2017-12-07, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Jo, om jag förstått det rätt så början inspelning i slutet av maj. Raskt marscherat med bröllop bara ett drygt halvår senare.

Nja, det var ju nationaldagen under ett av de första avsnitten.
Citera
2017-12-07, 18:55
Medlem
fearreapers avatar
Du har tyvärr rätt. Sänds den 17/12 istället för på söndagskväll.
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Det klickade tydligen ordentligt.

När Kurt försvann höll jag på Nathan, verkar vara en hyvens prick. Nobeltramset nu på söndag, så finalen sänds väl den 17/12.
Citera
2017-12-07, 19:07
Medlem
Citat:
Jo, om jag förstått det rätt så början inspelning i slutet av maj. Raskt marscherat med bröllop bara ett drygt halvår senare.

Kul som fan. Två riktigt fina vikingaättlingar som för det svenska arvet vidare i det stora landet i väst..
Citera
2017-12-10, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Det klickade tydligen ordentligt.

När Kurt försvann höll jag på Nathan, verkar vara en hyvens prick. Nobeltramset nu på söndag, så finalen sänds väl den 17/12.

Den senaste säsongen av den norska versionen är nu avslutad och kan ses gratis (än så länge) på norska dplay.

http://www.dplay.no/alt-for-norge/
Citera
2017-12-10, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kamerat
Den senaste säsongen av den norska versionen är nu avslutad och kan ses gratis (än så länge) på norska dplay.

Tack för tipset, har helt missat den norska varianten, blir till att köpa fler pappersnäsdukar nu då. Bäst att ladda ner avsnitten medan de är tillgängliga. :-D
Citera
2017-12-11, 01:11
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamerat

Det funkar inte för mig. Måste man vara inloggad?
Citera
2017-12-11, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer

Det funkade inte för mig med Firefox men gick bra med Chrome.

Ingen inloggning krävs.
Citera
2017-12-11, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer

Det fungerade inte för mig heller, oavsett browser, men det fungerade att ladda ner dem lokalt med svtplay-dl.

C:\Users\xxxx\Desktop\Unsafe>svtplay-dl.exe --force -P hds -q 271 http://www.d
play.no/alt-for-norge/season-8-episode-5/
INFO: Selected to download hds, bitrate: 271
INFO: Outfile: alt.for.norge.s08e05.episode.5-53592-dplay.flv
[646/646][========================================] ETA: 0:00:00
Citera
2017-12-13, 19:29
Medlem
Att Tori var gift var ju allmänt känt och att äktenskapet inte var bra var inte svårt att räkna ut. Dock inte överraskande att aftonbladet kör otrohetskortet.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/J1oVg6/otroheten-i-allt-for-sverige-han-visste-att-jag-var-gift
Citera
2017-12-14, 07:20
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Att Tori var gift var ju allmänt känt och att äktenskapet inte var bra var inte svårt att räkna ut. Dock inte överraskande att aftonbladet kör otrohetskortet.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/J1oVg6/otroheten-i-allt-for-sverige-han-visste-att-jag-var-gift

Tråkig vinkel på ett förhållande och kommande giftermål får man säga.
Visst otrohet är aldrig bra och det skall aldrig ske men gissningsvis var Toris giftermål redan "praktiskt över" när hon drog om än då inte printat på papper.
Citera
2017-12-14, 11:05
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Tråkig vinkel på ett förhållande och kommande giftermål får man säga.
Visst otrohet är aldrig bra och det skall aldrig ske men gissningsvis var Toris giftermål redan "praktiskt över" när hon drog om än då inte printat på papper.

"Berättade du om Nathan?
– Ja, jag berättade om Nathan. Naturligtvis inte om alla detaljer, men jag berättade det han behövde veta och jag var ärlig.
Det resulterade inte i något bråk, säger hon.
– Han var definitivt sårad. Vem som helst skulle bli det. Men sen satte vi oss ned och pratade igenom det. Då kändes det bäst för oss båda att gå skilda vägar.
De lämnade sedan in skilsmässoansökan ihop.
Upplever du det som att du har varit otrogen?
– Ja, det var jag. Jag ska inte förneka det. Det var fel och Nathan erkänner samma sak. Han visste att jag var gift och vi var ärliga mot varandra. Det var inte rätt sak att göra.
”Jag ångrar inte valen”
För den sakens skull ångrar hon sig inte.
– Jag gillar inte att ångra någonting, för alla val jag har gjort vill jag stå bakom. Sårade jag människor? Ja. Är jag ledsen? Väldigt ledsen. Men vet du vad, jag ångrar inte valen jag har gjort för de har lett mig hit och jag är lycklig nu."

Ja, men det är väl typiskt Aftonbladet att försöka få ut en "chockrubrik" av det: "Otroheten i 'Allt för Sverige': 'Han visste att jag var gift'." (Citatet är från den länkade artikeln ett par inlägg ovan) För mig personligen är Tori och Nathan två favoriter. Tori levde i ett olyckligt äktenskap och Nathan var ensamstående. Båda har svenska rötter och träffades under trevliga omständigheter. Personligen är jag glad för dem; jag tror att de blir ett bra par off screen också.
Citera
2017-12-15, 09:29
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace

Ja, men det är väl typiskt Aftonbladet att försöka få ut en "chockrubrik" av det: "Otroheten i 'Allt för Sverige': 'Han visste att jag var gift'." (Citatet är från den länkade artikeln ett par inlägg ovan) För mig personligen är Tori och Nathan två favoriter. Tori levde i ett olyckligt äktenskap och Nathan var ensamstående. Båda har svenska rötter och träffades under trevliga omständigheter. Personligen är jag glad för dem; jag tror att de blir ett bra par off screen också.

Absolut en tråkig vinkel och typiskt aftonblaskan, personligen glädjs jag med dom båda. Dom har en gemensam upplevelse i serien och att det istället skall piskas upp stämningar mot dom pga otroheten (även om den i sig är fel) så var som sagt antagligen redan äktenskapet praktiskt taget över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in