Citat:
Ursprungligen postat av
gefundenes
Förstår inte var fasiken man ska leta. Åker land och rike runt men hittar inte ett jävla skit. Varför i helvete ska jag jämt ha oflyt. Vaffan är detta.
Åker ut till en hage, letar som fan, noll, åker till skogen, inget där heller, letar på en äng men inget där heller. Åker till en kohage, stendött, död mark och knappt blött. Säsongen är igång i skåne och dalarna men inte uppland. Helt mongo.
Jag har hittat fina exemplar i Norra Uppland nu i helgen. Dock var dom ganska små men vänta tills nu i veckan så kanske de rasslar till. Det har INTE varit en medeltemp på 15 grader här och alldeles för lite regn. Det bästa man kan ta med sig ut när man letar är tålamod och sin hjärna. Med din negativa inställning till dig själv och till eventuella fynd så kommer du inte hitta ett skit kan jag lova dig

Bara nöta på och ha ett stort smajl. Men, nu vet du iallafall att det FINNS toppis i Uppland så det e bara hoppa påt. Vet inte riktigt vad du ska i skogen och göra? Och när du letar så får du gå DJUUPT ner i gräset ifall du ska hitta dem, detta är oftast inget man hittar när man står raklång så länge gräset inte är väldigt väldigt kort. Önskar dig all lycka min Uppländska bror.