Citat:
Ursprungligen postat av
flashbackfollower
I tidigt skede var det någon i tråden som verkade ha intressant information om SDs syskon men valde att inte yttra något. Jag är nyfiken på miljön SD växte upp i, om det varit avvikande på något sätt. De gamla vännerna, tex Filttoffla verkar dock inte vara kvar i tråden. Ett behov att hävda sig o bli beundrad verkar ha funnits länge. När vi tex tvekade om hans flygutbildning, så skrev han strax ett cacheinlägg om sina flygturer och lågflygning över kompisar.
Tack! Detta har jag också efterfrågat men utan att få något svar. Som någon annan också skrev så dyker SD upp i tråden som ett färdigt paket i Örebro gift och geocachande familjefar i princip. Vi vet litet om hur han var som ung vilket hade varit intressant ifall det funnits några tidiga avvikande tecken kring våld mot kvinnor, kontrollbehov och manipulativa drag t ex.
Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Ja, just det!
Bra att bli påmind om en del inlägg.
Kanske inte bara ett behov av att bli beundrad?
Kanske ett sätt att
kontrollera?
T ex kontrollera/styra tråden 
Det sistnämnda instämmer jag i och anser att vi noga bör ha i åtanke. Jag är övertygad om att GM läser tråden och mest troligt är aktiv här inne också. Därav så bör vi se upp med fiskande efter information kring vittnen, tider mm som kan äventyra utredningen. Nu kanske de flertalet i tråden är sådana som jag, dvs sitter på avstånd och följer utan någon insikt i något, men det finns ju de i tråden som verkar ha lokalkännedom och rentav hörvittnen också. Ifall GM lyckas provocera fram/fiska fram något i tråd eller via PM hen kan ha användning för vore det synd och skam.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cocinella
Sen var det ju det där med namnbytet på ett syskon.
Ett hade bytt namn vid giftermål, tror jag.
Men en hade bytt till ett annat sonnamn, var lite frågetecken till det har jag för mig.
Kanske finns någon simpel förklaring men inte vad jag läst i tråden.
Familjetrubbel?
Ja, detta minns jag har nämnts och också det utan att det fick något svar om jag minns rätt. Finns det ingen i tråden som kan kasta lite ljus på omständigheterna kring SDs familjs namnbyten, antagligen är de helt irrelevanta men kanske inte. Vore ju värdefullt att få veta lite mer om hans bakgrund oavsett utöver det vi vet om honom sedan han flyttade till Örebro som vuxen.