligen dålig förebild för elever och jag skulle inte vilja se henne som lärare till mina barn.
Om det sedan handlar om den här kvinnans tajta kläder och bara mage eller en manlig lärare som är klädd i speedobadbyxor och ett linne, det är sak samma.

Att rektorn inte sade ifrån vad det gäller hennes synnerligen olämpliga klädsel får mig att undra om även rektorn har haft skoj?
Vilka exempel på ”synnerligen olämplig klädsel” har du? Länk?

Själv har jag bara sett en outfit som hon skrivit att hon haft i skolan, även om jag förstås inte läst alla inlägg:

https://joypassiondesire.com/2018/08/20/back-to-school-again/

Det är en ganska ordinär klänning ändå, det faktum att hon tar en selfie snett ovanifrån ner i urringningen när hon sitter framåtlutad och har klänningen uppdragen kring låren innebär ju inte att själva klänningen är fel. När hon bär den som vanligt i klassrummet så är den normal.

Hon har andra bilder på bloggen, i hotpants, träningskläder och ”sexy dresses” men de lär hon ju inte ha i skolan.
Citera
2018-09-20, 14:21
Medlem
Scrapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Någon annan med mer koll sade att han var bergsbonde i Peru som hon släpade hem från hennes resor ner till Sydamerika.

Nja, den peruanske bergsbonden förekom i en anekdot om någon annan än MBO, om jag minns rätt.
Citera
2018-09-20, 14:23
Medlem
Pastellfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajpadeg
Att folk ens yttrar sånt i ena andetaget och sedan svamlar om utlänningar i nästa visar att kvinnosynen bland så kallade riktiga svenska män inte är ett dugg bättre än i Afghanistan.

Det må så vara att man som svensk gillar att klanka ned, prata bakom rygg eller annat men i stort sett aldrig agerar vi på de impulser som araber, afrikaner och annat slödder uppenbarligen inte kan kontrollera. Vi vet att man kan dreggla över fruntimmer, runka med dem i tankarna eller vad helst du vill. Men vi tvingar inte på oss ett knull medelst våldtäkt.

Och det, kan jag tala om, är en jävla skillnad i kvinnosynen.

Oavsett så känns hela den här historien jävligt konstig och fel på så många nivåer. Jag vet inte ens vilken ända man vill börja nysta..
Citera
2018-09-20, 14:26
Medlem
Scrapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur

Själv har jag bara sett en outfit som hon skrivit att hon haft i skolan, även om jag förstås inte läst alla inlägg:

Det är en ganska ordinär klänning ändå, det faktum att hon tar en selfie snett ovanifrån ner i urringningen när hon sitter framåtlutad och har klänningen uppdragen kring låren innebär ju inte att själva klänningen är fel. När hon bär den som vanligt i klassrummet så är den normal.

Hon har andra bilder på bloggen, i hotpants, träningskläder och ”sexy dresses” men de lär hon ju inte ha i skolan.

Detta bar hon också på jobbet, dvs i skolan:

https://joypassiondesire.com/2018/06/11/finally-a-cloudy-day-with-a-chance-of-rain/

Med de tightsen framme vid svarta tavlan tänker man nog mer på göka än att lära sig svenska, men vet inte riktigt var gränsen går för en "rimlig" klädkod för lärare. Kanske någon lärare kan berätta?
Citera
2018-09-20, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qazwsxedc
Samtidigt vet vi inte om hon klär sig så här i skolan.

Såg några bilder med hennes dekolletage och uppdragen kort klänning sittandes på en skolstol och nån kommentar om hösten
Citera
2018-09-20, 14:27
Medlem
Pappan:
Det är också en väldigt korkad kommentar
Han kanske våldtar alla sina flickvänner också, vem vet?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ngxXmx/lararen-skrev-pa-natet-om-misstankta-valdtakten
Citera
2018-09-20, 14:27
Medlem
FishGooses avatar
Lol, svenska mäns kvinnosyn får en att vilja spy. Istället för att prata om hur äcklig snubben i det här fallet är så pratar ni om hur hon ”utmanar ödet”. Vilka fan e ni egentligen? Jävla svin.
Citera
2018-09-20, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur

Ursäkta mig men det där är inte OK i en klass med ensamkommande barn.
Citera
2018-09-20, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FishGoose
Lol, svenska mäns kvinnosyn får en att vilja spy. Istället för att prata om hur äcklig snubben i det här fallet är så pratar ni om hur hon ”utmanar ödet”. Vilka fan e ni egentligen? Jävla svin.

Hela landet har utmanat vårt öde med att dessa som ej har anknytning hit och inte förstår är här och får undervisning av lärare som i deras hemland skulle ha klassats som horor och läsa kvällstidningar som har bilder på hur snippor ska se ut och swingersklubbar.
Då tror ju dessa som kommer hit at det är fritt fram.
Citera
2018-09-20, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Ursäkta mig men det där är inte OK i en klass med ensamkommande barn.

VA? Skärp dig nu... Snubben är från Palestina (mest troligt)... Hans pappa finns här.
En klänning är inte något konstigt i Sverige... Varför ska man rätta sig efter dem? Det är tamigfan de som ska rätta sig in i ledet!
Sluta skylla på kvinnan already!! Fan alltså...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in