2018-09-20, 12:37
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Vem/vilka har polisen provocerat genom att avvisa kineserna och släppt av dem vid Skogskyrkogården?

En provokation måste föregå en reaktion, så de enda som kan anses ha provocerat är kineserna. Enkel och klar logik, vilket innebär att du inte kommer att fatta ett dugg.

Det är du som inte hänger med.

Svenska polisen tyckte det var en utmärkt idé - förutom att kasta ut dem på gatan - även att under hårdhänt behandling transportera ut gamla och sjuka kinesiska medborgare och dumpa dem vid en kyrkogård, kineser som inte begått något brott, meddelats misstanke om sådant, blivit förhörda eller arresterade.

Svenska polisens agerande är i stark strid med vad en sk rättsstat skall stå för - dessvärre verkar detta vara i enlighet med polislagen, vilket därför sätter den svenska staten på den anklagades bänk.

Händelsen var förstås en grov kränkning av de kinesiska medborgarnas mänskliga rättigheter – och man kan fråga sig om inte polisen, trots polislagen, gjorde sig skyldig till olaga frihetsberövande - och en provokation mot Kina, som förstås måste reagera och gjorde det med att utfärda en varning till det kinesiska folket beträffande den fascistiska svenska polisen som av allt att döma också är rasistisk, då det närmst är uteslutet att tänka sig att polisen slängt ut gamla, sjuka blonda och blåögda gaggiga äldre svenskar från landsorten mitt i en höstkall natt i ett område de inte alls kan orientera sig i. Med kineser tyckte dessa rasister att det skulle funka - ända tills att provokationen fick sitt adekvata svar. Nu får Sverige stå där och försöka förklara varför polisen är fascistisk och rasistisk.

Observera, i det kinesiska fallet fanns ingen brottsrubricering som i fallet nedan:

"En polisman ingrep tillsammans med en kollega mot en person, som hade gjort sig skyldig till olaga intrång, genom att med bil föra bort denne en längre sträcka från platsen för brottet. Polismannen, som liksom kollegan hade dömts av tingsrätten för olaga frihetsberövande, dömdes av hovrätten för tjänstefel."
https://lagen.nu/dom/rh/1996:24
Citera
2018-09-20, 13:06
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent

Svenska polisen tyckte det var en utmärkt idé - förutom att kasta ut dem på gatan - även att under hårdhänt behandling transportera ut gamla och sjuka kinesiska medborgare och dumpa dem vid en kyrkogård, kineser som inte begått något brott, meddelats misstanke om sådant, blivit förhörda eller arresterade.

Svenska polisens agerande är i stark strid med vad en sk rättsstat skall stå för - dessvärre verkar detta vara i enlighet med polislagen, vilket därför sätter den svenska staten på den anklagades bänk.

Händelsen var förstås en grov kränkning av de kinesiska medborgarnas mänskliga rättigheter – och man kan fråga sig om inte polisen, trots polislagen, gjorde sig skyldig till olaga frihetsberövande - och en provokation mot Kina, som förstås måste reagera och gjorde det med att utfärda en varning till det kinesiska folket beträffande den fascistiska svenska polisen som av allt att döma också är rasistisk, då det närmst är uteslutet att tänka sig att polisen slängt ut gamla, sjuka blonda och blåögda gaggiga äldre svenskar från landsorten mitt i en höstkall natt i ett område de inte alls kan orientera sig i. Med kineser tyckte dessa rasister att det skulle funka - ända tills att provokationen fick sitt adekvata svar. Nu får Sverige stå där och försöka förklara varför polisen är fascistisk och rasistisk.

Observera, i det kinesiska fallet fanns ingen brottsrubricering som i fallet nedan:

"En polisman ingrep tillsammans med en kollega mot en person, som hade gjort sig skyldig till olaga intrång, genom att med bil föra bort denne en längre sträcka från platsen för brottet. Polismannen, som liksom kollegan hade dömts av tingsrätten för olaga frihetsberövande, dömdes av hovrätten för tjänstefel."

Du slänger in dina egna hittepåhändelser - så som du alltid gör när dina älsklingsländer är på tapeten.

Exempel: det var verkligen ingen hårdhänt behandling kineserna utsattes för. Lugnt och varsamt bars de ut ur hotellet vars lobby poliserna uppmanat dem att lämna.

Eftersom poliserna handlade helt enligt rutin är det omöjligt att spela rasistkortet i detta fall.

Sverige har inga problem att ’förklara’ detta. Det är ju bara att se filmklippen så ser man hur ordningsstörande sällskapet var där i natten.

Det har ju även en majoritet av kommentarer från kinesernas landsmän på exv Twitter. Det är sällskapets beteende går utanför alla kulturella förklaringar och till allra största delen skäms kineser för den här trions beteende.

Utsikterna att Kina skulle få någon form av ursäkt från svenska staten är exakt noll.
Citera
2018-09-20, 13:22
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Du slänger in dina egna hittepåhändelser - så som du alltid gör när dina älsklingsländer är på tapeten.

Exempel: det var verkligen ingen hårdhänt behandling kineserna utsattes för. Lugnt och varsamt bars de ut ur hotellet vars lobby poliserna uppmanat dem att lämna.

Eftersom poliserna handlade helt enligt rutin är det omöjligt att spela rasistkortet i detta fall.

Sverige har inga problem att ’förklara’ detta. Det är ju bara att se filmklippen så ser man hur ordningsstörande sällskapet var där i natten.

Det har ju även en majoritet av kommentarer från kinesernas landsmän på exv Twitter. Det är sällskapets beteende går utanför alla kulturella förklaringar och till allra största delen skäms kineser för den här trions beteende.

Utsikterna att Kina skulle få någon form av ursäkt från svenska staten är exakt noll.

Twitter är förbjudet i Kina så lite svårt för kineser att twittra...

Varför diskuterar vi svenska ursäkter!??
Margot ska ta Kina ambassaden i örat och helst förklara svinet persona non grata.
Vad gör hon? Nada.

Var tillbringade de tre snåla upplockade kineserna nätterna?
Sov på hostellet som de betalat för?
Eller på
Lidovägen 8
11525 Stockholm
Citera
2018-09-20, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Smart av hotellpersonalen att tillkalla polis. Hallå? Ni verkar inom servicebranschen, förstår ni vad service innebär? Ja, kunden kan vara ett rövhål, men det är fortfarande din kund och gäst. Låt de vara kvar i lobbyn tills nästa dag, eller varför inte försöka fixa en billig rum i ett annat hotell?
Tillkallar man polis så finns allt som oftast en god anledning till det. Personalen upplevde situationen som hotfull. Detta skall man aldrig acceptera oavsett vilken bransch man arbetar i.
Citera
2018-09-21, 15:05
Medlem
Citat:

Ditt inlägg skapar en väldigt bra bild gällande den berömda Svenska naiviteten.
Måste passa på att fråga hur du stänger av verkligheten, samt hur du intalar dig själv för att fabricera ett scenario så att du kan sova bättre?
Citera
2018-09-21, 15:57
Medlem
flyer1s avatar
Kineser generellt är lugna artiga och civiliserade på alla sätt. Det måste blivit något missförstånd. Jag gissar kineserna trott de bokat hostell =vandrarhemmet natten de ankom men det var först till nästa natt. Vandrarhem är normalt tomma mitt på dagen och släpper inte in nya gäster förrän på em.

Kineserna var nog inte så rika då de bokat vandrarhem.
Bedrövligt nattpersonalen inte kunde erbjuda dem plats mot betalning på detta vandrarhem den natten, men de kanske inte hade fler platser, de skulle isåfall erbjudits hjälp hitta annat boende. Vi vet inte om så skett. Om de vägrat lämna boendet trots att de inte betalt och stört andra gäster som försöker sova är det naturligtvis rätt de hämtas av polis.

Polisen agerar dock felaktigt. De ska inte köra ut folk till skogskyrkogårdar utan naturligtvis släppa av dem där det finns boende typ annat hotell. Kineserna förtjänar en ursäkt, för var de släpptes av.

Min erfarenhet av kvinnliga poliser är att de inte kan agera tufft då det behövs, handgemäng, skjutning etz, så de kompenserar genom att agera tufft då det inte behövs. Akta dig för en kvinnlig polis om du glömt bilbältet eller kört för fort. Håller du i en leksakpistol är det naturligtvis klippt, men är den riktig behöver du inte vara rädd förren den kvinnliga polisen kallat på riktiga poliser.
Kvinnliga poliser tas in för att de manliga poliserna ska kunna hitta partners. Viktigaste egenskapen vid uttagningar är att de ska vara snygga.
Citera
2018-09-21, 16:03
Medlem
Citat:

Du hänvisar alltså till ett mål som ledde till en ändring av polislagen för att hävda att de gjort sig skyldiga till olaga frihetsberövande... I fallet du hänvisar till kommer man fram till att polisen behöver större befogenheter att avvisa människor vilket de sedan fick. Du vet ju inte vad du pratar om.

Polisen agerade i linje både med lag och allmänna riktlinjer. Skärp dig.
Citera
2018-09-21, 17:49
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyer1
Kineser generellt är lugna artiga och civiliserade på alla sätt. Det måste blivit något missförstånd. Jag gissar kineserna trott de bokat hostell =vandrarhemmet natten de ankom men det var först till nästa natt. Vandrarhem är normalt tomma mitt på dagen och släpper inte in nya gäster förrän på em.

Bedrövligt nattpersonalen inte kunde erbjuda dem plats mot betalning på detta vandrarhem den natten, men de kanske inte hade fler platser, de skulle isåfall erbjudits hjälp hitta annat boende. Vi vet inte om så skett. Om de vägrat lämna boendet trots att de inte betalt och stört andra gäster som försöker sova är det naturligtvis rätt de hämtas av polis.

Polisen agerar dock felaktigt. De ska inte köra ut folk till skogskyrkogårdar utan naturligtvis släppa av dem där det finns boende typ annat hotell. Kineserna förtjänar en ursäkt, för var de släpptes av.

Min erfarenhet av kvinnliga poliser är att de inte kan agera tufft då det behövs, handgemäng, skjutning etz, så de kompenserar genom att agera tufft då det inte behövs. Akta dig för en kvinnlig polis om du glömt bilbältet eller kört för fort. Håller du i en leksakpistol är det naturligtvis klippt, men är den riktig behöver du inte vara rädd förren den kvinnliga polisen kallat på riktiga poliser.
Kvinnliga poliser tas in för att de manliga poliserna ska kunna hitta partners. Viktigaste egenskapen vid uttagningar är att de ska vara snygga.

Vad jag fattar så fanns det både hotell, ett nattöppet Mc Donalds och tunnebarnestation alldeles i närheten. Det svenska polisen var med andra ord väldigt, väldigt, snäll. De tänkte säkert inte ens på att skogskyrkogården låg i närheten. Polisen var, naturligtvis, bara angelägen om att de tre provokatörerna inte skulle kunna återvända på en gång till det hotell de, med rätta, blivit utkastade ifrån. Tur att inte jag är polis, för det är långt ifrån säkert att jag hade varit lika lugn och snäll som poliserna var. Jag hade nog låtit dessa tre provokatörer få tillbringa några dagar i häkten, Anklagade för försök till ringa misshandel alt. ringa misshandel, om personalen stått på sig och anmält kinesiska provokatörerna, vilket var synd att de inte gjorde.
Citera
2018-09-21, 17:52
Medlem
Draken55s avatar
Svensk polis har agerat korrekt, men det lär inte göra problemet mindre, stormakten Kina vill svartmåla Sverige då har ett litet land som vårt inte mycket att sätta emot.
Citera
2018-09-21, 18:02
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:

"Kineser generellt är lugna artiga och civiliserade på alla sätt", nja, det var väll att hårdra det hela för hårt åt andra hållet. Men jag håller med dig om att de flesta kinesiska turister, naturligtvis sköter sig.

Här är lite exempel på de som inte sköter sig:

https://www.youtube.com/watch?v=K4LhUgynubs&t=190s

Ett fylligt seriöst reportage

https://www.youtube.com/watch?v=ZVhbRtnjT0E

Ett till seriöst reportage om hur mycket kinesiska turister handlar för i London.

https://www.youtube.com/watch?v=DuZDKzdsPkc

Svenskt humorprogram om kinesiska turister:

https://www.youtube.com/watch?v=9TYqF7lQkkk

Kineser i Kina om de kinesiska turisternas rykte:

https://www.youtube.com/watch?v=5v4X_LjfEeY

Philipinnerna agerar lite annorlunda än den svenska polisen
https://www.youtube.com/watch?v=Vs0-G4ahi3E
Senast redigerad av Ola Schubert 2018-09-21 kl. 18:58.
Citera
2018-09-21, 21:22
Medlem
flyer1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
"Kineser generellt är lugna artiga och civiliserade på alla sätt", nja, det var väll att hårdra det hela för hårt åt andra hållet. Men jag håller med dig om att de flesta kinesiska turister, naturligtvis sköter sig.

Här är lite exempel på de som inte sköter sig:

https://www.youtube.com/watch?v=K4LhUgynubs&t=190s

Ett fylligt seriöst reportage

https://www.youtube.com/watch?v=ZVhbRtnjT0E

Ett till seriöst reportage om hur mycket kinesiska turister handlar för i London.

https://www.youtube.com/watch?v=DuZDKzdsPkc

Svenskt humorprogram om kinesiska turister:

https://www.youtube.com/watch?v=9TYqF7lQkkk

Kineser i Kina om de kinesiska turisternas rykte:

https://www.youtube.com/watch?v=5v4X_LjfEeY

Philipinnerna agerar lite annorlunda än den svenska polisen
https://www.youtube.com/watch?v=Vs0-G4ahi3E
Kom igen, det här är ju löjligt, menat du dessa kinesiska turister inte skött sig för du har hitta lite videoklipp på några andra som inte skött sig? 1 miljard kineser, så du lyckas hitta några klipp. Jag har inte brytt mig om att titta på dessa klipp, tänk om en åklagare skulle bete sig så i en domstol. Titta han är kines, han är säkert skyldig, jag kan visa vodeoklipp på hur kriminella kineser är ! Ha !

Jag efterlyser bevis på hur kineserna förtjänat sådan behandling, jag finner ingen, dina videor på andra kineser hjälper ej. Skogskyrkogården är ca 1000mx500m, inget ställe man vill befinna sig i mörkret och där inne finns ingen trafik eller hotell att finna vid midnatt. Området utanför typ Bagarmossen är inte hotellområden utan vanliga bostadsområden. Om de skulle gå i exakt rätt riktning skulle de få gå 2km till närmaste hotell. Men skulle de gå utan karta skulle de troligen irra runt hela natten utan att hitta hotell.

Poliser kan göra fel, bättre erkänna och be om ursäkt, annars blir det bara löjligt och Sverige skämmer ut sig.
Senast redigerad av flyer1 2018-09-21 kl. 21:24.
Citera
2018-09-21, 21:56
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Kom igen, det här är ju löjligt, menat du dessa kinesiska turister inte skött sig för du har hitta lite videoklipp på några andra som inte skött sig? 1 miljard kineser, så du lyckas hitta några klipp. Jag har inte brytt mig om att titta på dessa klipp, tänk om en åklagare skulle bete sig så i en domstol. Titta han är kines, han är säkert skyldig, jag kan visa vodeoklipp på hur kriminella kineser är ! Ha !

Jag efterlyser bevis på hur kineserna förtjänat sådan behandling, jag finner ingen, dina videor på andra kineser hjälper ej. Skogskyrkogården är ca 1000mx500m, inget ställe man vill befinna sig i mörkret och där inne finns ingen trafik eller hotell att finna vid midnatt. Området utanför typ Bagarmossen är inte hotellområden utan vanliga bostadsområden. Om de skulle gå i exakt rätt riktning skulle de få gå 2km till närmaste hotell. Men skulle de gå utan karta skulle de troligen irra runt hela natten utan att hitta hotell.

Poliser kan göra fel, bättre erkänna och be om ursäkt, annars blir det bara löjligt och Sverige skämmer ut sig.

Bara 500 x 1000 meter! Jag trodde Skogskyrkogårdenqq var mycket större. Och där vimlar det av "farliga" djur förstås! :whoco5

Nej jag tänker inte tjafsa med dig. Vill du medverka i den kinesiska förtalskampanjen emot Sverige, så är det din sak och ditt lilla problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in