2018-09-16, 21:14
Medlem
Är det någon som sett det Norska originalet?
Fördummar man sitt land i det också?
Jag vet inte om det är åldern men nu tycker jag nästan att Allt för Sverige överlevt sig själv.
Rörda, gråtande Amerikaner som känner sina Svenskar rötter och Anders Lundin som förlöjligar Sverige.
Nya ansikten och namn men i övrigt en tråkig repris.
Citera
2018-09-16, 21:29
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.Yster.Quist
Är det någon som sett det Norska originalet?
Fördummar man sitt land i det också?
Jag vet inte om det är åldern men nu tycker jag nästan att Allt för Sverige överlevt sig själv.
Rörda, gråtande Amerikaner som känner sina Svenskar rötter och Anders Lundin som förlöjligar Sverige.
Nya ansikten och namn men i övrigt en tråkig repris.
Det har jag svårt att tro, men bedöm själv. Finns kanske på någon NRK-playtjänst också.
https://www.youtube.com/watch?v=yvKgQx_jBn4

Lyckades dom få det till att en kvinnas död i lunginflammation säkert berodde på makens alkoholism? Det blir konstant för mycket Svt-värdegrundsvinklingar för att man ska vilja se vidare på detta.
Alla kvinnor är starka och nästan alla män är odugliga slashasar.
Citera
2018-09-16, 22:54
Medlem
Enmansdemos avatar
jag inbillar mig att det är värre deltagare i år
5 på varje lag, alltid varit så?
Citera
2018-09-17, 00:26
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Men vad taskig produktionen var, vägrade låsa upp dörren till stugan

Det är rimligtvis husägaren som avgör den saken, och inte produktionsbolaget...

Kevin och David verkar vara schyssta lirare. Hoppas de håller sig kvar ett tag.
Senast redigerad av Saltkatt 2018-09-17 kl. 00:33.
Citera
2018-09-17, 01:52
Medlem
NewDeers avatar
Killen med skägget kommer vara bland de två sista. Afrotjejen kommer också att gå långt.
Citera
2018-09-17, 05:57
Medlem
jag och frugan fixa att se dom första fem minuterna av snyftande för att byta kanal .det programmet skulle behöva en förändring från grunden.
Citera
2018-09-17, 06:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Det har jag svårt att tro, men bedöm själv. Finns kanske på någon NRK-playtjänst också.

Lyckades dom få det till att en kvinnas död i lunginflammation säkert berodde på makens alkoholism? Det blir konstant för mycket Svt-värdegrundsvinklingar för att man ska vilja se vidare på detta.
Så är det, det upplägget vet man i samma sekund som en en ny säsong presenteras Naturligtvis har man hittat en rasifierad flata också, attribut som får värdegrundsradarn att slå en frivolt och kroppsvätskorna att rinna till bland de anställa på Public service
Senast redigerad av RobRoys 2018-09-17 kl. 06:14.
Citera
2018-09-17, 06:37
Medlem
rikastistorstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie

Wow! Såg första avsnittet nu. Mycket bättre! Inte massa pk-trams utan bara hyllningar till Norge. Tävlingen var dessutom kul på riktigt och relevant då det handlade om Norge-kunskap. NRK utklassar SVT. Förvånande? Nej! Tack för länken. SKall kolla ett avsnitt till nu.
Citera
2018-09-17, 10:37
Medlem
kostymnisses avatar
Ja, den där David är en favorit här med.
Sedan är det ju som vanligt att det är pinsamma tävlingar, hur svårt kan det vara att göra riktigt vettiga tävlingar?

Att den gamla släktgården var låst blev ju lite löjligt, visst om nuvarande ägare inte ville ha det invändigt men nog borde denne ändå varit informerad med tanke på att det rycktes i dörrar, tittades in genom fönster etc.
Citera
2018-09-17, 11:53
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Det är rimligtvis husägaren som avgör den saken, och inte produktionsbolaget...

Kevin och David verkar vara schyssta lirare. Hoppas de håller sig kvar ett tag.
Jag skojade enbart för att få fram mina taffliga skämt om att kasta sten på rutor och skorstensintrång
Citera
2018-09-17, 15:24
Medlem
Måste vara seriös självspäkning att man år efter år ger det här jävla programmet en ny chans även om alla härliga tuttlisor som deltagit säkert bidrar till mitt intresse..

Jag kan leva med alla mörkhyade, bögar osv som SVT alltid lyckas snoka fram. Det är som det är i det här landet och några enstaka i den kategorin av deltagare har ändå varit rätt okej och faktiskt haft ett seriöst intresse av sina svenska rötter snarare än att bara få en betald semester i Europa..

Det som verkligen stör mig är Anders Lundin. Ännu en säsong där förväntansfulla deltagare knappt hinner ta ett steg på svensk jord innan Anders omedelbart börjar nedvärdera Sverige och svenskar. Jag har ingenting emot glimten i ögat och att göra sig lustig på egen bekostnad. Tvärtom så är det vad som skiljer fria kvalitetsfolk från diverse lättkränkt patrask i tredje världen. Problemet är att för Anders så är det uppenbarligen något slags tvångsmässigt beteende att snacka skit om sitt eget och det lyser igenom varje säsong..

För jänkarna är det någonting väldigt konstigt. Jag har spenderat mycket tid i USA genom åren och jag vet hur dom funkar. I stora delar av landet kan du leva ett helt liv utan att stöta på någon som snackar om USA på det sättet och om du gör det så är det troligen ett freak med lila hår och ring i näsan och definitivt inte någon som ser ut som Anders..
Citera
2018-09-17, 15:26
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teameffort
Måste vara seriös självspäkning att man år efter år ger det här jävla programmet en ny chans även om alla härliga tuttlisor som deltagit säkert bidrar till mitt intresse..

Jag kan leva med alla mörkhyade, bögar osv som SVT alltid lyckas snoka fram. Det är som det är i det här landet och några enstaka i den kategorin av deltagare har ändå varit rätt okej och faktiskt haft ett seriöst intresse av sina svenska rötter snarare än att bara få en betald semester i Europa..

Det som verkligen stör mig är Anders Lundin. Ännu en säsong där förväntansfulla deltagare knappt hinner ta ett steg på svensk jord innan Anders omedelbart börjar nedvärdera Sverige och svenskar. Jag har ingenting emot glimten i ögat och att göra sig lustig på egen bekostnad. Tvärtom så är det vad som skiljer fria kvalitetsfolk från diverse lättkränkt patrask i tredje världen. Problemet är att för Anders så är det uppenbarligen något slags tvångsmässigt beteende att snacka skit om sitt eget och det lyser igenom varje säsong..

För jänkarna är det någonting väldigt konstigt. Jag har spenderat mycket tid i USA genom åren och jag vet hur dom funkar. I stora delar av landet kan du leva ett helt liv utan att stöta på någon som snackar om USA på det sättet och om du gör det så är det troligen ett freak med lila hår och ring i näsan och definitivt inte någon som ser ut som Anders..
Håller med dig till 100%. Programmet har passerat bäst före datum för länge sedan.
Att sedan Anders förlöjligar och pissar på svensk kultur gör ju inte saken bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in