2018-09-17, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Genom att SD till slut erkänt att han varit ute å rört sig i området när han blivit konfronterad med it-forensiskt material som placerar honom vid vissa master. Då hittar han på en väg som han ska ha tagit sin nattpromenad längs. Den vägen är av en självklar läglig anledning ej i närheten av BP när mordet skedde. Då får SD frågor om någon kan ha sett honom där han ska ha rört sig, som kan bekräfta att hans historia stämmer. Därav droppar han dessa cykeltjejer.

Som tyckts förflyttat sig till denna nya position utan att lämna något digitalt avtryck efter sig! Alltså mobillöst. Eller avslagna mobiler båda två!

Bra tänkt!
Citera
2018-09-17, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Det är korrekt.

Ps. Postarens nick är Daalan 😊.

Denna j-vla automatstavningen. Hjärsta blir Hjärta såg jag

Tack! Är som vanligt Lost i geografin.
Citera
2018-09-17, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
När jag tittar över LW:s loggar så sticker det ju ut att hon mer eller mindre öppet träffat andra och sovit över hos dom eller på hotell.
Observera nu att jag lägger absolut inga moraliska aspekter i den kommentaren. Jag personligen tycker att hon som singel (eller gift/partner) har rätt till sitt liv på det sätt hon väljer.

Men SD har kunnat läsa hennes loggar och om det är det svartsjuka kontrollerande ”kräk” som uppmålas, borde inte då reaktionen kommit tidigare? För insikten att hon träffar män ensam i olika former bör han haft genom att läsa hennes loggar.
Kan hon då ha övertygat och lugnat honom med att dom bara var kompisar fram till nu Norgeresan? Ja, kanske.
Jag tror att ett mord i affekt på detta sätt är någon som just kommit på att han inte är ensam på banan, vilket gör att jag inte tror att det är SD. Känslor är en färskvara och dessa ebbar ut om man inte håller dom levande. Jag tror att LW och SD:s känslor ebbat ut och att den känslostorm som man måste uppbåda för att ta ett liv känns långsökt.
Där har ni mitt tvivel i motivet.

Då kommer vi till vem som kan ha haft starkare känslor vid mordtillfället.
När man läser loggarna så ser man att ML haft en stor del av hennes liv. Det finns inlägg som bekräftar detta med (ex. ” LW presenterade ML som "sin kille" år 2015. Relationen på gick under lång tid. Samtidigt träffade hon SD bl a.”). SD verkar ha vetat om hennes relation med ML men ML har inte vetat om relationen med SD.
Precis innan ML reser till USA så far ML och LW tillsammans till Läckö eventet och bor ihop. Detta är då 20:e april till 22:a april. ML ser att LW ger JH uppmärksamhet och blir irriterad, enligt personer på eventet.
Därefter reser ML till USA 2018-04-27(28) och återvänder 2018-05-13. Under denna tid loggar LW cacher med JH (BeholderX) och dessutom bor hon hos honom över helgen 5:e till 6:e maj.

Att han sen geocachade under måndagen och hade precis tid att komma till LW:s hem strax innan 23.
Det är lite för starka indicium för att bortse ifrån tycker jag.
Någon skrev om slumpen: ”Slumpen känns bara väl påtaglig ibland.”

Jo hon umgicks med olika män, men var det verkligen sexuella relationer? Hon var kompis med många utan att det var varken kärlek eller sex, bara att ha roligt och umgås.
Citera
2018-09-17, 22:43
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
När jag tittar över LW:s loggar så sticker det ju ut att hon mer eller mindre öppet träffat andra och sovit över hos dom eller på hotell.
Observera nu att jag lägger absolut inga moraliska aspekter i den kommentaren. Jag personligen tycker att hon som singel (eller gift/partner) har rätt till sitt liv på det sätt hon väljer.

Men SD har kunnat läsa hennes loggar och om det är det svartsjuka kontrollerande ”kräk” som uppmålas, borde inte då reaktionen kommit tidigare? För insikten att hon träffar män ensam i olika former bör han haft genom att läsa hennes loggar.
Kan hon då ha övertygat och lugnat honom med att dom bara var kompisar fram till nu Norgeresan? Ja, kanske.
Jag tror att ett mord i affekt på detta sätt är någon som just kommit på att han inte är ensam på banan, vilket gör att jag inte tror att det är SD. Känslor är en färskvara och dessa ebbar ut om man inte håller dom levande. Jag tror att LW och SD:s känslor ebbat ut och att den känslostorm som man måste uppbåda för att ta ett liv känns långsökt.

När man läser loggarna så ser man att ML haft en stor del av hennes liv. Det finns inlägg som bekräftar detta med (ex. ” LW presenterade ML som "sin kille" år 2015. Relationen på gick under lång tid. Samtidigt träffade hon SD bl a.”). SD verkar ha vetat om hennes relation med ML men ML har inte vetat om relationen med SD.
Precis innan ML reser till USA så far ML och LW tillsammans till Läckö eventet och bor ihop. Detta är då 20:e april till 22:a april. ML ser att LW ger JH uppmärksamhet och blir irriterad, enligt personer på eventet.
Därefter reser ML till USA 2018-04-27(28) och återvänder 2018-05-13. Under denna tid loggar LW cacher med JH (BeholderX) och dessutom bor hon hos honom över helgen 5:e till 6:e maj.

Att han sen geocachade under måndagen och hade precis tid att komma till LW:s hem strax innan 23.

Jag fastnar på din inledande mening. Citat: "När jag tittar över LW:s loggar så sticker det ju ut att hon mer eller mindre öppet träffat andra och sovit över hos dom eller på hotell."

Menar du att hon hade ett otrohetsbeteende? Vad är det som säger att hon varit intim för att hon övernattat på hotell eller hemma hos någon geocachare?
Citera
2018-09-17, 22:49
Medlem
Honan6s avatar
Nedan ett mycket intressant inlägg som postaren skrev endast några timmar innan LW hittades.
Hen får gärna visa sig lite mer i tråden, eftersom jag tror hen har mer fakta om paret D*v*dss*n.

Citat:
Ursprungligen postat av Kurtkalhygge
S är byggingenjör. Han är hyfsat spänstig i hjärnan.

Den här nöten kommer bli svår att knäcka. Förmodligen planerat tillsammans med exet och gjort sina åtgärder grundligt. Högt IQ är ingen självklar garanti för att komma undan (Madsen etc.).
Men två som planerar dådet kan potensiera planläggningen.

Skulle inte förvåna mig om exet har varit drivande i ärendet.

När kroppen hittas kommer det troligen bli svårt att binda S till mordet.

Motivet kan man spekulera om till döddagar (ordlek avsedd). Visar det sig att exet och S nyss åkt utomlands tillsammans så bör misstanken höjas avsevärt.

Länk till citerat inlägg: (FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Senast redigerad av Honan6 2018-09-17 kl. 23:04. Anledning: Tillägg
Citera
2018-09-17, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Nedan ett mycket intressant inlägg som postaren skrev endast några timmar innan LW hittades.
Hen får gärna visa sig lite mer i tråden, eftersom jag tror hen har mer fakta om paret D*v*dss*n.
Intressant.
"När kroppen hittas kommer det troligen bli svårt att binda S till mordet. "
Som om postaren visste något om kroppens skick.
Vad är det för nummer på inlägget?
Citera
2018-09-17, 23:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Det sa jag inte, det var sakfrågan om han haft kontakt med LW den aktuella dagen.
Är det mer illa att jag vet det eller om MV vet det? Det är MV som fick backa från sitt påstående, som egentligen enbart syftade på att svartmåla SD till att ljugit i förhöret i denna sakfråga.

Jag håller som sagt fortfarande SD relativt högt som GM, men utesluter inte andra GM. Det finns klara luckor åt båda hållen. Det är inte SD som ska i fängelse, det är mördaren.

Jag må då uppfattas som proSD, men det är nog bara för att alla andra genomlyser alla aspekter och tar upp massa teorier om honom, så min tid behöver jag inte ägna åt att titta över SD:s förehavande eller ageranden. Jag har tyvärr lite mer nu på SD än som framkommit här. Inget konkret på något vis, men ord som han har uttalat senaste tiden om händelsen som inte kan stämma känner vi. Det kan vara feltolkningar eller övertolkningar med. Låt mig ha detta ett tag, utan massa frågor. När tiden känns rätt så kanske jag skriver om det.

Återkommer snart med en min starkaste känsla på GM (eftersom jag än inte vet om han är utesluten som GM av polisen, inte fått några hintar genom våra kanaler inom geocaching, tyvärr).

Jag hoppas att du berättar om sådant som du upplever inte stämmer för polisen i första hand.
Och det kanske är bra att vara lite försiktig...med att visa din misstänksamhet menar jag.
Citera
2018-09-17, 23:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Genom att SD till slut erkänt att han varit ute å rört sig i området när han blivit konfronterad med it-forensiskt material som placerar honom vid vissa master. Då hittar han på en väg som han ska ha tagit sin nattpromenad längs. Den vägen är av en självklar läglig anledning ej i närheten av BP när mordet skedde. Då får SD frågor om någon kan ha sett honom där han ska ha rört sig, som kan bekräfta att hans historia stämmer. Därav droppar han dessa cykeltjejer.

Låter väldigt sannolikt att det kan ha gått till just på detta sätt.
Citera
2018-09-17, 23:11
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6

Instämmer. Trådens första sidor har många intressanta inlägg där man anar att folk med viss kännedom skrivit. Jag är också av den tron att mordet inte bara haft en GM även om det rent fysiskt kanske bara utförts av en person. Om någon av makarna D är GM, så ser jag det som osannolikt att de så tajta som de visar sig nu, skulle ha varit mördare bara en av dem.

På något sätt känns det utifrån vad de visar upp nu som att de står enade och då mest troligt stått enade även inför att LW skulle dö. HD som initiativtagare att röja undan den tänkta rivalen och smolken i glädjebägaren. SD som utförare för att kunna återgå till idyllen med HD under hennes föräldrars blida ögon och ekonomiska resesponsring samt geocachbarnvaktande. Förefaller som ett rimligt scenario? Man undrar vad postaren av det tidiga inlägget känner till om makarna D?
Citera
2018-09-17, 23:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
För det första, MV har så vitt jag kan se inte backat på uppgiften att SD till en början ska ha nekat digital kontakt med LW.

För det andra, läs MVs senaste inlägg där hen förtydligar sin hypotes angående cykeltjejerna.

För det tredje, det finns frågeställningar i tråden som gör gällande att cykeltjejerna kan ha uppgetts i ett tidigt inlägg av Daalan. Det ska ha raderats men SD kan ha hunnit läsa inlägget och sedan använt uppgiften i förhör. Detta är spekulationer som bedrivits av flera postare.

Tänkte precis skriva samma sak (om att jag inte uppfattade det som att MV backade om uppgiften att SD skulle ha nekat ha digital kontakt med LW).

Håller helt med dig.
Citera
2018-09-17, 23:26
Medlem
Citat:

En inte omöjlig teori..men det har ju framkommit att det finns bevis för att SD och LW haft kontakt och att SD inte gillade att hon skulle åka till Norge. Har du någon ide om varför han brydde sig över det?
Citera
2018-09-17, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Instämmer. Trådens första sidor har många intressanta inlägg där man anar att folk med viss kännedom skrivit. Jag är också av den tron att mordet inte bara haft en GM även om det rent fysiskt kanske bara utförts av en person. Om någon av makarna D är GM, så ser jag det som osannolikt att de så tajta som de visar sig nu, skulle ha varit mördare bara en av dem.

På något sätt känns det utifrån vad de visar upp nu som att de står enade och då mest troligt stått enade även inför att LW skulle dö. HD som initiativtagare att röja undan den tänkta rivalen och smolken i glädjebägaren. SD som utförare för att kunna återgå till idyllen med HD under hennes föräldrars blida ögon och ekonomiska resesponsring samt geocachbarnvaktande. Förefaller som ett rimligt scenario? Man undrar vad postaren av det tidiga inlägget känner till om makarna D?
Men lite långsökt känns det väl ändå att de tillsammans skulle ha planerat att döda LW. Vad skulle de ha för gemensamt motiv till det?
Senast redigerad av Osamaj 2018-09-17 kl. 23:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in