2018-09-16, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Tack för att du återigen delar med dig av vad som framkommit inom utredningen!

Det verkar som att flera av oss har varit inne på rätt spår. Ett kvinnomord såsom ”det brukar se ut”. En man med upplevd kontrollförlust ser till att återfå den.

Ja, det är åt det hållet som det lutar.
Citera
2018-09-16, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Jag måste tillrättavisa dig då SD inte tidigare varit dömd som du skriver att en dömd mördare springer runt. Det är klart att åklagaren velat ha SD häktad annars hade man inte gjort dessa försök. Men nu när tingsrätten ogillat dom försöken så får man spela efter förutsättningar nu och lägga pusslet klart ändå. Men det jag menar att det inte behöver vara till nackdel att han inte sitter häktad utan man kan hålla bra koll på SD ändå.

Då tillrättavisar jag dig en aning. Min sista mening hade ingenting med SD att göra utan var en generell fråga gällande dömda mördare och deras lallande i det fria under förundersökning. Därav styckeindelningen. Jag är intresserad av om något annat mordfall har praktiserat frigång för mgm under så här lång tid och om det har burit någon frukt.
Citera
2018-09-16, 21:22
Medlem
Citat:
SD har inte varit hemma hela kvällen.
Så dom uppgifterna stämmer inte och han har lämnat olika uppgifter i olika förhör som inte är tillförlitliga.
Hoppsan, där ser man!
Det är ju faktiskt kritiskt nya uppgifter!

Då måste historien om cykelvittnena hittats på när SD satt häktad eller kanske redan när han var anhållen? Då slänger han ut att han sett två tjejer leda sina cyklar nere vid Apelvägen?
Så det dalaan skriver stämmer inte. Frågan är då om skriken stämmer?
Citera
2018-09-16, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dreamer33
[/b]

Vågar man hoppas att polisen verkligen samkör sina DNA-register om det nu går så segt med allt annat?

Art man samkör dna för att kolla upp liknade brott är en rutin idag. Så det hoppas jag verkligen att man gör.
Citera
2018-09-16, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Självklart har de kollat tidpunkter noga för inte bara alibi utan för att det ska stämma "hela vägen" i ett händelseförlopp med vittnen och aktiviteter som har hänt.

Och självklart har de kollat upp eventuella andra personer som skulle kunna ha haft motiv och kontrollerat deras alibi.

Och som du själv tar upp kanske det finns en springande punkt; en tid då SD befunnits vara hemma vid sin dator.

Denna tidpunkt är möjligen så slimmad att det med tidpunkten för skriken är "nästan" omöjligt att hinna hem.

Men hur vet du att han inte har har "åberopat alibi" för detta?
Vilket vilken oskyldig människa som helst skulle göra dessutom.

Eller sitter han bara och ler i mjugg när de presenterar tidpunkterna?

Tyvärr misstänker jag att varken LWs eller SDs mobil varit påslagna under den mycket snabba sprintlöpningen som skett efter mordet. Jag visade tidigare att avståndet var bara lite drygt en kilometer. Skulle tro att SD skulle kunna vara hemma igen inom 5-6 minuter.

Isf borde man väl kunnat följa mastuppkopplingarna på ett ungefär?

Kanske han t.om räknade ut det på vägen hem, att om han satte sig vid datorn direkt skulle detta kunna vara ett alibi?

Tror det var precis det som var ett syfte med klocktiden, att ett vittne av en person på flykt hem inte skulle kunna förvandlas till ett alibi för motsatsen dvs att han gick upp och tog sig ett glas vatten.

Så tolkade jag.

OT. Det påminner om NB i Lisa Holm fallet där mördaren satsade just på "tidknappheten" som alibi+genom att köra extremt fort och skapa (med lite hjälp av fru/bror) alibi vid vissa tidpunkter. Det gick inget vidare. Också ett indiciemål.
Senast redigerad av Remark 2018-09-16 kl. 21:31.
Citera
2018-09-16, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Först det tidigare inlägget:
Har SD erkänt att han var ute den kvällen, vid den tiden?

På detta inlägg: Åter igen, det är dalaan som uppgett dessa två tjejer, som du menar inte finns?!

Damen på marknade, som inte togs upp på efterlyst i TV, är det ett misstag av polisen?

Jag kan inte gå in mera i detaljer på varför jag har den här hypotesen. Då jag samtidigt skulle röja saker som endast mördaren vet. Men vi får avvakta om dessa två tonårstjejer ger sig till känna. Det är isåfall några som väljer att röra sig ute mitt i natten utan sina mobiler.
Citera
2018-09-16, 21:33
Medlem
Citat:
Nu står det att det är din hypotes, men lite ihop skrivet.
Är din hypotes att SD hänvisat till två tjejer. Då erkänner han med att han varit ute på kvällen i det området?! Är det ett faktum eller hypotes?

Nu är det dalaan som tipsade om tjejerna och inte SD. Tror du att SD skulle komma på en sån fantasi som verkar stämma från oberoende dalaan?!

Går tjejerna bara kort promenad så byter dom inte mast och då är dom ospårbara?!

"När det gäller den äldre kvinnan så har hon enligt uppgift lämnat information som rör SD och det skulle vara till nackdel för SD om hon kom fram."
Är hon identifierad av polisen? Är det två olika vittnen som finns? Ditt första hörvittne och sen denna marknadsdam?

Du försöker krångla till någonting som inte behöver vara så osannolikt.
Om man spårar mobiltelefoner så är det självklart inte bara i kvarteret utan man tar omkring liggande master med för att se ett rörelsemönster på samtliga som rört sig i området. Sen kan polisen kontakta var och en i efterhand för att kontrollera vad dom gjorde i området och om dom uppmärksamma någonting annorlunda eller avvikande.

Nu har inte polisen kunnat spåra dessa två tonårstjejer och man har inger spår på två mobiler som man inte identifierat så då blir min naturliga tanke att detta inte stämmer utan det kan vara ett villospår.
Citera
2018-09-16, 21:34
Medlem
Citat:
Observera att jag påstår inte att SD erkänt händelsen utan att det är min personliga hypotes. Och jag skulle bli mycket förvånad om den inte stämmer. Detta med tanke på uppgifter jag har men inte delger tråden av olika skäl.

Jag vet, jag tillåter mig att spekulera att du har rätt.
Citera
Medlem
Citat:
Jag kan inte gå in mera i detaljer på varför jag har den här hypotesen. Då jag samtidigt skulle röja saker som endast mördaren vet. Men vi får avvakta om dessa två tonårstjejer ger sig till känna. Det är isåfall några som väljer att röra sig ute mitt i natten utan sina mobiler.
Men rör dom sig inom samma mast så syns ju inte rörelserna?! Dessa loggas väl inte, bara mastväxlingar och senaste händelse.

Varför skulle nu SD ned till Apelvägen och vända (som polisens efterlysning gör gällande)?
Då blir det ju än snävare med tid, som jag fortfarande inte blir klok på, varför klockas han?

Vad är det som placerar honom att han rört sig längs motorvägen, annat än LGWP:s inslag om hur mördare generellt alltid går motsols?
Om det är att någon sett honom i den riktiningen, skulle inte TR släppt honom, garanterat!
Är det ett mordvapen som hittats?
Citera
Medlem
Citat:
Ja, absolut. Sen finns det fler i huset som geocachar!

Polishuset i Örebro. Ja, det är väl troligt.
Citera
2018-09-16, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Om jag minns rätt bekräftade dalaan (skrikvittnet) här på tråden att det var han som sett tjejerna när de var ute och kollade runt efter att ha hört skriken.

Det är fullt möjligt att det stämmer men det kan även vara några andra som Dalaan såg och dom kan vara identifierade redan.
Jag säger inte att han har fel eller jag har rätt.
Utan vi får avvakta det hela och hoppas att dom ger sig till känna ifall dom existerar.
Jag har min hypotes kvar tillsvidare.
Citera
2018-09-16, 21:37
Medlem
Citat:
Du försöker krångla till någonting som inte behöver vara så osannolikt.
Om man spårar mobiltelefoner så är det självklart inte bara i kvarteret utan man tar omkring liggande master med för att se ett rörelsemönster på samtliga som rört sig i området. Sen kan polisen kontakta var och en i efterhand för att kontrollera vad dom gjorde i området och om dom uppmärksamma någonting annorlunda eller avvikande.

Nu har inte polisen kunnat spåra dessa två tonårstjejer och man har inger spår på två mobiler som man inte identifierat så då blir min naturliga tanke att detta inte stämmer utan det kan vara ett villospår.
Då är jag riktigt imponerad av polisens kapacitet, om dom har hunnit kolla alla personer med mobiler på en mast i ett tätbebyggt område.
Nä, det tror jag bara inte på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in