Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Jotack, men nu handlar den här tråden om Q precis som du skriver - inte om allmänna konspirationsteorier om deep state eller nwo.
Att jag fick konspirationsvibbar handlade uteslutande om den första länkade filmen som påstås avslöja Coleman Rogers / Pamphlet Anon som Q. Jag tyckte inte den utgjorde fullgott bevis för det påståendet och buntade därför ihop dess bevisvärde med de frånvarande tyngden i de flesta övriga bevis för konspirationsteorier här inne..
Fast om du läser trådstarten handlar den även om den massiva kommande/pågående upprensningen av deep state.
Och sist vill jag bara kommentera TS uttalande om att det vi har att vänta är som "Nurnbergrättegångarna i kvadrat". Nja... Man kan alltid hoppas. Risken är dock överhängande att allt kommer att tystas ner, oavsett hur stor skandalen är.
Det är sannolikt att avvecklingen av deep state redan pågår för fullt, inifrån. De som väntas "krossa deep state" med full kraft, det är tyvärr samma personer som
är deep state. Infiltrationen är total.
Jag har källor mycket nära presidenten OCH ex-presidenter. De vittnar om samma sak: "the empire is crumbling" - ett direkt citat från en person som har jobbat nära både Clintons och Obama. Och söndersmulning är en mycket bra metafor för det som händer. Det blir ingen stor storm, ingen orkan, inga världsnyheter (för media kommer vara restriktiva med att skriva om detta).
Deep state kan liknas vid en kaka. Den håller på att smulas sönder, absolut... Men den försvinner inte, den delas bara i mindre bitar och sprids ut. Tillfällig förvirring uppstår säkert. Allt tystas ner. Och inom kort bakar någon en helt ny kaka - dvs vi får ett nytt deep state. De gamla smulorna kommer säkert att användas som fyllning i den kakan.
Om du har en parasit i kroppen kan du försöka ta bort den. Men om parasiten har lyckats ta sig in i varenda liten cell och genomsyrar hela ditt väsen och hela ditt medvetande, hur ska du då bli av med den?
Du har blivit parasiten.
Staten har
blivit deep state. Korruptionen är TOTAL. Så vem skulle kunna ta bort den??? De "ansvariga"? Vem är egentligen ansvarig? Mr Trump? Ska vi kanske ringa polisen och berätta vad som pågår? Var inte naiva... Jag tror deep state är här för att stanna. Vi har alla blivit en del av viruset och det finns inget botemedel mot det i dagsläget.
Nu lägger jag inte mer tid på den här diskussionen. Jag vet allt jag behöver veta, och mer än så. Någon realistisk lösning ser jag tyvärr inte, mer än att folk vaknar upp och ifrågasätter. Fortsätt med det!