2018-09-18, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spoing
SD har ingen utbildning på högre nivå.

Har anat det länge. Mycket falska fjäderpenner i den dräkten. Men fasligt välputsade brukar dom vara.
Citera
2018-09-18, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Va? Nä, han läste kanske dom där eller när han kom hen, men svårt att prata där och då, öga mot öga...

Jaha, vad är det för fel med Skype?

Annars påminner din teori om hur det gick till snarlikt den som beskrivits som tänkbar med SD som huvudperson, han tog LWs mobil och gick mot planket. LW som absolut inte kan acceptera springer efter.

Eller? Minns jag fel?
Citera
2018-09-18, 19:34
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Nä, resan var i större grupp, så hemresan var nog spikad.
Inget ”hinna mörda”, tror mordet var i affekt.
Varför just då? Han kom just hem, läst loggarna och ville ställa frågor till LW. Han kanske trodde resan till Norge var som planerad på tisdagen.

Planket passar om han parkerade där nere. Jag har svårt att få in SD mot planket naturligt.
Då stod ML utanför LW och väntade, sa sen ett sanningens ord och gick iväg i raseri. LW tar inte en utskällning, så hon följer med längs gatan.

Detta är en mer troligt motiv och scenario än alla knystade psykologiska fack man försöker få in SD i och att planket är nått kärleksnäste.
Som sagt, min tro och hypotes (en av dom)

Så motivet är detsamma som när det gäller de andra potentiella mördarna? ML gör det av kontrollbehov/svartsjuka. Förstår fortfarande inte varför du ser honom som mer potentiell än de andra. Varför passar BP endast in på ML och inte de andra? Det får du nog utveckla.
Citera
2018-09-18, 19:45
Medlem
Citat:
Nä, resan var i större grupp, så hemresan var nog spikad.
Inget ”hinna mörda”, tror mordet var i affekt.
Varför just då? Han kom just hem, läst loggarna och ville ställa frågor till LW. Han kanske trodde resan till Norge var som planerad på tisdagen.

Planket passar om han parkerade där nere. Jag har svårt att få in SD mot planket naturligt.
Då stod ML utanför LW och väntade, sa sen ett sanningens ord och gick iväg i raseri. LW tar inte en utskällning, så hon följer med längs gatan.

Detta är en mer troligt motiv och scenario än alla knystade psykologiska fack man försöker få in SD i och att planket är nått kärleksnäste.
Som sagt, min tro och hypotes (en av dom)

Apropå krystad förklaring. Kom han inte med buss från Arlanda?
Citera
2018-09-18, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Att somna och vakna till mysten Mordet på Softis - ett verkligt mysterium som måste följas med tålamod.
Vaknar för tidigt och kastar mig på luren och loggar in för att se om någon grävt fram ny fakta eller har det lodats i det vi vet sen länge?
Funderade på SD:s och HD:s liv, var de bott, vilka vänner kan berätta om de verkar normala eller konstiga. Har de egentligen några riktiga vänner utanför sitt stora intresse geocaching o s v?

Funderar på var de levt innan Örebro. Kommer på att jag tror mig minnas att jag läste i en geo-logg att SD nämner att paret har bott i Uppsala en tid. Kan vara fel på minnet dock. Funderade vidare på om HD kan ha gått sjuksköterskeprogrammet där?
Vad det gäller studier och SD, så tippar jag att han gått på Mälardalens Högskola, men i vilket program?
I dessa funderingar, så hoppas jag det finns trådläsare som kan berätta hur SD och HD uppfattas av andra - normala och trevliga eller upplevdes de som märkliga?

Jag kanske har missat något inlägg i kvällens snabbläsning, men tycker mig inte ha sett något svar från EGT om Honans morgonfunderingar. Ibland verkar det ju som att hen känner paret kusligt väl och andra gånger bara genom geocaching.
Att de är trevliga, tror jag vi har fått veta tidigare av EGT, men har hen med partner koll på t ex SD:s bakgrund?
Citera
2018-09-18, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Här ett inlägg till som berör resan Postat: 2018-05-29, 21:56
Jag har hört detsamma av bekanta till HD och SD. Julklapp bokad sedan länge. barnen hos morföräldrar.
Citera
2018-09-18, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Så motivet är detsamma som när det gäller de andra potentiella mördarna? ML gör det av kontrollbehov/svartsjuka. Förstår fortfarande inte varför du ser honom som mer potentiell än de andra. Varför passar BP endast in på ML och inte de andra? Det får du nog utveckla.
JH, ja, jo jag har sagt att han i så fall gick mot centrum, därav planket.
Någon annan GM har jag inte fört upp här, annat än random.
Det är just SD som inte passar in. "Han kanske tog hennes mobil och gick dig", "kärleksnäste" och liknande gissningar känns så fel och långsökt. Det är bara för att hitta nått som kan stämma in på varför LW och SD hamnade där. Jag ser ingen logisk eller naturlig orsak.

Men visst, det finns ett antal andra namn i omlopp som kan vara tänkbara (JG, JH örebro, JS, AL är väl dom som fladdrat lite här på tråden). Om någon av dessa är GM så är en parkerad bil i slutet av gatan en bra anledning till planket.
ML tycker jag är intressant på grund av hans nära relation, som jag misstänker inte bara var vänskap, kanske obesvarad kärlek. Mest intressant är just tiderna, han kommer hem från USA, dagen efter hinner han hem till LW innan 23:09 med marginal. Han kan ha byggt upp massa frågetecken som han vill ha svar på.

Jag har svårt att placera SD vid den tidpunkten och dag. Känns fel och ologiskt, för mig. Jag har även svårt att förstå nått som SD kan ha så pass otalt med LW att han skulle gå över gränsen, oavsett hur sjuk vissa tycker han är. Skulle han ha nära att tippa över, tror jag det skulle vara förra året i så fall när LW anmäler honom, eller lite senare, när vidden av deras relations förstörelse kommer till honom. NU känns det som för mycket vatten har runnit under broarna för att han ska reagera så våldsamt.
Citera
2018-09-18, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jaha, vad är det för fel med Skype?

Annars påminner din teori om hur det gick till snarlikt den som beskrivits som tänkbar med SD som huvudperson, han tog LWs mobil och gick mot planket. LW som absolut inte kan acceptera springer efter.

Eller? Minns jag fel?
Är inte "GM kanske tog hennes mobil och sprang till planket" ett av dom mer patetiska förslag för att hitta en orsak till att SD skulle gå mot planket? Men det är kanske bara jag som inte tänker logiskt...

Dom kan visst haft kontakt över pölen, jag vet inte. Men jag vet att ML var i USA och inte hemma när LW for till Stockholm till JH....
Citera
2018-09-18, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ha

Haha vad annat kan man vänta sig av dig!? Dina resonemang börjar alltid med att du är neutral och försöker slå i oss att du visst inte alls avskriver SD - men slutar ändå alltid med att du ändå tror att dennes inblandning är osannolik...och att du lite snyggt (nej) försöker rikta in spekulationerna mot någon av de två geocachnamnen. Det är så genomskinligt. Och för att utge dig för att känna till så mycket kring SD och geocachesfären så har du egentligen inte kommit med mycket matnyttigt alls.
Jag känner igen en ulv i fårakläder.
Det följer samma mönster hela tiden. Snacka om att upprepa sig.
Citera
2018-09-18, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Jag kanske har missat något inlägg i kvällens snabbläsning, men tycker mig inte ha sett något svar från EGT om Honans morgonfunderingar. Ibland verkar det ju som att hen känner paret kusligt väl och andra gånger bara genom geocaching.
Att de är trevliga, tror jag vi har fått veta tidigare av EGT, men har hen med partner koll på t ex SD:s bakgrund?
Såg inte det som en fråga till mig och eftersom jag inte så svarade jag inte heller.
Citera
2018-09-18, 21:05
Medlem
Citat:
Det är bara för att hitta nått som kan stämma in på varför LW och SD hamnade där. Jag ser ingen logisk eller naturlig orsak.

Igen...
SD messade LW och skulle absolut snacka med henne. Hon öppnade och de gick tillsammans avsides (planket) för att snacket var av känslig natur, och där brakade helvetet loss.
Vad är det som är så svårt att förstå med det?
Citera
2018-09-18, 21:07
Medlem
Citat:
Och denna kommentar skriver du för att...?
Därför att jag tror du vill avleda fokusen från SD med så mycket text, teorier och svammel som möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in