Citat:
Ursprungligen postat av
Sh.Holmes
Jo hon umgicks med olika män, men var det verkligen sexuella relationer? Hon var kompis med många utan att det var varken kärlek eller sex, bara att ha roligt och umgås.
En del tycks ha svårt att tänka sig den tanken, troligen för att dom är inskränkta eller aldrig varit i situationen själv. Det har jag som tjej sedermera kvinna däremot.
Jag är uppvuxen med många män omkring mig och ytterst "signaltydlig" om vad som gäller. Har delat säng med kompisvänner av praktiska/ekonomiska skäl många gånger och
aldrig har jag blivit missförstådd med vad som är mina villkor för delad säng. Inget märkligt alltså i min värld. Däremot har jag haft gott om killkompisar jag delat intressen med, haft kul med och därmed fått vänner för livet.
Jag tror Lena hade många killkompisar/män hon umgicks och trivdes tillsammans med på samma sätt. Det är oerhört berikande på alla tänkbara sätt. Man utvecklas som människa, tycker jag. Delar tankar sedda hur olika perspektiv, oj vad man tvingas byta tankesätt och argumentera för att slutligen jämka sig samman kring minsta gemensamma nämnaren. Lärorikt.
"Jag säger det inte av moraliska skäl", säger många. Möjligen sant, men tanken är förvånansvärt inskränkt hos just dessa. Har jag noterat.
Det tror jag Lena mötte många gånger eller bara upplevde via anspelningar. Lena kan mycket väl med glimten i ögat roats av det. Hon verkar ha varit både smart och humoristisk nog för att sätta sig över barnsligheterna.
Jag förstår ilskan hos dig som utvald manlig vän till Lena. Den kränkthet som uppstår å Lenas vägnar då denna oberättigad "släpas i smutsen" och själv är försvarslös mot alla påståenden som sprids.
Samtidigt som många gånger samma personer frenetiskt letar efter varje liten tänkbar mikroskopisk detalj för att fria den "skäligen misstänkte" gärningsmannen för Lenas död.
Ingen vacker bild som jag skissar ... MEN det är likt förbenat den jag ser framför mig.