Citat:
Ursprungligen postat av
Moralensväktare
Du är inne på ett intressant spår. Men om du kommer ihåg så efterlyser man även 2 tjejer som skulle vart ute och gått i området. Nu är det bara min hypotes. Men dom två tjejerna är någonting som SD uppgivit att han skulle ha stött på när han själv var ute. Och det för att slå sönder utredarens påstående att SD skulle rört sig via motorvägen upp bakom cykelväg och genom skogen till hemmet. När det gäller den äldre kvinnan så har hon enligt uppgift lämnat information som rör SD och det skulle vara till nackdel för SD om hon kom fram.
Varför har jag då den här hypotesen? 🤔
Jo, för polisen vet exakt vilka mobiltelefoner som varit aktiva i området och skulle dessa två tonåringar vara ute och gå utan sina mobiler.
Nää, det är verkligen inte troligt. Och man har kollat upp samtliga nummer och kartlagt dom. Så det skulle betyda att det rört sig två tonårstjejer genom det aktuella området utan mobiler. Som ingen har sett eller hört.
Föga troligt! Därav min tro att SD lämnat uppgifter om dessa två tonårstjejer för att skapa sig ett alibi.
Vi får avvakta och se i förundersökningen.
Nu står det att det är din hypotes, men lite ihop skrivet.
Är din hypotes att SD hänvisat till två tjejer. Då erkänner han med att han varit ute på kvällen i det området?! Är det ett faktum eller hypotes?
Nu är det dalaan som tipsade om tjejerna och inte SD. Tror du att SD skulle komma på en sån fantasi som verkar stämma från oberoende dalaan?!
Går tjejerna bara kort promenad så byter dom inte mast och då är dom ospårbara?!
"
När det gäller den äldre kvinnan så har hon enligt uppgift lämnat information som rör SD och det skulle vara till nackdel för SD om hon kom fram."
Är hon identifierad av polisen? Är det två olika vittnen som finns? Ditt första hörvittne och sen denna marknadsdam?