2018-09-17, 16:25
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Symbolismen med fotbollen som Putin gav till Trump går jag bet på och har inte sett någon annan lösa gåtan. Enda jag kan gissa är den klassiska tolkningen "bollen är nu din", i det här sammanhanget relaterat till utrensningen av Deep State.

Putin och Ryssland ligger som jag nämnt tidigare långt före USA i arbetet att rensa ut landet (och delvis övriga världen) från parasiterande organisationer och individer.

Det är bra att du är med på "fyfan vad många av Deep State som är Judar" spåret Fittahora. Häromdagen sa ju den äldre Trump sonen "shekels" live, skulle man kunna säga /ourguy/? =)

Neon Revolt har lagt upp en "lär dig 8chan för dummies" så in där och börja lära er, om man litar på Q så ska man räkna med en nedsläckning snarare än senare.
Citera
2018-09-17, 18:23
Medlem
snurreboxs avatar
Citat:
Symbolismen med fotbollen som Putin gav till Trump går jag bet på och har inte sett någon annan lösa gåtan. Enda jag kan gissa är den klassiska tolkningen "bollen är nu din", i det här sammanhanget relaterat till utrensningen av Deep State.

Putin och Ryssland ligger som jag nämnt tidigare långt före USA i arbetet att rensa ut landet (och delvis övriga världen) från parasiterande organisationer och individer.

Jag är rätt säker på att det här är andemeningen:
Putin: Här är ena bollen, om du är snäll och gör som jag säger så får du tillbaka den andra bollen också.
Trump: Thank you daddy

Putin gillar att trolla väst och att visa att han har USA president "grabbed by the balls" är ju en trollning som heter duga.
Citera
2018-09-17, 18:29
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurrebox
Jag är rätt säker på att det här är andemeningen:
Putin: Här är ena bollen, om du är snäll och gör som jag säger så får du tillbaka den andra bollen också.
Mig veterligen spelar man fotboll med en boll på planen. Din teori matchar (pun intended) ditt användarnamn.
Citera
2018-09-17, 18:52
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovematrix
Vad kan detta vara då ?
Fotbollen Putin gav till D Trump i Helsingfors el vad tror ni ?

TEST [Thursday] by DoD to confirm 'free-flow' of direct comms.
POTUS SPEC AUTH REQ [think 'the football'].
NSA monitoring for any attempts to disrupt and/or term access.
CENTRAL Command.
Q

Vet inte om jag är ute och cyklar. men väskan som presidentens nära vakter bär med sig, som innehåller koderna till kärnvapnen kallas för "The football"
https://goo.gl/images/iiAD6h
Senast redigerad av Tok-Frans 2018-09-17 kl. 19:08.
Citera
2018-09-17, 19:13
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Vet inte om jag är ute och cyklar. men väskan som presidentens nära vakter bär med sig som innehåller koderna till kärnvapnen kallas för "The football"
https://goo.gl/images/iiAD6h
En teori som jag sett presenteras men som för mig inte hänger ihop.

Frågorna är fler än svaren;
- Skall Putin ge Trump verktygen som krävs för att avfyra kärnvapen [på resa utanför USAs territorium]?
- Har inte Trump redan möjlighet att avfyra kärnvapen?
- Varför skulle Putin göra det? Vill han bli attackerad?
- Vill Putin och Trump starta krig? Båda har hitintills visat på mycket god förmåga att undvika beväpnad konflikt. Vid beväpnad konflikt har dom lyckats neutralisera motståndet med minimal skada för oskyldiga – något kärnvapen inte kan sägas göra.

Tillägg: Det är känt att Deep State vill starta ett till världskrig. Putin och Trump vill förhindra detta. Finns ingen anledning att ta till kärnvapen då det skulle gynna Deep States agenda.

Tillägg 2: En fotboll på amerikansk-engelska heter "Soccer ball". Football betyder "amerikansk fotboll". Putin överlämnade en "Soccer ball", inte en "Football".

Nej, den teorin köper jag inte.
Senast redigerad av Fittahora 2018-09-17 kl. 19:39.
Citera
2018-09-17, 19:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
En teori som jag sett presenteras men som för mig inte hänger ihop.

Frågorna är fler än svaren;
- Skall Putin ge Trump verktygen som krävs för att avfyra kärnvapen [på resa utanför USAs territorium]?
- Har inte Trump redan möjlighet att avfyra kärnvapen?
- Varför skulle Putin göra det? Vill han bli attackerad?
- Vill Putin och Trump starta krig? Båda har hitintills visat på mycket god förmåga att undvika beväpnad konflikt. Vid beväpnad konflikt har dom lyckats neutralisera motståndet med minimal skada för oskyldiga – något kärnvapen inte kan sägas göra.

Tillägg: Det är känt att Deep State vill starta ett till världskrig. Putin och Trump vill förhindra detta. Finns ingen anledning att ta till kärnvapen då det skulle gynna Deep States agenda.

Nej, den teorin köper jag inte.

Fast Q nämnde väl inte ett ord om Putin i fotbollsinlägget? Det är ju bara något du själv snöat in på..
Men som vanligt ser vi att nästan allt Q skriver kan tolkas precis hur fan som helst - efter behov och önskemål.
Q !!mG7VJxZNCI ID: cb7fb5 No.3046898 📁
Sep 16 2018 13:13:12 (EST)
TEST [Thursday] by DoD to confirm 'free-flow' of direct comms.
NSA monitoring for any attempts to disrupt and/or term access.
CENTRAL Command.
Q
Citera
2018-09-17, 19:42
Medlem
Fittahoras avatar
För icke läskunniga:
Citat:
Ursprungligen postat av Lovematrix
Vad kan detta vara då ?
Fotbollen Putin gav till D Trump i Helsingfors el vad tror ni ?
Citera
2018-09-17, 20:22
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
För icke läskunniga:

Ja det kan ju förstås funka som förklaring om man tror att Lovematrix är Q - men det gör inte jag...
Q nämnde fortfarande ingenting om Putin i fotbollsinlägget så ditt inlägg där du inte tror på Tok-Frans förklaring om kod-väskan pga Putin är helt snurrigt...
Citera
2018-09-17, 20:51
Medlem
BushwickBills avatar

=

Speciellt tillstånd av POTUS krävs för att DoD, NSA et al ska kunna göra testet, precis som ”the football”(nuke-koderna) har POTUS absolut auktoritet över operationen.
Citera
2018-09-17, 20:57
Medlem
Fittahoras avatar
Vi pratar om två olika saker; Jag svarade på frågan från Lovematrix om meningen med fotbollen som Putin gav till Trump i Helsingfors. Ni andra pratar om Q's inlägg.

Kontentan är att vi är överens om att Q's inlägg inte handlar om fotbollen som Putin gav Trump. ;-)
Citera
2018-09-17, 21:19
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill

=

Speciellt tillstånd av POTUS krävs för att DoD, NSA et al ska kunna göra testet, precis som ”the football”(nuke-koderna) har POTUS absolut auktoritet över operationen.

Vad är det för test du syftar på?
Lite oinsatt.
Citera
2018-09-17, 21:38
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Vad är det för test du syftar på?
Jag tror han syftar på FEMAs kommande test som ursprungligen var tänkt att testas på torsdag men verkar vara framflyttad till 3:e oktober.

The Federal Emergency Management Agency will next month test a new “presidential alert” system that will allow the president to send a message to every phone in the US.

The alert is the first nationwide test of the presidential alert test, FEMA said in an advisory, which allows the president to address the nation in the event of a national emergency.

Using the Wireless Emergency Alert (WEA) system, anyone with cell service should receive the message to their phone.
...
The alert was due to be sent out on Thursday at 2:18pm ET, but will now run on October 3, FEMA said in a tweet.
Källa: https://techcrunch.com/2018/09/15/fema-to-send-its-first-presidential-alert-in-emergency-messaging-system-test/?guccounter=1
Senast redigerad av Fittahora 2018-09-17 kl. 21:44. Anledning: Kompletterat med information om flyttat datum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in