2018-09-16, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Driver du med oss? Skulle polisen ha resurser att spana på SD under en så här lång tid? Det kräver 12-15 poliser per vecka att spana på en person. Det skulle ju i sig förklara varför dom inte hunnit förhöra alla vittnen, inte ens hittat en gumma med perfekt signalement på 50m radie...

Jag vill inte gå in på detaljer men det har inte gått åt dom resurserna som du uppger.
Men tanken att SD eller HD eller någon närstående är inne och läser på. Så vill jag inte berätta ingående hur man har koll på SD. Men man vet ganska mycket om vad han gör och hur han rör sig.
Citera
2018-09-16, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Utan att avslöja för mycket så har man full koll på vilka mobiltelefoner som befunnit sig i området och vilka som rört på sig. Så har man exempelvis vart ute och gått så har man sett det eller om någon cyklar genom området.

Då vet man hur LWs mobil rört sig? Oavsett om den är funnen eller inte.
Citera
2018-09-16, 20:39
Medlem
Citat:
Du är inne på ett intressant spår. Men om du kommer ihåg så efterlyser man även 2 tjejer som skulle vart ute och gått i området. Nu är det bara min hypotes. Men dom två tjejerna är någonting som SD uppgivit att han skulle ha stött på när han själv var ute. Och det för att slå sönder utredarens påstående att SD skulle rört sig via motorvägen upp bakom cykelväg och genom skogen till hemmet. När det gäller den äldre kvinnan så har hon enligt uppgift lämnat information som rör SD och det skulle vara till nackdel för SD om hon kom fram.

Varför har jag då den här hypotesen? 🤔
Jo, för polisen vet exakt vilka mobiltelefoner som varit aktiva i området och skulle dessa två tonåringar vara ute och gå utan sina mobiler.
Nää, det är verkligen inte troligt. Och man har kollat upp samtliga nummer och kartlagt dom. Så det skulle betyda att det rört sig två tonårstjejer genom det aktuella området utan mobiler. Som ingen har sett eller hört.
Föga troligt! Därav min tro att SD lämnat uppgifter om dessa två tonårstjejer för att skapa sig ett alibi.

Vi får avvakta och se i förundersökningen.

Du missade att det är dalaan som vittnat om dessa två vid andra sidan om motorvägen.
Sedan har väl inte SD framfört något som helst alibi annat än att han var hemma?

Är detta nått som inte stämmer menar du?
Citera
2018-09-16, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Oj!! Då finns det med andra ord belägg för det som så många i tråden vittnat och haft som magkänsla, att allt inte står riktigt rätt till hos den mannen, vare sig han är GM eller inte..

Ja, att påstå han skulle vara fullt frisk är inte någonting som kommer visa sig vid en sinnesundersökning. Men han är nog inte så sjuk att han inte skulle kunna dömmas till fängelse. Så mitt tips är att det blir livstidsstraff.
Citera
2018-09-16, 20:42
Medlem
Ursprungligen postat av notknapparen
Ni två verkar ha några ganska samstämmiga uppgifter.
Bl a blodet i och utanför LWs "lägenhet":
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Citat:
Jag vet inte om du fått svar på din fråga tidigare. Jag var ifrån och försöker läsa ikapp tråden. Men jag kan avfärda att vi har samma källa eller att vi är bekanta med varandra. Men det är inte så konstigt att uppgifter blir samstämmiga om dom har en sanning bakom sig. Och mina uppgifter är inget påhitt.

Du sa ju senare att det inte funnits blod, utan att avspärrningarna utökades för polisen var säkra på att någon var utanför?!
Citera
2018-09-16, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Är dom nämnda i tråden avförda eller förhörda? ML / JH x 2 / JS...

Jag vet inte om dom är förhörda. Men skulle dom vara det så är det upplysningvis då man inte tror han hade någon medhjälpare.
Citera
2018-09-16, 20:44
Medlem
Citat:
Du är inne på ett intressant spår. Men om du kommer ihåg så efterlyser man även 2 tjejer som skulle vart ute och gått i området. Nu är det bara min hypotes. Men dom två tjejerna är någonting som SD uppgivit att han skulle ha stött på när han själv var ute. Och det för att slå sönder utredarens påstående att SD skulle rört sig via motorvägen upp bakom cykelväg och genom skogen till hemmet. När det gäller den äldre kvinnan så har hon enligt uppgift lämnat information som rör SD och det skulle vara till nackdel för SD om hon kom fram.

Varför har jag då den här hypotesen? 🤔
Jo, för polisen vet exakt vilka mobiltelefoner som varit aktiva i området och skulle dessa två tonåringar vara ute och gå utan sina mobiler.
Nää, det är verkligen inte troligt. Och man har kollat upp samtliga nummer och kartlagt dom. Så det skulle betyda att det rört sig två tonårstjejer genom det aktuella området utan mobiler. Som ingen har sett eller hört.
Föga troligt! Därav min tro att SD lämnat uppgifter om dessa två tonårstjejer för att skapa sig ett alibi.

Vi får avvakta och se i förundersökningen.

Intressant, då erkänner SD att han varit ute mitt i natten samtidigt som LW blev mördad, vilket sammanträffande, eller är det ytterliggare en olycklig slump EGT?

Inte många är ute 2330 natten mellan måndag och tisdag.
Citera
2018-09-16, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
På vilket sätt bedömer man att de två eftersökta tjejerna med varsin cykel som setts vid Apel-/Videvägen ska kunna tillföra utredningen något? Är det för att styrka eller avskriva något (eller någon) från mordkvällen?

Jag skrev precis ett svar på att min personliga åsikt är att dessa två tjejer inte finns utan det är någonting som SD uppgett i förhör för att skaffa sig ett alibi på mordkvällen.
Som jag uppgett tidigare så har SD erkänt att han haft kontakt via digitala medier. Men ej träffa LW på natten.
Citera
2018-09-16, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Ditt påstående att ”Hans uppgifter stämde i sak vad LW anmält. Det var inte ord mot ord” stämmer inte med vad som framgår i nedläggningsbeslutet.

Från artikel i Metro:
Händelsen ska ha utspelat sig den 10 januari förra året i samma område som Lena Wesström hittades död. Senare samma dag ringde hon till polisen och sade sig vara tveksam till om hon ville fortsätta att medverka i utredningen. ”Det hon berättat är i och för sig sant men hon tror att saker och ting endast kan förvärras om ärendet skulle drivas vidare”, går att läsa i dokumenten.
Några dagar senare ringde Lena Wesström åter till polisen, och meddelade att hon ville medverka i utredningen. Dokumenten innehåller hela åtta sidor med fotografier av skador som ska ha uppkommit i samband med den misstänkta misshandeln. Mannen förhördes i juni förra året, men i september beslutade åklagaren att lägga ner utredningen.

I nedläggningsbeslutet finns att läsa att mannen har ”haft en rätt att avvisa målsäganden från sitt fordon och i slutändan använda ett visst tvång” och att ”uppgifterna om vad som ska hänt skiljer sig delvis åt”.

https://www.metro.se/artikel/uppgift-om-tidigare-våld-förhörde-mannen-tog-nackgrepp-på-lena-wesström

Jag flyttade fetningen lite åt dig så kanske du läser med andra ögon.
Jag skrev samma sak med med andra ord. "Stämmer i sak", betyder inte att allt stämmer.
Ska du gå in och märka ord igen. Vad vinner du på detta?
Citera
2018-09-16, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Intressant, då erkänner SD att han varit ute mitt i natten samtidigt som LW blev mördad, vilket sammanträffande, eller är det ytterliggare en olycklig slump EGT?

Inte många är ute 2330 natten mellan måndag och tisdag.
Tar du det som sanning det MV skriver nu?
Läs igen.
Citera
2018-09-16, 20:51
Medlem
Citat:
Jag skrev precis ett svar på att min personliga åsikt är att dessa två tjejer inte finns utan det är någonting som SD uppgett i förhör för att skaffa sig ett alibi på mordkvällen.
Som jag uppgett tidigare så har SD erkänt att han haft kontakt via digitala medier. Men ej träffa LW på natten.
Först det tidigare inlägget:
Har SD erkänt att han var ute den kvällen, vid den tiden?

På detta inlägg: Åter igen, det är dalaan som uppgett dessa två tjejer, som du menar inte finns?!

Damen på marknade, som inte togs upp på efterlyst i TV, är det ett misstag av polisen?
Citera
2018-09-16, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Hans fru HD kan inte vara annat än gravt lågintelligent som knyter an denna spillevink ännu tätare trots vetenskapen om vad de redan har på honom och vad de vidare misstänker honom för..😣

Utan att känna HD närmare så kan jag till hennes försvar, säga att SD är en oerhört manipulativ människa som får folk omkring sig att tro på det han säger och då är det väldigt svårt att urskilja vad som är sant eller lögn. Även för rutinerade poliser. Man faktakollar allt han sagt i förhören för att se vad som stämmer och vad man kan avfärda som lögner. Det är otroligt svårt att hantera sådana personer. Tro mig.

Jag kan jämföra SD med Helge Fossmo eller för den delen Johanna i Arboga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in