2018-09-18, 11:10
Medlem
Psykopaterna i Israel sparkade nog en stålplåt om de trodde att användandet av ryska plan som "decoy" skulle glida förbi obemärkt och utan att göra ryssen vansinning.

Inte ett dugg förvånad att det ryssbesatta och terroristälskandet slöddret som Bernard_law och Xelious skulle dyka upp som på order och våldsrunka till händelsen.
Citera
2018-09-18, 11:26
Medlem
de borde låta den gamla vapen ordern på mig-31 gå igenom...stationera dom på en flygbas nära ryska flygbasen...syrien utropa no go zone för utländska plan i syriens luftrum och börjar skjuta ner plan med R-37 med räckvidd 150-398 km... samt anv planen att anfalla israels militär varje gång de blir anfallet av israel...o anv då Kh-31P ...Kh-58
Senast redigerad av OlleHungrig 2018-09-18 kl. 11:29.
Citera
2018-09-18, 11:56
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyBertie
När kommer vedergällningen?

Tror inte att det blir nåt. Finns inget att vinna med en upptrappning för Rysslands del. Israel kommer undan som vanligt tror jag. Israeler räknade nog med att Ryssland inte kommer att svara med nåt...
Citera
2018-09-18, 12:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Helt fantastiskt, ryssarna medger själva att deras plan blev nedskjutet av syrierna, och dessutom att deras undermåliga luftförsvar blev lurat av israelerna. Fantastisk kupp; hur ska syrierna våga skjuta nästa gång?
Folk dör och Bernard hurrar. Klart Israel måste ha rätt att bomba Syrien som de vill
Citat:
Ryssarna vågar göra nada mot Israel, så inget mer kommer att hända.
Ryssland anfaller knappast Israel öppet, men det är en förskräcklig massa ryssar som migrerat till Israel. Kan de månne övertyga någon av dem att sabotera inne i Israel?
Citera
2018-09-18, 12:25
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Tror inte att det blir nåt. Finns inget att vinna med en upptrappning för Rysslands del. Israel kommer undan som vanligt tror jag. Israeler räknade nog med att Ryssland inte kommer att svara med nåt...
Israels ambassadör är uppkallad till Kreml nu. Den här nesliga attacken kan nog inte passera utan motaktion. Finns nog en gräns för hur mycket de kan vända andra kinden till.
Citera
2018-09-18, 12:31
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyBertie
Israels ambassadör är uppkallad till Kreml nu. Den här nesliga attacken kan nog inte passera utan motaktion. Finns nog en gräns för hur mycket de kan vända andra kinden till.

Finns en betydande Israel-lobby i Ryssland. Har svårt att se Ryssland göra något öppet i alla fall. Kanske nån dold operation som bestraffning, nån bomb exploderar i någon Israelisk militärförläggning i bästa fall. Tror inte på något annat...
Citera
2018-09-18, 12:38
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Finns en betydande Israel-lobby i Ryssland. Har svårt att se Ryssland göra något öppet i alla fall. Kanske nån dold operation som bestraffning, nån bomb exploderar i någon Israelisk militärförläggning i bästa fall. Tror inte på något annat...
Eller en ubåt försvinner i någon djuphavsgrav. Vi får se men ostraffat tror jag inte det blir. Hur ska Putin kunna möta sin befolkning utan att ha utkrävt ansvar?
Citera
2018-09-18, 12:53
Medlem
Missilen hade troligtvis inget IFF och israelerna använde troligvis planet som skenmål. Plump och oärligt, men jag tror inte att det kommer att komma något aggressivt svar förutom att ryska militären slutar att lita på Israel och skjuter först om de känner sig hotade.
Senast redigerad av Nnuuurrrr 2018-09-18 kl. 12:56.
Citera
2018-09-18, 13:03
Medlem
arbetets avatar
Två alternativ då israelerna med all sannolikhet hade full koll på situationen:
  1. Man tog chansen och trodde man kunde gömma sig bakom IL-20 och att SyAD inte skulle skjuta.
  2. Man la sig medvetet i linje med IL-20 utan att bekymra sig för konsekvenserna.

Båda scenarierna är vad jag förstår brott mot krigets regler och lär få konsekvenser för Israel. Någon attack kommer vi inte se från ryssarnas sida. Däremot tror jag att man kommer att "åtgärda" Israels ständiga kränkningar mot Syrien en gång för alla. På något sätt.
Citera
2018-09-18, 13:29
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Folk dör och Bernard hurrar. Klart Israel måste ha rätt att bomba Syrien som de vill

Ryssland anfaller knappast Israel öppet, men det är en förskräcklig massa ryssar som migrerat till Israel. Kan de månne övertyga någon av dem att sabotera inne i Israel?

Så ditt förslag är terrorism.. Att du är hedersmedlem i både Hamas och Hizbollah visste vi ju redan men stort av dig att erkänna offentligt hur motbjudande du är.
Citera
2018-09-18, 13:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Så ditt förslag är terrorism.. Att du är hedersmedlem i både Hamas och Hizbollah visste vi ju redan men stort av dig att erkänna offentligt hur motbjudande du är.
Min analogi var snarare Lavonaffären, fast jag snarare tänkte mig sabotage av militära mål än som Israel anfalla helt oskyldiga civila mål.
Citera
2018-09-18, 13:45
Medlem
DirtyBerties avatar
Det här kommer knappast gjuta olja på vågorna efter attacken:

Israel expresses sorrow for the death of the aircrew members of the Russian plane that was downed tonight due to Syrian anti-aircraft fire.
Israel holds the Assad regime, whose military shot down the Russian plane, fully responsible for this incident.

Vilket hyckleri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in