2018-08-15, 10:59
Medlem
noll.con.trolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nu hittade jag i alla fall en (annan) film där Pamphlet anon sägs avslöja sig som Q (ofrivilligt):

https://www.youtube.com/watch?v=ZbecyoqCm0c

Jag får lite konspirationsvibbar av detta också... Det är knappast något jag själv skulle ta som bevis i alla fall, men de som kommenterat filmen verkar övertygade - fast det är ju alla i konsopirationsvärlden jämt..

EDIT: Filmen som hänvisades till i artikeln, där Pamphlet använder Qs tripcode.
https://www.youtube.com/watch?v=pxXJynswElA

Och gällande dina frågor om Q kan jag säga att jag är relativt ointresserad. Däremot är jag mycket intresserad av Trumps upprensning av deep state, vilket jag trodde att denna tråd delvis handlade om. Men den handlar tydligen bara om Q.

VIdare. Jag vet inte om du har förstått det här Plisssken, men deep state är en konspirationsteori. Dessutom den största i modern tid, globalt sett. Om teorin stämmer är det den största konspirationen, och även den största tänkbara konspirationen, i modern tid och även historiskt.

Detta är alla konspirationsteoriers moder. Att då sitta och snacka om att man får lite "konspirationsvibbar" tyder på en förbluffande brist på insikt.
Citera
2018-08-15, 11:13
Medlem
Q, rakt på sak om Omarosa Manigault Newman.Tidigare anställd i Vita Huset:

Citat:
Aug 12 2018

How STUPID are these PEOPLE?
https://www.cnn.com/videos/politics/...ault/📁
"Integrity violations."
Integrity violations = LEAKS
Recording a 'privileged & confidential' meeting w/ the WH CoS?
What document(s) are signed prior to entering the WH?
What documents(s) were added by POTUS specifically prior to allowing staff to join his administration?
What documents(s) were added later by POTUS specifically targeting 'leaks'?
Why was FAKE NEWS infuriated by this?
[Sample]
https://www.washingtonpost.com/opini...2d16c📁
Why would a person 'openly' broadcast a CRIMINAL VIOLATION?
Do they feel protected?
Who do they report to?
If known in advance, could this be an advantage?
These people are STUPID.
Enjoy the show.
Q

Omarosas provokation mot presidenten och Vita Huset's Chief of Staff/stabschef. Hon, Omarosa spelar in ett enskilt samtal med stabschef - John Kelly, lämnar sedan ut bandet till CNN. Trots att hon signerat ett NDA (non-disclosure agreement).
Tydligen ska det nu prövas juridiskt hur mycket ett NDA är värt juridiskt. Omarosa stämd.
Senast redigerad av Q-follower 2018-08-15 kl. 11:16.
Citera
2018-08-15, 11:13
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noll.con.troll
Och gällande dina frågor om Q kan jag säga att jag är relativt ointresserad. Däremot är jag mycket intresserad av Trumps upprensning av deep state, vilket jag trodde att denna tråd delvis handlade om. Men den handlar tydligen bara om Q.

VIdare. Jag vet inte om du har förstått det här Plisssken, men deep state är en konspirationsteori. Dessutom den största i modern tid, globalt sett. Om teorin stämmer är det den största konspirationen, och även den största tänkbara konspirationen, i modern tid och även historiskt.

Detta är alla konspirationsteoriers moder. Att då sitta och snacka om att man får lite "konspirationsvibbar" tyder på en förbluffande brist på insikt.

Jotack, men nu handlar den här tråden om Q precis som du skriver - inte om allmänna konspirationsteorier om deep state eller nwo.

Att jag fick konspirationsvibbar handlade uteslutande om den första länkade filmen som påstås avslöja Coleman Rogers / Pamphlet Anon som Q. Jag tyckte inte den utgjorde fullgott bevis för det påståendet och buntade därför ihop dess bevisvärde med de frånvarande tyngden i de flesta övriga bevis för konspirationsteorier här inne..

EDIT: För övrigt finner jag det minst sagt märkligt att Qs anhängare inte verkar mer benägna att analysera och kommentera dessa personer och huruvida de kan tänkas ligga bakom Q.. Men det kanske inte finns något intresse för att utröna hur det ligger till..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-08-15 kl. 11:20.
Citera
2018-08-15, 11:18
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
Q, rakt på sak om Omarosa Manigault Newman.Tidigare anställd i Vita Huset:

Omarosas provokation mot presidenten och Vita Huset's Chief of Staff/stabschef. Hon, Omarosa spelar in ett enskilt samtal med stabschef - John Kelly, lämnar sedan ut bandet till CNN. Trots att hon signerat ett NDA (non-disclosure agreement).
Tydligen ska det nu prövas juridiskt hur mycket ett NDA är värt juridiskt. Omarosa stämd.

Hon lär säkert åka dit så det ryker om det - men hon blir rik och berömd vilket verkar vara vad hon alltid strävat efter (nåväl, berömd var hon redan i USA). Hon verkar vara en ungefär lika stor narcissist och med lika stort bekräftelsebehov som Trump.

Visste du förresten att Trump har avskedat (och anställt) henne inte mindre än 4 gånger nu om man inkluderar den senaste - de verkar inte kunna vara utan varandra...

Frågan är väl om avtalet endast kan avses gälla konfidentiell information eller om fd anställda inte får säga nånting alls om Trump - vilket nu ifrågasätts då ett sådant avtal skulle kunna bryta mot 1st amendment..
Unlike employees of private enterprises such as the Trump Organization or Trump campaign, White House aides have First Amendment rights when it comes to their employer, the federal government. If you have a leaker on your staff, the cure is firing, not suing.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-08-15 kl. 11:33.
Citera
2018-08-15, 11:32
Medlem
Citat:
Hon lär säkert åka dit så det ryker om det - men hon blir rik och berömd vilket verkar vara vad hon alltid strävat efter (nåväl, berömd var hon redan i USA). Hon verkar vara en ungefär lika stor narcissist och med lika stort bekräftelsebehov som Trump.

Visste du förresten att Trump har avskedat (och anställt) henne inte mindre än 4 gånger nu om man inkluderar den senaste - de verkar inte kunna vara utan varandra...

Trump litade väl på Omarosa, gav henne flera chanser. Kanske en afroamerikansk "stjärna" i Vita Huset. Annat fick Trump veta när hon högg han i ryggen. Även John Kelly, som utåt sett verkar vara en balanserad person.
Citera
2018-08-15, 11:34
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Trump litade väl på Omarosa, gav henne flera chanser. Kanske en afroamerikansk "stjärna" i Vita Huset. Annat fick Trump veta när hon högg han i ryggen. Även John Kelly, som utåt sett verkar vara en balanserad person.

De flesta gånger han anställt henne var iofs innan Vita Huset, så det kan ju ha skötts lite lättvindigare..
Citera
2018-08-15, 11:36
Medlem
noll.con.trolls avatar
Citat:
Jotack, men nu handlar den här tråden om Q precis som du skriver - inte om allmänna konspirationsteorier om deep state eller nwo.

Att jag fick konspirationsvibbar handlade uteslutande om den första länkade filmen som påstås avslöja Coleman Rogers / Pamphlet Anon som Q. Jag tyckte inte den utgjorde fullgott bevis för det påståendet och buntade därför ihop dess bevisvärde med de frånvarande tyngden i de flesta övriga bevis för konspirationsteorier här inne..

Fast om du läser trådstarten handlar den även om den massiva kommande/pågående upprensningen av deep state.

Och sist vill jag bara kommentera TS uttalande om att det vi har att vänta är som "Nurnbergrättegångarna i kvadrat". Nja... Man kan alltid hoppas. Risken är dock överhängande att allt kommer att tystas ner, oavsett hur stor skandalen är.

Det är sannolikt att avvecklingen av deep state redan pågår för fullt, inifrån. De som väntas "krossa deep state" med full kraft, det är tyvärr samma personer som är deep state. Infiltrationen är total.

Jag har källor mycket nära presidenten OCH ex-presidenter. De vittnar om samma sak: "the empire is crumbling" - ett direkt citat från en person som har jobbat nära både Clintons och Obama. Och söndersmulning är en mycket bra metafor för det som händer. Det blir ingen stor storm, ingen orkan, inga världsnyheter (för media kommer vara restriktiva med att skriva om detta).

Deep state kan liknas vid en kaka. Den håller på att smulas sönder, absolut... Men den försvinner inte, den delas bara i mindre bitar och sprids ut. Tillfällig förvirring uppstår säkert. Allt tystas ner. Och inom kort bakar någon en helt ny kaka - dvs vi får ett nytt deep state. De gamla smulorna kommer säkert att användas som fyllning i den kakan.

Om du har en parasit i kroppen kan du försöka ta bort den. Men om parasiten har lyckats ta sig in i varenda liten cell och genomsyrar hela ditt väsen och hela ditt medvetande, hur ska du då bli av med den? Du har blivit parasiten.

Staten har blivit deep state. Korruptionen är TOTAL. Så vem skulle kunna ta bort den??? De "ansvariga"? Vem är egentligen ansvarig? Mr Trump? Ska vi kanske ringa polisen och berätta vad som pågår? Var inte naiva... Jag tror deep state är här för att stanna. Vi har alla blivit en del av viruset och det finns inget botemedel mot det i dagsläget.

Nu lägger jag inte mer tid på den här diskussionen. Jag vet allt jag behöver veta, och mer än så. Någon realistisk lösning ser jag tyvärr inte, mer än att folk vaknar upp och ifrågasätter. Fortsätt med det!
Senast redigerad av noll.con.troll 2018-08-15 kl. 12:05.
Citera
2018-08-15, 11:41
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Däremot är jag mycket intresserad av Trumps upprensning av deep state, vilket jag trodde att denna tråd delvis handlade om. Men den handlar tydligen bara om Q.
Tråden handlar om utrensning av Deep State där trumpadministrationen och Q är brickor i spelet.

Trådens ämnesrubruk är tydlig:
Citat:
Anonym användare "Q" /pol/ hintar om massiv Deep State-upprensning i USA #TheStorm

Citat:
Försökte igår framlägga lite av min syn på saken, och specifikt den oundvikliga kopplingen mellan deepstate och pedofili - hur sex används som valuta och påtryckningsmedel, på liknande sätt som görs i Hollywood. Tyvärr raderades inlägget.
Kopplingar som inte direkt berör Q eller Trump brukar tas bort, även om det för ämnet är relevant. Observera att inga moderatorer är aktiva i tråden och således troligtvis inte alltid har kunskap att bedömma vad som är off-topic.

Citat:
Hon, Omarosa spelar in ett enskilt samtal med stabschef - John Kelly, lämnar sedan ut bandet till CNN. Trots att hon signerat ett NDA (non-disclosure agreement).
Jag har reagerat på hur kort tid (dagar) det tog från att Omarosa sparkades till det att en stämning lämnades in. Känns planerat.
Senast redigerad av Fittahora 2018-08-15 kl. 11:43.
Citera
2018-08-15, 13:43
Medlem
En artikel i Washingtonpost om "Q".

"QAnon is just the latest in a long line of right-wing conspiracy theories"

"Could Hillary Clinton, Barack Obama and George Soros really be planning a coup, the climax of their corrupt criminal enterprise, which includes the operation of a child trafficking ring? Is President Trump secretly collaborating with special counsel Robert S. Mueller III to mobilize the National Guard and gut the “deep state” aligned with Clinton in a countercoup?

No, and most Americans think “Q Clearance Patriot,” or Q for short, the online persona that posts these stories on Reddit, is an absurd and potentially dangerous conspiracy theorist.

However, for followers of Q, collectively known as QAnon, he is a heroic truthteller. Q claims to have the highest level of security clearance in the Department of Energy, which means he has access to the deepest secrets of the state. In the interest of advancing the greater good, he discloses this information to the public."

https://www.washingtonpost.com/news/...=.17bacd222862
Citera
2018-08-15, 13:59
Medlem
Fittahoras avatar
Varför bemödar du dig att posta uppenbara felaktigheter i tråden?
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
No, and most Americans think “Q Clearance Patriot,” or Q for short, the online persona that posts these stories on Reddit, is an absurd and potentially dangerous conspiracy theorist.
Q postar tydligen på Reddit...
Citat:
However, for followers of Q, collectively known as QAnon, he is a heroic truthteller.
...och Q-följare kallas QAnon.

Citat:
Q claims to have the highest level of security clearance in the Department of Energy
Nope.

Q #48:
Citat:
Anonymous 2 Nov 2017 - 6:44:30 PM
What is Q Clearance?
What hint does that explicitly refer to?
DOE?
Who would have the goods on U1?
Does stating 'Q' refer that person works in DOE?
No.
...
Citera
2018-08-15, 14:02
Medlem
Citat:
En artikel i Washingtonpost om "Q".

"QAnon is just the latest in a long line of right-wing conspiracy theories"

"Could Hillary Clinton, Barack Obama and George Soros really be planning a coup, the climax of their corrupt criminal enterprise, which includes the operation of a child trafficking ring? Is President Trump secretly collaborating with special counsel Robert S. Mueller III to mobilize the National Guard and gut the “deep state” aligned with Clinton in a countercoup?

However, for followers of Q, collectively known as QAnon, he is a heroic truthteller. Q claims to have the highest level of security clearance in the Department of Energy, which means he has access to the deepest secrets of the state. In the interest of advancing the greater good, he discloses this information to the public."

https://www.washingtonpost.com/news/...=.17bacd222862

Alltså kan vi vänta oss en FF det närmsta dagarna där en Q follower gör någe dumt?
Tankar om det ?
Citera
2018-08-15, 14:38
Medlem
SnakePlissskens avatar
Mer om de tre som påstås ligga bakom spridningen, och eventuellt skapandet, av Q:

Paul Furber
Paul Furber has been recognized as certainly one of three individuals who helped increase Qanon to a wider viewers by selling the conspiracy theories on YouTube, Reddit and on social media.
Furber, Who Was a 4chan Moderator Utilizing the Identify BaruchtheScribe, Says He & Others Determined Q’s Message ‘Needed to Go Wider
Furber Says the NBC Information Report About Him Has ‘Many Errors,’
Furber Has Stated the Present Individual Posting as Q Is Pretend & All ‘Q Drops’ Since January four, 2018, Ought to Not Be Trusted
Mer om Furber : https://verifiedtasks.com/paul-furbe...-need-to-know/

Från tidigare poster:
Tracy Diaz
Diaz Was the One Who Allegedly Suggested That the ‘Q’ Account Be Moved to Reddit
Diaz Revealed Her Involvement to the Qanon Conspiracy Theory in a Self-Published Blog
Diaz Maintains That She Is Not ‘Q’ & Does Not Know Who He/She Is
https://heavy.com/news/2018/08/tracy-diaz/

Coleman Rogers
Pamphlet Anon - mannen som påstås ha avslöjat sig som Q genom att ha loggat in på Qs konto under livestreamnun vid minst två skilda tillfällen.
https://www.youtube.com/watch?v=ZbecyoqCm0c
https://www.youtube.com/watch?v=pxXJynswElA[/quote]

https://www.nbcnews.com/tech/tech-ne...-qanon-n900531
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in