2018-09-18, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Tidigarelade ML hemkomst från USA för att hinna mörda LW innan Norgeresan? Vad är motivet för ML att utföra mordet just då, tänker du?
Nä, resan var i större grupp, så hemresan var nog spikad.
Inget ”hinna mörda”, tror mordet var i affekt.
Varför just då? Han kom just hem, läst loggarna och ville ställa frågor till LW. Han kanske trodde resan till Norge var som planerad på tisdagen.

Planket passar om han parkerade där nere. Jag har svårt att få in SD mot planket naturligt.
Då stod ML utanför LW och väntade, sa sen ett sanningens ord och gick iväg i raseri. LW tar inte en utskällning, så hon följer med längs gatan.

Detta är en mer troligt motiv och scenario än alla knystade psykologiska fack man försöker få in SD i och att planket är nått kärleksnäste.
Som sagt, min tro och hypotes (en av dom)
Citera
2018-09-18, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Varför just då? Han kom just hem, läst loggarna och ville ställa frågor till LW. Han kanske trodde resan till Norge var som planerad på tisdagen.

Planket passar om han parkerade där nere. Jag har svårt att få in SD mot planket naturligt.
Då stod ML utanför LW och väntade, sa sen ett sanningens ord och gick iväg i raseri. LW tar inte en utskällning, så hon följer med längs gatan.

Detta är en mer troligt motiv och scenario än alla knystade psykologiska fack man försöker få in SD i och att planket är nått kärleksnäste.

Menar du att just åtkomsten av loggar är omöjligt från USA?
Citera
2018-09-18, 18:27
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Okej. Adressen befinner sig utom räckhåll för streetview men område och stil kan gissas. Ett bilfritt parhus/kedjehus-område från 1966 eller en bit in på 1970-talet, verkar det. I Talltorp. För småbarnsfamiljer, med lekpark i mitten. Gömt bakom garage, och med gemensam parkering utanför. Nån form av bostadsrättsägande eller -förening? Säkert fint då men lite småttigt och oansenligt senare kanske. Men fristående men tätt packade små hus, till skillnad från många adresser intill med antingen mer friliggande hus eller äldre flerfamiljshus.

På hitta.se kan du se gatuvy av den specifika adressen.
Citera
2018-09-18, 18:30
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
ModsestyBlaiser frågade oss i tråden 7/9

"God afton!
Förbarma er över en förtids-senil, men visst fick Dalaan frågan om de sett någon när de körde runt i området, och hen svarade att de endast såg två yngre tjejer gå på någon paralellgata? Minns detta extremt väl eftersom jag tyckte de också borde ha hört skriken. Men efter att ha läst ikapp dagens inlägg verkar ingen annan ha läst detta och hittar inte heller inlägget. Är det jag som totalt har tappat greppet, närminnet och förståndet!?
"

https://www.flashback.org/p65183337#p65183337

Lite senare:

"Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det tror jag också. Skrev inte skrikvittnet att de enda de såg ute var några unga tjejer?
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag har ett svagt minne av det.

Typ någonting om att "vi såg ingenting förutom..."

Efter att skrikvittnet varit his polisen
så raderades några av hens inlägg.

ModestyBlaiser:

"Även jag tror mig ju minnas detta. Då kanske jag inte har tappat förståndet trots allt?"

https://www.flashback.org/p65218695#p65218695
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Så det verkar som att Modestyblaiser, hoppsann och Glouriouslife verkar ha något slags minne av ett tidigare inlägg av dalaan om tjejerna.

Detta skulle vara ett tidigt inlägg av dalaan som några tror kan vara raderat.

Osvuret är bäst, men det verkar väl som att jag mindes rätt eftersom Dalaan kom in och bekräftade samma iaktagelse straxt efter (vet inte var jag skulle fått uppgiften ifrån annars).

Jag har ingen aning om MVs teori stämmer eller om SD alls har uppgett falskt alibi. Men OM jag nu minns rätt så nämnde Dalaan att de såg två tjejer när de körde runt och letade. Detta var tidigt i tråden, under hens första omgång inlägg (20 maj). SD anhölls den 29 maj, så ja, teoretiskt kan han då ha fått vetskap om tjejerna genom att läsa här.
Jag tror dock att Dalaans inlägg raderades ganska snabbt, så det förutsätter nästan att han läste tråden samma dag isf.
Citera
2018-09-18, 18:40
Medlem
Citat:

Eftersom polisen inte verkar intresserad av ML så måste han ha alibi. Desto dystrare ser det ut för MGM på flera punkter. Inget verkar gå vägen.
Citera
2018-09-18, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Att somna och vakna till mysten Mordet på Softis - ett verkligt mysterium som måste följas med tålamod.
Vaknar för tidigt och kastar mig på luren och loggar in för att se om någon grävt fram ny fakta eller har det lodats i det vi vet sen länge?
Funderade på SD:s och HD:s liv, var de bott, vilka vänner kan berätta om de verkar normala eller konstiga. Har de egentligen några riktiga vänner utanför sitt stora intresse geocaching o s v?

Funderar på var de levt innan Örebro. Kommer på att jag tror mig minnas att jag läste i en geo-logg att SD nämner att paret har bott i Uppsala en tid. Kan vara fel på minnet dock. Funderade vidare på om HD kan ha gått sjuksköterskeprogrammet där?
Vad det gäller studier och SD, så tippar jag att han gått på Mälardalens Högskola, men i vilket program?
I dessa funderingar, så hoppas jag det finns trådläsare som kan berätta hur SD och HD uppfattas av andra - normala och trevliga eller upplevdes de som märkliga?

SD har ingen utbildning på högre nivå.
Citera
2018-09-18, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Osvuret är bäst, men det verkar väl som att jag mindes rätt eftersom Dalaan kom in och bekräftade samma iaktagelse straxt efter (vet inte var jag skulle fått uppgiften ifrån annars).

Jag har ingen aning om MVs teori stämmer eller om SD alls har uppgett falskt alibi. Men OM jag nu minns rätt så nämnde Dalaan att de såg två tjejer när de körde runt och letade. Detta var tidigt i tråden, under hens första omgång inlägg (20 maj). SD anhölls den 29 maj, så ja, teoretiskt kan han då ha fått vetskap om tjejerna genom att läsa här.
Jag tror dock att Dalaans inlägg raderades ganska snabbt, så det förutsätter nästan att han läste tråden samma dag isf.

Ja, någon "skrämde" upp Dalaan med att hens detaljer kunde förstöra för utredningen eller hens ev vittnesmål varför Dalaan själv raderade inläggen.
Citera
2018-09-18, 18:52
Medlem
T34Panzers avatar
Ha
Citat:

Haha vad annat kan man vänta sig av dig!? Dina resonemang börjar alltid med att du är neutral och försöker slå i oss att du visst inte alls avskriver SD - men slutar ändå alltid med att du ändå tror att dennes inblandning är osannolik...och att du lite snyggt (nej) försöker rikta in spekulationerna mot någon av de två geocachnamnen. Det är så genomskinligt. Och för att utge dig för att känna till så mycket kring SD och geocachesfären så har du egentligen inte kommit med mycket matnyttigt alls.
Jag känner igen en ulv i fårakläder.
Citera
2018-09-18, 19:12
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Håller med om att MGM:s förflutna är något av ett mysterium. Försökte rota igenom det (numera kolossala) arkivet efter ev uppgifter. Finns inget direkt om barndomen men en del om jobb, för er som är intresserade:

Bra sammanställt! Det blir så tydligt när uppgifter från olika håll samlas ihop. Tack och bock för det.

Trots att jag läst om tråden från början ett par gånger så har en hel del info fallit bort ur minnet.
Citera
2018-09-18, 19:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spoing
SD har ingen utbildning på högre nivå.

Du verkar känna/känna till de involverade?
Vet du vilken utbildning han har?
Citera
2018-09-18, 19:16
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Ett flertal församlingsmedlemmar har lagt locket på om LWs tid i och varför hon lämnade församlingen och anser sig först när hon är död sig varit LWs vänner.

Hur har du fått den här informationen?
Låter otroligt sorgligt och falskt om detta stämmer...
Citera
2018-09-18, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Menar du att just åtkomsten av loggar är omöjligt från USA?
Va? Nä, han läste kanske dom där eller när han kom hen, men svårt att prata där och då, öga mot öga...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in