2018-09-17, 07:27
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spoing
Hur kommer det sig att du antog att han var hemma?
Och intressant att du förvränger andras vittnesmål. Hur mycket vet du egentligen om det och hur involverad är du med SD/HD/JG?

MGM har troligtvis lämnat sin version till EGT, att han var hemma den kvällen.
Intressanta uppgifter som nu kommit fram att han inte var hemma hela kvällen.

Hoppas detta får en lösning snart!
Citera
2018-09-17, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Men ärligt talat..Vilken frisk människa skyddar en person som slagit ihjäl någon. Ja det händer ofta i kriminella kretsar men hur många vanliga Svensson skulle självmant välja att skydda sin partner, vän, bekant etc om den mördade någon.
Om HD är frisk eller inte vet jag ej.
Hon umgås iaf med en otrogen man och MGM. Trots att hon inte med 100% vet att han är oskyldig (vet hon det så borde det innebära att hon vet vem som är skyldig).
Senast redigerad av Tufsankatt 2018-09-17 kl. 08:46.
Citera
2018-09-17, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Info som jag säkert missat. Är den polaren som står SD nära (JG?) sambo/gift?
Ska vara gift enl tidigare uppgifter i tråden.
Citera
2018-09-17, 08:53
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Men rör dom sig inom samma mast så syns ju inte rörelserna?! Dessa loggas väl inte, bara mastväxlingar och senaste händelse.

Varför skulle nu SD ned till Apelvägen och vända (som polisens efterlysning gör gällande)?
Då blir det ju än snävare med tid, som jag fortfarande inte blir klok på, varför klockas han?

Vad är det som placerar honom att han rört sig längs motorvägen, annat än LGWP:s inslag om hur mördare generellt alltid går motsols?
Om det är att någon sett honom i den riktiningen, skulle inte TR släppt honom, garanterat!
Är det ett mordvapen som hittats?

Ojojoj nu blir du sådär ivrig (nervös?) igen. Jag har hela tiden tyckt att du är en hal jäkel. Vid varje ifrågasättande av din eventuella agenda backar du två steg. För att sen långsamt, långsamt åter försöka ta bort fokus från SD. Inte som i att bredda sökfältet utan misstänkliggörande av nya geocachaspiranter. Jag litar inte alls på dig. Har istället tilltro till informationen från MV.
Citera
2018-09-17, 09:17
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Att inte ha fullständig kontroll och tystnad kan vara högst plågsamt för vissa personer.

En del brukar vara aktiva i MPS-sök, kontakta polisen med uppgifter mm, numera syns dom ofta aktiva på nätet ... syftet är det samma men tekniken möjliggör andra sätt att återfå kontrollen trots riskerna. Men ofta finns ett moment av spänningssökande med i bilden också.

Inte ovanligt har jag märkt.

Ja detta behov av kontroll såsom luskande, tillrättalägganden, damagecontrol, desinformation, har vi sett i flera mordtrådar, bl.a i Marinatråden och Madeleinetråden där GM/MGM, eller närstående, själva deltagit i trådarna.
Senast redigerad av T34Panzer 2018-09-17 kl. 09:41.
Citera
2018-09-17, 09:21
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja detta behov av kontroll såsom luskande, tillrättalägganden, damagecontrol, desinformation, har vi sett i flera mordtrådar, bl.a i Marinatråden och Madeleinetråden, där GM/MGM själva deltagit i trådarna.

Lägg där till att MGM kontaktat personer och velat berätta sin ”version”.
Ett sätt att få kontroll och kanske luska.
Citera
2018-09-17, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Ska vara gift enl tidigare uppgifter i tråden.
Lite OT men jag kan inte hitta JG på ratsit. Finns han där?
Citera
2018-09-17, 09:25
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja detta behov av kontroll såsom luskande, tillrättalägganden, damagecontrol, desinformation, har vi sett i flera mordtrådar, bl.a i Marinatråden och Madeleinetråden, där GM/MGM själva deltagit i trådarna.

Exakt, samt det enorma självförtroendet hos de MGMännen.

Jag är oskyldig, jag kommer aldrig att åka dit etc på ett kolugnt otäckt sätt.
Citera
2018-09-17, 09:27
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dreamer33
Lite OT men jag kan inte hitta JG på ratsit. Finns han där?

Jodå, sök på Gerald.
Citera
2018-09-17, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Du försöker krångla till någonting som inte behöver vara så osannolikt.
Om man spårar mobiltelefoner så är det självklart inte bara i kvarteret utan man tar omkring liggande master med för att se ett rörelsemönster på samtliga som rört sig i området. Sen kan polisen kontakta var och en i efterhand för att kontrollera vad dom gjorde i området och om dom uppmärksamma någonting annorlunda eller avvikande.

Nu har inte polisen kunnat spåra dessa två tonårstjejer och man har inger spår på två mobiler som man inte identifierat så då blir min naturliga tanke att detta inte stämmer utan det kan vara ett villospår.

Kan i så fall detta villospår vara "planterat" och MGM föll rakt i planteringen?
Citera
2018-09-17, 10:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Kan i så fall detta villospår vara "planterat" och MGM föll rakt i planteringen?

Polisens handelsträdgård?
Kanske det då går mer ihop med skrikvittnets dalaans intygande att det var de som observerade tjejerna?

"2018-09-11, 10:21

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Är det ni som såg tjejerna?

dalaan:
Ja.

https://www.flashback.org/p65233193#p65233193

Annars är det lite svårt att få ihop det hela med MV hypotes ( när nu dalaan säger att de har sett tjejerna).

Kan annars tänka mig att MV hade mer insyn i utredningen tidigare och därför inte har aktuell info om just dessa ärenden? Och alltså inte har denna information om dalaans vittnesmål om tjejerna?
Senast redigerad av notknapparen 2018-09-17 kl. 10:11.
Citera
2018-09-17, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Larmcentralen måste ju kunna se vem som ringde, så det lär ju inte vara SD el HD el JG som gjort det när SD är tillbaka på kammaren.

Dock kan det väl tänkas att SD blivit tillfrågad när han hörde skriket...
Nej denne dalaan är ju förhörd ang sin vittnesuppgift så att de vet vem som ringde larmcentralen råder det väl inga tvivel om..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in