2018-09-18, 13:48
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Två alternativ då israelerna med all sannolikhet hade full koll på situationen:
  1. Man tog chansen och trodde man kunde gömma sig bakom IL-20 och att SyAD inte skulle skjuta.
  2. Man la sig medvetet i linje med IL-20 utan att bekymra sig för konsekvenserna.

Båda scenarierna är vad jag förstår brott mot krigets regler och lär få konsekvenser för Israel. Någon attack kommer vi inte se från ryssarnas sida. Däremot tror jag att man kommer att "åtgärda" Israels ständiga kränkningar mot Syrien en gång för alla. På något sätt.

Judarna brukar absolut inte ha full koll. De har skjutit ner amerikanska plan många gånger och sedan så har vi ju USS Liberty....

Judarna är fullkomligt odugliga när det gäller krig. Att starta krig och förstöra länders ekonomi är dom däremot bra på.
Citera
2018-09-18, 13:50
Medlem
Steinarrs avatar
Judarna står alltså och blåljuger för ryssen. Hur fan tänker dom nu?
Citera
2018-09-18, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyBertie
Det här kommer knappast gjuta olja på vågorna efter attacken:

Israel expresses sorrow for the death of the aircrew members of the Russian plane that was downed tonight due to Syrian anti-aircraft fire.
Israel holds the Assad regime, whose military shot down the Russian plane, fully responsible for this incident.

Vilket hyckleri.

Så, det var inte syriska raketer som avfärdades din jävla konsprationsteoretiker?
Du kanske skulle ta och länka hela uttalandet: https://twitter.com/noa_landau/status/1042016005868929025?s=21

Samma gaphalsar till konspirationsteoretiker (dvs folk som älskar att sprida rykten men inte sprida bevis) som skrek sig hesa angående ”chemical false-flag op” från Västs-sida är de som anklagar Väst IGEN.

Snart kommer trådens sköning och skriver ”enligt några rykten på internet” och alla hans gelikar sväljer det.
Citera
2018-09-18, 13:57
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YungSosa
Så, det var inte syriska raketer som avfärdades din jävla konsprationsteoretiker?
Du kanske skulle ta och länka hela uttalandet: https://twitter.com/noa_landau/status/1042016005868929025?s=21

Samma gaphalsar till konspirationsteoretiker (dvs folk som älskar att sprida rykten men inte sprida bevis) som skrek sig hesa angående ”chemical false-flag op” från Västs-sida är de som anklagar Väst IGEN.

Snart kommer trådens sköning och skriver ”enligt några rykten på internet” och alla hans gelikar sväljer det.
Jag har inte twitter, jag kopierade från Sputnik.

Menar du att syriskt luftvärn utan anledning skjuter ner ett ryskt plan?
Citera
2018-09-18, 14:04
Medlem
Citat:
Jag har inte twitter, jag kopierade från Sputnik.

Menar du att syriskt luftvärn utan anledning skjuter ner ett ryskt plan?

Jag menar på att det syriska luftvärnet är helt klart undermåligt det israeliska.

Du drar slutsatser baserade på vadå...? Inte bevis är det va...? Det är nämligen det jag och många andra väntar på.
Citera
2018-09-18, 14:09
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Jag menar på att det syriska luftvärnet är helt klart undermåligt det israeliska.

Du drar slutsatser baserade på vadå...? Inte bevis är det va...? Det är nämligen det jag och många andra väntar på.
"Israel Recognizes Its Aircraft Bombed Syrian Military Installation At Night - IDF"

Behövs det fler bevis?
Citera
2018-09-18, 14:12
Medlem
Citat:
"Israel Recognizes Its Aircraft Bombed Syrian Military Installation At Night - IDF"

Behövs det fler bevis?

Nä, bra så, du hade rätt. Sputniknews ord är legio, den objektiva nyhetsbyrån som är i total avsaknad av en agenda. Det de säger stämmer, PUNKT!
Citera
2018-09-18, 14:14
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Nä, bra så, du hade rätt. Sputniknews ord är legio, den objektiva nyhetsbyrån som är i total avsaknad av en agenda. Det de säger stämmer, PUNKT!
Jaha, så nu fabricerar Sputnik uttalanden av IDF. Du kan inte vara riktigt frisk i huvudet.
Citera
2018-09-18, 14:18
Medlem
Citat:
Jaha, så nu fabricerar Sputnik uttalanden av IDF. Du kan inte vara riktigt frisk i huvudet.

Jag har ju länkat IDFs uttalande din marginella kuf.
Citera
2018-09-18, 14:57
Medlem
humanlifes avatar
Här är Rysslands beskrivning av nedskjutningen av det ryska planet. De lägger utan att tveka skulden på Israel.

Israel expresses sorrow over death of crew of downed Russian plane

...
According to the Russian Defense Ministry, at about 23:00 Moscow time (GMT + 3) on September 17, radio contact was lost with a Russian Il-20 plane over Syria’s Mediterranean Sea coast that was returning to the Hmeymim airbase. The jet disappeared from the radars during an attack by four Israeli F-16 fighter jets on targets in Syria’s Lataka governorate.

Later, the Russian defense ministry said the Russian Il-20 was shot down by Syria’s air defense over the Mediterranean Sea because Israel’s F-16 fighter jets used it as a cover. The Israeli command centers and the F-16s’ pilots could not but see the Russian plane, which was approaching the runway from an altitude of five kilometers. Nevertheless, they deliberately staged this provocation, Russian Defense Ministry Spokesman Maj.-Gen. Igor Konashenkov said.

Russian Defense Minister Sergei Shoigu held a telephone conversation with his Israeli counterpart Avigdor Lieberman on Tuesday, stating that Israel is solely to blame for the downing of Russia’s Ilyushin Il-20 aircraft over the Mediterranean Sea. The irresponsible actions by the Israeli Air Force led to a tragedy, which claimed the lives of 15 Russian military personnel, he said.

More:
http://tass.com/world/1022088
Citera
2018-09-18, 16:25
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Här är Rysslands beskrivning av nedskjutningen av det ryska planet. De lägger utan att tveka skulden på Israel.

Det gör de utan tvekan, men frågan är hur sugna de är på att flyga nästa gång IDF anfaller- Antingen kommer ryssarna tvinga det syriska luftvärnet att inte engagera, eller så kommer de inte att flyga. Win-win för Israel.
Citera
2018-09-18, 16:30
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Det gör de utan tvekan, men frågan är hur sugna de är på att flyga nästa gång IDF anfaller- Antingen kommer ryssarna tvinga det syriska luftvärnet att inte engagera, eller så kommer de inte att flyga. Win-win för Israel.

Det var ryska försvarsministeriet som först kom med hårda ord, Putin var betydligt mera diplomatisk och kallade nedskjutningen för "tragiska omständigheter". Dvs undermålig utrustning och inkompetenta operatörer, precis vad man kan förvänta sig av den syriska armén
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in