2018-09-17, 17:24
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Redan 28/5 skriver Energizer666:

"Impulsresa? om resan varit planerad sen länge som det står ett antal ggr i flera av inläggen.."

https://www.flashback.org/sp64175040

Så någon (EGT tycker jag också att jag minns har skrivit om det?) har tagit upp det innan 28 maj.

Här ett inlägg till som berör resan Postat: 2018-05-29, 21:56
Citat:
Ursprungligen postat av Hoobastank
Pappren var i sin ordning. Dom har varit i USA. Den resan fick dom i julklapp. Så de har länge varit känt att dom ska åka.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-09-17 kl. 17:28.
Citera
2018-09-17, 17:28
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Från EGT om jag inte missminner mig, om resan alltså

Tror även Energizer666 har nämnt att resan varit bokad långt i förväg som en present.

Säkert ville SD lösa Norge frågan innan han for iväg till USA

Båda tilhör SD-sekten.
Inte trovärdiga, enligt mig.
Ett exempel på varför det är så viktigt
med källkritik.
En trådsanning från GM?

Det kan alltså ha varit ett desperat försök
till flykt. Och HD hängde med och lämnade barnen.
Senast redigerad av gloriouslife 2018-09-17 kl. 17:49.
Citera
2018-09-17, 17:35
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Nu läste jag nattens inlägg och ser att det spekuleras om att dalaan möjligen har skrivit om tjejerna redan tidigt i tråden, vilket jag iaf inte sett.

Första gången jag läste om det var 7/9 då det skrevs om efterlysningen av tjejerna och trädgårdstanten i NA. Efterlysningen fanns då på Örebro- polisens facebooksida.

Det bästa är ju att dalaan själv kommenterar hur det ligger till.

Om SD INTE berättat om tjejerna direkt vid första förhöret och sina whereabouts på motsatta sidan motorvägen, blir det ju enormt suspekt att börja snacka om dessa tjejer nu, i samband med efterlysningen (dvs om inte dalaans skrivit om dessa tjejer tidigt i tråden och inlägget raderats).

Med det vi vet från tråden och pressen får jag inte ihop historierna. Många förhör har hållits sedan man började utredningen och vi vet inte något vad utredningen hittills har kommit fram till. Kanske därför allt haltar för oss?
;

Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
De kom gåendes på Apelvägen från "stan" hållet, inte från Nya Hjärsta eller Dammvägen.

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Är det ni som såg tjejerna?

Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Ja.
Citera
2018-09-17, 17:39
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
I tidigt skede var det någon i tråden som verkade ha intressant information om SDs syskon men valde att inte yttra något. Jag är nyfiken på miljön SD växte upp i, om det varit avvikande på något sätt. De gamla vännerna, tex Filttoffla verkar dock inte vara kvar i tråden. Ett behov att hävda sig o bli beundrad verkar ha funnits länge. När vi tex tvekade om hans flygutbildning, så skrev han strax ett cacheinlägg om sina flygturer och lågflygning över kompisar.

Tack! Detta har jag också efterfrågat men utan att få något svar. Som någon annan också skrev så dyker SD upp i tråden som ett färdigt paket i Örebro gift och geocachande familjefar i princip. Vi vet litet om hur han var som ung vilket hade varit intressant ifall det funnits några tidiga avvikande tecken kring våld mot kvinnor, kontrollbehov och manipulativa drag t ex.

Citat:
Ja, just det!
Bra att bli påmind om en del inlägg.
Kanske inte bara ett behov av att bli beundrad?
Kanske ett sätt att kontrollera?
T ex kontrollera/styra tråden

Det sistnämnda instämmer jag i och anser att vi noga bör ha i åtanke. Jag är övertygad om att GM läser tråden och mest troligt är aktiv här inne också. Därav så bör vi se upp med fiskande efter information kring vittnen, tider mm som kan äventyra utredningen. Nu kanske de flertalet i tråden är sådana som jag, dvs sitter på avstånd och följer utan någon insikt i något, men det finns ju de i tråden som verkar ha lokalkännedom och rentav hörvittnen också. Ifall GM lyckas provocera fram/fiska fram något i tråd eller via PM hen kan ha användning för vore det synd och skam.

Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Sen var det ju det där med namnbytet på ett syskon.

Ett hade bytt namn vid giftermål, tror jag.

Men en hade bytt till ett annat sonnamn, var lite frågetecken till det har jag för mig.

Kanske finns någon simpel förklaring men inte vad jag läst i tråden.

Familjetrubbel?

Ja, detta minns jag har nämnts och också det utan att det fick något svar om jag minns rätt. Finns det ingen i tråden som kan kasta lite ljus på omständigheterna kring SDs familjs namnbyten, antagligen är de helt irrelevanta men kanske inte. Vore ju värdefullt att få veta lite mer om hans bakgrund oavsett utöver det vi vet om honom sedan han flyttade till Örebro som vuxen.
Citera
2018-09-17, 17:44
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Och vad för störning anser du att åklagaren har som avskrev fallet för bristande bevisning? Jur kand examen och flerårig erfarenhet inom rättsväsendet? Är kanske en ny diagnos i Umeå? . (Du går lite väl långt i din iver att hitta diverse störningar hos människor du vet nada om).

Ja, vi kanske skulle kunna få fast MGM för åtminstone "sannolika skäl" innan det börjas pådyvlas diagnoser av alla de slag, blir lite jobbigt att följa en krimtråd som mest verkar koncentreras på allehanda diagnoser, givetvis utan stöd, endast åsikter från diverse postare.
Citera
2018-09-17, 17:52
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergabo
Ja här har vi inlägget.
Mer om resan . Resan var planerad för geocachingevent 26/5 :
https://www.geocaching.com/geocache/GC5AX15_geowoodstock-2018
Postat: 2018-06-01, 09:13 [/b]
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Resan var fortfarande planerad då han skulle åka på ett Geocaching event i Cincinnati som var
26/5 https://coord.info/GC5AX15

vilket någon i tråden har skrivit att dem hade fått resan i Julklapp
Citera
2018-09-17, 17:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
;

Ja, tack.
De inläggen är de som dalaan lagt in ganska nyligen.
Men de har spekulerats om (en del tycker sig minnas) mycket tidigare inlägg från dalaan om tjejerna som kunde vara raderat. Inget som jag själv minns dock.

Detta skulle kunna vara intressant ur den synvinkeln att inte bara några i tråden läst detta, utan även mgm. Detta kunde då ha använts som ett slags alibi.

MV skrev igår om att hen hade en egen hypotes om att tjejerna (som ännu inte identifierats)och inte hade mobiler med sig (vet inte om MV visste att de inte lyckats pinga dom) hade använts av mgm som vittne.
Det blir då lite meckit att få ihop en sådan hypotes med att dalaan samtidigt påstår att det var de som lämnade uppgiften om tjejerna till polisen. Men det skulle kunna gå- om man vänder och vrider på steken lite...
Citera
2018-09-17, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Och det är en säker uppgift att det var en present? Vet du varifrån den uppgiften kommer?

Uppgifterna att SD och LW fortsatt ha kontakt i smyg kommer från MV.

MV skrev inte att det handlade om 2018, det kan väl ha varit före bilincidenten. På Tummetott eventet i mars tar ju SD avstånd genom att klippa bort henne ur bilden, på ett genomskinligt sätt. Möjligen citerar MV vad SD har uppgivit i förhör och hans ev medlöpare.
Citera
2018-09-17, 17:56
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Mer om resan . Resan var planerad för geocachingevent 26/5 :
https://www.geocaching.com/geocache/GC5AX15_geowoodstock-2018
Postat: 2018-06-01, 09:13 [/b]

Finns det någon som inte tillhör SD-sekten
som har skrivit om detta?
Citera
2018-09-17, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Och vad för störning anser du att åklagaren har som avskrev fallet för bristande bevisning? Jur kand examen och flerårig erfarenhet inom rättsväsendet? Är kanske en ny diagnos i Umeå? . (Du går lite väl långt i din iver att hitta diverse störningar hos människor du vet nada om).

Störning skrev jag i stycket som handlade om dömda mördare. T.ex. den parafili (hybristofili) som gör att många kvinnor söker upp just kriminella män som sitter i fängelse för grova brott och sedan fortsätter efter ev frisläppande.

Madsen har t.ex. många kvinnliga pennevenner och flera som deltog vid hans sida i rättssalen nu senast. Trots full vetskap om hans vidriga brott. Även kallade "mördargroupies". Relativt vanligt förekommande. Där finns det troligtvis kö.
Citera
2018-09-17, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Störning skrev jag i stycket som handlade om dömda mördare. T.ex. den parafili (hybristofili) som gör att många kvinnor söker upp just kriminella män som sitter i fängelse för grova brott och sedan fortsätter efter ev frisläppande.

Madsen har t.ex. många kvinnliga pennevenner och flera som deltog vid hans sida i rättssalen nu senast. Trots full vetskap om hans vidriga brott. Även kallade "mördargroupies". Relativt vanligt förekommande. Där finns det troligtvis kö.

Kanske Rosamund kan komma tillbaka och förklara vad dessa kvinnor bär på för trauman. Har många av dessa själva haft en pappa som varit våldsam och kanske mördat?
Citera
2018-09-17, 18:16
Medlem
Citat:
Ja, tack.
De inläggen är de som dalaan lagt in ganska nyligen.
Men de har spekulerats om (en del tycker sig minnas) mycket tidigare inlägg från dalaan om tjejerna som kunde vara raderat. Inget som jag själv minns dock.

Detta skulle kunna vara intressant ur den synvinkeln att inte bara några i tråden läst detta, utan även mgm. Detta kunde då ha använts som ett slags alibi.

MV skrev igår om att hen hade en egen hypotes om att tjejerna (som ännu inte identifierats)och inte hade mobiler med sig (vet inte om MV visste att de inte lyckats pinga dom) hade använts av mgm som vittne.
Det blir då lite meckit att få ihop en sådan hypotes med att dalaan samtidigt påstår att det var de som lämnade uppgiften om tjejerna till polisen. Men det skulle kunna gå- om man vänder och vrider på steken lite...
Nämnde han inte också att det kan finnas fler ”par tjejer” ute och behövde inte vara just de två som Daalan såg? Eller har jag missuppfattat det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in