Citat:
Ursprungligen postat av
Netherworld
Så motivet är detsamma som när det gäller de andra potentiella mördarna? ML gör det av kontrollbehov/svartsjuka. Förstår fortfarande inte varför du ser honom som mer potentiell än de andra. Varför passar BP endast in på ML och inte de andra? Det får du nog utveckla.
JH, ja, jo jag har sagt att han i så fall gick mot centrum, därav planket.
Någon annan GM har jag inte fört upp här, annat än random.
Det är just SD som inte passar in. "Han kanske tog hennes mobil och gick dig", "kärleksnäste" och liknande gissningar känns så fel och långsökt. Det är bara för att hitta nått som kan stämma in på varför LW och SD hamnade där. Jag ser ingen logisk eller naturlig orsak.
Men visst, det finns ett antal andra namn i omlopp som kan vara tänkbara (JG, JH örebro, JS, AL är väl dom som fladdrat lite här på tråden). Om någon av dessa är GM så är en parkerad bil i slutet av gatan en bra anledning till planket.
ML tycker jag är intressant på grund av hans nära relation, som jag misstänker inte bara var vänskap, kanske obesvarad kärlek. Mest intressant är just tiderna, han kommer hem från USA, dagen efter hinner han hem till LW innan 23:09 med marginal. Han kan ha byggt upp massa frågetecken som han vill ha svar på.
Jag har svårt att placera SD vid den tidpunkten och dag. Känns fel och ologiskt, för mig. Jag har även svårt att förstå nått som SD kan ha så pass otalt med LW att han skulle gå över gränsen, oavsett hur sjuk vissa tycker han är. Skulle han ha nära att tippa över, tror jag det skulle vara förra året i så fall när LW anmäler honom, eller lite senare, när vidden av deras relations förstörelse kommer till honom. NU känns det som för mycket vatten har runnit under broarna för att han ska reagera så våldsamt.