Citat:
Ursprungligen postat av
neverhorse
Ja, alltså när jag skriver trådsanning så menar jag trådsanning. Det är nog det Draifos också menar. Att MV eller EGT eller Rosaelefant har skrivit något är precis just sådant. Det kan vara sant, men det kan lika gärna vara osant. För att tvärsäkert uttala sig behöver man ha mer relevanta källor. Där ingår inte Metro och AB om det är dem du menar med "pressen".
Vi gissar nog mest allihop, men då måste vi inse att vi gissar och att vi "väljer att tro" (huu.. och ryys över detta uttryck) på de fakta som stöder den teori vi själva just då är inne på.
Det betyder att jag inte kan påstå att du har fel om du säger att MV skrev det och det.Däremot vänder jag mig emot om du påstår att det MV skriver är sanningen. Det har vi ingen aning om.
Jag har tidigare skrivit en hypotes om att en person kanske parkerade bredvid LW's trädgård och släpade/tvingade in henne i bilen och körde till närheten av Apelgatan, död, levande eller medvetslös. Det är omöjligt att hinna läsa alla långa inlägg med funderingar, så jag förstår om du missade det.
Då kan inlägget ovanför verka lite lösryckt, det håller jag med om.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cloudedcrystalbeam
Ja, du har rätt. HD har säkert tänkt på barnen i första hand. Det hedrar henne i så fall. Vissa stunder känns det som om man nästan har fått på sig paranoidglasögon istället för polaroidglasögon vad gäller det här fallet.
Nä, jag brukar vara väldigt skeptisk. Så jag har aldrig sagt att det MV säger är sant, utan lägger in (som du säger) antingen att det är vad hen säger och/eller att man får tro vad man vill. Nu gjorde jag både och. Och tyvärr, kvällspressen är det vi får nöja oss med. Där man citerar varandra och på vägen smyger sig några små fel in, kanske.
Just nu väljer jag att tro på MV. Men det betyder inte att allt hen säger är sant i mina ögon. Hen kan ha fått fel information, fått något om bakfoten, har gammal information eller vill lämna felaktig info. Det har jag alltid i åtanke.
Ursäkta, du har rätt. jag missad ditt inlägg om bilen.
En sådan teori hade jag också i början, men har nu släppt det eftersom jag inte bara tror på MV utan på dalaan, dvs skriken. Och skriken kan ju också passa in i en biltransport om gm trodde att lW var död när han la henne i bilen. När han sedan skulle flytta henne till fp, vaknade hon till liv/var vaken och det hela avslutades bakom planket.
Men eftersom jag nu tror på MV om hörvittnet (en man och en kvinna som samtalade i riktning mot planket) så får jag inte ihop det med en bil.
Om polisens efterlysning av en kvinna visar sig ha ett trovärdigt vittne kan det stödja en sådan teori.
Tjejerna ska ju dalaan ha sett enligt hen.
Lite svårt är det för mig att få ihop allt, så även jag har lite paranoidglasögon (haha).
Men kanske inte lika mycket som du då...